Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic

Sajnos mivel az autód központi befecskendezős, átalakítás mellett is "élveznéd" az alkohol hátrányait, leginkább télen.

Az átalakítás nem mindenkinek "éri meg" emellett sem, pl aki kis fogyasztású autóval keveset megy egy évben, az csak

a környezettudatossága alapján dönthet az átalakításról. De a megtérülésről és "hozamról" tudsz tájékozódni azzal a

kalkulátorral, ami a http://www.e85power.hu oldalon van. Én személyszerint neked nem ajánlom az átalakítót, mert

sajnos télen mindenképpen szívnál vele. Próbáld a feles tankolást, és nézd a fogyasztást... de hagyj időt, 1-200km-t,

míg átáll a motorvezérlőd. Utána lesz csak reális a túlfogyasztás számolás.

Nos, ma is reggeli hidegindítás, dugóban araszolás.. Érdekesen várom majd a teli tankot :lol: De ahogy számolgattam, most is kb 12l lesz a fogyi etanolból, ez benyából 10 körül lett volna. Szóval akárhogy is számolom, ez még mindig "csak" 20%!!!!!

Ennek örülök. Valószínű a kedvező fogyasztásod két oka a nyomatékos motor, és a könnyű jobb láb :lol:

De még az is lehet, hogy az e-gas is nagy szerepet játszik az eco mód érvényesülésében.

Logból még annyit látok, hogy a lambdád nem túl erős a dús oldalon, ezért neked is javaslom a következő

beállításokat, próbálj ezzel:

CSETLAMTYPE=0

CSETLAM=172,40 (nézd meg a CGETPARAM-nál az elején ezekre 165,40-e az értéked, akkor ennyit állíts)

Aztán ha tudsz, majd logolj egyet így is, egy sport módot is :P

Link to comment
Megosztás:

Azért kiváncsi leszek, h mit szól majd a 13 éves lambda szondámhoz a kütyüd, Gábor! :lol:

Sajna csak egy normál multiméterem van, amivel nem igazán tudom kimérni a szondámat.

Más: a Hunflexem jelenlegi beállítása mellett az autóm, érzetem szerint, 80-110 között a legrugalmasabb. Ez 2000-3000-es fordulatot jelent.

Szerencsére baromi türelmes ember vagyok, és képes vagyok 90-100 között autózni..."könnyű jobb láb" :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért kiváncsi leszek, h mit szól majd a 13 éves lambda szondámhoz a kütyüd, Gábor! :lol:

Ez kétesélyes dolog, pl Johnnynak kapásból cserélni kellett, mert a halálos ágyán vergődött,

csak ezt a motorvezérlő ügyesen elhallgatta :lol: De vígasztaljon, hogy ha cserélni is kell, van

olcsó beszerzési forrás, gyári szondára.

Amennyiben cserére kell kerüljön sor, addig is üzemelhetsz etanollal, fix dúsításra állítva a

kütyüt (ilyenkor kb hasonlóan működik, mint a hunflex, csak itt a "potit" számítógépen állíthatod).

Link to comment
Megosztás:

Ennek örülök. Valószínű a kedvező fogyasztásod két oka a nyomatékos motor, és a könnyű jobb láb :lol:

De még az is lehet, hogy az e-gas is nagy szerepet játszik az eco mód érvényesülésében.

Logból még annyit látok, hogy a lambdád nem túl erős a dús oldalon, ezért neked is javaslom a következő

beállításokat, próbálj ezzel:

CSETLAMTYPE=0

CSETLAM=172,40 (nézd meg a CGETPARAM-nál az elején ezekre 165,40-e az értéked, akkor ennyit állíts)

Aztán ha tudsz, majd logolj egyet így is, egy sport módot is :P

Most ennyin vannak az értékek:

CSETLAM=170,40

CSETLAMTYPE=0

Akkor is ennyire állítsam??

Nyugi, nem könnyű a könnyű jobb láb, de amikor a pénztárca csörög a másik oldalon... No meg Wessz, hogy még min 100-e Ft megy majd bele a kocsiba...

Pedig azért az se mondható,hogy feltartom a forgalmat, csak előrelátóan megyek, vagyis ha piros a lámpa, akkor nem tövig a gázt a lámpáig, hanem okosan elgurulok odáig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez kétesélyes dolog, pl Johnnynak kapásból cserélni kellett, mert a halálos ágyán vergődött,

csak ezt a motorvezérlő ügyesen elhallgatta :lol: De vígasztaljon, hogy ha cserélni is kell, van

olcsó beszerzési forrás, gyári szondára.

Amennyiben cserére kell kerüljön sor, addig is üzemelhetsz etanollal, fix dúsításra állítva a

kütyüt (ilyenkor kb hasonlóan működik, mint a hunflex, csak itt a "potit" számítógépen állíthatod).

És ez a kütyüvel a LOGok alapján ki fog derülni?

Meg még esetleg a folytószelep potival lehetnek bajok. Ugyanis van egy olyan állása ahol döcörög a motor...

Link to comment
Megosztás:

Most ennyin vannak az értékek:

CSETLAM=170,40

CSETLAMTYPE=0

Akkor is ennyire állítsam??

Akkor próbáld a CSETLAM=180,40 beállítást. emlékeztem valamire, hogy már állítottunk ezen, csak nem voltam benne biztos :lol:

De az tuti hogy a lambdád nincs azért a toppon :lol: viszont még jó lesz, csak a sport módod nem teljes így.

Majd az új log alapján beállítjuk máshogy a sport mód lambdaablakát, akkor talán optimálisabb közelébe megy a max power

ezzel a lambdával is :P

És ez a kütyüvel a LOGok alapján ki fog derülni?

Meg még esetleg a folytószelep potival lehetnek bajok. Ugyanis van egy olyan állása ahol döcörög a motor...

Már az első elindítás utáni motor felmelegedéskor ki fog derülni a kütyü élő adataiból.

Majd ha beszerelted, akkor felhívsz, és pár perc alatt beállítunk együtt mindent, meg megnézzük az értékeket.

A poti ha hibás, akkor cseréld, bontottan lehet 1-2e ft-ért kapni... több motoron is ugyanilyen van :lol:

Amúgy nagy jelentősége nincs az átalakítóban ennek a hibának, ettől még működni fog ugyanúgy.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Egyébként egy kicsit butább verziót én is feltettem ide jó pár hozzászólással ezelőtt :lol:

Sűrű elnézést! Csak ritkán olvasok de akkor legalább felületesen! Ha láttam volna nem pofátlankodok ilyennel! :P A lényeg hogy elvileg jövőhéten én is büszke E85power kocsihajtó leszek! Naon várom már :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sűrű elnézést! Csak ritkán olvasok de akkor legalább felületesen! Ha láttam volna nem pofátlankodok ilyennel! :lol: A lényeg hogy elvileg jövőhéten én is büszke E85power kocsihajtó leszek! Naon várom már :lol:

Semmi baj, csak örülök,ha több van:D

Link to comment
Megosztás:

Már az első elindítás utáni motor felmelegedéskor ki fog derülni a kütyü élő adataiból.

Majd ha beszerelted, akkor felhívsz, és pár perc alatt beállítunk együtt mindent, meg megnézzük az értékeket.

A poti ha hibás, akkor cseréld, bontottan lehet 1-2e ft-ért kapni... több motoron is ugyanilyen van :lol:

Amúgy nagy jelentősége nincs az átalakítóban ennek a hibának, ettől még működni fog ugyanúgy.

Egyszer már belebuktam...igaz h boltban 4000-ért vettem, de nem rávaló volt. :lol:

Bontóban meg mindenáron az egész házat akarták eddig adni, ami meg 10-15 rugó. :P

De majd mindent szép sorjában. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyszer már belebuktam...igaz h boltban 4000-ért vettem, de nem rávaló volt. :lol:

Bontóban meg mindenáron az egész házat akarták eddig adni, ami meg 10-15 rugó. :P

De majd mindent szép sorjában. :lol:

X14XE-X16XEL-eken 98-ig egyforma volt tudtommal. De szerintem még több más X-es

motoron is ugyanez volt, pl ránézésre az omegában is az X20SE-n.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Én még egészen új vagyok e szent helyen.Tudom írtátok már sokan és sokszor,hogy a központi injektoros vasak nem kultiválják az etanolt télen átalakítóval sem,de mégis kérdezem,hogy van e konkrét tapasztalata valakinek e téren.Hunflex de Luxe-ot fogok berakni x14nz astrába,ami elvileg hidegindító rendszerrel van ellátva.Fog ez nekem csak etanollal működni mínuszokban,vagy felejtős télen a tiszta e85?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Én még egészen új vagyok e szent helyen.Tudom írtátok már sokan és sokszor,hogy a központi injektoros vasak nem kultiválják az etanolt télen átalakítóval sem,de mégis kérdezem,hogy van e konkrét tapasztalata valakinek e téren.Hunflex de Luxe-ot fogok berakni x14nz astrába,ami elvileg hidegindító rendszerrel van ellátva.Fog ez nekem csak etanollal működni mínuszokban,vagy felejtős télen a tiszta e85?

Előre is köszi!

Az a baj, hogy a központisoknak nagyon nagy hideg fémfelület van a befecskendezés helye és a szívószelep között. Lényegében az etanolnak kb 90 %-a lecsapódik ezeken a fémfelületeken. Ergo kevés jut be a hengerbe. Ha nagyon megemeljük a befecskendezett mennyiséget, akkor a szívótorokban szinte folyni fog az etanol és kérdéses hogy mennyi fog bejutni a hengerekbe. Azt meg mégúgy sem lehet tudni, h ha beindul a motor, akkor ez a "balaton mennyiségű" etanol mit művel a motorral, mikor hirtelen beszippantja a henger.

Mondjuk ez csak az én meglátásom. Ilyenkor télen még az én hengerenkéntisemmel is gondok vannak, pedig itt majdhogynem a hengerbe fecskendez egyből. 0°C körül már nem pöcre indul.

Ja és ha érdekel, akkor van egy Hunflexem eladó... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Én még egészen új vagyok e szent helyen.Tudom írtátok már sokan és sokszor,hogy a központi injektoros vasak nem kultiválják az etanolt télen átalakítóval sem,de mégis kérdezem,hogy van e konkrét tapasztalata valakinek e téren.Hunflex de Luxe-ot fogok berakni x14nz astrába,ami elvileg hidegindító rendszerrel van ellátva.Fog ez nekem csak etanollal működni mínuszokban,vagy felejtős télen a tiszta e85?

Előre is köszi!

Nekem volt benne, és már +10 fokban "nem nagyon akaródzott neki a menés". Nagyon nehezen indult, erőtlen volt, amíg el nem indult a hőmérő. Nem javaslom.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a központisoknak nagyon nagy hideg fémfelület van a befecskendezés helye és a szívószelep között. Lényegében az etanolnak kb 90 %-a lecsapódik ezeken a fémfelületeken. Ergo kevés jut be a hengerbe. Ha nagyon megemeljük a befecskendezett mennyiséget, akkor a szívótorokban szinte folyni fog az etanol és kérdéses hogy mennyi fog bejutni a hengerekbe. Azt meg mégúgy sem lehet tudni, h ha beindul a motor, akkor ez a "balaton mennyiségű" etanol mit művel a motorral, mikor hirtelen beszippantja a henger.

Mondjuk ez csak az én meglátásom. Ilyenkor télen még az én hengerenkéntisemmel is gondok vannak, pedig itt majdhogynem a hengerbe fecskendez egyből. 0°C körül már nem pöcre indul.

Ja és ha érdekel, akkor van egy Hunflexem eladó... :lol:

Köszönöm az infót!

Mindenesetre most már bepróbálom,mert régóta mozgatja a fantáziámat a dolog.Legrosszabb esetben télen tankolok rá 95-öst is,úgy már csak nem lehet gond.Viszont nyáron gondolom kifogástalanul működik a verda a tiszta e85-tel is majd.Így valamivel hosszabb lesz a megtérülési idő,de akkor sem mindegy a két üzemanyag közötti árkülönbség.Milyen Hunflexed van,sima,vagy de Luxe?Mennyit gondolsz érte?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót!

Mindenesetre most már bepróbálom,mert régóta mozgatja a fantáziámat a dolog.Legrosszabb esetben télen tankolok rá 95-öst is,úgy már csak nem lehet gond.Viszont nyáron gondolom kifogástalanul működik a verda a tiszta e85-tel is majd.Így valamivel hosszabb lesz a megtérülési idő,de akkor sem mindegy a két üzemanyag közötti árkülönbség.Milyen Hunflexed van,sima,vagy de Luxe?Mennyit gondolsz érte?

Nekem egy DeLuxe verzió van. Ami most van a gépben. Tökéletesen működik minden funkciója.

Négyhengeres verzióhoz van csinálva, és nem tudom h különbözik-e a központishoz készítettől.

Egy huszasért a tied. A postát én állom. Én is ennyiért kaptam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt benne, és már +10 fokban "nem nagyon akaródzott neki a menés". Nagyon nehezen indult, erőtlen volt, amíg el nem indult a hőmérő. Nem javaslom.

Az e85 kft oldalán azt írják a de luxe-ról,hogy hidegindító rendszerrel van ellátva.Nem tudom,hogy ez tényleg jó,vagy csak vakítás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy DeLuxe verzió van. Ami most van a gépben. Tökéletesen működik minden funkciója.

Négyhengeres verzióhoz van csinálva, és nem tudom h különbözik-e a központishoz készítettől.

Egy huszasért a tied. A postát én állom. Én is ennyiért kaptam.

Az jó ár érte,de nem merem bevállalni,mert ha az én központisomhoz nem jó,akkor adtam a sz@rnak egy pofont,de azért köszönöm a lehetőséget.

Link to comment
Megosztás:

Az e85 kft oldalán azt írják a de luxe-ról,hogy hidegindító rendszerrel van ellátva.Nem tudom,hogy ez tényleg jó,vagy csak vakítás.

Nem vakítás. Nekem volt olyanom is(rossz volt a kütyü) h nem működött rajta a hidegindító és már 12 °C alatt nem akart csak 3.-ra vagy 4.-re indulni. Miután kicseréltettem a készüléket, már -3 °C-ban is indult elsőre.

Az jó ár érte,de nem merem bevállalni,mert ha az én központisomhoz nem jó,akkor adtam a sz@rnak egy pofont,de azért köszönöm a lehetőséget.

Az enyémet úgy adták, hogy 1-4 henger. De tényleg nem tudom hogy a központis miben különbözik. Lehet h az injektor ellenállása más és azért kell másik fajta kütyü. De lehet h csak az 1. henger tyúkbelét kell bekötni és már mehet is.

Emilben érdeklőd meg az E85 Kft-től. Mert ha jó rá, akkor nem kerül minimum harminc rugódba! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem vakítás. Nekem volt olyanom is(rossz volt a kütyü) h nem működött rajta a hidegindító és már 12 °C alatt nem akart csak 3.-ra vagy 4.-re indulni. Miután kicseréltettem a készüléket, már -3 °C-ban is indult elsőre.

Az enyémet úgy adták, hogy 1-4 henger. De tényleg nem tudom hogy a központis miben különbözik. Lehet h az injektor ellenállása más és azért kell másik fajta kütyü. De lehet h csak az 1. henger tyúkbelét kell bekötni és már mehet is.

Emilben érdeklőd meg az E85 Kft-től. Mert ha jó rá, akkor nem kerül minimum harminc rugódba! :lol:

Beszéltem a formával az e85 kft-nél és mondta,hogy a központis nem csatival megy fel,hanem forrasztós megoldás,meg más a kütyü belül is valamiben.

Beszerelés ügyben tudsz valamit,hogy mennyire bonyolult a dolog?Nem vagyok autószerelő,kisebb dolgokat megcsinálok,mert érdekel a dolog.Menjek szerelőhöz,vagy megoldom egyedül is?

Link to comment
Megosztás:

Az e85 kft oldalán azt írják a de luxe-ról,hogy hidegindító rendszerrel van ellátva.Nem tudom,hogy ez tényleg jó,vagy csak vakítás.

Nem központishoz van kitalálva. A miénknél túl nagy a hideg fémfelület az injektorházban, szívótorokban, ahol le tud csapódni.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.