Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem nagyon járok arrafelé. Majd max bemegyek a Bosch szervízbe ismételten és olvastatok egy hibakódot a kocsin. Ha nem változik sehogy sem. Meg mostanában néha ha beindítom, első induláskor, fehér füst jön a kipufogón belőle bőven ( bár nemtudom hogy az most pára vagy tényleg füst ) és ha nem várok vele kicsit hogy melegedjen és pl elkezdek kitolatni a garázsból, nyomok neki kis gázt befullad és le is áll ha olyan van, vagy elkezd fulladozni csak. Szal lehet hogy más probléma van itt, nem a kütyü csinálja ezt. Azért mondom hogy csak kérdeztem, nem gyanakodtam arra hogy a kütyüd a rossz. :lol:

Ki is villogtathatod otthon a hibakódot :lol:

A hidegen rögtön indulásra befulladás az az etanol jellegzetes jelensége, járatni kéne fél-1 percet indítás után,

akkor már jobb lesz. Illetve lehet még ráállítani az ICT táblánál az első két értékre (0-10, 10-20 fok).

Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget az E85-ös átalakítókkal kapcsolatban!Azt már eldöntöttem hogy beszereltetem,de

azt még nem ,hogy hunflex vagy bioetun legyen a kütyü.Pár véleményt szívessen olvasnék !

Van más is még, pl: E85power :P Előttem írták a linket.

Link to comment
Megosztás:

Log

csináltam egy logot ismételten Gábor, ebben van fulladásos halál is, nemtudom észrevenni-e a logban. Ha fél 1percig fulladozna, semmi gond nem lenne, de szegénykém képes 3-4percig is. Viszont eldöntöttem hogy lamdacsere lesz a kicsikében, egyben a HF felújítással, hátha megjavul. Majd beszélnem kell wessz-el hogy hogyan tudná eljuttatni hozzám az új szondát. :lol:

Egyébként a logban nemsokkal indulás után van egy 5-10perces állás is. A Rend buzgó őrei még ilyenkor sem alszanak és szinte akciócsoporttal vannak jelen Dorog utcáin. Le is intettek. Jogsi, forgalmi, személyi, szokásos dolgok. Erre az egyik okos fiatal gyerek megkérdezte hogy

- mire van rákapcsolva maga mellett az a laptop, nézi a teljesítményt, meg a tuningot?

- nem, naplófájlt készítek. A bioetanol átalakítóra van kötve.

- Bioetanol????

- Igen, azzal megy az autó.

- Aha, és van-e magának átalakítási engedélye hogy bioetanollal menjen az autója?

- Nincs.

- Miért nincs?

- Nincs rá szükségem.

- Aha, rendben.

Ekkor hátramentek az autó mögé tanakodni és az öregebb ######i aki elkérte az irataimat, visszaadta őket és ezt mondta:

- Parancsoljon, további jó utat és vigyázni az etanollal, nehogy legyen valami baj.

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát, akkor nem értem. Azt írtad, hogy nem sport módban minden tökéletesen működik.

Először úgy volt igen, de aztán a következő tesztkörön már sport mód nélkül is csinálta. Most viszont lekopogom, átállítottam a másik végállásba, belőttem újra a TPSMIN és MAXot és minden flottul működik megint. Remélem így is marad. Már ami a motorféket illeti. :lol:

Ettől függetlenül XE-nél alapból (gyári elektronikával) is előfordul, főleg egy kicsit pörgősebb vágta után, hogy kicsit lassabban esik vissza az alapjárat, főleg, ha mondjuk pl. a Lambdában is már benne van pár Km. Nem biztos, nem akarok beleokoskodni, de nem lehet, hogy ilyesmi van nálad is? Lehet, hogy a kütyü nélkül is tapasztalnád ezt, vagy akár az is előfordulhat, hogy a rendszer tisztulása és átállása miatt csere éretté vált pár egyéb alkatrész is :lol:

Benzinszűrőt már cseréltem annó, kb 10000km-el ezelőtt, ha erre célzol, még amikor HunFlexeztem. Azt már Gábor említette hogy döglődik a szondám, ez is tisztázva, cserélve is lesz mint írtam előbb. Nemsokára HF felújítás, tőkecsere, szelepszárszimering csere és egyéb okosságok, akkor az alapjárati motort is szétszedem, kipucolom ( ugye C20XE-n amíg rajta a szívósor felülről lehetetlen, aknánk meg van, csak nem tudok ráállni. :lol: ) Meg az összes csatlakozót a motortérben akkor szétszedem és kontaktsprével megtakarítom őket. Remélem onnantól már nem lesz gond. Bár addigra már jön a jó idő ( legalábbis remélem ), mire ezekkel végzek, majdcsak következő télen tudom meg hogy jobblett-e vagy nem. :P

Link to comment
Megosztás:

ICT hideg oldalon nagyobb hőmérsékletet mond. 0 foknál indítóztál (külső hőmérséklet), 13 foknak érezte a motort.

Ezen még állítani kellene. Majd ha autónál vagy notival egyszer, akkor csörögj rám, gyorsan állítunk rajta.

Meg az ICT tábládon is, hogy ne legyen erőtlen melegedési szakasz elején (látszik a lambdán is, hogy szegényebb

mint kellene a melegedési szakaszban).

A lambdaszonda itt is látszik hogy nincs a helyzet magaslatán, eco mód sem tud igazán érvényesülni így.

Ha veszel wessztől lambdát, akkor el tudom neked vinni.

Link to comment
Megosztás:

ICT hideg oldalon nagyobb hőmérsékletet mond. 0 foknál indítóztál (külső hőmérséklet), 13 foknak érezte a motort.

Ezen még állítani kellene. Majd ha autónál vagy notival egyszer, akkor csörögj rám, gyorsan állítunk rajta.

Meg az ICT tábládon is, hogy ne legyen erőtlen melegedési szakasz elején (látszik a lambdán is, hogy szegényebb

mint kellene a melegedési szakaszban).

A lambdaszonda itt is látszik hogy nincs a helyzet magaslatán, eco mód sem tud igazán érvényesülni így.

Ha veszel wessztől lambdát, akkor el tudom neked vinni.

Oks, holnap, ill ma ha felkeltem felhívlak és beállítjuk akkor. :lol:

Az jó lenne ha valahogy meg tudnánk oldani hogy elhozd, de csak ha nagyon arra jársz és nem esik ki persze. :P

Szerk.: Nincs véletlenül egy parancs ami minden eddig elvégzett beállítást ki listáz és meg lehet nézni hogy milyen beállításokat használok most éppen?

Vagy resetelni kéne a kütyüt és mindent beállítani elölről és megpróbálni jóra állítani?

Bár ha nincs meg az hogy mi van állítva most, mi lehet a gond, akkor passzolom hogy eddig mit állítottam, volt már annyi számkombináció. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Oks, holnap, ill ma ha felkeltem felhívlak és beállítjuk akkor. :lol:

Az jó lenne ha valahogy meg tudnánk oldani hogy elhozd, de csak ha nagyon arra jársz és nem esik ki persze. :P

Szerk.: Nincs véletlenül egy parancs ami minden eddig elvégzett beállítást ki listáz és meg lehet nézni hogy milyen beállításokat használok most éppen?

Vagy resetelni kéne a kütyüt és mindent beállítani elölről és megpróbálni jóra állítani?

Bár ha nincs meg az hogy mi van állítva most, mi lehet a gond, akkor passzolom hogy eddig mit állítottam, volt már annyi számkombináció. :lol:

Nem kell resetelni, CGETPARAM paranccsal le tudod kérni a jelenlegi beállításokat.

Most csak a hőmérséklet paramétert kell állítani a hideg oldalon kicsit... aztán ha kicseréled a lambdát,

majd még annak a paramétereit is be kell állítani, és utána szerintem már nem kell hozzányúlni.

Wessz útba esik nekem, szóval nem gond.

Link to comment
Megosztás:

Log

csináltam egy logot ismételten Gábor, ebben van fulladásos halál is, nemtudom észrevenni-e a logban. Ha fél 1percig fulladozna, semmi gond nem lenne, de szegénykém képes 3-4percig is. Viszont eldöntöttem hogy lamdacsere lesz a kicsikében, egyben a HF felújítással, hátha megjavul. Majd beszélnem kell wessz-el hogy hogyan tudná eljuttatni hozzám az új szondát. :P

Egyébként a logban nemsokkal indulás után van egy 5-10perces állás is. A Rend buzgó őrei még ilyenkor sem alszanak és szinte akciócsoporttal vannak jelen Dorog utcáin. Le is intettek. Jogsi, forgalmi, személyi, szokásos dolgok. Erre az egyik okos fiatal gyerek megkérdezte hogy

- mire van rákapcsolva maga mellett az a laptop, nézi a teljesítményt, meg a tuningot?

- nem, naplófájlt készítek. A bioetanol átalakítóra van kötve.

- Bioetanol????

- Igen, azzal megy az autó.

- Aha, és van-e magának átalakítási engedélye hogy bioetanollal menjen az autója?

- Nincs.

- Miért nincs?

- Nincs rá szükségem.

- Aha, rendben.

Ekkor hátramentek az autó mögé tanakodni és az öregebb ######i aki elkérte az irataimat, visszaadta őket és ezt mondta:

- Parancsoljon, további jó utat és vigyázni az etanollal, nehogy legyen valami baj.

:lol:

Kifordul a belem a rendőröktől komolyan mondom! :lol:

Link to comment
Megosztás:

- Parancsoljon, további jó utat és vigyázni az etanollal, nehogy legyen valami baj.

:lol:

Még a végén kacskaringózni kezd a kocsi! :lol:

A hétvégén Gábor telós segítségével sikerült beépíteni és beállítani a kittet...

A tapasztalataim szerint nagyon ott van a szeren a kütyü! Meg van táltosodva a gép. :lol:

Viszont a logokból azt látom h nem ártana egy hőérzékelőt és talán egy termosztátot cserélni. Szerintem a hétvégén vagy a héten meg is ejtem. Addig míg van nálam laptop.

Gábor! Küldök egy logot emilben a e85poweres címedre!

Előre is köszi a kiértekelést! :P

Ja és a hibaüzenet kikapcsolható nálam. :lol:

Ha úgy indítom be a kocsit, hogy egyből indítózok, akkor nem jön hibalámpa. Ha ráadom a gyújtás és várok pár másodpercet és csak azután kezdek indítózni, akkor jön a 1231-es hiba. :lol:

Na ezt fejtse meg valaki! :P

Viszont azt tapasztaltam, hogy ahányszor a laptopra dugom a kütyüt, annyiszor telepíti a szükséges összetevőket, és mindig újra kell állítgatni a portokat. De lehet h ez a kölcsön noti sajátossága...

Link to comment
Megosztás:

Viszont a logokból azt látom h nem ártana egy hőérzékelőt és talán egy termosztátot cserélni.

Viszont azt tapasztaltam, hogy ahányszor a laptopra dugom a kütyüt, annyiszor telepíti a szükséges összetevőket, és mindig újra kell állítgatni a portokat. De lehet h ez a kölcsön noti sajátossága...

Miért kellene hőérzékelőt cserélni meg termosztátot? Mi a gond?

Ha másik USB portra dugod, mint előtte, akkor arra a portra is külön telepíti a drivert.

Várom a logot :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért kellene hőérzékelőt cserélni meg termosztátot? Mi a gond?

Ha másik USB portra dugod, mint előtte, akkor arra a portra is külön telepíti a drivert.

Várom a logot :lol:

Nekem most nem volt időm foglalkozni a kütyüvel,de a héten sort kerítek rá,végrehajtom amiket mondtál! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért kellene hőérzékelőt cserélni meg termosztátot? Mi a gond?

Ha másik USB portra dugod, mint előtte, akkor arra a portra is külön telepíti a drivert.

Várom a logot :lol:

A logban azt írja h 70-85 fokon megy a motor, a gyári 92 helyett...Bár a mutató 92-t mutat benn a műszerfalon

Meg megfigyeltem már a nyáron is, h a motor hőmérsékletem erőssen függ a fordulatszámtól. Ha autópályán morogtattam 140-nel, akkor felment a vízhőmérséklet, ha pedig vissza álltam 90-re akkor lemegy ,mutató szerint, 3-4 fokkal...

Számomra, mint laikusnak, ez azt jelenti h már nem tud oly mértékben szabályozni, mint kellene...

Csak ebbe a fura motorba elég venni egy termosztátot, mert mindig házzal együtt akarják adni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pü-z Vktr-ral egyet!Nekem is ő szerválta.Vagy wessz! :lol:

Még megérdeklődöm a helyi Opel boltban is...meg itt a szemben lévő autósboltban is... mert a bárdi féle HQ márka nem épp bizalomkeltő számomra, amellett h 3000 felett van az ára ház nélkül...

De azért köszi az infót... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még megérdeklődöm a helyi Opel boltban is...meg itt a szemben lévő autósboltban is... mert a bárdi féle HQ márka nem épp bizalomkeltő számomra, amellett h 3000 felett van az ára ház nélkül...

De azért köszi az infót... :lol:

Hááááátt,ha Daninál jobb árakat tudnak mondani a Bosch lambdára betojok! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra G (CL2) Z14XEP-be próbált már valaki E85-öt?

Át kell alakítani valamit, vagy átalakítás nélkül is jó lesz? Mik a tapasztalatok az említett motorral.

Káros, vagy mennyire káros az E85 a motornak? (Shellnél 4.4%-a bioetanol a benzinnek)

Link to comment
Megosztás:

Opel Astra G (CL2) Z14XEP-be próbált már valaki E85-öt?

Át kell alakítani valamit, vagy átalakítás nélkül is jó lesz? Mik a tapasztalatok az említett motorral.

Káros, vagy mennyire káros az E85 a motornak? (Shellnél 4.4%-a bioetanol a benzinnek)

Olvass vissza! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A logban azt írja h 70-85 fokon megy a motor, a gyári 92 helyett...Bár a mutató 92-t mutat benn a műszerfalon

Meg megfigyeltem már a nyáron is, h a motor hőmérsékletem erőssen függ a fordulatszámtól. Ha autópályán morogtattam 140-nel, akkor felment a vízhőmérséklet, ha pedig vissza álltam 90-re akkor lemegy ,mutató szerint, 3-4 fokkal...

Számomra, mint laikusnak, ez azt jelenti h már nem tud oly mértékben szabályozni, mint kellene...

Csak ebbe a fura motorba elég venni egy termosztátot, mert mindig házzal együtt akarják adni... :lol:

Módosítani kell a paraméteren, ahogy írtam. Nem kell szerintem bele semmit venned.

Opel Astra G (CL2) Z14XEP-be próbált már valaki E85-öt?

Át kell alakítani valamit, vagy átalakítás nélkül is jó lesz? Mik a tapasztalatok az említett motorral.

Káros, vagy mennyire káros az E85 a motornak? (Shellnél 4.4%-a bioetanol a benzinnek)

Átalakítás nélkül max 30%. A héten alakítottunk át egy ugyanilyen 2006-os G Astrát, jók a tapasztalatok,

bár elég sok idő az átalakítás, mert hozzáférhetetlen a motortéri köteg.

Opel16V!

Sikerült beépíteni a kütyüt igaz nem fűtött garázsban hanem kint a szabadban.

Köszönöm a telefonos segítséget, mentem pár kört és logoltam is:

http://data.hu/get/2092720/C14SE.log.html

Lambdaszondáról mi a véleményed? :lol:

Rossz hírem van... ez a lambda totál haldoklik, még rosszabb mint annó Johnny-é.

Wessztől szerválhatsz olcsón gyárit, ahogy Johnny is. Utána frankó lesz :P

Most a paraméterek között a LAM=165,40 ugye?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.