Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Gábor!

Sikerült a verdából egy sárga lámpás motorkontrollt kisajtolni. Megjegyezném még mindig nem jutottam el a másik hőjeladó beépítéséhez, reggel 10 perccel előbb kelek, hogy beindítsam a verdát.

A sárga lámpa meg inkább az ECO mint a hőfok.

Link to comment
Megosztás:

Nah van már 320km-es etanolos km :)

Egyetlen negatívum van csak a sokkal több és nyomósabb pozitívum mellett, az pedig hidegen nehezen indulás...

Ez nem panasz, csak helyzetjelentés. Valamit valamiért ugye :)

Ahogy nézem a fogyit (mutató szerint) nem lesz rossz :D

Link to comment
Megosztás:

Sikerült a verdából egy sárga lámpás motorkontrollt kisajtolni. Megjegyezném még mindig nem jutottam el a másik hőjeladó beépítéséhez, reggel 10 perccel előbb kelek, hogy beindítsam a verdát.

A sárga lámpa meg inkább az ECO mint a hőfok.

Azt a hőjeladó beépítést jó lenne minél előbb megejteni :) Addig is: gázpedál benyom, gyújtás ráad, vár 6-7mp-et, indít hosszan.

COLD 18-on legyen, FIRST meg mondjuk próbából 1,06,35.

A sárga lámpát előhozhatta a hőmérséklet jel csalása is, de próbáld ki ezeket:

CSETECO=0

CSETINJPARAM=20,26,12,30

Ha a lámpa elhallgat pár 10km után, és a fogyasztás is kicsit jobb lesz, akkor ez lesz a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Azt a hőjeladó beépítést jó lenne minél előbb megejteni :) Addig is: gázpedál benyom, gyújtás ráad, vár 6-7mp-et, indít hosszan.

COLD 18-on legyen, FIRST meg mondjuk próbából 1,06,35.

A sárga lámpát előhozhatta a hőmérséklet jel csalása is, de próbáld ki ezeket:

CSETECO=0

CSETINJPARAM=20,26,12,30

Ha a lámpa elhallgat pár 10km után, és a fogyasztás is kicsit jobb lesz, akkor ez lesz a megoldás.

Eddig ez volt:

SW VERSION: E85CKv104-100310

LAM=172,40

LAMOFFS=0,99

LAMTYPE=1

LAMMUL=92

LAMWIN=88,82

TARGETLAM=0,0

MODE=1

ECO=1

SPORT=1

COLD=18

INJPARAM=18,24,8,26

INJAUTO=2,800

ICTPARAM=344,115

TPSPOINT=20,60

FALLTIME=3

CAPMAX=95

IDLE=27

RPMDIV=1200

TRIM=3,1,1500

FIRST=1,6,35

Link to comment
Megosztás:

INJPARAM=18,24,8,26

FIRST=1,6,35

Pont hasonló problémával küzdök mint Te egy Z14XEP-vel! :)

Ezt már akartam kérdezni... a Kezelési könyvben mindenütt azt olvasom, hogy a paramétereknek két karaktereseknek kell lenni és itt pl a 8 és a 6 előtt sincs nulla. Ez nem gond? Nem így kéne kinéznie:

INJPARAM=18,24,08,26

FIRST=1,06,35

Link to comment
Megosztás:

Pont hasonló problémával küzdök mint Te egy Z14XEP-vel! :)

Ezt már akartam kérdezni... a Kezelési könyvben mindenütt azt olvasom, hogy a paramétereknek két karaktereseknek kell lenni és itt pl a 8 és a 6 előtt sincs nulla. Ez nem gond? Nem így kéne kinéznie:

INJPARAM=18,24,08,26

FIRST=1,06,35

De igen úgy kell bevinni...

Nálam tisztázva van a hidegindítási probléma, egy plusz hőjeladó elméletíleg gyógyír lesz a bajára.

...a szegényes keverék meg csak most jelentkezett eddig semmi baj nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Ezt már akartam kérdezni... a Kezelési könyvben mindenütt azt olvasom, hogy a paramétereknek két karaktereseknek kell lenni és itt pl a 8 és a 6 előtt sincs nulla. Ez nem gond? Nem így kéne kinéznie:

INJPARAM=18,24,08,26

FIRST=1,06,35

A parancs bevitelnél az előírt karakterszám kell mindenképpen, kiírásnál elmaradnak az előnullák.

Link to comment
Megosztás:

A parancs bevitelnél az előírt karakterszám kell mindenképpen, kiírásnál elmaradnak az előnullák.

Átállítottam az instrukciók alapján (CSETECO=0) és valóban 100 km után elaludt a CE és a benzinszintjező alapján a fogyasztás is normalizálódni látszik.

Kíváncsi vagyok, hogy ismét 100% etanollal hogy fog viselkedni majd.

Sleepy nálad mi a helyzet?

Ja és hogy ne maradjatok buta kérdés nélkül: ilyenkor is ki kell olvastatni az ECU-ból a hibakódot, hogy megszűnt a hibajelzés? Vagy az nem "logolja"?

Link to comment
Megosztás:

Átállítottam az instrukciók alapján (CSETECO=0) és valóban 100 km után elaludt a CE és a benzinszintjező alapján a fogyasztás is normalizálódni látszik.

Kíváncsi vagyok, hogy ismét 100% etanollal hogy fog viselkedni majd.

Sleepy nálad mi a helyzet?

Ja és hogy ne maradjatok buta kérdés nélkül: ilyenkor is ki kell olvastatni az ECU-ból a hibakódot, hogy megszűnt a hibajelzés? Vagy az nem "logolja"?

Logolja

Ma kerül bele a hőjeladó, aztán majd meglátjuk:))

Link to comment
Megosztás:

No és mit mutat a fűtött lambda? :)

Érdekes ez a folytószelep potis dolog. Az átalakító biztos nem emel rajta feszültséget. Táp felé több száz kohm, test felé

kb 120 kohm az ellenállás a TPS bemeneten.

Van még újabb is, ami COM10-ig tudja, meg makrókat is lehet rajta definiálni.

Majd lecserélem már én is a letöltés menüben erre nemsokára :)

Ezt a Terminal progit mivel tudom használni,op-com esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Ezt a Terminal progit mivel tudom használni,op-com esetleg?

Sima mezei PC, notebook, laptop :)

Ma volt egy kis időm beraktam a fűtött lambdaszondát, kicseréltem a gázpotit, hőfokjeladót is.

Természetesen csináltam egy logot is róla, igaz a lambda paraméterekhez nem nyúltam

Na, ezek elég jó értékek. Bár a szabályzás csigalassú, de legalább jó értékeket tart. :)

A lambda beállítások nagyjából jók is erre, még ezt kéne:

CSETLAMOFFS=00,99

CSETLAMTYPE=1

CSETINJPARAM=16,24,12,26

CSETTRIM=3,1,1500

beállíthatod az eco és sport módot is:

CSETSPORT=1

CSETECO=1

CSETTPSPOINT=25,80

És a nagyobb hűtő miatt kicsit feljebb lehet csalni a vízhő melegoldalát:

CSETICTPARAM=590,165

Aztán majd logolj még, hogy így milyen lett :D

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam CO ellenőrző mérésen, gondoltam kipróbálom hogy mit mutat a műszer katalizátor nélkül, 100% E85el.

Sajnos ha éles lett volna a mérés, az autóm meg bukott volna. Alapjáraton az értékek kb a fele a gyári adatnak, viszont emelt fordulaton sajnos a duplája volt a megengedettnek. Bár a sport és az ECO mód nem volt kikapcsolva, de érzésem szerint ez nem változtatott volna a dolgon.

Mivel scannerem nincs, lefényképeztem a lapot, egész olvasható. Viszont az furcsa volt hogy az alapjáratom 860 és 1020 között folyamatosan ingázott, azért is tartott hosszú ideig a mérés, mert mindig kiugrott a megfelelő fordulatszámból a kocsi és újrakezdte a 30mp-t. :)

dsc00252resize.jpg

Alapjárat ingadozást be tudom az alapjárati motoromnak. Szét kéne szednem megtakarítani. :)

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam CO ellenőrző mérésen, gondoltam kipróbálom hogy mit mutat a műszer katalizátor nélkül, 100% E85el.

eco mód miatt ment el ennyire a lambda, az tuti. azt kéne kikapcsolni, és úgy mérni egyet. amúgy CO annyira nem

függ tőle, az inkább olyan miatt lehet magas, hogy rosszabb gyújtókábel, vagy gyertya. Esetleg nagy kartergáz, vagy

valamelyik injektorod rendetlenkedik (pisil vagy melléksugara van).

A kütyünek mennyire igény az Xp-s felület? Millenium alatt is elfutna, vagy az a lényeg, hogy a terminál felmenjen a gépre? Bocs a hüle kérdésért, csak már sokszor azt sem tudom, hogy a fiuknak milyük van, a lányokét még tudom azért :)

Szerintem megy az millenium alatt is, bár még sosem volt próbálva ilyen letűnt oprendszerrel :)

Az átalakító használatával fals értéket fog mutatni a gyári fogyasztásmérő? Mennyi az átalakító ára?

Igen, kevesebbet. 4 hengeres E85power 42.500.-

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.