Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A fogyasztásról: mivel az 1.4-es motorok nem éppen a nyomatékukról híresek, a túlfogyasztás fokozott

mértékben lehet jelen. Ez azt jelenti, hogy az átlag túlfogyasztást valahol 25% körül kell számolni tiszta E85-tel.

Ugyanez mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0 astrával lehet akár 20% is, jobblábtól függően, itt az eco mód jobban érvényesül.

Tehát ha mondjuk benzinnel járkál valaki vegyesben 7L-es fogyasztással az 1.4 astrával, akkor nyugodtan

lehet 8,8-as etanolos fogyasztással számolni, ha sokat van városban, vagy sok a rövid táv, akkor akár ugyanez 9,1L is

lehet. Hangsúlyozom, ez 7L-es városi benzinfogyasztáshoz számolva.

Érdemes úgy számolni, hogy a téli és nyári fogyasztási adatokat ne keverjük, és az átlagfogyasztást sem a városival.

Ha valakinek kérdéses a túlfogyasztás, akkor nézhet egy tesztet benzinnel hasonló körülmények között. Ilyenkor csak

meg kell tankolni a verdát benzinnel, és az átalakítót 0. módba kapcsolni. Ilyenkor nem szól bele egyáltalán. 1-es módban

nem valós az összehasonlítás, mert az eco mód benzinnél is érvényesül kicsit, abból is jobb lesz a fogyasztási adat, ha

ebben a módban marad az átalakító.

Pszilaj!

Számod várom, mert nem találom :)

Z14XEP esetén is +25%?

Mert akkor nagyon lassan térül meg. :D nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85.

Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel.

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Azt meg lehet nézni valahol hogy az SW verziók között mik lettek javítva?

Nem, de szolgáltatásban semmi változás, csak finomhangolások vannak a különböző típusok kisebb gondjai miatt.

Pl eco mód lett finomítva folyamatosan, a lambdaszabályzási rendszerbe került újabb beállítási lehetőség, és a

hidegindítás is finomodott kicsit. De pl 1.04-től kezdve a SW frissítést csak USB-ről meg lehet oldani, nem kell

jumperezni az átalakítóban.

A héten minden nap jövök dolgozni, úgyhogy péntekre már több, mint ezer megtett kilóméterem lesz vele.

Most tanulmányozom a parancsokat és a programot, reggel tervezem, hogy beállítom a hidegindítást a CSETCOLD-dal (ma elaludtam sajna :D )

Azt állítsd be 18-ra pl, aztán a FIRST értékekkel tudsz játszani inkább. második és harmadik paraméterét növelheted annak is,

aztán érzésre nézd meg, hogy jobb.

Z14XEP esetén is +25%?

Mert akkor nagyon lassan térül meg. :) nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85.

Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel.

Átlagban lehet számolni annál is ennyivel. Ha keveset mész vele, akkor tényleg lassan térül meg.

Viszont ne felejtsük, hogy igaz hogy etanolból +25% a többlet átlagban, de a benzin meg 45%-kal

drágább az etanolnál ;) Ezt az arányt tartani is fogja, nem lesz arányában drágább az etanol, mint a benzin.

Elküldve
Z14XEP esetén is +25%?

Mert akkor nagyon lassan térül meg. :) nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85.

Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel.

Nekem Z14XEP H Astra sosem evett 7 alatt (tisztán benzinből). Persze biztosan bennem van a hiba.

Elküldve
Nekem Z14XEP H Astra sosem evett 7 alatt (tisztán benzinből). Persze biztosan bennem van a hiba.

Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :)

Elküldve
Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :D

Egyszer lemérem az enyémet is milyen nehéz lehet...tele van mindennel :)

Elküldve
Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :D

Köszi! Az 15% súlytöbblet... okozhat többletfogyasztást valóban. Most a meleg időben a 15-20% többletfogyasztás az átalakított autóval szerintem teljesen OK. Mire meg hidegre fordul majd az idő ősszel addigra meg úgyis már jobban megismerem a dolgokat és talán nem fog sokkal tovább nőni a többletem.

Szerdától megint drágul a benzin.

Valahol olvastam egy utalást, hogy talán az etanol is drágul elsejétől. Ja igen itt:

http://www.nkbenzinkut.hu/blog/viewpost/28.html

de ez még nem minősíthető hírként - nem értelmezhető a magyar nyelv szabályai szerint az "előzetes forrás" fogalma :) . Meglátjuk...

A számomra mérvadóbb holtankoljak.hu nem említ ilyesmit:

http://www.holtankoljak.hu/component/conte...gazolaj-is.html

Elküldve
Egyszer lemérem az enyémet is milyen nehéz lehet...tele van mindennel :)

1060kg van az én forgalmimban (optima felszereltség)

Elküldve
1060kg van az én forgalmimban (optima felszereltség)

(nálam 1120kg forgalmi szerint)

...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi

Elküldve
(nálam 1120kg forgalmi szerint)

...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi

S mennyit eszik a kocsid?

Elküldve
S mennyit eszik a kocsid?

Meglehetősen kis távokra használom így 7-8 körül, de most E85-el 9 körüli bár ezt még egy hétvégi 300km-re tudom alapozni, és még a beállítások közepénél járok...

Elküldve

Gabi még az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e (kell-e) reggel hideg motornál futtatnom a CSETICTCOLD parancsot. Olvastam a kezelési könyvben, hogy ezt mindenképp a CSETICTHOT paranccsal kell lezárni. A Daniék ezt mondták, hogy egy reggeli valóban hideg indításnál futtassam - állítsam be, de erre még nem került sor. Ha jól értem itt azt kell megadni, hogy hány fokos a motor pl reggel 7 fokban:

CSETICTCOLD=07

Ez után kell a CSETICTHOT beállítása a hűtőventilátor bekapcsolásakor?

Vagy ezekkel nem igazán kell bajlódni?

Köszi!

Elküldve

Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén)

Elküldve
Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén)

Nem tudom, ez még nem a téli cucc, amiben több a benya, vagy mindegy?

Elküldve
Nem tudom, ez még nem a téli cucc, amiben több a benya, vagy mindegy?

ha több benne a benzin, akkor kevesebbet kellene ennie, nem? :) :D

Megvolt ma a szoftver-frissítés...

Az eredményekről később! ;)

Elküldve
(nálam 1120kg forgalmi szerint)

...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi

Az még G (Z14XE) ugye, nem Classic II (Z14XEP)?

Elküldve
ha több benne a benzin, akkor kevesebbet kellene ennie, nem? :) :D

Megvolt ma a szoftver-frissítés...

Az eredményekről később! ;)

De igen. :P Akkor nem szokta meg még az ECU. ;)

Elküldve
Majd még nézd hogy hosszú úton nem gyújtja-e a sárga lámpát, ha igen, akkor állítunk az eco módon.

SW frissítés neked nem aktuális, az utolsó verzió az 1.05, szerintem neked ez van már benne.

Kb egy hónap múlva készen lesz az új PC-s grafikus felület, ahhoz kapcsolódik majd egy nagy SW frissítési "akció" :D

Egyébként dolgozom egy 2.0 eco üzemmódon, csak nagyon sok mérést kell csinálni, így sok idő a fejlesztése.

Ezzel további fogyasztáscsökkentés lesz megoldható, és olyan autókon is alkalmazható lesz, amelyiken a

jelenlegi eco mód második fázisát tiltani kellett sárga lámpa miatt.

Valamelyik beszerelő ponton lehetne csinálni szerinted egy képes beszerelési útmutatót? :)

Elküldve
Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén)

Lambdád rendben van?

Elküldve
Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :D Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén)

Na én ősszel cseréltem, azóta ment bele 2x25L, az ki is hozta belőle a nem odavaló cuccost- legalábbis remélem, hogy azért nem ment felfele dombnak és rángatott be a pályán :) Azóta nem éreztem hasonlót, bár az etanol azóta már kifogyott... ;)

Azért szerintem nem ártana neki a szűrőcsere. Szerintem ;)

Elküldve
....Szerdától megint drágul a benzin.

Valahol olvastam egy utalást, hogy talán az etanol is drágul elsejétől. Ja igen itt:

http://www.nkbenzinkut.hu/blog/viewpost/28.html

de ez még nem minősíthető hírként - nem értelmezhető a magyar nyelv szabályai szerint az "előzetes forrás" fogalma :D . Meglátjuk...

A számomra mérvadóbb holtankoljak.hu nem említ ilyesmit:

http://www.holtankoljak.hu/component/conte...gazolaj-is.html

A holtankoljak.hu azt mondja, Fehérváron 225 az E85... Ehhez képest eléggé régóta 229-ért adják... :)

Elküldve
Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén)

Még a téli kerekekkel vagy? Én most a hétvégén cseréltem át nyárira, nem számoltam még azóta fogyit, de látszólag kevesebbet eszik... Meg hát ugye ismét hozzá kell szoktatni(nekem nincs ilyen gondom ugyanezzel a motorral, télen is felesben volt, max 60/40 95/E85).

Esetleg motor hőmérséklet szenzor? Mivel az is beleszól ugye a keverékképzésbe...

Elküldve
Gabi még az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e (kell-e) reggel hideg motornál futtatnom a CSETICTCOLD parancsot. Olvastam a kezelési könyvben, hogy ezt mindenképp a CSETICTHOT paranccsal kell lezárni. A Daniék ezt mondták, hogy egy reggeli valóban hideg indításnál futtassam - állítsam be, de erre még nem került sor. Ha jól értem itt azt kell megadni, hogy hány fokos a motor pl reggel 7 fokban:

CSETICTCOLD=07

Ez után kell a CSETICTHOT beállítása a hűtőventilátor bekapcsolásakor?

Vagy ezekkel nem igazán kell bajlódni?

Köszi!

Ezzel nem kell bajlódnod! Csak nézd meg egyik reggel, hogy gyújtáson CGETICT-re mennyit mond hőfokot a motorra.

Ha kb a környezeti hőmérséklet, akkor ok. Ha sokat csal, akkor tudunk rajta egyszerűen finomítani, csak küldd el nekem

a CGETPARAM-ra kapott listát meg a valós és mondott hőfokot.

Valamelyik beszerelő ponton lehetne csinálni szerinted egy képes beszerelési útmutatót? :)

Ezt hogy érted? :D

Elküldve
Ezzel nem kell bajlódnod! Csak nézd meg egyik reggel, hogy gyújtáson CGETICT-re mennyit mond hőfokot a motorra.

Ha kb a környezeti hőmérséklet, akkor ok. Ha sokat csal, akkor tudunk rajta egyszerűen finomítani, csak küldd el nekem

a CGETPARAM-ra kapott listát meg a valós és mondott hőfokot.

Ezt hogy érted? :)

Kérdezték tőlem mennyire bonyolult beszerelni.Mondtam,hogy ha követi az útmutatót,akkor megtudja oldani,ha van hozzá szerszáma és egy pici érzéke.

Erre azt mondta,hogy képekkel is illusztrálva van mit és hova?

Nem mondott hülyeséget.

Nekem még nincs beburkolva a helyére,lehet fényképezek párat. :D

Elküldve
Kérdezték tőlem mennyire bonyolult beszerelni.Mondtam,hogy ha követi az útmutatót,akkor megtudja oldani,ha van hozzá szerszáma és egy pici érzéke.

Erre azt mondta,hogy képekkel is illusztrálva van mit és hova?

Nem mondott hülyeséget.

Nekem még nincs beburkolva a helyére,lehet fényképezek párat. :)

Szerintem ez nem megvalósítható. Minden autóban más és más kábelre meg helyre kell kötni az átalakítót. Képekkel szerintem lehetetlen illusztrálni a bekötést. :D




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.