Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

XIII-kerbe esetleg el lehet majd juttatni egy kütyüt valahogy?

Ha konkrétan szeretnél rendelni, akkor írj lécci nekem püben pontos adatokat, név, cím, tel, autó típus, motorkód, évjárat.

Az utolsó darabok mennek most éppen a hétvégén el, utána már csak február második hetétől tudok adni.

Link to comment
Megosztás:

Ha konkrétan szeretnél rendelni, akkor írj lécci nekem püben pontos adatokat, név, cím, tel, autó típus, motorkód, évjárat.

Az utolsó darabok mennek most éppen a hétvégén el, utána már csak február második hetétől tudok adni.

"Dübörög a biznisz!"

:lol:

Link to comment
Megosztás:

A tapasztalatod egész jónak igérkezik.

Én is így jártam kéthéttel ezelőtt...

Csak nekem volt egy 10 lityis kanna a csomagtartóban, tartalék szesszel. Kénytelen voltam azt beleönteni. Itt Db-ben nincs sok lehetőség etanol tankolásra...

Konkrétan nincs is, csak városon kívül.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nincs is, csak városon kívül.

javítom magam: Debrecen vonzáskörzetében! :lol: :lol:

De nem gondoltam h HB megyében ennyi van:

# Kút Hely Nyitva Ár

1 AVIA Hajdúhadház, Dr. Földi János u. 56. 6-20 221.9

2 AVIA Hajdúsámson, Kiscsere dűlő 2/a 0-24 222

3 AVIA Derecske, Köztársaság út 38. 6-22 224

4 AGIP Földes, 42. sz. főút (Bem u.1) 0-24 240

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nincs is, csak városon kívül.

Biztos forrásból tudom, hogy nemsokára lesz városon belül is :lol:

Ecseren az AGIP kúton is lehet már kapni, 217-ért

Az AGIP hálózat év elejével beszállt, azokon a kútjaikon lesz az anyag, amelyiken tudnak szabad fejet biztosítani neki.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy csepp SW javítás még volt a benyás üzemmód szépséghibájára, ma 100km-en teszteltem...

Nagyon szépen műxik már minden, szépséghiba nélkül, a fogyasztásom meg 8,4L/100km lett, és nem

kifejezetten a spórolási rekordra gyúrtam. Azt tudni kell, hogy az átépítés előtt ekkora volt a fogyasztási

negatív rekordom benzinből, de ez akkor volt, mikor kerékcsapágyasan kullogtam le Somogy megyébe,

meg vissza :lol: Akkor autópályán is 90 volt :lol:

Tehát: tisztán benzinnel üzemelve is, az E85power eco módját használva, spórolni lehet hosszabb távú autózásnál :P

Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy csepp SW javítás még volt a benyás üzemmód szépséghibájára, ma 100km-en teszteltem...

Nagyon szépen műxik már minden, szépséghiba nélkül, a fogyasztásom meg 8,4L/100km lett, és nem

kifejezetten a spórolási rekordra gyúrtam. Azt tudni kell, hogy az átépítés előtt ekkora volt a fogyasztási

negatív rekordom benzinből, de ez akkor volt, mikor kerékcsapágyasan kullogtam le Somogy megyébe,

meg vissza :lol: Akkor autópályán is 90 volt :lol:

Tehát: tisztán benzinnel üzemelve is, az E85power eco módját használva, spórolni lehet hosszabb távú autózásnál :P

Lehet h botorságot kérdezek, de lehet a kütyüt mondjuk szoftveresen ápdételni júeszbí porton keresztül?

Ha mondjuk készítesz új szoftver-verziót...

Vagy ahhoz a hardvert is alakítani kell?

Link to comment
Megosztás:

Nos tegnap teszteltem ezt a gázelvételes lassulásos dolgot. Azt vettem észre hogy amíg nem használtam a sport módot addig minden flottul működik, amint használom a sport módot, előzök vagy csak meghajtom kicsit a gépet, már 5.ben motorfékezésnél olyan 140ről 2,2litert ír a BC és egyre jobban nő, egészen 2,7ig, aztán visszaváltok 4.be, akkor már csak 2,3-2,4-et mutat és 5-10mp elteltével hirtelen bólint az autó leugrik a fogyasztás 0,0ra és onnan van csak motorfékem.

Lehetséges hogy a gázpedálállást a kütyü nem jól érzékeli és azt hiszi hogy még mindíg nyomom a gázt és csak percekkel később jön rá hogy nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

Lehetséges hogy a gázpedálállást a kütyü nem jól érzékeli és azt hiszi hogy még mindíg nyomom a gázt és csak percekkel később jön rá hogy nem? :lol:

Sport módban direkt kicsit fent hagyja a gázpedál érzékelését nem?

Szóval szerintem ez nem bug, hanem feature :lol:

Link to comment
Megosztás:

Így van!Ezt mondta is Gabi,direkt hagy plusz naftát,hogy ha ne adj isten újra "ugrani" kell,akkor azonnal reagáljon a sas!

és amikor nem használom a sport módot egyátalán felgyorsítok szépen lassan 5.ben 130ig és elengedem a gázt, gurul az autó, már 70nél és még mindíg nincs motorfékem, váltok vissza egy sebességet, 4.be mondjuk és csak akkor lesz? Egyébként nem lenne vele semmi baj, mert nem azzal van a baj hogy akkor is fogyaszt a kocsi, csak egész egyszerűen elengedem a gázt és szinte nem is lassul a kocsi csak megy tovább, aztán egyszercsak észreveszi magát és hirtelen lesz motorfékem.

Egyébiránt épp az előbb teszteltem, hogyha abszolút be sem kapcsol a sport mód, max a normál ( nem volt nálam laptop, de nem nyomtam 90%fölé a gázpedált ) akkor sincs 5.ben motorfékem, ha visszaváltok egyet, negyedikben már van, de akkor sem mindíg. :lol:

Most megpróbálom majd azt, hogy a potiháza nekem állítható és nem fix, eddig az egyik végálláson volt, most áttettem a másikra, beállítom ugyanúgy a MIN, MAXot a gázpedálnál és letesztelem így. Hátha pont a végállásba volt rakva és talán a mikrokapcsoló nem jutott szerephez, vagy passzolom a kérdést, de ez nekem furcsa. Eddig viszont nem vettem észre, csak most 2-3napja lett ilyen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet h botorságot kérdezek, de lehet a kütyüt mondjuk szoftveresen ápdételni júeszbí porton keresztül?

Ha mondjuk készítesz új szoftver-verziót...

Vagy ahhoz a hardvert is alakítani kell?

Lehet USB-n update-elni.

Nos tegnap teszteltem ezt a gázelvételes lassulásos dolgot. Azt vettem észre hogy amíg nem használtam a sport módot addig minden flottul működik, amint használom a sport módot, előzök vagy csak meghajtom kicsit a gépet, már 5.ben motorfékezésnél olyan 140ről 2,2litert ír a BC és egyre jobban nő, egészen 2,7ig, aztán visszaváltok 4.be, akkor már csak 2,3-2,4-et mutat és 5-10mp elteltével hirtelen bólint az autó leugrik a fogyasztás 0,0ra és onnan van csak motorfékem.

Lehetséges hogy a gázpedálállást a kütyü nem jól érzékeli és azt hiszi hogy még mindíg nyomom a gázt és csak percekkel később jön rá hogy nem? :lol:

Próbáld ezt amit mondtál, hogy átállítod a potit... igazából diagnosztikával lehetne jól belőni, hogy jó legyen.

Meg a motorvezérlőnek is tanulnia kell az új állapotokat.

Az átalakító biztos hogy nem csinál saját szakállára befecskendezést, mivel a gyári befecskendezési impulzusokkal

operál csak, azokat változtatja, újakat nem "kreál". Tehát ha nincs motorféked, és nem 0-át mutat a BC ilyenkor,

akkor a gyári vezérlő fecskendez. Elképzelhető hogy a gyári vezérlő nem látja jól a gázpedál állást. Esetleg még

olyat is el tudok képzelni, hogy most a szerelésnél meg lett bojgatva a kábelköteg, vagy a csati, és kicsit kontaktos

lett valami... próbáld meg átfújni a csatikat kontaktsprével, meg átmozgatni.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ezt amit mondtál, hogy átállítod a potit... igazából diagnosztikával lehetne jól belőni, hogy jó legyen.

Meg a motorvezérlőnek is tanulnia kell az új állapotokat.

Az átalakító biztos hogy nem csinál saját szakállára befecskendezést, mivel a gyári befecskendezési impulzusokkal

operál csak, azokat változtatja, újakat nem "kreál". Tehát ha nincs motorféked, és nem 0-át mutat a BC ilyenkor,

akkor a gyári vezérlő fecskendez. Elképzelhető hogy a gyári vezérlő nem látja jól a gázpedál állást. Esetleg még

olyat is el tudok képzelni, hogy most a szerelésnél meg lett bojgatva a kábelköteg, vagy a csati, és kicsit kontaktos

lett valami... próbáld meg átfújni a csatikat kontaktsprével, meg átmozgatni.

Azt kiderítettük már hogy az ECU nem is használja azt a potit, legalábbis azt mondtad hogyha nem találom meg a csatlakozóban a poti egyik lábát sem, akkor valószínűleg nincs is bekötve, szóval csak a kütyü csinálhat valamit, vagy most előjött egy gond a motorban, ami eddig nem volt, vagy nem vettem észre. Azért gyanakodtam a kütyüre mert az került be utoljára, azóta nem változtattam semmit. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt kiderítettük már hogy az ECU nem is használja azt a potit, legalábbis azt mondtad hogyha nem találom meg a csatlakozóban a poti egyik lábát sem, akkor valószínűleg nincs is bekötve, szóval csak a kütyü csinálhat valamit, vagy most előjött egy gond a motorban, ami eddig nem volt, vagy nem vettem észre. Azért gyanakodtam a kütyüre mert az került be utoljára, azóta nem változtattam semmit. :lol:

Azért ez még nem azt jelenti, hogy nem használja. Lehet hogy másik színű kábelen megy be.

Ha esetleg jársz valamikor Törökbálint felé (Bp-Budakeszi-Börs viszonylatban közvetlen elérhető),

szerintem wessz a kedvemért ingyért ráolvasna az opcommal a vezérlőre, hogy mi a bánata ilyenkor :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért ez még nem azt jelenti, hogy nem használja. Lehet hogy másik színű kábelen megy be.

Ha esetleg jársz valamikor Törökbálint felé (Bp-Budakeszi-Börs viszonylatban közvetlen elérhető),

szerintem wessz a kedvemért ingyért ráolvasna az opcommal a vezérlőre, hogy mi a bánata ilyenkor :lol:

Nem nagyon járok arrafelé. Majd max bemegyek a Bosch szervízbe ismételten és olvastatok egy hibakódot a kocsin. Ha nem változik sehogy sem. Meg mostanában néha ha beindítom, első induláskor, fehér füst jön a kipufogón belőle bőven ( bár nemtudom hogy az most pára vagy tényleg füst ) és ha nem várok vele kicsit hogy melegedjen és pl elkezdek kitolatni a garázsból, nyomok neki kis gázt befullad és le is áll ha olyan van, vagy elkezd fulladozni csak. Szal lehet hogy más probléma van itt, nem a kütyü csinálja ezt. Azért mondom hogy csak kérdeztem, nem gyanakodtam arra hogy a kütyüd a rossz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

Hát, akkor nem értem. Azt írtad, hogy nem sport módban minden tökéletesen működik.

Ettől függetlenül XE-nél alapból (gyári elektronikával) is előfordul, főleg egy kicsit pörgősebb vágta után, hogy kicsit lassabban esik vissza az alapjárat, főleg, ha mondjuk pl. a Lambdában is már benne van pár Km. Nem biztos, nem akarok beleokoskodni, de nem lehet, hogy ilyesmi van nálad is? Lehet, hogy a kütyü nélkül is tapasztalnád ezt, vagy akár az is előfordulhat, hogy a rendszer tisztulása és átállása miatt csere éretté vált pár egyéb alkatrész is :lol:

Más: Egy olyan dolog jutott eszembe, hogy egy ilyen másfajta üzemanyag használat (hogy témánál maradjunk E85), nem igényli azt, hogy más hőértékű gyertyát használjunk, mint a gyári? Vagy annak mindegy?

Amúgy Gabi kütyüjének van már valami fantázianeve? Kell segíteni kitalálni valamit? :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.