Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Egyébként szerinted azzal volna értelme variálni?Tényleg csökkene még a fogyi? :rolleyes:

Mivel az E85-el sokkal kevésbé hajlamos bekopogni a motor, így lehet neki még nyugodtan, akár 10 fok előgyújtást is adni, anélkül, hogy bekopogna.

Teljesítménynövekedést igazából csak úgy lehet elérni. Ez a pár ló, amit anélkül el szoktak érni, ez nagyon nem aknázza ki az E85 lehetőségeit.

Elküldve
Mivel az E85-el sokkal kevésbé hajlamos bekopogni a motor, így lehet neki még nyugodtan, akár 10 fok előgyújtást is adni, anélkül, hogy bekopogna.

Teljesítménynövekedést igazából csak úgy lehet elérni. Ez a pár ló, amit anélkül el szoktak érni, ez nagyon nem aknázza ki az E85 lehetőségeit.

Ok ok,értem,csak azért ezt is beletenni már gondolom nem olyan egyszerű.

Elküldve
Ok ok,értem,csak azért ezt is beletenni már gondolom nem olyan egyszerű.

Vannak egyéb lehetőségek is.

Rá lehet még kötni a motorra egy piggyback gyújtásvezérlőt, vagy átírni az ECU-ban a gyújtástáblát.

Ezzel már ugye csak az a gond, hogy ha az ECU-ban piszkálok bele, akkor a benzinüzem felejtős, vagy egyből chipet kell cserélni.

Én szerintem mindenképp próbálok majd találni erre egy megoldást, majd beszélek egy ismerőssel is, aki chiptuningal foglalkozik, hogy van-e arra lehetőség, hogy egy kapcsolóval lehessen választani két előre megírt gyújtástábla között, az egyik tiszta E85 üzemre, rendes előgyújtással, a másik pedig gyári gyújtástáblával, kevert, vagy benzin üzemhez.

Elküldve

kaptam az 1ik itteni kollégátol egy gyújtásbuherátort amivel elvileg el lehet tolni a gyújtás a kívánt mértékkel.de valszeg csak simma hall-oshoz jó,dis-hez már nem.

aszem zavoli gyártmány.a gázhoz szeretném majd berakni,de még nem igazán tudtam vele foglalkozni.......

Elküldve
Ok ok,értem,csak azért ezt is beletenni már gondolom nem olyan egyszerű.

Nem, főleg mert ahány autótípus, annyiféle gyújtás... ezzel azért nem foglalkozom, mert nem lehet univerzálisan megoldani.

Amúgy fogyasztásban nem sokat jelent, max kicsit jobban menne sport módban.

Amelyik ecu kopogásszenzoros, ott tényleg csak kis mértékű lenne a változás, valszeg észrevehetetlen.

Vannak egyéb lehetőségek is.

Rá lehet még kötni a motorra egy piggyback gyújtásvezérlőt, vagy átírni az ECU-ban a gyújtástáblát.

Ezzel már ugye csak az a gond, hogy ha az ECU-ban piszkálok bele, akkor a benzinüzem felejtős, vagy egyből chipet kell cserélni.

Én szerintem mindenképp próbálok majd találni erre egy megoldást, majd beszélek egy ismerőssel is, aki chiptuningal foglalkozik, hogy van-e arra lehetőség, hogy egy kapcsolóval lehessen választani két előre megírt gyújtástábla között, az egyik tiszta E85 üzemre, rendes előgyújtással, a másik pedig gyári gyújtástáblával, kevert, vagy benzin üzemhez.

Nem magam ellen akarok beszélni, de ha már chipet iratsz, akkor érdemes az injektorvezérlést is az E85-höz megírni, és

akkor nem kell az átalakító :rolleyes:

Elküldve
Nem, főleg mert ahány autótípus, annyiféle gyújtás... ezzel azért nem foglalkozom, mert nem lehet univerzálisan megoldani.

Amúgy fogyasztásban nem sokat jelent, max kicsit jobban menne sport módban.

Amelyik ecu kopogásszenzoros, ott tényleg csak kis mértékű lenne a változás, valszeg észrevehetetlen.

Nem magam ellen akarok beszélni, de ha már chipet iratsz, akkor érdemes az injektorvezérlést is az E85-höz megírni, és

akkor nem kell az átalakító :rolleyes:

Viszont azért az átalakítóval lehet finomhangolni, bár gondolom ha olyan a chip, akkor azt is lehet írogatni párszor.

Elküldve
Amelyik ecu kopogásszenzoros, ott tényleg csak kis mértékű lenne a változás, valszeg észrevehetetlen.

Amikor wessz-el néztük op-com-mal,E85 módban is helyén volt a gyujtás,az ECU mindig utánaállt.

Nálam végre a laptop,holnap logolok egy nagyot menet közben is! :rolleyes:

Elküldve
Nem magam ellen akarok beszélni, de ha már chipet iratsz, akkor érdemes az injektorvezérlést is az E85-höz megírni, és

akkor nem kell az átalakító :rolleyes:

Annak is megvannak a hátrányai, mint pl. a hidegindítás.

A LET-re nem fog kerülni semmilyen elektronika, annál megoldom máshogy a dúsítást, de a BMW-vel már nem akarok ilyesmivel szórakozni, oda egy olyan megoldás kell, ami rugalmas és minden szituációban működik.

Elküldve
Amikor wessz-el néztük op-com-mal,E85 módban is helyén volt a gyujtás,az ECU mindig utánaállt.

Nálam végre a laptop,holnap logolok egy nagyot menet közben is! :blink:

Mi az, hogy helyén van? :rolleyes:

Nem megy el a gyújtásod, csak azért, mert E85-öt tankoltál.

De az lenne az igazi, ha még nagyobb előgyújtást lehetne neki adni.

Mivel sokkal később kopogna be a motor, így a kopogásérzékelő se venné vissza.

Elküldve
Nem.

Hozzánk melyik a legközelebb eső e85 kút?

neked sztem a száva utca /határ mögött/ és a vágóhíd....nekem ott van még Vecsés fele az üllőin az avia...suzuki varró után a zatikkal majdnem szemben

Elküldve
neked sztem a száva utca /határ mögött/ és a vágóhíd....nekem ott van még Vecsés fele az üllőin az avia...suzuki varró után a zatikkal majdnem szemben

Száván már van e85? Mert azt írják "hamarosan".

Elküldve
Viszont azért az átalakítóval lehet finomhangolni, bár gondolom ha olyan a chip, akkor azt is lehet írogatni párszor.

Alapvető, hogy chipet padon írunk, ott is be lehet finomhangolni :rolleyes:

Amikor wessz-el néztük op-com-mal,E85 módban is helyén volt a gyujtás,az ECU mindig utánaállt.

Nálam végre a laptop,holnap logolok egy nagyot menet közben is! :lol:

Persze, alapjárati üzemben még jó hogy ugyanott van :blink: De E85-tel a kopogásszenzor nem szabályoz vissza egyszer

sem menet közben, ez az omega teljesítménypados mérésén is jól látszik. Benzinnel meg igen :D

De az lenne az igazi, ha még nagyobb előgyújtást lehetne neki adni.

Mivel sokkal később kopogna be a motor, így a kopogásérzékelő se venné vissza.

A gyári kopogásszenzorosok viszonylag jól kihasználják az E85-öt az eddigi tapasztalat szerint.

Nincsen visszaszabályzás, ami benzines üzemben jellemző, így pedig folyamatosan az elérhető

legnagyobb előgyújtáson (gyárilag is azért elég sokat enged) tud üzemelni a motor.

Elküldve

Kiskunfélegyházán AVIA-nál 210 Ft, Mini Tank-nál 215 Ft-ért lehet E85-öt tankolni.

Opel16V!

Tehát mode=0 üzemmódot választva kikapcsolható a kütyü. Méréshez kell, így egy napon letudom méretni 3 elektronikával az Fx-et (Flextek, Hunflex, E85Power). :rolleyes:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.