Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Kedden az M6-on folyamatos 140-nel mentem, majd kb.40 km után a legkisebb emelkedőn is kicsit elkezdett lassulni a gép, visszament 100ra és lassan gyorsult. Mivel pont 1 hete tankoltam 25,5 L 85öst, gondolom kihozhatta a dzsuvát a tankból, nem? Néha kicsit rángatott 70nél gyorsításkor, de azóta már nem csinálja. Benzinszűrőt ősszel cseréltem, majdnem 5-6000-rel ezelőtt, most nem tudom megnézni pontosan mennyinél, (otthon van leírva) szóval elvileg egy szűrőcsere lehet elsőre a bibi, ugye? Köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Gabi!

Ma beszélgettem egy kollegámmal és említett olyasmit,hogy a szolenoidos injektor fejeknek nem tesz jót az etanol,de a piezosnak kutya baja tőle.

Mesélj már ezekről egy picit és hogy mi lehet a feltételezés alapja.

Sajna nem tudom hogyan működhetnek igazából, de gondolom h a szolenoidosban egy elektromágnes rángat egy tűt...(leegyszerűsítve)

Vajon ott mit tehet az etanol, ami károsabb mint a benzin hatása??? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most találtam a fórumra és örülök, hogy hasznos dolgokat olvashatok itt. Az én tapasztalataim a témában az alábbiak.

2006-os évjáratú 1,4 XEP motoros H Astrám van.

Benzinből 7,3 körül volt a fogyasztásom (tudom, picit nehéz a lábam...)

60% etalonnal 8,3 lett a fogyasztás - 3000 km-t mentem már változó arányban keverve, leginkább 60%-ban etanolt használva - igaz hideg időben. Az autó viselkedésben egyébként semmilyen változás nem érezhető jól indul és ugyanúgy megy, mint eddig és bevallom a szűrőcserét sem kapkodtam még el.

Eddig a kevergetős módszerrel nem volt jelentős a megtakarításom, konkrétan 100 Ft/100km jött ki durván.

benzinnel: 7,3 l * 317 Ft/l = 2.314 Ft/100 Km

keverékkel: 8,3 l * 267 Ft/l = 2.216 Ft/100 Km

A 267 így jött ki: (317*0,4)+(235*0,6)

Persze tudom van olcsóbb kút is, mint az Agip, ahol tankolok.

Havonta átlagban 3200 km-t megyek, így durván kb ugyanennyit tudok megtakarítani. Az út egyébként döntő részben (80%) autópálya egyenletes 130-cal.

Eldöntöttem, hogy megpróbálkozom a E85power beszereltetésével és mához egy hétre már tiszta etanollal járhatok. :)

Link to comment
Megosztás:

Ma beszélgettem egy kollegámmal és említett olyasmit,hogy a szolenoidos injektor fejeknek nem tesz jót az etanol,de a piezosnak kutya baja tőle.

Mesélj már ezekről egy picit és hogy mi lehet a feltételezés alapja.

Ezt szerintem tőle kérdezd, hogy mi a feltételezés alapja :)

Mert szerintem nincs :D Gondolom ő is keveri az etanolt a metanollal.

Link to comment
Megosztás:

"Elnökségi döntés az E85 használatáról

2010-03-17 12:38

Az Elnökség döntése értelmében a kereskedelmi forgalomban kapható, szabványnak (MSZ CWA 15293) megfelelő E85 használata engedélyezett az ORB és a Rallye2 bajnokság futamain.

A többi szakágban az E85 használatára vonatkozóan az IB döntésének megfelelően a szakági bizottságok határozatai érvényesek.

Ennek megfelelően:

AC/RC és Drag - engedélyezett

TR és GO, továbbá Historic - nem engedélyezett

AGY - valamennyi kategóriában engedélyezett

Az ilyen üzemanyagot használó versenyjárműveket az edzések és a verseny során meg kell jelölni. Ennek módját hamarosan külön közleményben tudatjuk.

Felhívjuk valamennyi nevező és versenyző figyelmét, hogy FIA nemzetközi sorozatba tartozó, továbbá külföldi versenyeken az FIA, illetve az adott versenykiírások üzemanyagra vonatkozó előírásait kell betartani.

MNASZ Titkárság"

Link to comment
Megosztás:

Ezt szerintem tőle kérdezd, hogy mi a feltételezés alapja :)

Mert szerintem nincs :D Gondolom ő is keveri az etanolt a metanollal.

Valami olyat hallottam erről, hogy az injaktorok hosszabb nyitási ideje miatt jobban felmelegszik a működtető tekercs bennük, és ha elérik a 100%-os nyitási értéket tartósan, akkor leéghetnek.

Link to comment
Megosztás:

Valami olyat hallottam erről, hogy az injaktorok hosszabb nyitási ideje miatt jobban felmelegszik a működtető tekercs bennük, és ha elérik a 100%-os nyitási értéket tartósan, akkor leéghetnek.

1. 100%-on nincsenek tartósan etanollal sem, gondolom senki nem fog 5. padlógázon Bp-Siófok távot megtenni :)

2. A szolenoid fejek direkt úgy vannak tervezve, hogy az átáramló üzemanyag hűti őket, mint a motort a hűtővíz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma bejelentettem a kocsit műszakira a Tb Kpm-nél, gondoltam felteszem a kérdést ha már úgy is ott vagyok, hogy mi van az E85-ös autókkal, van-e már valami jogi dolog ezzel kapcsolatban? Nem tudom szó szerint idézni, mert a hangsúly nem megy át, de a lényeg, hogy aki oda szeretné vinni szesszel a kocsit vizsgára az garantált bukás, bár nem mondta ki, de nyomatékosította, hogy az adott típusnál mivel nem gyártottak olyant és nincs engedély rá mint a gáznál ezért bukta. Egy adott gyártmányú autónak környezet károsító hatása nem lehet sem jobb, sem rosszabb a gyár által megadott paramétereknél. Mivel máshol kb 7e Huf-al többért csinálják ezért arra a napra kifogyasztom és kap 5 liter benzint :) A gyárilag etanolos autóknál milyen üzemanyag van bevésve a forgalmiba?

Szerintem a maradiság és a bürokrácia ölte meg a mi nemzetünket nem a leigázó hatalmak!

Gabi

Mértetek már a kütyüvel Zk-t benzinnel? Vagy valakinek van tapasztalata ebben?

Ezt én feldobnám témának a totalcarba!

Véleményem szerint erre nincs semmi szabályozás, ha én 50% etanollal megyek oda vizsgára. Nincs az autóban átalakítás. Kapzacs!

Ha belül van az értéken akkor mi a gond?

Link to comment
Megosztás:

Ezt én feldobnám témának a totalcarba!

Véleményem szerint erre nincs semmi szabályozás, ha én 50% etanollal megyek oda vizsgára. Nincs az autóban átalakítás. Kapzacs!

Ha belül van az értéken akkor mi a gond?

Amit Druszám írt, magyarán ami nincs leírva, hogy szabad, az tilos... Jobb sem lehet, hogy adja az ki magát....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma bejelentettem a kocsit műszakira a Tb Kpm-nél, gondoltam felteszem a kérdést ha már úgy is ott vagyok, hogy mi van az E85-ös autókkal, van-e már valami jogi dolog ezzel kapcsolatban? Nem tudom szó szerint idézni, mert a hangsúly nem megy át, de a lényeg, hogy aki oda szeretné vinni szesszel a kocsit vizsgára az garantált bukás, bár nem mondta ki, de nyomatékosította, hogy az adott típusnál mivel nem gyártottak olyant és nincs engedély rá mint a gáznál ezért bukta. Egy adott gyártmányú autónak környezet károsító hatása nem lehet sem jobb, sem rosszabb a gyár által megadott paramétereknél. Mivel máshol kb 7e Huf-al többért csinálják ezért arra a napra kifogyasztom és kap 5 liter benzint :) A gyárilag etanolos autóknál milyen üzemanyag van bevésve a forgalmiba?

Szerintem a maradiság és a bürokrácia ölte meg a mi nemzetünket nem a leigázó hatalmak!

Gabi

Mértetek már a kütyüvel Zk-t benzinnel? Vagy valakinek van tapasztalata ebben?

Én mikor műszakiztattam, igaz nem kütyüvel, de 50-60% etanol volt benne. Észre sem vették. Viszont a kérdésedre válaszolva a gyári etanolos autók forgalmijában is benzin szerepel, voltam nyáron a ford szalonban, pont volt egy e85 focus, aminek a szalonos megmutatta a forgalmi engedélyét.

Mivel az etanol benzint tartalmaz és a benzin is etanolt, ezért szerintem felesleges ezen aggódni.

Nem bukhat meg az autó, hiszen nincsen rajta átalakítva semmilyen rendszer. Az üzemanyag is hivatalosan, kúton kapható.

Szerintem nem szabad hinni neki, vidd el az autót, észre sem fogják venni, hogy nem benzinnel megy.

Sőt, etanolos blogon olvastam, hogy bizonyos típusok kütyü nélkül is mennek 100% szesszel. Akkor azok is bukták? Nem hinném. Vagy a zsiguli, amin csak ki kell cserélni a fúvókákat meg állítani a karbin?

Nem buktathat meg. Nincs olyan szabály, ami alapján megtehetné.

Link to comment
Megosztás:

Én mikor műszakiztattam, igaz nem kütyüvel, de 50-60% etanol volt benne. Észre sem vették. Viszont a kérdésedre válaszolva a gyári etanolos autók forgalmijában is benzin szerepel, voltam nyáron a ford szalonban, pont volt egy e85 focus, aminek a szalonos megmutatta a forgalmi engedélyét.

Mivel az etanol benzint tartalmaz és a benzin is etanolt, ezért szerintem felesleges ezen aggódni.

Nem bukhat meg az autó, hiszen nincsen rajta átalakítva semmilyen rendszer. Az üzemanyag is hivatalosan, kúton kapható.

Szerintem nem szabad hinni neki, vidd el az autót, észre sem fogják venni, hogy nem benzinnel megy.

Sőt, etanolos blogon olvastam, hogy bizonyos típusok kütyü nélkül is mennek 100% szesszel. Akkor azok is bukták? Nem hinném. Vagy a zsiguli, amin csak ki kell cserélni a fúvókákat meg állítani a karbin?

Nem buktathat meg. Nincs olyan szabály, ami alapján megtehetné.

Ezt én is úgy fogom megoldani, h nem szólok.

A tavalyi zöldkártyázásnál sem szóltam, hogy szesszel megy a verda. Átment és annyi... :) Igaz akkor hunflex volt benne, de nem lettek az eredmányek kiugróan jók. Csak jobb mint előtte! :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.