Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
csodálkozol vazze? :lol:

ezek csak a benyát szeretik de azt nagyon :lol:

Az enyém a szeszt is szereti...

ha nagyon nyomkodom a pedált akár 13 lityit is letudok a torkán erőltetni! :( :D

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Hali

Neeem , egy csepp benzin sincsen a tankban...

Sztem azért ilyen "jó" , mert ugye viszonylag magas a kompresszió-viszony a motorban , és a

két lambda is elég jól műxik. Gondoltam belenyúlok a gyári progiba , de amig nincsen másik ecum , addig nem

merem...

Sztem a 4 baros szabályzó max egy kicsit javit a részterhelésen , csak padlógáznál megy gyári program szerint , részterhelésen a lamda után megy...

Van itthon egy állitható szabályzóm , installálom és kipróbálom...

Ha lesz kicsi időm megnézem szélessávúval is , mert kicsit kevésnek tartom a powert 4e felett , és ugy is kisebb tuning előtt áll a verda...majd beszámolok...

Én is megnéztem menet közben a kopogásérzékelőket és a knock-szabályzást , sehol semmi , tehát még az előgyuszi is mehetne kicsit felfele , hátha segit még egy kicsit a fogyasztás-csökkenésben...

Elküldve

Egy csippes ismerősöm szerint ezekben hybrid ecu van , tehát olvasni lehet , irni már veszélyesebb , állitólag nagyon könnyo kicsinálni az ecu-t. :lol:

Elküldve
Ma sem volt túl virgonc reggel a kocsi... Elsőre 10 mp, semmi, de meg se nyikkant, 2jára pöccre indult, hagytam még rajta 4 mp-et de pont utána lefulladt és csak 3-jára lett stabil... Persze a szokásos 1 perces várakozás és utána indul, így ment utána szépen... Szerinted ez így ok, vagy kéne még csiszolni rajta?

Ez nem ok, elsőre kéne indulnia 0 fok környékén. FIRST paramétereket kellene próbálgatni.

Pl így jobb lesz-e: CSETFIRST=1,08,20 illetve a végén a 20 helyett csak 05-öt írni, ha nem jobb...

vagy a 08-at 05-re vagy 12-re változtatni, hogy úgy jobb-e.

Pár variáció van, és amelyiknél jobb lesz, azt kell utána tökéletesíteni :lol:

Nálad ami még bekavarhat, az a táp, ami ugye gyújtás elvételre nem tűnik el. Lehet majd keresünk

valami normális tápot a kütyünek :lol:

Előbeporlasztást hidegindítás előtt lehetne csináltatni a kütyüvel?

FIRST-ben ez is benne van. pl a fenti 1,08,20-nál az 1 az engedélyezés, a 08 az előfecskendezési idő.

Elküldve
FIRST-ben ez is benne van. pl a fenti 1,08,20-nál az 1 az engedélyezés, a 08 az előfecskendezési idő.

Értelek,csak én arra gondoltam,hogy gyujtást adsz...spricc...indít és rögtön röffen.Egy ilyen beöntés félét adni neki.

Egyébként pontosan mit állítok a FIRST paraméterekkel? :lol:

Elküldve
Én még 50%-nál még nem tankoltam többet bele.Eddig simán ment hibajel nélkül.(tavasztól-őszig)

Az előző tankolásnál 20-25% között volt benne,mert hideg van,de nem volt gond.

A fogyasztásod hogy alakul? Benzinszűrőt milyen sűrűn cseréljek?

Elküldve
A fogyasztásod hogy alakul? Benzinszűrőt milyen sűrűn cseréljek?

A benzinszűrőt etanolos használat megkezdése előtt + ha már mentél etanollal 1000km-t akkor kell cserélni. Így biztos nem fog eldugulni. :lol:

Elküldve
A benzinszűrőt etanolos használat megkezdése előtt + ha már mentél etanollal 1000km-t akkor kell cserélni. Így biztos nem fog eldugulni. :lol:

És 1000 km után megint? VAgy ott már lehet nagyobb periódus?

Elküldve
Ez nem ok, elsőre kéne indulnia 0 fok környékén. FIRST paramétereket kellene próbálgatni.

Pl így jobb lesz-e: CSETFIRST=1,08,20 illetve a végén a 20 helyett csak 05-öt írni, ha nem jobb...

vagy a 08-at 05-re vagy 12-re változtatni, hogy úgy jobb-e.

Pár variáció van, és amelyiknél jobb lesz, azt kell utána tökéletesíteni :lol:

Nálad ami még bekavarhat, az a táp, ami ugye gyújtás elvételre nem tűnik el. Lehet majd keresünk

valami normális tápot a kütyünek :lol:

Nah,átírtam a First-et arra amit írtál elsőre, és ma reggel 1-2 fokban 7mp után elindult és le se fulladt. Ez már kezd tetszeni. Viszont gondolom Gábor amikor elindítod elindulás előtt kicsit Te is járatod, nem?

Elküldve
Nah,átírtam a First-et arra amit írtál elsőre, és ma reggel 1-2 fokban 7mp után elindult és le se fulladt. Ez már kezd tetszeni. Viszont gondolom Gábor amikor elindítod elindulás előtt kicsit Te is járatod, nem?

Én anno benzines korában is járattam kb félpercet mielőtt elindultam vele. Ezt most is tartom. :lol:

Ui.: Tudom nem engem kérdeztél! :lol:

Elküldve
Értelek,csak én arra gondoltam,hogy gyujtást adsz...spricc...indít és rögtön röffen.Egy ilyen beöntés félét adni neki.

Egyébként pontosan mit állítok a FIRST paraméterekkel? :lol:

Én is értem, és pont erről beszélek :lol: Van beöntés spricc :( Feljebb írtam is, hogy mi az első kér paraméter.

A harmadik pedig az, hogy hány ciklusig (szív-sűrít-gyújt-kipufog, ahogy Szasza megmondta :D ) tartsa az

elindítás pillanatában elért dúsítási értéket (merthogy azt folyamatosan változtatja indítózás közben az átalakító).

Nah,átírtam a First-et arra amit írtál elsőre, és ma reggel 1-2 fokban 7mp után elindult és le se fulladt. Ez már kezd tetszeni. Viszont gondolom Gábor amikor elindítod elindulás előtt kicsit Te is járatod, nem?

Mondtam hogy el kell annak elsőre indulnia :D

Fél percet mindig járatom az autót elindulás előtt, ez benzinnel is feltétel, hogy kialakuljon az olajnyomás és olajfilm mindenhol.

A nagy mínuszokban jött be olyan, hogy kb 2 perc járatás kellett, hogy minden paci felébredjen a motorban :D De közben is

stabilan jár a motor, csak erőtlenebb kicsit.

Elküldve
Mondtam hogy el kell annak elsőre indulnia :lol:

Fél percet mindig járatom az autót elindulás előtt, ez benzinnel is feltétel, hogy kialakuljon az olajnyomás és olajfilm mindenhol.

A nagy mínuszokban jött be olyan, hogy kb 2 perc járatás kellett, hogy minden paci felébredjen a motorban :D De közben is

stabilan jár a motor, csak erőtlenebb kicsit.

Köszi a válaszokat :lol:

Mondjuk én most már ráálltam az 1 percre, addig nyugodtan zenét hallgatok, vagy kocsit takarítom :(

Elküldve

Tegnap megtankoltam a verdát tiszta E85-el,átalakító nélkül.0 fokba most másodikra beindult.Kicsit kapkodott és leállt.Utána gázpedálos indítással simán indult,tartottam kicsit a fordulatot és utána beállt az alapjárat.Rávolt dugva laptop.30 fokos vízig ha ráléptem a gázra majdnem leállt,utána semmi probléma.Lenne 1 kérdésem opel 16v kollégához.A bc 1.5 fok kinti hőmérségletet írt.Az iat amit miért az meg 4 fok volt.Ezt írta a tech2.Csalna a bc??iat táblán nem lenne érdemes módosítani??Üzemmelegen teljesen korrektül viselkedik a gép.

Elküldve
Tegnap megtankoltam a verdát tiszta E85-el,átalakító nélkül.0 fokba most másodikra beindult.Kicsit kapkodott és leállt.Utána gázpedálos indítással simán indult,tartottam kicsit a fordulatot és utána beállt az alapjárat.Rávolt dugva laptop.30 fokos vízig ha ráléptem a gázra majdnem leállt,utána semmi probléma.Lenne 1 kérdésem opel 16v kollégához.A bc 1.5 fok kinti hőmérségletet írt.Az iat amit miért az meg 4 fok volt.Ezt írta a tech2.Csalna a bc??iat táblán nem lenne érdemes módosítani??Üzemmelegen teljesen korrektül viselkedik a gép.

A BC és az IAT hőmérséklet szenzor is baromi pontatlan alkatrész, akár 5 fok csalás is belefér hidegebb hőmérsékleteken.

Szóval ez még elég szép érték nálad, nem kell semmi (és nem is lehet) kalibráció.

Sajnos a hidegindítással nem tudsz mit kezdeni a gyári ecu-ban. Hiába emeled az üzemanyagnyomást, akkor sem lesz

jobb a hidegindítás.

Elküldve
A BC és az IAT hőmérséklet szenzor is baromi pontatlan alkatrész, akár 5 fok csalás is belefér hidegebb hőmérsékleteken.

Szóval ez még elég szép érték nálad, nem kell semmi (és nem is lehet) kalibráció.

Sajnos a hidegindítással nem tudsz mit kezdeni a gyári ecu-ban. Hiába emeled az üzemanyagnyomást, akkor sem lesz

jobb a hidegindítás.

Köszi a válaszodat.Megvenném a te cuccodat,de írtad,h.két lambdát nem kezel és így ugrik az eco mód...

Elküldve
Köszi a válaszodat.Megvenném a te cuccodat,de írtad,h.két lambdát nem kezel és így ugrik az eco mód...

Sajnos próba alapján lehetne csak eldönteni, hogy a vezérlőd tolerálná-e az egyforma két lambdajelet,

mert van lehetőség az átalakító egy kimenetét a két lambda bemenetre kötni az ecu-n. Ugyanis van bőven

kapacitása két bemenetet is meghajtani (ezt egy lambdaszonda nem tudja megcsinálni, kevés hozzá).

90% hogy nem jelezné hibának az ecu, de próba-cseresznye.

Viszont nem magam ellen akarok beszélni, de ha jól működik tiszta E85-tel az autód, akkor használd

így, mert akkor nem éri meg az átalakítóba ruházni :lol:

Elküldve
Sajnos próba alapján lehetne csak eldönteni, hogy a vezérlőd tolerálná-e az egyforma két lambdajelet,

mert van lehetőség az átalakító egy kimenetét a két lambda bemenetre kötni az ecu-n. Ugyanis van bőven

kapacitása két bemenetet is meghajtani (ezt egy lambdaszonda nem tudja megcsinálni, kevés hozzá).

90% hogy nem jelezné hibának az ecu, de próba-cseresznye.

Viszont nem magam ellen akarok beszélni, de ha jól működik tiszta E85-tel az autód, akkor használd

így, mert akkor nem éri meg az átalakítóba ruházni :lol:

Arra lennék kíváncsi,h.mennyire szegényedik el a keverék.De ahoz nem demo tech2 kellene.Egyszer összehozhatnán 1 talit és te gondolom jobban beletudnál nézni az ecu lelki világába.

Elküldve
Arra lennék kíváncsi,h.mennyire szegényedik el a keverék.De ahoz nem demo tech2 kellene.Egyszer összehozhatnán 1 talit és te gondolom jobban beletudnál nézni az ecu lelki világába.

Magát a lambdaértéket az opcommal sem lehet kiolvasni, viszont sokat elárul az O2 integrátor lépésszáma, a tanult

értékei, az ingadozása, stb. Ha erre jársz egyszer (Budaörs), szólj előre, aztán megbeszélünk valamit.

Elküldve
Magát a lambdaértéket az opcommal sem lehet kiolvasni, viszont sokat elárul az O2 integrátor lépésszáma, a tanult

értékei, az ingadozása, stb. Ha erre jársz egyszer (Budaörs), szólj előre, aztán megbeszélünk valamit.

Ok.Lehet holnap járok pesten vagy jövő7en.És hogy tudlak utolérni??

Elküldve
Ok.Lehet holnap járok pesten vagy jövő7en.És hogy tudlak utolérni??

Majd irjátok le légyszi a tapasztalatokat...

A teljes igazságot egy szélessávú lambda-loggal lehetne kideriteni , csak el kellen mennem egy kipuffoshoz lamda-lyukat csináltatni...

Láttam már b veki 2.5 v6 lambda-logot , 1-es lambdával megy részterhelésen , de padlógáznál is elég szegényes a keverék , asszem 0.95-0-97 között...

Tehát van még benne potenciál :lol:))

Elküldve
Ok.Lehet holnap járok pesten vagy jövő7en.És hogy tudlak utolérni??

Nekem most tényleg i500-ad van ? Nagggyon kiváncsi lennék a gyári ecu tartalmára...

Elküldve
Majd irjátok le légyszi a tapasztalatokat...

A teljes igazságot egy szélessávú lambda-loggal lehetne kideriteni , csak el kellen mennem egy kipuffoshoz lamda-lyukat csináltatni...

Láttam már b veki 2.5 v6 lambda-logot , 1-es lambdával megy részterhelésen , de padlógáznál is elég szegényes a keverék , asszem 0.95-0-97 között...

Tehát van még benne potenciál :lol:))

Az 1-es lambda általánosságban jellemző részterhelésen az összes típusnál.

Teljes terhelésen gyárilag 0.90-0.92 körül alakul a lambda, szerintem amit láttál, abban nem jól volt mérve.

Lehet hogy öregebb volt a lambda, vagy rossz helyre volt téve a kipuffban, nem jól működött a fűtése, stb-stb.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.