Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

a harmadik az a beszerelés óta átlagolt?

Ha visszaállítom, akkor nem fogja bezavarni az ECO módot? Mert a sport módot nem nagyon szoktam használni, illetve ritka...inkább fogyira gyúrok! :rolleyes:

A 20100130-i logban találhatóak nagy ugrások a pillanatnyi dúsításban, és a fordulatszám nem változik... az mitől lehet? Lambda-szonda?

Nem, a type a dús jellegmezőt állítja csak, az eco-ba nem fog beleszólni.

A harmadik dúsítási paraméter is az indítás óta nézi csak. Tehát minden indítás után újból kezd.

A pillanatnyi dúsítás eco módban néha felugrik 15% körüli értékre, ez direkt van, az O2 integrátor

átparamétereződését gátló eljárás egyik eleme. normál esetben utána lemegy ismét 0 közelébe.

Link to comment
Megosztás:

Nem, a type a dús jellegmezőt állítja csak, az eco-ba nem fog beleszólni.

A harmadik dúsítási paraméter is az indítás óta nézi csak. Tehát minden indítás után újból kezd.

A pillanatnyi dúsítás eco módban néha felugrik 15% körüli értékre, ez direkt van, az O2 integrátor

átparamétereződését gátló eljárás egyik eleme. normál esetben utána lemegy ismét 0 közelébe.

Köszönöm a szápportot! :P :lol:

Ma már meg is fogom ejteni a beállítást! Hétvégén meg megint megyek vidékre és csinálok LOGot. Addig szerintem pihenni fog az autó...

Másfél kilométeres távokra nem érdemes indítgatni...Csak ma reggel lusta voltam nagyon! :D

Most reggel -2 °C-ot írt a hőmérő és kb 3 másodpercnyi tekerés után beröffent. Azt hittem h le fog állni, de felküzdötte magát 1200-as fordulatra! :rolleyes: Lehet h kellett volna neki még egy kis rásegítés! :D

Link to comment
Megosztás:

Most reggel -2 °C-ot írt a hőmérő és kb 3 másodpercnyi tekerés után beröffent. Azt hittem h le fog állni, de felküzdötte magát 1200-as fordulatra! :rolleyes: Lehet h kellett volna neki még egy kis rásegítés! :D

Vagy emeld a first utsó paraméterét még :P

Link to comment
Megosztás:

Vagy emeld a first utsó paraméterét még :lol:

Az általad beállított értékeken nem változtattam. Eddig nem volt szükség rá... :rolleyes:

Ha elsőre nem, akkor majd második tekerésre indul...

-2ben is szépen indult 3-4 másodperces indítózásra...

:D

Eddig csak gratulálni tudok a kütyühöz, Gábor! :P

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem 2 db ellenállatot a kütyüben és az alapjárati probléma rendbe jött. Lambdaszondát kell még áthelyeznem és utána jöhet a tartós tesztelés cirka 300-750 km logolt utak, fogyiadatokkal. Lesz benne minden eco, normál és sport azaz SPM fokozat....:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem 2 db ellenállatot a kütyüben és az alapjárati probléma rendbe jött. Lambdaszondát kell még áthelyeznem és utána jöhet a tartós tesztelés cirka 300-750 km logolt utak, fogyiadatokkal. Lesz benne minden eco, normál és sport azaz SPM fokozat....:D

Örülök, és mégeccer bocs, hogy a tiedben valahogy benne maradt a rossz értékű ellenállás :rolleyes:

Majd küldj logot, ha a lambda rendben lesz :P

Link to comment
Megosztás:

Gábor, mikor menjek???? :rolleyes:

Ma is -8ban 12ms után elsőre, stabilan elindult, meg is lepődtem rendesen :D

Viszont otthon picit 3 fok körül állt garázsban és beindítás után az alapjárat 15 mp-ig kicsit ingadozott... Érdekes..

Viszont most a hibakóddal kicsit fura a kocsi... mintha nem lenne annyira erős! De ez mi lehet...

Link to comment
Megosztás:

Gábor, mikor menjek???? :rolleyes:

Ma is -8ban 12ms után elsőre, stabilan elindult, meg is lepődtem rendesen :D

Viszont otthon picit 3 fok körül állt garázsban és beindítás után az alapjárat 15 mp-ig kicsit ingadozott... Érdekes..

Viszont most a hibakóddal kicsit fura a kocsi... mintha nem lenne annyira erős! De ez mi lehet...

Jövő héten bármelyik nap szinte jó nekem. Hívj fel hétfőn napközben, aztán megbeszéljük :P

Kapsz új SW-t, meg kiolvassuk azt a hibakódot, mi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Nos ma kicseréltem a lambdaszondát a kocsiban. Viszont a beállításokat még nem ejtettem meg. Akkor a CSETLAMTYPE=1 parancsot és a CSETLAM=165,40 paramétereket kell beállítanom ugye Gabi?

Igen, ennyit kellene csak beállítani, aztán csinálj logot melegedési szakaszról és üzemmeleg menetről :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

érdekes kommentek ezek...

aki ellene van - azt nem értem miért jó valamit ennyire vehemensen ellenezni ami nem árt neki ha nem veszi meg -annak az a baja ha 200.000kmer múlva baja lesz a motornak. nem érdekel addig nem lesz nálam az autó. vagy a az előálítás drága. na ez sem érdekel mert olcsón veszem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kaposváron is kapható már E85, Juta/Fonyód felé a város vége táblánál, magánkúton. 229ft/L.

Elolvastam mind a 218 oldalt, ez alapján következzen egy kis kritika.

Beleástad magad a témába, kifejlesztettél egy átalakítót, amit jobbnak ítélsz, mint a többi.

Mivel dízel járgányt hajtok, nem vagyok "alkoholista", de érdekelnek az alternatív üa-ok. Összegyűjtöttem azért néhány érdekességet az elmúlt 3 évben azon túl, hogy a belinkelt magyar fogyasztásméréseket is átnyálaztam töviről hegyire. Úgy gondolom, hogy sok embernél pont a túlfogyasztásos adaton múlik a döntés, így -noha még nem vagyok érintett benne- főként ezzel foglalkoztam.

Saab biopower mérés 2007-ből mpg-ben megadva (mpgGasoline / mpgE85): 22.7/17.3; 23.2/17.2; 39.0/28.6; 39.8/29.8

Chevrolet Lumina FFV: 19.3/14.1

Ford Taurus FFV: 20.1/15.4

Chevrolet Impala 3.5 FFV: Gasoline 23.48 E85 17.74, E50 23.32, E60 22.00, E70 19.67.

Chevrolet Tahoe: 18.3/13.5

2007-es EPA tapasztalati teszt 76 FFV jármű segítségével: az e85/gasoline(0%biokomponens a benyájukban és 85% alkohol az e85) 73.42%-ra jött ki. Ez az jelenti, hogy 36% a fogyasztástöbblet az ottani üzemanyagokból. Jellemzően 25-32% mpg csökkenésről írnak. Nálunk ugye más a helyzet, hiszen 5% biokomponens van a motorbenzinben és kb 20% benzin az E85-ben, tehát itthon ennél jobb, 30% körüli értéket várnánk. Reálisan 25-30% között, télen ettől több 30-35%, hiszen a Hungrana nem gyárt külön téli üzemanyagot, mint azt sokan remélték.

Fikáztátok a skodás méréseket is, pedig azért az feltűnhetett volna, hogy sok mérés átlagairól beszéltek, amikor a 32 és a többi %-ot kihozták. Azt gondolom, ha valaki az ott említett speciális padlógázas mérést képes ilyen kis hibaszázalékon belül hozni, akkor egy autópályás mérés ahhoz képest gyerekjáték, hiszen nincs benne rizikó. 2x gyorsított ki 100-ra, majd tartani kellett a sebességet. Szerinted ebben mi a pontatlanság? Mi köze az elfogyasztott üzemanyagmennyiséghez egy szélessávú szabályozásnál, ha mondjuk ne adj isten 3bar helyett 3.5bar-on nyomja a cuccot? (ha jól láttam a képen eleve gyári fix nyomásos üa szűrő látható, de az okosok kijavítanak ha nem így van) Részterhelés a motor számára a 100-as tempó, vagy tévedek? Egyik hsz-ban 2% pill.dúsításról (ecu emel, így 5%) beszélsz. A skodák 32% többlettel, de a csodaopelek 2-5%-al is elmennek részterhelésen? Ne már. Te még hiszel a csodákban.

Már az is érdekes, hogy országúti méréseidben ilyen magas benzines fogyasztásokat adsz meg. Fura, hogy egy 2literes motor óvatos 90-100as tempónál 7-8liternél többet kérne, de te 9et mértél. Lehet, hogy 4 év fogyasztását nézted, de azt is írtad, hogy telj mérés előtt kipucoltad a rendszert és már akkor lejjebb ment a fogy 1 literrel, valamint amikor benzinnel is mértél eco módban, csodafogyit produkált az omi. Namost ha ehhez a csodafogyihoz méred az alkoholos adatokat, akkor szépen látszik, hogy nincs igazán realitás a 15-20% többletfogy-ban, mert nem biztosítod uazon feltételeket különböző üzemanyagtípusok esetén.

Hol van összefüggés egy autó alulmotorizáltsága és az elfogyasztott különböző fűtőértékű üzemanyagok között? Ha valami alulmotorizált, akkor max annyi történhet, hogy kigyorsítások során, tehát többnyire városi használat mellett többet ehet. Ha erőlködik benzinnel, akkor e85-tel is ugyanúgy, vagy kevésbé fog erőlködni (kimérted a nyomatéknövekedést, nem?).

Idézném: "erőltetett" motornak a hétköznapokban is elég nagy ingadozásokat mutat az átlagfogyasztása, nagyon érzékeny szerkezet az aktuális külső behatásokra, igénybevételre. Egy üa összehasonlító mérésnél nyilván törekednek arra, hogy ugyanazon körülmények legyenek. Szerinted mind a 9 (asszem ennyi szerepelt ott) autópályás mérésük szar volt, amikor kerek perec kijött a 32% többlet? Szerinted hány %-kal kellett volna mindannyiszor elszámolni a méréseket, hogy kijöjjön egy neked is tetsző 21.8% adat? Biztosan tévedtek valamennyit, de 8%-kal? Ez kb. akkora eltérést jelentene, mintha kizárólag az alkoholos mérésnél 1 pohárnyit a földre loccsantanánk. Ugye nem gondolod, hogy ezt bárki is elhiszi. Azt is észrevettem a véleményeidből, hogy fel sem fogtad (meg sem nézted a képeket rendesen) mit jelent egy kis különálló visszafolyó nélküli kompakt üa rendszer, persze rögtön megmagyarázod miért nem jó, amikor ilyen csövekben maradó lötyiről beszélsz.Ugyanmár, mitől maradna több/kevesebb pl az inj.hídban benzin/e85 esetén ha nyomás alatt van a rendszer,kikapcsolod és nincs hova folynia? Sebaj, jól megmagyaráztad, te vagy itt az okos tanító opeles, de a többi ember egy amatőr senki, jó ötletük, jó mérésük nem lehet. Nekem ez jött le a 208 oldal alapján, ez a véleményem, sajnálom.

Ettől függetlenül 99%-ban hozzáértő, hasznos hozzászólásokat olvashattam tőled.

A környezetemben van néhány alkoholos felhasználó és nekik sem volt eddig semmilyen meghibásodásuk (a szűrőt leszámítva). Pár éve volt off-os e85 verdám házi elektronikával, én is támogatom az e85 használatát és sajnálom, hogy a médiában és úgy eleve sok a szemellenzős ember tele hülyeségekkel. Tipikusan az ezt hallottam a rádióban/olvastam a zújságban effektus szedi az áldozatait. Remélem lassan javulni fog a helyzet.

Peace,

1.9cdti

Link to comment
Megosztás:

zafira-cdti!

Örülök, hogy valaki végigolvasta mind a 208 oldalt ezek alapján biztosan tudod, hogy én voltam az első aki Flextek átalakítóval E85 bioetanol üzemanyagot tankolt és azóta is folyamatosan télen-nyáron azzal járok mindenféle + benzin hozzáadása nélkül. Tegnap néztem meg az útnyilvántartást 168258 km mentem eddig E85-tel és semmilyen ezzel kapcsolatos meghibásodásom nem volt. Teszteltem Hunflex de luxe átalakítót is 3-4 hétig, jelenleg az Opel16V féle kütyüt tesztelem.

Hamarosan ki fog derülni, hogy melyik kütyü mit tud és melyik a legjobb, teljesítmény és ZK méréseket terveztem de, hogy teljes képet kapjunk ugyanazt a tesztutat fogom bejárni mind a három kütyüvel (Flextek, Hunflex de luxe, E85power). Mindegyik esetben telitankolom az autót ugyanannál a kútfejnél, vagy másik lehetőség pontosan 5 litert tankolok kannából és megnézem mennyi km-re elég. Hidegindításnál eddig az E85power átalakító teljesített a legjobban (3-4 próbálkozás után beindult és azonnal eltudtam indulni nem volt erőtlen), második a Hunflex de luxe (3-6 próbálkozásra beindul, de erőtlen ezért biztonságos elinduláshoz kb. 1-2 percig járatni kell), harmadik a Flextek (nincs benne hidegindítás ennek ellenére "skodás" módszerrel mindig beindult igaz itt is járatni kell kb. 2-3 percig).

Saját tapasztalatom alapján volt olyan, hogy télen nyári anyagot tankoltam hiszen a kutasok nem keverhetnek hozzá semmit, amíg el nem fogy a nafta addig az van, utána jön az új szállítmány ami már annak az évszaknak megfelelő. Kisebb forgalmú kutaknál gyakrabban előfordul, hogy télen nyárit, nyáron meg télit tankolsz. Hungranának írtam levelet remélem válaszolnak rá, hogy milyen arányban keverik a naftát.

Ha a mérésekkel kapcsolatban van jó ötleted azt szívesen veszem, sőt akár be is ülhetsz mellém, hogy lásd saját szemeddel mit tud ez a "csodaopel" ami csak 1.4-es (igaz nem széria verda). :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.c20ne benzin-gáz caravánom van.általában gázzal járok vele .de a multkor tankoltam bele 20%benzin és 80 % e85 öt mindenféle át alakitás nélkül kicsit nehézkessebben indul és sebesség váltásoknál megtorpan mintha nem kapna elég anyagot, a rossz keverési arány miatt van?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.c20ne benzin-gáz caravánom van.általában gázzal járok vele .de a multkor tankoltam bele 20%benzin és 80 % e85 öt mindenféle át alakitás nélkül kicsit nehézkessebben indul és sebesség váltásoknál megtorpan mintha nem kapna elég anyagot, a rossz keverési arány miatt van?

Hát inkább 50-50% ot próbáld ki, és onnan lehet emelni az etanol javára.. De így elsőre a 80-20% kicsit sok... Átalakító nélkül persze.

Link to comment
Megosztás:

gyári fix nyomásos üa szűrő

Az milyen?

Biztos valami csodaszűrő! :rolleyes:

Egyébként nem tudom hol jött az le,hogy Gabi mindentudónak hiszi magát...de az biztos hogy az itt lévők közül ő szívott a legtöbbet már,több tapasztalata van gyakorlati téren és nem a javítási kézikönyvből vette a tudását!

Link to comment
Megosztás:

Gábor!

Itt van két log amit tegnap és ma csináltam!

A tegnapi az régi beállítással van, a mai pedig ahogy kérted lamtype=0 val.

egy közlekedési lámpánál vissza állítotattam 1-es lambdatipusra, és akkor gyorsításoknál egy egy pici torpanást produkált.

Viszont 0-ásnál jól ment, dinamikusan, torpanások nélkül, de mintha többet enne.

Te mit látsz a logokból?

20100206 20100207

Link to comment
Megosztás:

Peace,

1.9cdti

Uhh, jól megkaptuk :P ...

Amúgy senki nem állítja, hogy a Druszám az isten.. de hogy a jobb keze az tuti :rolleyes:

Írtam egy hosszú dolgot, de rájöttem, csak olaj a tűzre... és mivel 11 évig olajkályhám volt, inkább kihagyom :P :D :lol:

Peace :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.