Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Okésos... a helyi elkerülőszakaszon majd nyomok egy gyors menetet... :lol:

Németországban? Vagy valami útszélivel gyors menet?

Viccet félre téve, azért csak óvatosan, mert tudod, az ördög sohasem alszik.

Valakinek nincs infója arról, hogy az Agip mikortól akarná esetleg a debreceni kútra is benyomni az E85-öt?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Láttom nincs más megoldás tesztre vissza kell raknom a gyári leömlőt kiváncsi leszek azzal mit produkál, mert ha azzal sem lesz jó a lambda magas fordulaton akkor már végképp nem tudom mi lenne a megoldás. Ecu nem jelez hibát nem mondja, hogy túl sovány a keverék stb. Tanácstalan vagyok... :lol:

Megköszönném.... gyanítom, hogy a régi mocik max fordulat közelében nem igen hagyatkoznak a lambdára. Sárga pechlámpát sem dobott pedig volt olyan amikor alig működött a lambdaszonda. Ezért vagyok kíváncsi full gyári verdáknál mi történik ilyenkor. :D

Nem hagyatkoznak a lambdára, de ettől a lambda még mér, mert neki nincs pihenőidő :(

Teljes terhelésen nagyon dús keveréket kell mérnie, amit pszilaj kartárs által most utoljára linkelt logban

is láthatsz több helyen is. De a honlapon a letöltés menüben is találsz olyan logot, amiben van teljes terhelés.

Pechlámpát meg nem dobnak ezek a vezérlők, gondolom az opelék menedzserei féltek a szervízköltségektől

a használtautó tesztekben :lol: Johnny szinte teljesen halott lambdáját sem jelezte a vezérlője, és a V6 2.5-nél

a totál 0 lambdajelet és a kiakadt O2 integrátort sem jelezte sárga lámpa :D

Lehet hogy tényleg az oldaná meg a kérdést, ha gyári lenne a leömlő, gyári lambdával. Illetve a szívóoldal is

hasonlóan, az ecotek szelepet a teszt erejéig ki kellene kötni pl. Gondolom más változtatás nincs benne ezeken

kívül. Üzemanyagnyomást még valahogy jó lenne hitelesíteni, vagy a gyári nyomásszabályzót visszatenni.

Zsolti!

Próbát megérhet, hogy egy nyomásszabályzóval megpróbálod feltenni 3,5 barra a nyomást, az még nem nagy

változás, de lehet elég lenne egy 6000-es fordulatig az injektor úgy már :D

Link to comment
Megosztás:

Zsolti!

Próbát megérhet, hogy egy nyomásszabályzóval megpróbálod feltenni 3,5 barra a nyomást, az még nem nagy

változás, de lehet elég lenne egy 6000-es fordulatig az injektor úgy már :lol:

Rendben. Lehet hogy megpróbálom majd, de egyenlőre nincs 30eFtom tesztelgetni. Elég ez így egyenlőre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Németországban? Vagy valami útszélivel gyors menet?

Viccet félre téve, azért csak óvatosan, mert tudod, az ördög sohasem alszik.

Valakinek nincs infója arról, hogy az Agip mikortól akarná esetleg a debreceni kútra is benyomni az E85-öt?

Az útszéliekkel nincs bátorságom kikezdeni... :(

Abban bízok mindig, h csalánba nem csap az a bizonyos ménkűű! :D

Majd 50-nél ötödikben megkezdem a gyorsítást és ameddig bírja...szerintem 160 fölé nem fog menni, mert benzines korában sem bírta 175-nél tovább vinni... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Majd 50-nél ötödikben megkezdem a gyorsítást és ameddig bírja...szerintem 160 fölé nem fog menni, mert benzines korában sem bírta 175-nél tovább vinni... :D :lol:

Előbb azért állítsd be azt a LAMWIN-t, és nézd majd, hogy ha 28-36% között lesz teljes terhelésen a pillanatnyi dúsítás, akkor jó kb :lol:

Persze csak akkor lesz ott, ha még nem fogytak el az injektorok :( Amint azok 95% fölé mennek kapacitásban, elkezdi visszavenni

a dúsítást :D

Link to comment
Megosztás:

Előbb azért állítsd be azt a LAMWIN-t, és nézd majd, hogy ha 28-36% között lesz teljes terhelésen a pillanatnyi dúsítás, akkor jó kb :lol:

Persze csak akkor lesz ott, ha még nem fogytak el az injektorok :lol: Amint azok 95% fölé mennek kapacitásban, elkezdi visszavenni

a dúsítást :D

Ez csak természetes, Mester! :(

Akartam kérdezni, hogy az új szoftver-verzióban nem lesz olyan lehetőség, ami loggolás közben kiírná a fogyasztást, mondjuk liter/órában?

Mert azt gondolom, hogy ha nincs sebességjel, akkor nincs lehetőség a fogyasztást l/100km-ben kiírni.

Link to comment
Megosztás:

Ok, haladjunk szépen sorjában:

- Lambdaszonda az mér folyamatosan az ok de ha ez ecu nagyon elszegényíti a keveréket akkor már nincs mit mérni, mivel nem foglalkozik vele nem fogja dúsítani max fordulatszám közelében, tehát nem a lambdaszonda hűlt ki és nem az a hibás már cseréltünk benne 2x, áthelyeztük...lambdaszonda hiba ki van zárva egyenlőre.

- Folytószelep poti, map szenzor, mocihőfok jeladó, IAT jeladó tutira jók ezeket Tech1-el vizsgáltuk, magas alapjárati problémát megoldottuk 2 ellenállat cserével a kütyüben ezért ezeket is kizárnám.

-Üzemanyag rendszernyomás viszont lehet, hogy gyenge és azért lesz szegény a keverék terheléskor.

Ma este üzemanyagnyomást fogunk mérni hitelesített mérőórával, ha kell állítok rajta vagy visszarakom a gyárit ez még elég könnyen kivitelezhető.

- Injektorokat lehetne talán bevizsgálni elvileg elkoszolódás is okozhat szegény keveréket, bár az etanol kipucolt szerintem mindent elég régóta járok vele.

- Ecu is lehet hibás pl. lambda bemenet stb. szerencsére van egy tartalék sőt van egy MTech chip is hozzá.

Ha ezek után sem sikerül kideríteni az okát akkor jöhetne vissza a gyári leömlő bár nem nagyon lelkesedem érte.

Link to comment
Megosztás:

...

-Üzemanyag rendszernyomás viszont lehet, hogy gyenge és azért lesz szegény a keverék terheléskor.

Ma este üzemanyagnyomást fogunk mérni hitelesített mérőórával, ha kell állítok rajta vagy visszarakom a gyárit ez még elég könnyen kivitelezhető.

- Injektorokat lehetne talán bevizsgálni elvileg elkoszolódás is okozhat szegény keveréket, bár az etanol kipucolt szerintem mindent elég régóta járok vele.

...

Szerintem ez a vonal esélyes. Nem tudom az AC mennyire lett nálad módosítva, de lehet, hogy valami izmosabb rendszer kéne bele, pl. valami nagyblokkosnak az üzemanyagrendszere, injektorai, stb.

Egyébként meg az egy dolog, hogy az etanol átpucolt mindent, ha elég nagy dzsuvát áttolt, akkor az még szerintem megakadhatott az injektornál :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megköszönném.... gyanítom, hogy a régi mocik max fordulat közelében nem igen hagyatkoznak a lambdára. Sárga pechlámpát sem dobott pedig volt olyan amikor alig működött a lambdaszonda. Ezért vagyok kíváncsi full gyári verdáknál mi történik ilyenkor. :lol:

Itt van a log.

Igaz h nem volt igazán hosszú szakasz. De 160 fölé nem igazán akart menni, csak akkor ha visszább engedtem a gázt picit.

Remélem segítettem...

Gábor!

Nem sokak a pillanatnyi 42%-os dúsítási értékek?

Link to comment
Megosztás:

Akartam kérdezni, hogy az új szoftver-verzióban nem lesz olyan lehetőség, ami loggolás közben kiírná a fogyasztást, mondjuk liter/órában?

Mert azt gondolom, hogy ha nincs sebességjel, akkor nincs lehetőség a fogyasztást l/100km-ben kiírni.

Azzal az adattal nem sokra mennél :lol: Nem terveztem ilyet.

- Lambdaszonda az mér folyamatosan az ok de ha ez ecu nagyon elszegényíti a keveréket akkor már nincs mit mérni, mivel nem foglalkozik vele nem fogja dúsítani max fordulatszám közelében, tehát nem a lambdaszonda hűlt ki és nem az a hibás már cseréltünk benne 2x, áthelyeztük...lambdaszonda hiba ki van zárva egyenlőre.

-Üzemanyag rendszernyomás viszont lehet, hogy gyenge és azért lesz szegény a keverék terheléskor.

Ma este üzemanyagnyomást fogunk mérni hitelesített mérőórával, ha kell állítok rajta vagy visszarakom a gyárit ez még elég könnyen kivitelezhető.

- Ecu is lehet hibás pl. lambda bemenet stb. szerencsére van egy tartalék sőt van egy MTech chip is hozzá.

Egyelőre mivel nem a gyári konfig van szonda terén, még nem zárható ki, hogy a módosított konfig okozza a szegény keverék állapotot.

De még ide tartozik a szívó oldal is, még egyszer átnézném a helyedben, hogy ott nem kaphat-e plusz levegőt, tehát pl az ecotek szelep

jól le van-e zárva, a fékrásegítő nem szelel-e, stb.

Üzemanyagnyomásmérés jól hangzik, az egy lehetséges ok kizárásának jó lesz :lol:

Ecu is akár lehet hibás, bár erre elég csekély esélyt látok.

Link to comment
Megosztás:

- Lambdaszonda az mér folyamatosan az ok de ha ez ecu nagyon elszegényíti a keveréket akkor már nincs mit mérni, mivel nem foglalkozik vele nem fogja dúsítani max fordulatszám közelében, tehát nem a lambdaszonda hűlt ki és nem az a hibás már cseréltünk benne 2x, áthelyeztük...lambdaszonda hiba ki van zárva egyenlőre.

Még annyi, hogy nálad nem is a legnagyobb baj a teljes terhelésen szegény keverék, hanem a részterhelésen nagyon ingadozó,

és inkább szegény lambdajel. Ez alapján nem tud szabályozni az átalakító, állandóan max dúsításon van, ami nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Nem sokak a pillanatnyi 42%-os dúsítási értékek?

Soknak nem sok, de nem optimális. Neked is magasabb fordulaton elfogy a dús lambdajel, azért lehet.

Próbáld ki ezt:

CSETINJPARAM=16,20,22

Elvileg így pont az optimális teljesítményhez fog felmenni a dúsítás nagyobb fordulaton is :lol:

Így már neked úgymond kész is lesz a beállításod a sport módra is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kolléga kipróbálta 1000es szuzit tisztán ethanollal, de a hidegben az sem megy télen átalakító nélkül rendesen. Teljes tankhoz pár liter benya azért kell. Nem indul - ban rendesen, meg elfogy az erő kigyorsításnál stb...

Erről én is tudtam volna nyilatkozni.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy blőd kérdés, mit fognak kötözködni a műszakin az e85 miatt, hogy változik a co? Volt már valakinek tapasztalata, mert ugye nem a gyári értéket hozza a vas ha az is van benne?!

Köszi

Jó reggelt!

Ez egy jó kérdés! Nekem tavaly nyáron, még a HunFlexes korszakomban simán kérdés és probléma nélkül lezöldkártyázott. Még be is linkeltem a a zöldkártyám képét... :lol:

Ha kevés a CO és a CH, akkor csak nem kötözködnek tán, azzal a felkiáltással, hogy így kevésbé szennyezi a környezetet! :D

Esetleg tüzetesebben nézik át a kipuffogó rendszert, hogy véletlenül nem szelel-e! :lol:

Viszont az egy más kérdés h szükséges-e az átalakításhoz engedély? :( Mert vizsgára nem szeretném kiszedni belőle a cuccot... :D

Link to comment
Megosztás:

Vizsgán simán átment nem is szóltak érte, zöldkártyánál meg csodálták, hogy egy ilyen öreg autónál jobb eredményeket mérnek mint a mostaniaknál. :lol: Természetesen tovább tartott a mérés mert nem akarták elhinni a végén elmondtam, hogy bioetanollal megy. Másik alkalommal meg rossz volt a katalizátor de még így is simán hozta a gyárinál kedvezőbb értékeket.

Sajnos este nem tudtuk megmérni az üzemanyagnyomást mert más fajta csatlakozású mérőóra kell. Pénteken lesz megmérve. :lol:

Pszilaj!

Köszi a logot megnéztem, sajnos nincs benne 6400-as fordulat engem igazából az érdekelt volna ott milyen lambdaértéket produkál tiltás közelében.

Link to comment
Megosztás:

Egy blőd kérdés, mit fognak kötözködni a műszakin az e85 miatt, hogy változik a co? Volt már valakinek tapasztalata, mert ugye nem a gyári értéket hozza a vas ha az is van benne?!

maximum értékek vannak előírva, tehát nem köthetnek bele. Nem kell semmi engedély rá amúgy, nem köthetnek bele,

max kötözködhet, de nem kell hagyni magad :lol:

Sajnos este nem tudtuk megmérni az üzemanyagnyomást mert más fajta csatlakozású mérőóra kell. Pénteken lesz megmérve. :lol:

Köszi a logot megnéztem, sajnos nincs benne 6400-as fordulat engem igazából az érdekelt volna ott milyen lambdaértéket produkál tiltás közelében.

Ok, várjuk az eredményt :(

Tiltás közelében már biztos szegényebb a lambdajel jó rendszer esetén is, mert akkor már rég 100%-on mennek az injektorok.

Pszilajnál pedig a motorkonstrukcióból adódóan már a 80%-os injektornyitásnál is elkezd szegényedni az optimálistól a keverék,

ez jól látszik a logjából. Neki már 4000 felett nem optimális a keverék, valószínű teljesítménynövekedést nem is lehetne nála

mérni, csak a nyomatékkarakterisztikája lehet jobb.

Link to comment
Megosztás:

maximum értékek vannak előírva, tehát nem köthetnek bele. Nem kell semmi engedély rá amúgy, nem köthetnek bele,

max kötözködhet, de nem kell hagyni magad :lol:

Ok, várjuk az eredményt :lol:

Tiltás közelében már biztos szegényebb a lambdajel jó rendszer esetén is, mert akkor már rég 100%-on mennek az injektorok.

Pszilajnál pedig a motorkonstrukcióból adódóan már a 80%-os injektornyitásnál is elkezd szegényedni az optimálistól a keverék,

ez jól látszik a logjából. Neki már 4000 felett nem optimális a keverék, valószínű teljesítménynövekedést nem is lehetne nála

mérni, csak a nyomatékkarakterisztikája lehet jobb.

Amit eddig az etanolozásból érzékelek, hogy sokkal jobban viszi a kasztnit a motor 1500-3000 között, mint benzines korában.

Csak max harmadikban tudtam eddig tiltásig vinni, mióta nálam van...de nem is nagyon szeretném firtatni a dolgot, mert gondolatmenetem szerint az már nem tesz jót a motornak...meg én nem is igazán akarok a megengedett sebességhatár fölé menni! :(

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.