imy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 A fogyasztásról: mivel az 1.4-es motorok nem éppen a nyomatékukról híresek, a túlfogyasztás fokozott mértékben lehet jelen. Ez azt jelenti, hogy az átlag túlfogyasztást valahol 25% körül kell számolni tiszta E85-tel. Ugyanez mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0 astrával lehet akár 20% is, jobblábtól függően, itt az eco mód jobban érvényesül. Tehát ha mondjuk benzinnel járkál valaki vegyesben 7L-es fogyasztással az 1.4 astrával, akkor nyugodtan lehet 8,8-as etanolos fogyasztással számolni, ha sokat van városban, vagy sok a rövid táv, akkor akár ugyanez 9,1L is lehet. Hangsúlyozom, ez 7L-es városi benzinfogyasztáshoz számolva. Érdemes úgy számolni, hogy a téli és nyári fogyasztási adatokat ne keverjük, és az átlagfogyasztást sem a városival. Ha valakinek kérdéses a túlfogyasztás, akkor nézhet egy tesztet benzinnel hasonló körülmények között. Ilyenkor csak meg kell tankolni a verdát benzinnel, és az átalakítót 0. módba kapcsolni. Ilyenkor nem szól bele egyáltalán. 1-es módban nem valós az összehasonlítás, mert az eco mód benzinnél is érvényesül kicsit, abból is jobb lesz a fogyasztási adat, ha ebben a módban marad az átalakító. Pszilaj! Számod várom, mert nem találom :) Z14XEP esetén is +25%? Mert akkor nagyon lassan térül meg. :D nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85. Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Azt meg lehet nézni valahol hogy az SW verziók között mik lettek javítva? Nem, de szolgáltatásban semmi változás, csak finomhangolások vannak a különböző típusok kisebb gondjai miatt. Pl eco mód lett finomítva folyamatosan, a lambdaszabályzási rendszerbe került újabb beállítási lehetőség, és a hidegindítás is finomodott kicsit. De pl 1.04-től kezdve a SW frissítést csak USB-ről meg lehet oldani, nem kell jumperezni az átalakítóban. A héten minden nap jövök dolgozni, úgyhogy péntekre már több, mint ezer megtett kilóméterem lesz vele. Most tanulmányozom a parancsokat és a programot, reggel tervezem, hogy beállítom a hidegindítást a CSETCOLD-dal (ma elaludtam sajna :D ) Azt állítsd be 18-ra pl, aztán a FIRST értékekkel tudsz játszani inkább. második és harmadik paraméterét növelheted annak is, aztán érzésre nézd meg, hogy jobb. Z14XEP esetén is +25%? Mert akkor nagyon lassan térül meg. :) nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85. Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel. Átlagban lehet számolni annál is ennyivel. Ha keveset mész vele, akkor tényleg lassan térül meg. Viszont ne felejtsük, hogy igaz hogy etanolból +25% a többlet átlagban, de a benzin meg 45%-kal drágább az etanolnál ;) Ezt az arányt tartani is fogja, nem lesz arányában drágább az etanol, mint a benzin. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bajkusz Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Z14XEP esetén is +25%? Mert akkor nagyon lassan térül meg. :) nem beszélve arról, hogy ha drágul az E85. Én jelenleg 5.6-6l kötött járok vele benzinnel. Nekem Z14XEP H Astra sosem evett 7 alatt (tisztán benzinből). Persze biztosan bennem van a hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem Z14XEP H Astra sosem evett 7 alatt (tisztán benzinből). Persze biztosan bennem van a hiba. Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :D Egyszer lemérem az enyémet is milyen nehéz lehet...tele van mindennel :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bajkusz Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Az 1.4-es H 1220Kg (neten ezt találtam) az 1.4-es G Calssic II pedig 1060kg. Szóval 140kg súlytöbblet van a két kocsi között. Illetve a H-s astran 205-ös gumi , a G-s astrán pedig 195-ös a gumi. Szóval a gumiméret, és a súly különbségből adódhat a többletfogyasztás. :D Köszi! Az 15% súlytöbblet... okozhat többletfogyasztást valóban. Most a meleg időben a 15-20% többletfogyasztás az átalakított autóval szerintem teljesen OK. Mire meg hidegre fordul majd az idő ősszel addigra meg úgyis már jobban megismerem a dolgokat és talán nem fog sokkal tovább nőni a többletem. Szerdától megint drágul a benzin. Valahol olvastam egy utalást, hogy talán az etanol is drágul elsejétől. Ja igen itt: http://www.nkbenzinkut.hu/blog/viewpost/28.html de ez még nem minősíthető hírként - nem értelmezhető a magyar nyelv szabályai szerint az "előzetes forrás" fogalma :) . Meglátjuk... A számomra mérvadóbb holtankoljak.hu nem említ ilyesmit: http://www.holtankoljak.hu/component/conte...gazolaj-is.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Egyszer lemérem az enyémet is milyen nehéz lehet...tele van mindennel :) 1060kg van az én forgalmimban (optima felszereltség) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 1060kg van az én forgalmimban (optima felszereltség) (nálam 1120kg forgalmi szerint) ...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 (nálam 1120kg forgalmi szerint) ...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi S mennyit eszik a kocsid? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 S mennyit eszik a kocsid? Meglehetősen kis távokra használom így 7-8 körül, de most E85-el 9 körüli bár ezt még egy hétvégi 300km-re tudom alapozni, és még a beállítások közepénél járok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bajkusz Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Gabi még az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e (kell-e) reggel hideg motornál futtatnom a CSETICTCOLD parancsot. Olvastam a kezelési könyvben, hogy ezt mindenképp a CSETICTHOT paranccsal kell lezárni. A Daniék ezt mondták, hogy egy reggeli valóban hideg indításnál futtassam - állítsam be, de erre még nem került sor. Ha jól értem itt azt kell megadni, hogy hány fokos a motor pl reggel 7 fokban: CSETICTCOLD=07 Ez után kell a CSETICTHOT beállítása a hűtőventilátor bekapcsolásakor? Vagy ezekkel nem igazán kell bajlódni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén) Nem tudom, ez még nem a téli cucc, amiben több a benya, vagy mindegy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nem tudom, ez még nem a téli cucc, amiben több a benya, vagy mindegy? ha több benne a benzin, akkor kevesebbet kellene ennie, nem? :) :D Megvolt ma a szoftver-frissítés... Az eredményekről később! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 (nálam 1120kg forgalmi szerint) ...na igen de eddig mindent csak beleraktam de ki még nem vettem semmit... :) Pl ott van egyből a Hifi Az még G (Z14XE) ugye, nem Classic II (Z14XEP)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 ha több benne a benzin, akkor kevesebbet kellene ennie, nem? :) :D Megvolt ma a szoftver-frissítés... Az eredményekről később! ;) De igen. :P Akkor nem szokta meg még az ECU. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Majd még nézd hogy hosszú úton nem gyújtja-e a sárga lámpát, ha igen, akkor állítunk az eco módon. SW frissítés neked nem aktuális, az utolsó verzió az 1.05, szerintem neked ez van már benne. Kb egy hónap múlva készen lesz az új PC-s grafikus felület, ahhoz kapcsolódik majd egy nagy SW frissítési "akció" :D Egyébként dolgozom egy 2.0 eco üzemmódon, csak nagyon sok mérést kell csinálni, így sok idő a fejlesztése. Ezzel további fogyasztáscsökkentés lesz megoldható, és olyan autókon is alkalmazható lesz, amelyiken a jelenlegi eco mód második fázisát tiltani kellett sárga lámpa miatt. Valamelyik beszerelő ponton lehetne csinálni szerinted egy képes beszerelési útmutatót? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Az még G (Z14XE) ugye, nem Classic II (Z14XEP)? Kis 66KW(90LE) Z14XE ékszíjas Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén) Lambdád rendben van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :D Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén) Na én ősszel cseréltem, azóta ment bele 2x25L, az ki is hozta belőle a nem odavaló cuccost- legalábbis remélem, hogy azért nem ment felfele dombnak és rángatott be a pályán :) Azóta nem éreztem hasonlót, bár az etanol azóta már kifogyott... ;) Azért szerintem nem ártana neki a szűrőcsere. Szerintem ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fzoltika Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 ....Szerdától megint drágul a benzin. Valahol olvastam egy utalást, hogy talán az etanol is drágul elsejétől. Ja igen itt: http://www.nkbenzinkut.hu/blog/viewpost/28.html de ez még nem minősíthető hírként - nem értelmezhető a magyar nyelv szabályai szerint az "előzetes forrás" fogalma :D . Meglátjuk... A számomra mérvadóbb holtankoljak.hu nem említ ilyesmit: http://www.holtankoljak.hu/component/conte...gazolaj-is.html A holtankoljak.hu azt mondja, Fehérváron 225 az E85... Ehhez képest eléggé régóta 229-ért adják... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fzoltika Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem most egyébként annyira nem jön be az etanol. Múlt nyáron korrekt volt, most viszont egy tankba csak 15 litert tettem, mégis jobban fogyaszt, és nem olyan. :) Valakinek valami ötlet? (üzemanyagszűrőt cseréltem nyár végén) Még a téli kerekekkel vagy? Én most a hétvégén cseréltem át nyárira, nem számoltam még azóta fogyit, de látszólag kevesebbet eszik... Meg hát ugye ismét hozzá kell szoktatni(nekem nincs ilyen gondom ugyanezzel a motorral, télen is felesben volt, max 60/40 95/E85). Esetleg motor hőmérséklet szenzor? Mivel az is beleszól ugye a keverékképzésbe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Gabi még az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e (kell-e) reggel hideg motornál futtatnom a CSETICTCOLD parancsot. Olvastam a kezelési könyvben, hogy ezt mindenképp a CSETICTHOT paranccsal kell lezárni. A Daniék ezt mondták, hogy egy reggeli valóban hideg indításnál futtassam - állítsam be, de erre még nem került sor. Ha jól értem itt azt kell megadni, hogy hány fokos a motor pl reggel 7 fokban: CSETICTCOLD=07 Ez után kell a CSETICTHOT beállítása a hűtőventilátor bekapcsolásakor? Vagy ezekkel nem igazán kell bajlódni? Köszi! Ezzel nem kell bajlódnod! Csak nézd meg egyik reggel, hogy gyújtáson CGETICT-re mennyit mond hőfokot a motorra. Ha kb a környezeti hőmérséklet, akkor ok. Ha sokat csal, akkor tudunk rajta egyszerűen finomítani, csak küldd el nekem a CGETPARAM-ra kapott listát meg a valós és mondott hőfokot. Valamelyik beszerelő ponton lehetne csinálni szerinted egy képes beszerelési útmutatót? :) Ezt hogy érted? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Ezzel nem kell bajlódnod! Csak nézd meg egyik reggel, hogy gyújtáson CGETICT-re mennyit mond hőfokot a motorra. Ha kb a környezeti hőmérséklet, akkor ok. Ha sokat csal, akkor tudunk rajta egyszerűen finomítani, csak küldd el nekem a CGETPARAM-ra kapott listát meg a valós és mondott hőfokot. Ezt hogy érted? :) Kérdezték tőlem mennyire bonyolult beszerelni.Mondtam,hogy ha követi az útmutatót,akkor megtudja oldani,ha van hozzá szerszáma és egy pici érzéke. Erre azt mondta,hogy képekkel is illusztrálva van mit és hova? Nem mondott hülyeséget. Nekem még nincs beburkolva a helyére,lehet fényképezek párat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Kérdezték tőlem mennyire bonyolult beszerelni.Mondtam,hogy ha követi az útmutatót,akkor megtudja oldani,ha van hozzá szerszáma és egy pici érzéke. Erre azt mondta,hogy képekkel is illusztrálva van mit és hova? Nem mondott hülyeséget. Nekem még nincs beburkolva a helyére,lehet fényképezek párat. :) Szerintem ez nem megvalósítható. Minden autóban más és más kábelre meg helyre kell kötni az átalakítót. Képekkel szerintem lehetetlen illusztrálni a bekötést. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts