Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

ez gondolom többnyire városi, viszonylag rövidebb távokkal. annak egész jó :lol:

megjött amúgy a hőszenzor, valamikor át kéne ugranod hozzám Börsre. holnap napközben megy valamikor?

igen, csak város meg rövid...

király h megjött...ma alig indult be :lol: tankoltam bele 9liter E85öt meg 3 liter benyát a biztonság kedvéért:)

szerdán 2 után szaladok ki az nem jó ? vagy ha holnap sikerül akkor csörgök, de nem ígérem h megy

Link to comment
Megosztás:

igen, csak város meg rövid...

király h megjött...ma alig indult be :lol: tankoltam bele 9liter E85öt meg 3 liter benyát a biztonság kedvéért:)

szerdán 2 után szaladok ki az nem jó ? vagy ha holnap sikerül akkor csörgök, de nem ígérem h megy

rövid utas városinak azért nem is rossz :lol:

nem csoda hogy nehezen indul, hiszen most nem látja a motor hőmérsékletét az átalakító.

szerdán Debrecenben vagyok egész nap, csütörtök-péntek meg Esztergomban. Úgyhogy jó

lenne megoldani holnap amíg világos van, vagy max csütörtök reggel lehet még jó nekem.

utána meg szombat délután vagy vasárnap délután.

Link to comment
Megosztás:

rövid utas városinak azért nem is rossz :lol:

nem csoda hogy nehezen indul, hiszen most nem látja a motor hőmérsékletét az átalakító.

szerdán Debrecenben vagyok egész nap, csütörtök-péntek meg Esztergomban. Úgyhogy jó

lenne megoldani holnap amíg világos van, vagy max csütörtök reggel lehet még jó nekem.

utána meg szombat délután vagy vasárnap délután.

simán benzinből is megevett párszor 10et de az átlag 8 felett van szóval elégedett vagyok. na meg nincs is még pontosan beállítva....akkor holnap megoldom a dolgot, sztem koradélután, de majd hívlak :lol:

Link to comment
Megosztás:

simán benzinből is megevett párszor 10et de az átlag 8 felett van szóval elégedett vagyok. na meg nincs is még pontosan beállítva....akkor holnap megoldom a dolgot, sztem koradélután, de majd hívlak :P

még van benne az előbb említettek szerint egy kis benya is, valszeg még majd ha tisztán szesz lesz, akkor kicsivel

még változik a fogyi. városban számolni kell a 25% plusszal (bár Monof példája szerint akár lehet picivel kevesebb is).

b4sszus...nem tudok menet közben logolni,mert mire bemelegszik a gépsas,a laptop lemerül! :lol:

Szerválok másikat.

Te mindig kikapod? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Dell laptop dupla aksival 8,5 órát bír...vagy egy inverter kellene neked és akkor mehetne a hálózati tápról is. :lol:

Kezdek kilábalni a betegségből, a héten valamelyik este beépítem a kütyüt (haverom fűtött garázsában). :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, másik topikról jöttem át, újonc vagyok, kérdéseim volnának, tanácsra van szükségem.

1.4es 1999es f astra caravanom van, x14nz motorral, 44kw, nem egy erőgép, de nem is annak tartom.

Elgondolkodtam, hogy tankolnék e85-t, mondták/írták felesben mehet, pár tankig oké, után benzinszűrő cserélve.

Aztán számoltam és erre jutottam (kopizom az ott leírtakat):

Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.)

Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic

Link to comment
Megosztás:

Szia Gábor!

Nos, ma is reggeli hidegindítás, dugóban araszolás.. Érdekesen várom majd a teli tankot :lol: De ahogy számolgattam, most is kb 12l lesz a fogyi etanolból, ez benyából 10 körül lett volna. Szóval akárhogy is számolom, ez még mindig "csak" 20%!!!!!

Itt a log,amit ígértem: http://data.hu/get/2071615/csepe_wessz.log.html

Remélem minden tetszeni fog rajta :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, másik topikról jöttem át, újonc vagyok, kérdéseim volnának, tanácsra van szükségem.

1.4es 1999es f astra caravanom van, x14nz motorral, 44kw, nem egy erőgép, de nem is annak tartom.

Elgondolkodtam, hogy tankolnék e85-t, mondták/írták felesben mehet, pár tankig oké, után benzinszűrő cserélve.

Aztán számoltam és erre jutottam (kopizom az ott leírtakat):

Köszönöm. Közben számoltam (remélem jól) és (legalábbis számomra) meglepő eredményre jutottam. Ha csak benzint tankolok, akkor az 50L 8 literes fogyasztással 625 km-re elég, 311 Ft-tal ez 15500 Ft egy tankra, 100 km-re az egység-költség 2480 Ft. Ha felesben tankolok és csak 1 literrel nő a fogyasztás (9L), akkor az 555 km-re elég, egy tank 13275 Ft (311 és 220 Ft), 2391 Ft a 100 km-es költség. Vagyis egy tankon fogok 2225 Ft-t, a 100 km-re eső költség-különbség 89 Ft (mindössze?!) a feles tankolás és 9 literes fogyasztás javára. Számomra meglepő volt ez, azt gondoltam kicsit nagyobb a differencia, s ha még hozzáveszem az egyéb költséget (benzinszűrő cseréje), akkor elgondolkodtató, mennyire éri meg? S még egy adalék: ha 10 literes a fogyasztás 'vegyes üzemnél', akkor az egység-költség (500 km egy tank, 13275 Ft költség) már 2655 Ft, ami 175 Ft-tal több, mint a benzinnel tankolás. Abszolút értékben természetesen mindkét esetben kevesebbet hagyok a kúton tankoláskor, ám ez hosszabb távon már nem ennyire egyértelmű: 2500 km megtételekor az első esetben 62000 Ft, a másodikban 59775 Ft (vagyis ezen a távon is mindössze alig több, mint 2000 Ft a nyereség), a harmadikban 66375 Ft, ami már 4000 Ft-nál nagyobb bukó. Ez számomra az igazán meglepő: a fogyasztás rendkívüli módon befolyásolja a nyereségességet (ezen hogyan lehet változtatni?), jó eséllyel a költség nem, vagy alig változik (ha nem számolom az ekkorra már szükséges szűrőcserét), vagy éppen magasabb lesz. Mi tehát az előny, a csökkent károsanyag-kibocsátás mellett? És az milyen mértékben változik ilyen használatnál? (Nem vagyok sem benzin-ügynök, sem provokatőr, csak kíváncsi. Néhány éve gázos autóval jártam nem keveset, a hagyományostól eltérő üzemmód nem idegen tőlem.)

Megéri így? Vagy átalakítással ezek a számok sokkal előnyösebbek lesznek? Milyen megtérüléssel lehet számolni? A fogyasztás mennyire változtatható? Kérlek osszátok meg a tapasztalatot, véleményt! üdvstirlic

Ha 100%-ban tankolod átalakítóval,akkor jelent kb 20% többletfogyasztást.Mivel felesben tankolnád megközelítőleg reális a 9 liter.

Így,ahogy írtad is egy tankon fogsz 2225 Ft-ot (nem számoltam utána).

Már az első tankolás után vehetsz egy benzinszűrőt és még marad egy ezresed is. :lol:

Erősen függ a benzin/etanol ártól is,nálunk jelenleg 316-318 a 95 és 225 pedig az E85.

Minél drágább lesz a benzin,annál jobban megéri.

De azt se felejtsük el,hogy feles tankolásról beszélünk,ebből nem lehet meggazdagodni.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Nézd, nálam most csak 100 km-re nézem: benzinnel 10 liter városban, vagyis 3100-3200 Ft körül lenne. 12 liter etanollal 220 ft-os etanollal 2640 Ft körül van. Én tiszta etanollal megyek, és eddig 20% körül volt a többlet fogyasztásom. Igaz,én átalakítóval járok.

Így 450 Ft körül megtakarítok. Egy benzinszűrő csere nem nagy összeg. Max az átalakító a húzósabb. De ha sokat mész, simán megéri, és nem csak azért, mert nem annyira szennyezed a környezetet... :lol:

Nem beszélve arról, hogy jobban is megy tőle a kocsi. Ami hátrány, a hidegindítás,nem pöccre indul, de azért max 2-3ra mindig elindul.

Mérlegelj, Neked megéri-e. Ajánlom a www.e85power.hu -t, ott van kalkulátor is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, köszönöm.

Átalakítani nem tervezem, a hétvégén, ha összejön, egy tanknyit kell autóznom, így valami tapasztalatom lesz, fogyasztásról, menetről, indításról. Mindenképpen beszámolok róla.

Kb évi 12-15 ezer km-t megyek, ennek 70-75%-a közúton, a többi városban, valahogy még a kalkulátoromba ezt is beépítem, később egy ilyen számolással már okosabb leszek.

Az minden esetre megnyugtató, hogy egybehangzóan mindenki javasolta, hogy bátran tankoljak min felesbe, baj nem lesz. Miután kísérletező alkat vagyok, naná, hogy nem hagyom ki...

üdvstirlic

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem mindenki megelégedésére összecsavaroztam egy excel táblát az akoholos számolásokhoz :lol: Használjátok ha valami nem okés szóljatok, javítom! Nem szép viszont ronda! :lol: http://Daxes.fileposta.hu Kíváncsian várom a véleményeket! Ja és csak a tankba a szeszt ha vezetssssz!

klassz!

ennyi elméleti előkészület után jöhet az empirikus ismeretszerzés

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.