1.6 16v Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Szokott valaki a csepeli avia kúton alkoholt tankolni? Már másodszor merült fel bennem a gyanú hogy nem jól mér a kútfejük. Eddig az üzemanyag szintjelző alapján mindig jól meg tudtam saccolni mennyi fér még a tankba, de az autolsó két tankolásnál feltűnöen több ment bele (a kútfel szerint) mint amire számítottam. Legközelebb egy otthon pontpsan kimért és bejelölt 5l-es kannával megyek oda. Kíváncsi vagyok, hogy ők vágnak át vagy a szintjelzőm szórakozik velelm. Amugy most 30-35% E85-el mentem és 9,4 lett a fogyasztásom. Előző alkalommal 25% E85-el 9l volt. Majd apránként megyek feljebb az aránnyal hogy kitapasztaljam hol a határ átalakító nélkül. Na meg szürőt is kellene lassan cserélnem de hát ebben a hidegben... Van garázs de az meg olyan szűk hogy nem férek se alá se mellé az autónak :D Hali. Amikor pesten járok, oda akartam menni tankolni e85-öt, de akkor nem megyek. :rolleyes: Mostanában Gödöllön tankolok e85-öt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Szokott valaki a csepeli avia kúton alkoholt tankolni? Már másodszor merült fel bennem a gyanú hogy nem jól mér a kútfejük. Eddig az üzemanyag szintjelző alapján mindig jól meg tudtam saccolni mennyi fér még a tankba, de az autolsó két tankolásnál feltűnöen több ment bele (a kútfel szerint) mint amire számítottam. Legközelebb egy otthon pontpsan kimért és bejelölt 5l-es kannával megyek oda. Kíváncsi vagyok, hogy ők vágnak át vagy a szintjelzőm szórakozik velelm. Várom az eredményt :D Égő Ákosék amikor mintát vettek a víztartalom méréshez, akkor úgy emlékszem stimmeltek a mennyiségek is minden kúton ahol voltak. Meg nézd meg azt is, hogy van-e a kútfejen OMH-s hologramos matrica, mert akkor hitelesítve is van, az már jelent is valamit :rolleyes: Szintjelzőre meg annyira nem érdemes hagyatkozni, mert annak az sem mindegy, mennyi a hőmérséklet az utastérben pl (egyszerű bimetálos-melegítős műszer) :D Ilyen hidegekben annak a pontatlansága is bekavarhat pl. Mindig utána számolok. Telitankos napi kilométeres fogyasztási adatokat szoktam közölni. De valahogy most E85el eltalálja mindig hogy mennyi evett a kocsi. Régebben benzinnel többet mutatott mindig mint amennyit evett, szóval szerintem azért van így. :P Ja, akkor neked a gyári BC etanolra lett belőve :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Gabi! Mennyire igaz az, hogy nem szigorúan ellenőrzött az E85 minősége, és ezáltal előfordulhat olyan, hogy egy fixen progizott (tegyük fel Subaru) egyiktől becsörög, másik tankolástól meg nem??? :rolleyes: Erre nyilván a egyszerűbb technikák nem érzékenyek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Gabi! Mennyire igaz az, hogy nem szigorúan ellenőrzött az E85 minősége, és ezáltal előfordulhat olyan, hogy egy fixen progizott (tegyük fel Subaru) egyiktől becsörög, másik tankolástól meg nem??? :rolleyes: Erre nyilván a egyszerűbb technikák nem érzékenyek... Ennyit csak tud már annak a buta japánnak az ECU-ja! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Ennyit csak tud már annak a buta japánnak az ECU-ja! :D Felhívtam ma ez emberkét aki nekem is progizta...kicsit bonyolultabb a helyzet mivel már eleve két táblás a móka... tudok két felírt progi között váltani... De ez még nem is lenne gond, csak még körültekintőbb tesztelést igényelne megírás utána a dolog. Ellenben ő, aki már több autót is progizott E85-re lebeszélt róla (a fenti indokkal), ezért elsősorban csak versenycélokra írják meg E85-re az autókat, ezzel kiküszöbölve a változást az üzemanyag terén. Volt már rossz tapasztalatuk is, illetve valamiért a Subarunál szemmel láthatóan ment tönkre gumialkatrész is... Na látjátok... ezééé kell Opelt venni... :P Ráadásul kellene injektort is cserélnem... 120 pengő kb... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Ennyit csak tud már annak a buta japánnak az ECU-ja! :D Weber-es Subaru? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Felhívtam ma ez emberkét aki nekem is progizta...kicsit bonyolultabb a helyzet mivel már eleve két táblás a móka... tudok két felírt progi között váltani... De ez még nem is lenne gond, csak még körültekintőbb tesztelést igényelne megírás utána a dolog. Ellenben ő, aki már több autót is progizott E85-re lebeszélt róla (a fenti indokkal), ezért elsősorban csak versenycélokra írják meg E85-re az autókat, ezzel kiküszöbölve a változást az üzemanyag terén. Volt már rossz tapasztalatuk is, illetve valamiért a Subarunál szemmel láthatóan ment tönkre gumialkatrész is... Na látjátok... ezééé kell Opelt venni... :D Ráadásul kellene injektort is cserélnem... 120 pengő kb... :rolleyes: Mé' nem tudsz megnyugodni én azt nem értem! :P Ne piszkáld! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Mé' nem tudsz megnyugodni én azt nem értem! :P Ne piszkáld! Meeeee lóerőt akarok... :rolleyes: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Meeeee lóerőt akarok... :rolleyes: :D akkó vegyél boeing-et.azokban már dúskál a paci.....hi-hi. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 akkó vegyél boeing-et.azokban már dúskál a paci.....hi-hi. :D Akkor már egy istállót, nem? :rolleyes: na off Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Gábor! Itt a log: http://data.hu/get/2192770/MONOF6.log.html 19% volt a túlfogyasztás, arra mentem amerre mondtad. :lol: Kíváncsi vagyok, hogy mindent rendben találsz-e! Link to comment Megosztás: More sharing options...
subi78 Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Szevasztok Kb 3 hete használom az autót e85-el , mindenféle átalakitó nélkül. Az alany egy vectra b 2.5 v6 autómata , kombi , 1500kg. A hiedelemmel ellentétben nem fogyaszt "sokat" , de e85-el meglepő értékek jöttek ki... Általában 20-25km-es távon használva az autót , normális körülmények között benzinből 9-11l-ből jött ki. E85-ből sem eszik 10.5-12l-ből. Érdekes hogy a Bc is ezt irja , és valóságban is ez jött ki... Még a hideginditási procedúra sem gázos annyira , ma reggel pld a -6 fokban másodikra indult el... Nekem ebben az autóban teljesen bevállt az e85... Kiváncsi lennék hogy az átalakitóval milyen értékek jönnének ki... Jah és a teljesitmény is teljesen elfogadható , szinte észre sem venni hogy benzin van e85 van a tankban... Üdv Subi Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február9, 2010 Megoszt Elküldve Február9, 2010 Mennyire igaz az, hogy nem szigorúan ellenőrzött az E85 minősége, és ezáltal előfordulhat olyan, hogy egy fixen progizott (tegyük fel Subaru) egyiktől becsörög, másik tankolástól meg nem??? :lol: Erre nyilván a egyszerűbb technikák nem érzékenyek... Nem kell fikázni a nem subarus technikákat :D Egyszerűen csak tudni kell az etanollal bánni. Az előgyújtás programozása elég kényes dolog az etanolnál, ugyanis más-más viselkedésmódja van pl alacsony fordulaton és magas fordulaton, illetve feltöltési nyomástól, de még a levegő páratartalmától is erősen függ. Érdekes módon más karakterisztika kell neki, mint a benzinnek, nem elég csak megemelni a benzines előgyújtási szögeket. Gyári kopogásszenzoros technikák nagyon jól lekövetik a dolgot, állandó maxon megy az előgyújtás, amikor csak lehet. Nálam is jól látszik az omegán az OBD diagnosztikával, hogy nincs kopogási visszaszabályzás. Kérdésedre válaszolva: az etanolra szigorúbb szabályok érvényesek, mint a benzinre. Volt nemrégen független ellenőrzés is víztartalomra, a vártnál jobb eredményt hozott. Szóval nem hinném hogy van "rossz" etanol a kutakon :D Én sem találkoztam még ilyennel, pedig már mentem lassan 9e km-t vele :( valamiért a Subarunál szemmel láthatóan ment tönkre gumialkatrész is... Valószínű az az alkatrész a benzintől is tönkrement volna (vagy az etanol már csak a kegyelemdöfést adta meg) :lol: /megjegyzem, az autóiparban használt üzemanyaggal érintkező műanyagok és gumik benzin és alkohol állóak is kell legyenek már nagyon régóta, ez ilyen ipari előírás/ Kb 3 hete használom az autót e85-el , mindenféle átalakitó nélkül. Tisztán tankolod? Benzin nincs a tankban (maradék)? Érdekes dolog ez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Szevasztok Kb 3 hete használom az autót e85-el , mindenféle átalakitó nélkül. Az alany egy vectra b 2.5 v6 autómata , kombi , 1500kg. A hiedelemmel ellentétben nem fogyaszt "sokat" , de e85-el meglepő értékek jöttek ki... Általában 20-25km-es távon használva az autót , normális körülmények között benzinből 9-11l-ből jött ki. E85-ből sem eszik 10.5-12l-ből. Érdekes hogy a Bc is ezt irja , és valóságban is ez jött ki... Még a hideginditási procedúra sem gázos annyira , ma reggel pld a -6 fokban másodikra indult el... Nekem ebben az autóban teljesen bevállt az e85... Kiváncsi lennék hogy az átalakitóval milyen értékek jönnének ki... Jah és a teljesitmény is teljesen elfogadható , szinte észre sem venni hogy benzin van e85 van a tankban... Üdv Subi Ez érdekes... Eddig csak a sutyukikról tudtam, h egy az egyben megeszik a kukoricalevet...de azok sem ugyanazzal a fogyival... :lol: Úgy látszik hogy az E85-öt az Opelekhez fejlesztették ki! :lol: :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Külföldi fórumokon olvastam, hogy a v6-os verdák simán mennek E85-el. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Külföldi fórumokon olvastam, hogy a v6-os verdák simán mennek E85-el. :lol: Azért általánosságban ez biztos nem így van. Motorvezérlő függő, maga a V6 kialakítás még nem mentesít a fizikai törvények alól :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ballage83 Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Sziasztok! A 92-es f astrámba ma szeretnék tankolni e 85-öt. Nincs átalakítóm. Mennyit toljak bele? C16nz a motor. NApi szinten megyek 110 km-t úgyhogy megérné. üdv balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Gábor! Ma sem volt túl virgonc reggel a kocsi... Elsőre 10 mp, semmi, de meg se nyikkant, 2jára pöccre indult, hagytam még rajta 4 mp-et de pont utána lefulladt és csak 3-jára lett stabil... Persze a szokásos 1 perces várakozás és utána indul, így ment utána szépen... Szerinted ez így ok, vagy kéne még csiszolni rajta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Gábor! Ma sem volt túl virgonc reggel a kocsi... Elsőre 10 mp, semmi, de meg se nyikkant, 2jára pöccre indult, hagytam még rajta 4 mp-et de pont utána lefulladt és csak 3-jára lett stabil... Persze a szokásos 1 perces várakozás és utána indul, így ment utána szépen... Szerinted ez így ok, vagy kéne még csiszolni rajta? nem Gabi vagyok, de szerintem nem jó, ennyit még a hunflex is tud, sőt .. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 nem Gabi vagyok, de szerintem nem jó, ennyit még a hunflex is tud, sőt .. Ezért kérdeztem :lol: Hogy mit javítsunk még a beállításokon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
cserbinszky Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Azért általánosságban ez biztos nem így van. Motorvezérlő függő, maga a V6 kialakítás még nem mentesít a fizikai törvények alól :lol: Régebben énis tankoltam nem 1x az enyémbe tisztán e85öt.Simán ment vele.A túlfogyasztás a bc szerint is megvolt.0 fok körül beindult elsőre,de kicsit nehézkesen.Majdnem leállt,de utána elkapta.Lehet azért m1 el vele,mert ezen bosch 2.8.3-as vezérlő van és vmit máshogy csináll a siemenses vagy multech vezérlőkhöz képest.Nemsok mindbe rakták ezt a vezérlőt.Talán még alfa 2.5 v6-ra.Holnap tele is tankolom a gépet e85-el.Persze üres tankra.Gondolkozom 1 4 bar-os üzemanyagszabályzón.Van értelme?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Sziasztok! A 92-es f astrámba ma szeretnék tankolni e 85-öt. Nincs átalakítóm. Mennyit toljak bele? C16nz a motor. NApi szinten megyek 110 km-t úgyhogy megérné. üdv balázs Én még 50%-nál még nem tankoltam többet bele.Eddig simán ment hibajel nélkül.(tavasztól-őszig) Az előző tankolásnál 20-25% között volt benne,mert hideg van,de nem volt gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Gabi! Előbeporlasztást hidegindítás előtt lehetne csináltatni a kütyüvel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Külföldi fórumokon olvastam, hogy a v6-os verdák simán mennek E85-el. :lol: Az enyém 100% ban átalakító nélkül nem szeresse :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Február10, 2010 Megoszt Elküldve Február10, 2010 Az enyém 100% ban átalakító nélkül nem szeresse :( csodálkozol vazze? :lol: ezek csak a benyát szeretik de azt nagyon :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts