JKL Janos Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Opel Astra G (CL2) Z14XEP-be próbált már valaki E85-öt? Át kell alakítani valamit, vagy átalakítás nélkül is jó lesz? Mik a tapasztalatok az említett motorral. Káros, vagy mennyire káros az E85 a motornak? (Shellnél 4.4%-a bioetanol a benzinnek) Szia imy, nekem van kis tapasztalatom a dologról. (résuzleteket írtam már a fogyasztás topikba is) azt szoktam csinálni, hogy 1 teletank benzin után megvárom, hogy egy harmad elfoggyon a benyából és kipótolom e85-tel. Semmi gond vele. hidegben pöccre indul, motor simán megy. Lehet vele 1-2 forintot spórolni is, mert nem vettem észre többletfogyasztás jeleit. Egyébként a Shell is a Mol-tól veszi a benzint, ott is ki van írva a 4,4% a blokkon. Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban. Mennyi lehet az ára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban. Mennyi lehet az ára? 34e+áfa az E85power átalakító, 12-15e körül alakul a beszerelése abba az autóba. Minden benzin tartalmaz 4,4% etanolt, ez előírás. Nemsokára már 10% körül lesz ez az arány. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sumi Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 valaki homályosítson fel kérem, hogy hastra 1.6xer esetén mit lehet tenni ha valaki ezen zöld üzemanyaggal szeretne vánszorogni a talicskájával? Azért kérdezem ilyen hülyén mert a legjobb tudomásom szerint a benyaszűrő egybe van az ac pumpával szóval 1-2 tankolás után elég fájdalmas lenne a szűrőcsere anyagilag. Mit mondatok mi a teendő? Adjam el és vegyek egy "normális" autót amibe nincsen ilyen buta megoldás? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 valaki homályosítson fel kérem, hogy hastra 1.6xer esetén mit lehet tenni ha valaki ezen zöld üzemanyaggal szeretne vánszorogni a talicskájával? Azért kérdezem ilyen hülyén mert a legjobb tudomásom szerint a benyaszűrő egybe van az ac pumpával szóval 1-2 tankolás után elég fájdalmas lenne a szűrőcsere anyagilag. Mit mondatok mi a teendő? Adjam el és vegyek egy "normális" autót amibe nincsen ilyen buta megoldás? :lol: A Unix-nál 2738 Ft-ért kapható szűrő biztos nincs egyben a pumpával, szóval valamit rosszul hallottál, vagy mondtak neked. 50-50%-ban nyugodtan használhatod szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Szerintem az előszűrőre gondolt, de azt nem kell cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pucalaca Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Nem tudom voltatok e mostanába tankolni 85-öt. Én ma voltam és leesett az állam. A Csepeli Avian 10-ft-ot emeltek az árán. 229ft volt literje. Máshol is drágult vagy csak ezek húznak le többet rólunk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Nem tudom voltatok e mostanába tankolni 85-öt. Én ma voltam és leesett az állam. A Csepeli Avian 10-ft-ot emeltek az árán. 229ft volt literje. Máshol is drágult vagy csak ezek húznak le többet rólunk? Keress rá a megfelelő honlapon és meglátod h van ahol 240 HUF/liter az ára... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Az nem semmi :lol: Budaörsön még mindig 215, most tankoltam. Érden azt mondják, most 210 és 215 a két kúton. Érdekes élmény volt a benzin után ismét az E85, visszaköltözött a kisördög az omegába :P Viszont tegnap új rekord dőlt... 7,9L/100km átlagfogyasztással mentem majd 100km-t a benzinnel. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pucalaca Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Keress rá a megfelelő honlapon és meglátod h van ahol 240 HUF/liter az ára... Na így mégrosszabb a helyzet. Mert nem 10ft-ot emeltek hanem 15-öt. És van ahol még 214 a honlap szerint. Ha mindenhol emeltek az nem üt szíven annyira mintha a tőllem 300m-re lévőn emelnek ennyit. Ez dúrva nagyon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bencepappa Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Nah pénteken a wesszel beraktuk (főleg Ő) a kütyüt! Szombaton csepel környékén jártam, gondoltam megkeresem az etanolos kutat. Először shell csak kérdezni hol,merre? Aztán Mol a szabadkikötő végén. A csávó: -Ááá ittbiztos nincs.kv cigi a kézben! -Oké köszi hello! Majd rohan utánam, dörömböl az ablakon: -Tök hülye vagyok hát az az EVO NEO99! Az az etanolos! -Háát szerintem nem. -De tuti! Sokan keresik csak nem jutott eszembe. -Mennyi az nálatok? -Háromszázharmincvalamennyi! -Oh, hát aaaz egy kicsit drága. De azért köszi. -Szívesen, helló -Helló... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Szia imy, nekem van kis tapasztalatom a dologról. (résuzleteket írtam már a fogyasztás topikba is) azt szoktam csinálni, hogy 1 teletank benzin után megvárom, hogy egy harmad elfoggyon a benyából és kipótolom e85-tel. Semmi gond vele. hidegben pöccre indul, motor simán megy. Lehet vele 1-2 forintot spórolni is, mert nem vettem észre többletfogyasztás jeleit. Egyébként a Shell is a Mol-tól veszi a benzint, ott is ki van írva a 4,4% a blokkon. Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban. Mennyi lehet az ára? Köszönöm. És 100%-os használatról mit írnak, tényleg nem káros a motornak? Nem kell akkor is benzin, valamit kenni? Mert azt is lehet olvasni, illetve nem öregiti az alaktrészeket, illetve nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét. Akkor ahogy írod, kb 1000Ft-ot lehet az eddigiekkel megsporolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Köszönöm. És 100%-os használatról mit írnak, tényleg nem káros a motornak? Nem kell akkor is benzin, valamit kenni? Mert azt is lehet olvasni, illetve nem öregiti az alaktrészeket, illetve nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét. Akkor ahogy írod, kb 1000Ft-ot lehet az eddigiekkel megsporolni. Mivel az E85-ben minimum 15% benzin van, főleg a kenés miatt, nem kell pluszba tenni bele (de átalakító szükséges hozzá). Az etanol meg a főleg a májra, agyra veszélyes. Fémre, gumira, műanyagra nem. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol: Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 nem tudom pontosan most milyen módban vagyok de nálam még 2 napos állás után is a -2fokban pöccre indul a gép....és tisztán van benne az etanol.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol: Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol: Pech lámpa nem volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sumi Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Szerintem az előszűrőre gondolt, de azt nem kell cserélni. azt hittem, hogy csak 1 van :lol: , a másikat hol találom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Pech lámpa nem volt? nem. Nemláttam pech lámpát. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január18, 2010 Megoszt Elküldve Január18, 2010 Nah pénteken a wesszel beraktuk (főleg Ő) a kütyüt! Szombaton csepel környékén jártam, gondoltam megkeresem az etanolos kutat. A rákóczi úton van (ami halásztelek felé megy) az avia kút, a shell közelében. nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét. nem kell más olaj, és a csereperiódus is marad. Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol: Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol: Lambdaszonda nem befolyásol hidegen indításkor. Inkább még állítani kéne a hidegindítás paraméterein akkor nálad. Nekem is, ahogy Gelko írja, ilyen időben általában elsőre beröffen az omi, még ha kicsit hosszabban kell is indítózni (ez fontos ugye). Írd meg, mi a first és a cold értéked most a paraméterlistában :P melegen jól indul? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Mivel az E85-ben minimum 15% benzin van, főleg a kenés miatt, nem kell pluszba tenni bele (de átalakító szükséges hozzá). Az etanol meg a főleg a májra, agyra veszélyes. Fémre, gumira, műanyagra nem. :lol: :lol: És ez hasonló mint a gáz? Mert ha csak benzint tudok tankolni, E85-öt nem, az a szitu is érdekelne. Illetve mennyivel fog többet (ha többet) enni az autó? Persze százalékosan, mert a talp méretétől függ a fogyasztás. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Rossz hírem van... ez a lambda totál haldoklik, még rosszabb mint annó Johnny-é. Wessztől szerválhatsz olcsón gyárit, ahogy Johnny is. Utána frankó lesz :lol: Most a paraméterek között a LAM=165,40 ugye? Igen a LAM=165,40, ma sikerült a hidegoldalt is kalibrálni viszont az alapjárat továbbra sem jó. Nagyon nehezen tudtam beindítani a mocit 8-ik 15 msp-es indítózásra sikerült, alapjárat jó azaz emelt 1150 szépen lemegy 950-re 2-3 perc múlva. Elindulok felmegy 1860-ra és ingadozik 2105-1480 között. Szerintem nálam is műszeregység hőfokjeladója lesz a nyerő. :lol: Lambdaszondáért most megyek Kecskemétre visszafelé logolni fogok. Holnap temetésre megyek remélem nem hagy cserben a technika. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Én nem akarok senkit megsérteni, meg tudom, hogy nincs mindenkinek sok ideje a fórum előtt ülni és olvasni, de jelen esetben max. 1-2 oldalt kéne csak, és akkor nem ugyanarról szólna minden 3.-4. hozzászólás. Ha gondolják a szakik, akkor ahogy az astra f technika részen a felhívást, ide is lehet felülre kitenni egy rövid összefoglalót az általános kérdésekből, hogy még keresni se kelljen. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 És ez hasonló mint a gáz? Mert ha csak benzint tudok tankolni, E85-öt nem, az a szitu is érdekelne. Illetve mennyivel fog többet (ha többet) enni az autó? Persze százalékosan, mert a talp méretétől függ a fogyasztás. :lol: Ez átalakító elektronikától függ. Én Hunflexxel nem próbáltam a benzines üzemet. De elvileg nem kellene csak pár százaléknál többet enni benzinből, mert a lambda leszabályozza. A mostani E85Power kittel meg még nem próbáltam, de Opel16V kolléga igen. Ő benzines üzemben fogyicsökkenést tapasztalt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Igen a LAM=165,40, ma sikerült a hidegoldalt is kalibrálni viszont az alapjárat továbbra sem jó. Nagyon nehezen tudtam beindítani a mocit 8-ik 15 msp-es indítózásra sikerült, alapjárat jó azaz emelt 1150 szépen lemegy 950-re 2-3 perc múlva. Elindulok felmegy 1860-ra és ingadozik 2105-1480 között. Szerintem nálam is műszeregység hőfokjeladója lesz a nyerő. :lol: Lambdaszondáért most megyek Kecskemétre visszafelé logolni fogok. Holnap temetésre megyek remélem nem hagy cserben a technika. Nekem tegnap is elsőre indult. A beállításokat is sikerült megejtenem, és biztatóak voltak a log eredményei is. Kb 50 °C-ot mutatott a kütyü, amikor a hőfokmutató kilépett a kék zónából. Amikor elértem a nyolcvan fokot akkor az alapdúsítás lement 12 %-ra, egyenletes alapjárat mellett. Sajnos az üzemi hőmérsékletet nem sikerült leellenőrizni, mert lemerült a laptop. De ma már a melegoldali hőmérséklet értékeket fogom ellenőrizni, azután, ha már bemelegedett az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Nekem tegnap is elsőre indult. A beállításokat is sikerült megejtenem, és biztatóak voltak a log eredményei is. Kb 50 °C-ot mutatott a kütyü, amikor a hőfokmutató kilépett a kék zónából. Amikor elértem a nyolcvan fokot akkor az alapdúsítás lement 12 %-ra, egyenletes alapjárat mellett. Sajnos az üzemi hőmérsékletet nem sikerült leellenőrizni, mert lemerült a laptop. De ma már a melegoldali hőmérséklet értékeket fogom ellenőrizni, azután, ha már bemelegedett az autó. Én azt szeretem, amikor azt írják, hogy pöccre indul etanollal a kocsi.. Hát azért ez lehetetlen, hacsak nem fűtött garázsban áll az illető, amikor kint 0 fok körül van a hőmérséklet. Helyesebb lenne azt írni, hogy elsőre, vagyis nekem pl 10mp-es indítózásra indul, és utána stabilan jár :lol: Nem fullad vissza, stb. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Január19, 2010 Megoszt Elküldve Január19, 2010 Én azt szeretem, amikor azt írják, hogy pöccre indul etanollal a kocsi.. Hát azért ez lehetetlen, hacsak nem fűtött garázsban áll az illető, amikor kint 0 fok körül van a hőmérséklet. Helyesebb lenne azt írni, hogy elsőre, vagyis nekem pl 10mp-es indítózásra indul, és utána stabilan jár :lol: Nem fullad vissza, stb. :lol: Én is ezért írtam hogy elsőre indult. Pöccre csak az üzemi hőmérséklet közelében indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts