Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

max kötözködhet, de nem kell hagyni magad :lol:

Jah, múltkor belém is belém kötött a rendőr. De mivel nem hagytam magam és megmondtam neki hogy ehhez az átalakításhoz nem kell engedély, így feladta. :lol:

pszilaj: Egyébként Én amikor tankolok etanolt, mindig elteszem a blokkot. Ha esetleg mész vizsgára és megkérdezik hogy mi a helyzet vele, akkor megmondod hogy etanollal megy, itt van róla a nyugta, nem sikkasztottad. Aztán kb semmit sem csinálhatnak szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Én ott a valamelyik hétvégén pont megszívtam, mert nem volt cucc... :lol: ezért benyát kellett szégyenszemre tankolnom...

De lehet h vizsgára vissza állok benyára...van egy 260 HUF-os forrás is... :lol:

Ott már én is megszívtam nyáron,hogy nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Ma Budaörs-Szeged-Budaörs út 400km, 10,5L/100km átlaggal, full E85-tel, nem öreguras tempóban :(

Mivel ez benzinből is meglett volna kb 9,5-es átlag, elég jó túlfogyasztási érték jött ki :lol:

És végre lehetőség nyílt a környezetvédelmi mérésre is :lol:

A mért és átalakított autó egy 2001-es skoda fabia 1.4 mpi motoros.

Benzin üzemben átalakítás előtt a szokásos értékeket hozta, átment a környezetvédelmi vizsgálaton rendben.

Átalakítás után a szembetűnő változás az lett, hogy a CO és a NOx értékek mind az átalakító normál módjában,

mind az eco módjában 0, azaz mérhetetlen mennyiségű lett :D Alapjáraton és emelt fordulaton mérve is ugyanez

volt a helyzet.

Lényegében ezekkel az értékekkel teljesíti az EURO6 előírásokat is a motor, a jövőben még szeretnék HC és PM

mérést is csinálni, itt most nem volt lehetőség rá sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Ma taliztam Gabival Kkfházán és átprogizta a kütyüt, utána logoltam egyet. A rossz lambdaértékek ellenére határozott javulást tapasztaltam, rugalmasabb, harapósabb lett a moci, pályán a vége jelenleg 195, viszont 4-ikben tiltást még nem tudtam elérni. Ha minden igaz akkor pénteken termosztátot is kicseréljük, utána menetközben is fogunk üzemanyagnyomást mérni teljes terhelésnél. :lol:

http://data.hu/get/2257791/C14SEujprogi.log.html

Link to comment
Megosztás:

Ma taliztam Gabival Kkfházán és átprogizta a kütyüt, utána logoltam egyet. A rossz lambdaértékek ellenére határozott javulást tapasztaltam, rugalmasabb, harapósabb lett a moci, pályán a vége jelenleg 195, viszont 4-ikben tiltást még nem tudtam elérni. Ha minden igaz akkor pénteken termosztátot is kicseréljük, utána menetközben is fogunk üzemanyagnyomást mérni teljes terhelésnél. :lol:

Még egy dolog eszembe jutott a logot nézve...

Olyan mintha a lambdaszabályzás akkor is akarna működni tovább, mikor padlóig nyomod a gázt.

Ellenőrizd, hogy tuti teljes állás van-e a folytószelepnél, mechanikusan. Illetve elektromosan tudod

úgy is, hogy CSETTPSMAX-ot lefuttatod ismét teljes benyomott gáznál, és nézed mennyit ír ki feszre.

Ha 4V feletti érték van, akkor jó lehet. Ha nem, akkor ez is lehet gond.

Másik ok, ami ezt a jelenséget okozhatja, a map jel hibája. De ez akár lehet attól is, hogy valami

nem jó a szívósoron, pl az ecotek szelep, vagy fals levegő, vagy a nem gyári map cső is akár (ha pl

nem merev falú, hanem a vákum hatására ha kicsit is, de változtatja a keresztmetszetet.

Lényeg, hogy mintha a motorvezérlő nem látna teljes terhelést...

Link to comment
Megosztás:

Ma Budaörs-Szeged-Budaörs út 400km, 10,5L/100km átlaggal, full E85-tel, nem öreguras tempóban :(

Mivel ez benzinből is meglett volna kb 9,5-es átlag, elég jó túlfogyasztási érték jött ki :lol:

És végre lehetőség nyílt a környezetvédelmi mérésre is :lol:

A mért és átalakított autó egy 2001-es skoda fabia 1.4 mpi motoros.

Benzin üzemben átalakítás előtt a szokásos értékeket hozta, átment a környezetvédelmi vizsgálaton rendben.

Átalakítás után a szembetűnő változás az lett, hogy a CO és a NOx értékek mind az átalakító normál módjában,

mind az eco módjában 0, azaz mérhetetlen mennyiségű lett :D Alapjáraton és emelt fordulaton mérve is ugyanez

volt a helyzet.

Lényegében ezekkel az értékekkel teljesíti az EURO6 előírásokat is a motor, a jövőben még szeretnék HC és PM

mérést is csinálni, itt most nem volt lehetőség rá sajnos.

Ez érdekes, mert nekem majdnem 9(min.8,5) liter a fogyi, 100-as tempó környékén...

Így alakul, mióta szeszelek:

fogyik_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Elgondolkodtam én is, hogy beszerznék egy ilyen átalakitót az autóhoz.

Gyors számolgatásba kezdtem, és olyan 4000ft spórolást lehetne összehozni egy teli tankolásnál.

Városban, 9 liter körül fogyaszt jelenleg benzinböl az autó, e85-böl szerintem, 11 liter felett fogyasztana kb. 450km-ert mennék el, egy tank e85-böl kb, ha 11 literrel számolok.

Ha jól mükszik az átalakitón az eco mód, akkor ez lehet kevesebb is, gondolom.

Opel16V fogyasztási adatai, ezt mutatják.

Budapest- Zalaegerszeg utat, megjártam 6.1 liter benzinnel, akkor durván ez olyan 8 liter lenne e85-el autópályán.

Szal nagyon úgy néz ki, hogy megérné a beruházást. Remélem Gábor fog még késziteni ilyen átalakitót.

Durva számitásaimban ha tévednék, javitsatok ki.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Elgondolkodtam én is, hogy beszerznék egy ilyen átalakitót az autóhoz.

Gyors számolgatásba kezdtem, és olyan 4000ft spórolást lehetne összehozni egy teli tankolásnál.

Városban, 9 liter körül fogyaszt jelenleg benzinböl az autó, e85-böl szerintem, 11 liter felett fogyasztana kb. 450km-ert mennék el, egy tank e85-böl kb, ha 11 literrel számolok.

Ha jól mükszik az átalakitón az eco mód, akkor ez lehet kevesebb is, gondolom.

Opel16V fogyasztási adatai, ezt mutatják.

Budapest- Zalaegerszeg utat, megjártam 6.1 liter benzinnel, akkor durván ez olyan 8 liter lenne e85-el autópályán.

Szal nagyon úgy néz ki, hogy megérné a beruházást. Remélem Gábor fog még késziteni ilyen átalakitót.

Durva számitásaimban ha tévednék, javitsatok ki.

Jól számolsz! :lol:

Bár városban lesz az több is, mert megállni-gyorsítgatni...az nagyon szereti enni az anyagot, meg aztán olyankor nem nagyon van eco-mód! :lol:

Stem érdemes beruházni! :(

Link to comment
Megosztás:

Még egy dolog eszembe jutott a logot nézve...

Olyan mintha a lambdaszabályzás akkor is akarna működni tovább, mikor padlóig nyomod a gázt.

Ellenőrizd, hogy tuti teljes állás van-e a folytószelepnél, mechanikusan. Illetve elektromosan tudod

úgy is, hogy CSETTPSMAX-ot lefuttatod ismét teljes benyomott gáznál, és nézed mennyit ír ki feszre.

Ha 4V feletti érték van, akkor jó lehet. Ha nem, akkor ez is lehet gond.

Másik ok, ami ezt a jelenséget okozhatja, a map jel hibája. De ez akár lehet attól is, hogy valami

nem jó a szívósoron, pl az ecotek szelep, vagy fals levegő, vagy a nem gyári map cső is akár (ha pl

nem merev falú, hanem a vákum hatására ha kicsit is, de változtatja a keresztmetszetet.

Lényeg, hogy mintha a motorvezérlő nem látna teljes terhelést...

Köszönöm az infókat, megnézem a folytószelepet és a potit.

Régebbi logokban ezt találtam:

Please Wait!

TPSmin: 635mV

OK

Please Wait!

TPSmax: 3647mV

OK

Úgy tűnik, hogy nincs meg az 5V-os tápfeszültség vagy a poti hibás. Ma szabin vagyok átnézek mindent alaposan. :lol:

Pénteken Tech1-el is megnézetem újra.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infókat, megnézem a folytószelepet és a potit.

Régebbi logokban ezt találtam:

Please Wait!

TPSmin: 635mV

OK

Please Wait!

TPSmax: 3647mV

OK

Úgy tűnik, hogy nincs meg az 5V-os tápfeszültség vagy a poti hibás. Ma szabin vagyok átnézek mindent alaposan. :lol:

Pénteken Tech1-el is megnézetem újra.

Szia Udi!

Egy ismerősömmel beszélgettem erről a pillangószelep potiról, bár ő motoros, de említett egy olyan dolgot, hogy a zárt és a nyitott állásnak is van valami mérhető feszültsége. Azt szeretném megkérdezni, hogy erről tudsz-e esetleg számszerű adatot mondani nekem? Ki szeretném cserélni a pillangó házamat, mert az enyémben van egy cc 4mm-es gumilap a pillangón,(valami tömítés jellegű dolog lehet) amit pedig kaptam azon nincsen, gondolom ez nem keveset fog vissza beáramló levegő mennyiségén. Tehát ha átszerkesztem a potit az új házra akkor azt be kéne lőni valahogyan, vagy elég lehet a csavarok pozicionálása?

Lehet, hogy erről írtál csak kicsit szőke vagyok most ebben :lol:

Válaszodat előre is Köszönöm!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szal nagyon úgy néz ki, hogy megérné a beruházást. Remélem Gábor fog még késziteni ilyen átalakitót.

Durva számitásaimban ha tévednék, javitsatok ki.

Kb jól számoltál, hosszú úton szerintem jobban is alakulhat a fogyasztásod, városban viszont meglesz a 11 szinte biztosan.

Ne aggódj, lesz még átalakító sokáig :lol:

TPSmin: 635mV

TPSmax: 3647mV

A fáma úgy szól, hogy az alapállás 0,5-0,6V, a maximum helyzet 4,2-4,4V kell legyen.

Annyira nem rossz a tied sem, de egy ellenőrzést megér. Egyik lábán testnek kell lennie,

másikon +5V-nak ugye (szélső lábak). Illetve hogy a bowden jól van-e beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Kb jól számoltál, hosszú úton szerintem jobban is alakulhat a fogyasztásod, városban viszont meglesz a 11 szinte biztosan.

Ne aggódj, lesz még átalakító sokáig :lol:

A fáma úgy szól, hogy az alapállás 0,5-0,6V, a maximum helyzet 4,2-4,4V kell legyen.

Annyira nem rossz a tied sem, de egy ellenőrzést megér. Egyik lábán testnek kell lennie,

másikon +5V-nak ugye (szélső lábak). Illetve hogy a bowden jól van-e beállítva.

Nekem jelenleg ~4023mV a max állás... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia Udi!

Egy ismerősömmel beszélgettem erről a pillangószelep potiról, bár ő motoros, de említett egy olyan dolgot, hogy a zárt és a nyitott állásnak is van valami mérhető feszültsége. Azt szeretném megkérdezni, hogy erről tudsz-e esetleg számszerű adatot mondani nekem? Ki szeretném cserélni a pillangó házamat, mert az enyémben van egy cc 4mm-es gumilap a pillangón,(valami tömítés jellegű dolog lehet) amit pedig kaptam azon nincsen, gondolom ez nem keveset fog vissza beáramló levegő mennyiségén. Tehát ha átszerkesztem a potit az új házra akkor azt be kéne lőni valahogyan, vagy elég lehet a csavarok pozicionálása?

Lehet, hogy erről írtál csak kicsit szőke vagyok most ebben :lol:

Válaszodat előre is Köszönöm!

Üdv:BB

Szia!

Gabi már megírta a fesz.értékeket zárt és nyitott állapotban. Potit csak rá kell csavarozni az új házra nincs rajta állítási lehetőség, sőt egy kicsit elő van feszítve azaz forgatni kell rajta egy kicsit visszafelé, hogy a csavarokat be tud rakni. :lol:

Üdv.

Udi

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.