Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Az mitől van, h üzemmelegen (90-95 °C) nehézkesebben indul a gép? Nem pöcre, hanem olyan 2 másodperces tekerésre. Pöccintésre csak röffen egyet és leáll...

Újabb SW verzióban ezért lett külön véve a melegindításra egy dúsítási paraméter.

Hétfőn megyek Debrecenbe, meg kéne beszélni a SW frissítést. Elérhető legyen az átalakító,

az a lényeg, és két perc az egész. Délután érek oda, leszek 6-7ig kb. Számod írd meg légyszi

püben, hogy tuti meglegyen.

etanol.blog.hu

Egy kis táblázat az átalakítókról.

Gabi mi a véleményed?

Írtam már a szerzőnek (nem a blog, hanem az eredeti cikk szerzője, az nk kutasoknál), kértem pár pontosítást,

mert sok pontatlanság és valótlanság van az E85power átalakítóról. Egyelőre úgy tűnik, mintha ez az összehasonlítás

pont az E85power lehúzására lenne kihegyezve, de meglátjuk megteszi-e a szerző a pontosításokat. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a "ifjú ember" akkor sem volt szimpatikus amikor kérdezősködtem nála a bioetun iránt, nem kicsit volt nagy arca.

Nem csak neki, jópár gyártónak/forgalmazónak írtam már, kérdeztem hogy jó-e a kütyüjük központis kocsiba. Jó persze. Felvetettem azokat a problémákat amiket itt a fórumozók is tapasztaltak közponis kocsikkal, de konkrét válszt, inndoklást sehonnan sem kaptam, mindenki csak hajtogatta hogy jó, ha meg erősködtem, hogy úgy hallottam gond lehet vele, vagy nem válszoltak, vagy elkezdtek arcoskodni, hogy nem értek hozzá. Most egy Polós munkatársam szereleteti be nem tom melyiket, miután tankolt felesben, és jó neki, de még azt sem tudtam kiszedni belőle, hogy központis-e a kocsija, mert ahogy mondta mindegy a szerelő azt mondta ez mindegyikhez jó. Nem tudom melyik terméket rakja bele, majd kiváncsi leszek az eredményre. :)

Link to comment
Megosztás:

Újabb SW verzióban ezért lett külön véve a melegindításra egy dúsítási paraméter.

Hétfőn megyek Debrecenbe, meg kéne beszélni a SW frissítést. Elérhető legyen az átalakító,

az a lényeg, és két perc az egész. Délután érek oda, leszek 6-7ig kb. Számod írd meg légyszi

püben, hogy tuti meglegyen.

Írtam már a szerzőnek (nem a blog, hanem az eredeti cikk szerzője, az nk kutasoknál), kértem pár pontosítást,

mert sok pontatlanság és valótlanság van az E85power átalakítóról. Egyelőre úgy tűnik, mintha ez az összehasonlítás

pont az E85power lehúzására lenne kihegyezve, de meglátjuk megteszi-e a szerző a pontosításokat. :D

Okés!

Ennek örülök!

Egyébként az egyik érvelésüket pont b.szhatják, mert hiába van manuális kapcsoló, ha mondjuk keverék van a kocsiban...mit választ? :)

Link to comment
Megosztás:

Jó helyre írtál? ;) Elektro Green Bt? Lehet hétvégén nem szeret melóról hallani ;)

Gabi!

Szerinted a 10l körüli fogyi normális nekem és szilajnak? :)

Nem lehetne ezen valahogy csökkenteni? :D

Próbáltam hosszútávon,90 végig,nem előztem,motorfék stb de még úgy is inkább 9 körül mozog.

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Szerinted a 10l körüli fogyi normális nekem és szilajnak? :)

Nem lehetne ezen valahogy csökkenteni? :D

Próbáltam hosszútávon,90 végig,nem előztem,motorfék stb de még úgy is inkább 9 körül mozog.

Ez egy jó kérdés!

Holnap megpróbálom Gáborral megvitatni...

Anno benzines korában a csúcsfogyasztásom 5,9 liter volt. De akkor talán egyszer sem mentem 100 fölött... ;) Vagy 4 órámba került lekeveredni Bp-ről Db-be, a négyes számú főúton... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez egy jó kérdés!

Holnap megpróbálom Gáborral megvitatni...

Anno benzines korában a csúcsfogyasztásom 5,9 liter volt. De akkor talán egyszer sem mentem 100 fölött... :D Vagy 4 órámba került lekeveredni Bp-ről Db-be, a négyes számú főúton... :)

Városban ok lenne a 10l,de városon kivül a 8 lenne az optimális,nekem flextekkel annyi volt.

Link to comment
Megosztás:

Városban ok lenne a 10l,de városon kivül a 8 lenne az optimális,nekem flextekkel annyi volt.

HunFlex-szel sikerült 8,5-öt kihoznom úgy, h nem mentem 100 fölött sehol...de nyár volt...

De azt hozzá kell tennem, hogy nem is ment ilyen jól...most ha megnyomom a gézpedált, akkor elkezd húzni.

Ha nagyon alacsony fordulaton taposom meg, akkor néha-néha ránt egyet...de nem zavaró...

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Szerinted a 10l körüli fogyi normális nekem és szilajnak? :)

Nem lehetne ezen valahogy csökkenteni? :D

Próbáltam hosszútávon,90 végig,nem előztem,motorfék stb de még úgy is inkább 9 körül mozog.

Most mentem ~300km-t 90km/ó átlaggal egy-két előzéssel megtűzdelve, de a fogyim nekem is 9 körül mozgott.

BC szerint 6,2

Azt nem tudjátok hogy a tempomat mennyire kavarhat be?

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásról: mivel az 1.4-es motorok nem éppen a nyomatékukról híresek, a túlfogyasztás fokozott

mértékben lehet jelen. Ez azt jelenti, hogy az átlag túlfogyasztást valahol 25% körül kell számolni tiszta E85-tel.

Ugyanez mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0 astrával lehet akár 20% is, jobblábtól függően, itt az eco mód jobban érvényesül.

Tehát ha mondjuk benzinnel járkál valaki vegyesben 7L-es fogyasztással az 1.4 astrával, akkor nyugodtan

lehet 8,8-as etanolos fogyasztással számolni, ha sokat van városban, vagy sok a rövid táv, akkor akár ugyanez 9,1L is

lehet. Hangsúlyozom, ez 7L-es városi benzinfogyasztáshoz számolva.

Érdemes úgy számolni, hogy a téli és nyári fogyasztási adatokat ne keverjük, és az átlagfogyasztást sem a városival.

Ha valakinek kérdéses a túlfogyasztás, akkor nézhet egy tesztet benzinnel hasonló körülmények között. Ilyenkor csak

meg kell tankolni a verdát benzinnel, és az átalakítót 0. módba kapcsolni. Ilyenkor nem szól bele egyáltalán. 1-es módban

nem valós az összehasonlítás, mert az eco mód benzinnél is érvényesül kicsit, abból is jobb lesz a fogyasztási adat, ha

ebben a módban marad az átalakító.

Pszilaj!

Számod várom, mert nem találom :)

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásról: mivel az 1.4-es motorok nem éppen a nyomatékukról híresek, a túlfogyasztás fokozott

mértékben lehet jelen. Ez azt jelenti, hogy az átlag túlfogyasztást valahol 25% körül kell számolni tiszta E85-tel.

Ugyanez mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0 astrával lehet akár 20% is, jobblábtól függően, itt az eco mód jobban érvényesül.

Tehát ha mondjuk benzinnel járkál valaki vegyesben 7L-es fogyasztással az 1.4 astrával, akkor nyugodtan

lehet 8,8-as etanolos fogyasztással számolni, ha sokat van városban, vagy sok a rövid táv, akkor akár ugyanez 9,1L is

lehet. Hangsúlyozom, ez 7L-es városi benzinfogyasztáshoz számolva.

Érdemes úgy számolni, hogy a téli és nyári fogyasztási adatokat ne keverjük, és az átlagfogyasztást sem a városival.

Ha valakinek kérdéses a túlfogyasztás, akkor nézhet egy tesztet benzinnel hasonló körülmények között. Ilyenkor csak

meg kell tankolni a verdát benzinnel, és az átalakítót 0. módba kapcsolni. Ilyenkor nem szól bele egyáltalán. 1-es módban

nem valós az összehasonlítás, mert az eco mód benzinnél is érvényesül kicsit, abból is jobb lesz a fogyasztási adat, ha

ebben a módban marad az átalakító.

Pszilaj!

Számod várom, mert nem találom :D

Ezzel tisztában vagyok.Viszont akkor a flextekes jobb fogyasztási mutatókat betudhatom annak,hogy ott picivel szegényebb volt a keverék? :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv márkatársak!

Első tapasztalatom az E85power-rel (AstraH Z14XEP)

Beszerelés előtt tisztán benzinnel kellett megtankolnom, ekkor 7,1 volt a fogyasztásom a normál használatom mellett (napi 160 km javarészt autópályán 130 km/h)

Tisztán E85-tel volt egy pécsi túránk a hétvégén, ezt 8,3-as átlaggal tettük meg (még nem végig autópályán, mert ugye az csak szerdán lesz átadva, így jópár előzéssel, nagy gázadásokkal tarkítva és persze nagyobb súlyterheléssel az átlagosnál).

Ez azt jelenti, hogy durván kilóméterenként 3,5 ft-ot takarítok meg, vagyis durván 16.000 km alatt megtérül a készülék. Én évente átlagban 40.000 Km-t megyek, úgyhogy ha az értékek a jövőben is így alakulnak akkor az átállás nagyon jó döntés volt.

Az E85powert mindenkinek ajánlani tudom. Még a hideg beállítást meg kell csinálnom rajta, mert nem indul tökéletesen, de ha beindult semmi rángatást - lefulladást - gyengeséget nem tapasztalok.

Az személyes kérdésem lenne Gabitól, hogy a SW frissítés ugye egy múlthéten beszerelt készüléknél még nem aktuális? Ezekről hogyan értesítitek a használóitokat? Egyébként gratula a készülékhez! Nem érdekel, hogy ki miket írkál és hogyan húzza le adott oldalakon, a tapasztalataim magukért beszélnek.

Természetesen ezek teljesen szubjektív dolgok, amiket írtam és az én használati módomra igazak (sok autópálya, átlagban napi 160 km megtétele két részletben stb) nyilván más körülmények között máshogy alakulnak a fogyasztási és gazdaságossági értékek - ezt mindenkinek magának kell mérlegelnie, hogy mi éri meg jobban.

Link to comment
Megosztás:

A gázpedál ilyenkor 0%-on van...csak ezért gondoltam :)

Ez nem zavarja, ilyenkor is működik az eco mód. Hacsak nem erőltetett hegymenetben felfelé hagyod tempomaton,

akkor a terhelés sem akkora, hogy az eco mód gondot okozna.

az lehet, de a kütyü a fojtószelep állását és nem a gázpedál állását figyeli...és elektromos gázpedálnál ezek nem mindig egyeznek meg... ;)

Nem, a gázpedálállást nézi az egas rendszerű autóknál.

Ezzel tisztában vagyok.Viszont akkor a flextekes jobb fogyasztási mutatókat betudhatom annak,hogy ott picivel szegényebb volt a keverék? :D

Véletlenül nem nyári átlagot néztél? ;) Azóta volt egy lambdacseréd is, és igen, az hogy a motor most mindig optimális

üzemen van tartva, azt jelenti, hogy több üzemanyag kell (flextek terhelés alatt jóval szegényebb keveréken tartotta, ilyen a hunflex is).

Link to comment
Megosztás:

Az személyes kérdésem lenne Gabitól, hogy a SW frissítés ugye egy múlthéten beszerelt készüléknél még nem aktuális? Ezekről hogyan értesítitek a használóitokat? Egyébként gratula a készülékhez! Nem érdekel, hogy ki miket írkál és hogyan húzza le adott oldalakon, a tapasztalataim magukért beszélnek.

Majd még nézd hogy hosszú úton nem gyújtja-e a sárga lámpát, ha igen, akkor állítunk az eco módon.

SW frissítés neked nem aktuális, az utolsó verzió az 1.05, szerintem neked ez van már benne.

Kb egy hónap múlva készen lesz az új PC-s grafikus felület, ahhoz kapcsolódik majd egy nagy SW frissítési "akció" :)

Egyébként dolgozom egy 2.0 eco üzemmódon, csak nagyon sok mérést kell csinálni, így sok idő a fejlesztése.

Ezzel további fogyasztáscsökkentés lesz megoldható, és olyan autókon is alkalmazható lesz, amelyiken a

jelenlegi eco mód második fázisát tiltani kellett sárga lámpa miatt.

Link to comment
Megosztás:

Majd még nézd hogy hosszú úton nem gyújtja-e a sárga lámpát, ha igen, akkor állítunk az eco módon.

SW frissítés neked nem aktuális, az utolsó verzió az 1.05, szerintem neked ez van már benne.

Kb egy hónap múlva készen lesz az új PC-s grafikus felület, ahhoz kapcsolódik majd egy nagy SW frissítési "akció" :)

Egyébként dolgozom egy 2.0 eco üzemmódon, csak nagyon sok mérést kell csinálni, így sok idő a fejlesztése.

Ezzel további fogyasztáscsökkentés lesz megoldható, és olyan autókon is alkalmazható lesz, amelyiken a

jelenlegi eco mód második fázisát tiltani kellett sárga lámpa miatt.

Azt meg lehet nézni valahol hogy az SW verziók között mik lettek javítva?

Link to comment
Megosztás:

Majd még nézd hogy hosszú úton nem gyújtja-e a sárga lámpát, ha igen, akkor állítunk az eco módon.

SW frissítés neked nem aktuális, az utolsó verzió az 1.05, szerintem neked ez van már benne.

Kb egy hónap múlva készen lesz az új PC-s grafikus felület, ahhoz kapcsolódik majd egy nagy SW frissítési "akció" :)

Egyébként dolgozom egy 2.0 eco üzemmódon, csak nagyon sok mérést kell csinálni, így sok idő a fejlesztése.

Ezzel további fogyasztáscsökkentés lesz megoldható, és olyan autókon is alkalmazható lesz, amelyiken a

jelenlegi eco mód második fázisát tiltani kellett sárga lámpa miatt.

A héten minden nap jövök dolgozni, úgyhogy péntekre már több, mint ezer megtett kilóméterem lesz vele.

Most tanulmányozom a parancsokat és a programot, reggel tervezem, hogy beállítom a hidegindítást a CSETCOLD-dal (ma elaludtam sajna :D )

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.