Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Beszéltem a formával az e85 kft-nél és mondta,hogy a központis nem csatival megy fel,hanem forrasztós megoldás,meg más a kütyü belül is valamiben.

Beszerelés ügyben tudsz valamit,hogy mennyire bonyolult a dolog?Nem vagyok autószerelő,kisebb dolgokat megcsinálok,mert érdekel a dolog.Menjek szerelőhöz,vagy megoldom egyedül is?

Hát szerintem nem nagy dolog a szerelés. 2 vezetéket kell elvágni és beforrasztani a készülék vezetékeit. Gondolom.

Nekem csak annyi volt h injektorcsati le, Hunflexre rádugni, majd a hunflex csatiját az injektorra. Meg bekötni a testkábel és felgyorscsatizni a hőérzékelőt.

Utána már csak állítgatni kellett. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

ettől a löttytől meg a számítógép nyomogatástól tényleg jobban megy az autó :lol:

egyszer majd még logolni is kellene nálad, hogy tutira beállítsuk a lambda jellemzőket a sport módra,

mert még akár lehet jobb is :lol: mondtam én hogy engedélyezzük azt a sport módot :lol: csak nehogy

nagyon rászokj, mert a zsebed bánja majd :P

Link to comment
Megosztás:

egyszer majd még logolni is kellene nálad, hogy tutira beállítsuk a lambda jellemzőket a sport módra,

mert még akár lehet jobb is :lol: mondtam én hogy engedélyezzük azt a sport módot :lol: csak nehogy

nagyon rászokj, mert a zsebed bánja majd :lol:

ahhoz h menetközben lehessen kell egy usb hosszabbító meg ki kell találni h járó motornál mi a bibi....ha rászokok az se nagy cucc nem lesz drágább mint a benzin :P max buktam a kütyü árát :lol:

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Átnéztem a C14SE kapcsolási rajzát, nálam az ecunak 2 db negatív vezérlőkimenete van és egy kimenetre 2 db injektor van párhuzamosan kapcsolva. Megnéztem kint a motortérben az injektoroknál 0.75 kábel van ami a kötegben össze van kötve és onnan már 1.5 kábel megy az ecuhoz.

Ebben az esetben az ecunál elegendő bekötni 2 injektorkábelt a kütyüdről (1-est és valamelyik másikat) vagy azt is párhuzamosan kell kötnöm, hogy kibírja a terhelést?

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem a C14SE kapcsolási rajzát, nálam az ecunak 2 db negatív vezérlőkimenete van és egy kimenetre 2 db injektor van párhuzamosan kapcsolva. Megnéztem kint a motortérben az injektoroknál 0.75 kábel van ami a kötegben össze van kötve és onnan már 1.5 kábel megy az ecuhoz.

Ebben az esetben az ecunál elegendő bekötni 2 injektorkábelt a kütyüdről (1-est és valamelyik másikat) vagy azt is párhuzamosan kell kötnöm, hogy kibírja a terhelést?

Meg kéne mérni, mennyi az injektorok ellenállása. Ha nem túl kicsi, akkor mehet csak párban is, ha viszont az,

akkor érdemes külön kötni.

B+ Gabi, miért nem visítasz, ha erre jársz? Megnézettem volna véled a gépet, hogy szerinted menne-e minden flottul. Na meg amúgy is.

Szerettem volna... de sajnos nagyon elment az egész nap dologgal, vissza kellett indulnom. Így sem tudom utolérni magam :lol:

Link to comment
Megosztás:

320km 36liter szeszből, az így elsőre elég ijesztő szám. :lol:

Mondjuk tél van meg múlthéten szerdán mentem abszolút havas úton 50el hajnalban... de kicsit nekem akkor is soknak tűnik. Gábor, ötlet? A 8literes benzines fogyasztásomhoz képest ez sok lett. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos, tegnap ismét teli tank... És kicsit hihetetlen adatokat kaptam.

Szóval azt megértettem, hogy a kocsi, sok, ill nagyon sok városi használat után kb 10l-el elégedett meg 100 km-en. Ez szerintem egy 1.8-as autótól normális. Volt benne sok nagyon nyugodt út, de voltak benne gyorsulás lámpáig, hogy az elfogyó sáv és a balról erősködő szuper autó közül én is beférjek a sávba... :lol:

Így benzinnel a következő adatok jöttek ki: 360,3 km, 37,4 liter benzin, 10,38 l/100km, 310,00 Ft a benzin literje, 11 594,0 Ft az összköltsége.

Ugyanez etanollal: 360,3 km, 43,71 liter etanol, 12,13 l/100km, 219,90 Ft a szesz ára, 9 611,8 Ft az összköltsége.

Vagyis az eredmények: Túlfogyasztás 16,87%, Megtakarítás 1 982,2 Ft!!!

Számomra hihetetlen adatok, é ebben tényleg sok város volt, pl. ebbe volt egy kellemes bkv sztrájk is..

Szóval le a kalappal Gábor kütyüje előtt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

320km 36liter szeszből, az így elsőre elég ijesztő szám. :P

Mondjuk tél van meg múlthéten szerdán mentem abszolút havas úton 50el hajnalban... de kicsit nekem akkor is soknak tűnik. Gábor, ötlet? A 8literes benzines fogyasztásomhoz képest ez sok lett. :lol:

Számomra a 11,2L/100km-es téli E85 fogyasztás egész jól hangzik egy 2.0 motortól... Nekem spórolósan 12L/100km körül

alakul az omival (10L körül benzinnel). Nem nyári volt az a 8L fogyi neked? :lol: Egyébként nálad hogy alakulnak az utak? rövidtáv, hosszútáv?

Vagyis az eredmények: Túlfogyasztás 16,87%, Megtakarítás 1 982,2 Ft!!!

Rajtam is túlteszel lassan a spórolásban :lol:

Valószínűnek tartom, hogy a motorod jó nyomaték karakterisztikája, és hogy a folytószelep helyzetjeladóra

kötöttünk, nem a gázpedál jeladóra... ezek az okai ennek a jó fogyasztásnak :P

Tegnap volt 600km-em, ebből 80km városi dugó, többi autópálya "kicsivel" többel a megengedettnél :lol:

Így 26% lett a túlfogyasztási számításom (12,4L/100km), ez sem rossz, főleg hogy most inkább az időben odaérés szempontok

domináltak a spórolás helyett :lol:

Link to comment
Megosztás:

Számomra a 11,2L/100km-es téli E85 fogyasztás egész jól hangzik egy 2.0 motortól... Nekem spórolósan 12L/100km körül

alakul az omival (10L körül benzinnel). Nem nyári volt az a 8L fogyi neked? :lol: Egyébként nálad hogy alakulnak az utak? rövidtáv, hosszútáv?

Hát igazából az a 8liter amit mondtam az már tél elején volt, akkor is voltak már fagyok és hideg, bár akkor nem tököltem csúszós havas úton melóba befelé. Egyébként relatív rövid távokat megyek, 20-30kmeseket, ebből átlag 10km város, de nem a dugós pesti fajta, a többi országúti. HunFlexel 10liter körül volt mindíg a fogyasztásom, bár akkor még erőteljesen nyár volt. majd kiszámolom hogy ez most jó-e nekem vagy nem, csak az így elsőre ilyesztőnek hangzott, azthittem hogy valami el van nagyolva a beállításoknál. :P

Viszont egy érdekes dolgot észrevettem, néha amikor motorfékkel gurulnék, olyan mintha nem lenne olyan erős mint annak idelyén benzinnel és a BC sem mutat 0,0-t pillanatnyi fogyasztásra, hanem 3,2 meg 2,5 litereket, olyan mintha még akkor is kapna üzemanyagot mikor egyátalán nem is nyomom a gázt. Ez lehetséges? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Viszont egy érdekes dolgot észrevettem, néha amikor motorfékkel gurulnék, olyan mintha nem lenne olyan erős mint annak idelyén benzinnel és a BC sem mutat 0,0-t pillanatnyi fogyasztásra, hanem 3,2 meg 2,5 litereket, olyan mintha még akkor is kapna üzemanyagot mikor egyátalán nem is nyomom a gázt. Ez lehetséges? :lol:

Ehhez hasonló effektust én is észrevettem, csak a hunflexnél.

Most hogy van a Hunflexen minden befecskendezőhöz egy LED, ami mutatja a működést, csak akkor kapcsolnak ki folyamatosan, ha a motort feltúráztatom kb 5000-re és onnan esik vissza a fordulat. Egyébként mindig mutatja a működést.

Mondjuk motorféknél még nem néztem, mert menet közben elég nehéz benézni a motorháztető alá! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ehhez hasonló effektust én is észrevettem, csak a hunflexnél.

Most hogy van a Hunflexen minden befecskendezőhöz egy LED, ami mutatja a működést, csak akkor kapcsolnak ki folyamatosan, ha a motort feltúráztatom kb 5000-re és onnan esik vissza a fordulat. Egyébként mindig mutatja a működést.

Mondjuk motorféknél még nem néztem, mert menet közben elég nehéz benézni a motorháztető alá! :lol:

Nálam Gábor kütyüjével is motorféknél lemegy 0-ra... Amit bőszen ki is használok, ha tudok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Viszont egy érdekes dolgot észrevettem, néha amikor motorfékkel gurulnék, olyan mintha nem lenne olyan erős mint annak idelyén benzinnel és a BC sem mutat 0,0-t pillanatnyi fogyasztásra, hanem 3,2 meg 2,5 litereket, olyan mintha még akkor is kapna üzemanyagot mikor egyátalán nem is nyomom a gázt. Ez lehetséges? :lol:

Ez érdekesen hangzik, mert ott 0-nak kéne lennie, mint benzines módban.

Viszont sejtem mi lehet a gond, ez a fura C20XE TPS megoldás meglepije lehet, de egyszerűen

orvosolható a dolog, ha arról van szó, amit sejtek :lol: Ha legközelebb Egomba jövök, hozok cuccot,

kimegyek hozzád, és megoldjuk :P Csak 220V kell a kocsinál, meg hozzá kell férni a kütyühöz.

Link to comment
Megosztás:

Opel16V!

Lemértem 1 db injektor ellenállását ami kb. 12.6 Ohm, 2 db injektor párhuzamosan kapcsolva eredő ellenállása kb. 6.3 Ohm lesz.

Olvastam a doksiban, hogy min. 2 Ohm-nak kell lennie az injektor ellenállásnak. Szerencsém van, úgy tűnik.... :lol:

A kütyüdnél 2 db injektor be-ki menetet fogok használni (természetesen az egyik az 1-es lesz) és nem kell külön-külön bekötnöm az injektorokat (ebben az esetben mocitérben került volna az elektronikád).

Hétvégén beépítem...remélem jó lesz így! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekesen hangzik, mert ott 0-nak kéne lennie, mint benzines módban.

Viszont sejtem mi lehet a gond, ez a fura C20XE TPS megoldás meglepije lehet, de egyszerűen

orvosolható a dolog, ha arról van szó, amit sejtek :lol: Ha legközelebb Egomba jövök, hozok cuccot,

kimegyek hozzád, és megoldjuk :P Csak 220V kell a kocsinál, meg hozzá kell férni a kütyühöz.

Tegnap próbálgattam és tegnap viszont 0,0át mutatott mindíg. Nem értem... Miért mutat egyszer így egyszer úgy? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy tegnap váratlan és iszonyú dolog történt... kifogyott a budaörsi kúton az E85 :lol:

Úgyhogy mivel eleve üres tankkal mentem, kénytelen voltam kis benyát tankolni, amivel ma estig

elfutkorászok, mert mára már ígérték az utántöltést. De így legalább tudom kicsit tesztelni a benyás

üzemmódot... a sport mód jól működik itt is, viszont érzetre röhejes az etanolhoz képest a benyával :lol:

Hidegindítás pöccre frankó így, melegedési fázisban sincs gond, mindössze egy szépséghibát találtam

a lambdaszabályzás éledésénél, de nem befolyásol semmit, következő verzióban javítom.

Eddig fogyasztás kb úgy alakul, mint átalakítás előtt benyával.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy tegnap váratlan és iszonyú dolog történt... kifogyott a budaörsi kúton az E85 :lol:

Úgyhogy mivel eleve üres tankkal mentem, kénytelen voltam kis benyát tankolni, amivel ma estig

elfutkorászok, mert mára már ígérték az utántöltést. De így legalább tudom kicsit tesztelni a benyás

üzemmódot... a sport mód jól működik itt is, viszont érzetre röhejes az etanolhoz képest a benyával :lol:

Hidegindítás pöccre frankó így, melegedési fázisban sincs gond, mindössze egy szépséghibát találtam

a lambdaszabályzás éledésénél, de nem befolyásol semmit, következő verzióban javítom.

Eddig fogyasztás kb úgy alakul, mint átalakítás előtt benyával.

A tapasztalatod egész jónak igérkezik.

Én is így jártam kéthéttel ezelőtt...

Csak nekem volt egy 10 lityis kanna a csomagtartóban, tartalék szesszel. Kénytelen voltam azt beleönteni. Itt Db-ben nincs sok lehetőség etanol tankolásra...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.