Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

COLD=16 és FIRST=1,08,05 beállítással a kocsi elsőre nem indult, másodikra elindult csak leállt és harmadjára indult el. Aztán 10mp ketyegés után ismét leállt. Újraindítottam és kicsit tartottam a lábam a gázon, hogy melegedjen, utánna már nem volt semmi gond, nem is rángatott hidegen. Azért ráállítottam kicsit a FIRSTre, most 1,08,08on van. Holnap lesz még egy teszt. Amúgy olyan -20fok körül volt mindez. :rolleyes:

Hazafelé mivel épp porzott a tank elmentem tankolni is, került bele 2000Ftért benzin ( 6,30liter ) + 30liter etanol. Remélem segít ez is valamennyire a hidegindításon. Sajnos úgynézki muszáj leszek bele benzint tankolni ha ilyen hidegek vannak. :P

Nem kellett volna benzin szerintem. Még a firstre tehetsz rá, és nálad szerintem akkor az ICT táblán is

emelni kell, állítsd be ezt:

CSETTABPOINT=1,00,015

CSETTABPOINT=1,01,012

CSETTABPOINT=1,02,009

CSETTABPOINT=1,03,004

Jónak kell lennie tiszta E85-tel is.

Nekem ma este -12-ben elsőre indult, majd 2-3mp után leállt, de másodikra pöccröff, és simán járt. És nincs benne benzin :D

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem kellett volna benzin szerintem. Még a firstre tehetsz rá, és nálad szerintem akkor az ICT táblán is

emelni kell, állítsd be ezt:

CSETTABPOINT=1,00,015

CSETTABPOINT=1,01,012

CSETTABPOINT=1,02,009

CSETTABPOINT=1,03,004

Jónak kell lennie tiszta E85-tel is.

Nekem ma este -12-ben elsőre indult, majd 2-3mp után leállt, de másodikra pöccröff, és simán járt. És nincs benne benzin :rolleyes:

Beállítottam az ICT tábla értékeket, a FIRSTot egyenlőre még nem bántottam hagytam 1,08,08on, meg a COLDot is 16on. Kíváncsi leszek hogy fog ma indulni, bár ha esni fog a hó éjjel nem lehet majd olyan hideg. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel -6 fokban 3-ikra beindult de 3-4 sec múlva leállt, újból próbálkoztam és mindig beindult de le is állt, 5-ikre sikerült, az alapjárat szintén jó magas volt.

Küldöm a logot az új fűtött lambdaszondával, nagy vízhűtő még nem lett kitakarva de holnap az is meg lesz oldva.

http://data.hu/get/2128193/C14SEVW_lambda.log.html

Este aksit lekötöm azaz csinálok egy nagy resetet megint, ha ez sem segít akkor megnézetem tech1-el ha kell berakom a másik ecu-t. Vasárnap Ferihegyre kell mennem végig pályán megyek és csinálok logot róla.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel -6 fokban 3-ikra beindult de 3-4 sec múlva leállt, újból próbálkoztam és mindig beindult de le is állt, 5-ikre sikerült, az alapjárat szintén jó magas volt.

Próbáld majd emelni a first paraméter utolsó tagját, ha leáll indítás után. nézd meg, változik-e mondjuk 15-nél :rolleyes:

Eleget tekerteted amúgy? Mert nekem pl stabilan elsőre indul most az omega.

Ha esetleg elég vénát érzel hozzá, kipróbálhatod, hogy AC relénél egy kapcsolóval adsz indítás előtt egy kis

lehetőséget a rendszernyomás felállására, hátha akkor elsőre indul :D

Logot mindjárt nézem.

Link to comment
Megosztás:

Küldöm a logot az új fűtött lambdaszondával, nagy vízhűtő még nem lett kitakarva de holnap az is meg lesz oldva.

http://data.hu/get/2128193/C14SEVW_lambda.log.html

No, hát rossz hírem van. Ez még mindig nem jó. Mármint a lambda.

Viszont itt legalább jól látszik, hogy amikor áll az autó, akkor jönnek jó lambdaértékek (pl a log legvégén),

de amikor megy, akkor nagyon összevissza, és kevés a maximum. Ez arra enged következtetni, hogy menet

közben valamiért nagyon kihül a lambda. Vagy túl hosszú a kipuffgáz útja addig, és nagyon hűti a leömlőt a

menetszél, vagy közvetlen a lambdaszondát éri nagyon a menetszél. De ez így biztos nem lesz jó. Lehet hogy

ezzel a leömlővel az életben nem tudsz jó lambdaértéket generálni ezzel a motorral.

Viszont az indítás utáni 2600-as fordulatszámra azt mondom, hogy ez máshogy nem lehet, csak plusz

levegő miatt. Valahol több levegőt kap a rendszer ilyenkor, ami nem kéne. vagy rosszul zár a folytószelep,

vagy az alapjárati motor nem jól szabályoz, vagy fals, vagy valami nem jó (nincs pl ecotek szelep nálad?).

Ez a fordulatszám befecskendezéssel nem érhető el.

Link to comment
Megosztás:

Ok, holnap megnézetem tech1-el, fűtött lambda van benne hasonló helyen mint a C20XE-nél alul a moci után.

Sajnos a logból az látszik, hogy ennek a motornak ez túl messze van. Legalábbis így nem jók a lambda értékek.

Amúgy van ecotek szelep, vagy bármi nem gyári hozzányúlás a vákumrendszerben? belső levegőkeringető csappantyú

működik? fékrásegítő elég erős? folytószelep visszakattan alaphelyzetbe? valahol plusz levegőt kap, ez nem kérdés.

Link to comment
Megosztás:

Minden rendben van elhiheted, beépítés után jött elő a fordulatszám probléma Flextekkel sohasem csinálta.

Tech1-el átnézetem és tesztelni fogom tovább, amint kiürül a tank most kivételesen benyát fogok tankolni és megnézem azzal mit csinál. Rossz lambdaértéknek más oka is lehet én a DIS trafóra tippelek.

J0hnny!

Amit adtam anno DIS trafót kölcsönbe (a Corsába be is szerelte Bazsi anno), visszatudnád adni?

Norautós készletemből hiányzó dolgok is kellenének, mert így használhatatlan. THX!

Link to comment
Megosztás:

Minden rendben van elhiheted, beépítés után jött elő a fordulatszám probléma Flextekkel sohasem csinálta.

Tech1-el átnézetem és tesztelni fogom tovább, amint kiürül a tank most kivételesen benyát fogok tankolni és megnézem azzal mit csinál. Rossz lambdaértéknek más oka is lehet én a DIS trafóra tippelek.

Ki tudod próbálni, 0-ás módban nem változtat a nyitási időkön, és a lambda jelet is másolja.

Tech1-el mindenképpen nézzétek a folytószelepállást, IAC adatokat, MAP adatokat élőben.

Lambdaértéknek teljesen biztos, hogy nem a trafó az oka. Ha az lenne rossz, akkor inkább

dúsuló keverék lenne, de nálad menet közben inkább túl szegénynek jelzi. Ez pedig akkor

lehet, ha valóban szegény lenne (de 28%-os dúsítás mellett ez valószínű nincs így), vagy

kisebb a hőmérséklete a lambdaszondának, mint kellene. A hőmérséklet problémára utal,

hogy amint megálltál az autóval, helyben járatva egész jól alakul a lambdaérték.

Még mindig nem mondtad, hogy van-e valami nem gyári a vákumrendszeren? ecotek?

Link to comment
Megosztás:

Van ecotek szelep de az is rendben van, sőt teljesen lezártam most és akkor is csinálja. Ami még furcsa a nemrég cserélt 1 vezetékes lambda is besült alig akart kijönni. :rolleyes: Még egy tippem van lambdára mint a lexmaul 4-2-1 C14SE leömlőnél az egyik 4-2 csonknál van a lambdaszonda helye, csináltatok oda is egyet és visszarakom az 1 vezetékest egy lambdamonitorral. :D

http://cgi.ebay.de/Lexmaul-Faecherkruemmer...n%3D5%26ps%3D63

Link to comment
Megosztás:

J0hnny!

Amit adtam anno DIS trafót kölcsönbe (a Corsába be is szerelte Bazsi anno), visszatudnád adni?

Norautós készletemből hiányzó dolgok is kellenének, mert így használhatatlan. THX!

Bármikor jöhetsz érte vagy átviszem neked,mindkettő itt van a garázsban! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Van ecotek szelep de az is rendben van, sőt teljesen lezártam most és akkor is csinálja. Ami még furcsa a nemrég cserélt 1 vezetékes lambda is besült alig akart kijönni. :D Még egy tippem van lambdára mint a lexmaul 4-2-1 C14SE leömlőnél az egyik 4-2 csonknál van a lambdaszonda helye, csináltatok oda is egyet és visszarakom az 1 vezetékest egy lambdamonitorral. :P

Azt zárd is le akkor, figyelj hogy ne tudjon ott falsot szívni a rendszer. Én amúgy fogadást bírnék kötni, hogy

valahol plusz levegőt kap, mert 2600-os alapjárat nem lehet anélkül, simán befecskendezés módosítással.

Folytószelepállást nézzetek tech-en, ha ráteszitek.

Na ott ahol a lexmaul leömlőben van a lambda helye, oda kéne tenni a szabályzószondát, ott biztos jó lenne :lol:

Igaz ott csak két henger van, tehát valamennyi ingadozást vinne bele, de azért ott jobb értékek jönnének :D

Amúgy ne költs lambdamonitorra, az értékeket simán ellenőrizheted, ha rá tudod tenni valahol szkópra (olcsóbb

a bosch szervíz is jóval, mint egy ócska lambdamonitor), vagy akár egy jó multiméterrel is ellenőrizheted, hogy

alakul a feszültség. Az átalakító a 165-ös lambda paraméterrel a valós értékeket adja amúgy feszültségre,

nyugodtan hihetsz neki :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Igaz most -4 volt csak és az autóban van benzin is 6liter, de a kocsi elsőre röfögött, ahogy szokott másodikra indult el. Remélem hasonlóan fog viselkedni -10 foknál is a jövőben, szóval úgy néz ki bevált a módosítás, köszi Gabi :lol:

Nálunk -9 volt ma reggel, és már amikor meglátta a kulcsot indult... igaz 40 lici benya volt benne... :rolleyes: :D :P

Link to comment
Megosztás:

11 licivel eljárok vele... de legyen 12, és akkor még nem is csak A-ból B-be használom, hanem van benne némi örömködés is... :P

Most nekem is 10liter lett a fogyasztásom, etanolból. :rolleyes: Úgy néz ki az ECU szépen lassan felveszi az iramot és beáll a régen megszokott fogyasztásra etanolból, bár HunFlexel nyáron jártam ennyiből ). Ha a következő tankolásnál is ~10fog kijönni, akkor kíváncsi leszek hogy nyáron mennyi lesz a fogyim. :D

Link to comment
Megosztás:

Igaz most -4 volt csak és az autóban van benzin is 6liter, de a kocsi elsőre röfögött, ahogy szokott másodikra indult el. Remélem hasonlóan fog viselkedni -10 foknál is a jövőben, szóval úgy néz ki bevált a módosítás, köszi Gabi :rolleyes:

Nem kell bele benya sem, viszont elsőre el kéne indulnia :D

Állítsd a first utolsó paraméterét még feljebb, próbáld úgy :lol:

Illetve lehet hogy az üzemanyag nyomásod nincs állás után,

majd adok AC kapcsoló modult, azzal lehet nagyobb sikered

lesz első indítás terén :P

Link to comment
Megosztás:

nem para ez a hidegindítás. nekem mindig pöcc röff....

Gabi !

ez mitől lehet : indítás után felvillan a check pár mp-re. ez nem is érdekes de ma pl 100-ról 170re gyorsítás közben, ahogy magas fordulatot elért megint felvillant. nem tudom már mi volt a hibakód mikor néztük. az alapjáratom ok.

Link to comment
Megosztás:

Ma 16 órakor lesz megnézve tech1-el, viszek tartalék ecu-t. Én az alapjárati moci vezérlésre tippelek valamiért kinyitja szépen lassan. Másik érdekes dolog ez biztosan a szegény keverékkel függ össze amint beraktam a kütyüt a végsebesség 160-170 lett, előtte Flextekkel simán vitte a 216-ot is. Emissziót is fogunk mérni, nagyon kiváncsi vagyok, hogy milyen hibát találunk.

J0hnny!

Átmegyek....mérésre után benézek hozzád. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell bele benya sem, viszont elsőre el kéne indulnia :D

Állítsd a first utolsó paraméterét még feljebb, próbáld úgy :P

Illetve lehet hogy az üzemanyag nyomásod nincs állás után,

majd adok AC kapcsoló modult, azzal lehet nagyobb sikered

lesz első indítás terén :P

az lehetséges hogy nincsen nyomásom, mert az első indítózás közben csak röfög a kocsi, és utánna amikor abbahagyom még hallom hogy búg a pumpa 1-2mpig. Utána ha indítózok akkor pöcc röff az autó. Lehetséges hogy az lesz akkor a probléma. Ha jössz errefelé majd szólj és átveszem akkor a cuccot. :lol:

Egyébként a lambdaszondámról nincs még hír? :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.