Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ma reggel is elsőre indult a talicska...pedig -1°C van. :rolleyes:

Viszont, amíg el nem éri a kb. 30 °C-ot, addig az alapjárat döcögős. Gondolom, ha kikapcsolt a hidegindító "algoritmus", akkor már nem fuldoklik a szesztől.

Viszont az azért elég durva, h mindjárt elérem a féltank jelzést és még csak 150 km-t mentem. :lol:

De legalább megy mint a güzü! :blink:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Jelentem siker. A kütyü bent, szépen működik is ahogy kell, egyenlőre benzinnel. Most várom Gábort, hogy magyarázzon el nekem valamit a beállításokról és megyek is azonnal tankolni szeszt. :rolleyes:

Elküldve
Ma 1 fokba 2-ikra, pöccre indult. Tele van szesszel a kocsi :blink: Holnap hosszú túra lesz, szóval majd beszámolok.

Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :lol:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :D

Elküldve

Az uccsó 1000km-en nyomtam én is neki, 160-as autópálya tempó, sietős hegyvidéki közlekedés, sok város, sok rövid is...

most 25-26% körül alakult a túlfogyasztás így :blink:

Autópályán kipróbáltam, 5%-kal fogyaszt többet az omega 160-as tempóval, mint 130-assal :rolleyes:

Elküldve
Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :blink:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :lol:

35l szesz,5l benga és pöccre indult reggel.

Apróbb beállításokat majd végzek még,amint megjöna laptop,menet közbeni logot is küldök.

Fogyi sokkal jobb,számításaim szerint hosszútávon 110-es utazónál,húzós előzésekkel kajál 8 körül.

Az AC relé hiba megmaradt,de érdekes,hogy csak hidegen jön elő.Tovább nyomozom az okát.

Elküldve

Én egyenlőre fogyasztási adatokkal nem tudok szolgálni, nem is lenne érdemes mert többet használtam a sport módot abban a 20percben amikor teszteltem a kocsit, mint az ECO-t. :rolleyes:

Viszont tetszik ez az átalakító, simábban is jár tőle a motor. :blink:

Elküldve
Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :lol:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :D

Akkor holnap kicsit szórakozok vele. Ha tudok, akar a franc benyát tankolni :blink:

Mondjuk ma miatta majdnem lekéstük a színházat... Csepelen mindenki a -2 forint reményébe az avia kútnál akart tankolni, én meg szívtam, hogy az e85 oszlop is együtt van a benyásokkal...

Elküldve
35l szesz,5l benga és pöccre indult reggel.

Apróbb beállításokat majd végzek még,amint megjöna laptop,menet közbeni logot is küldök.

Fogyi sokkal jobb,számításaim szerint hosszútávon 110-es utazónál,húzós előzésekkel kajál 8 körül.

Az AC relé hiba megmaradt,de érdekes,hogy csak hidegen jön elő.Tovább nyomozom az okát.

Tankolhatsz tisztán is, jó beállítással ebben az időben elsőre be kell indulnia :blink:

Fogyid akkor egész jól alakul :lol:

Mármint csak hidegindítás után jön elő a check lámpa? Az lehet ám tárolt hibakód miatt is,

mert ha van a vezérlőben fontos hibakód, akkor indítás után kirakja a checklámpát kis időre.

Szerintem Udival beszéld meg azt az átforrasztásos mókát az ecuban, mert téged valami

kontakt szivat ott :rolleyes:

Elküldve

A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Elküldve
A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Ha jól emlékszem a központissal annyi baj volt, hogy kicsapódott a szesz a hideg szívótorkon ugye? Nyáron én is tudnák vele járni tisztán? Persze a legjobb megoldás az SE-sítés lenne, de amilyen benzinárakat jósolnak megelégednék a téli feles, és a csak nyári tiszta szesszel is.

Elküldve

Mai jó hírek:

-visszább vettem az alapdúsítás potin és azonos dinamika(érzetem szerint) mellett már csak 7,81-et evett 90 körüli tempózásnál, városon kívül

-indítás -2 °C-ban elsőre

-217 a Debrecen melletti kúton a téli szesz (lehet h ezért esett vissza kicsit a fogyasztás)

De a hidegdúsításon is vissza kell vennem, mert amíg nem éri el 30°C-ot a víz, addig szinte fuldoklik a motor. Amint bemelegedett, el múlik a döcörészés és a zabálás. Mert hidegen úgy iszik mint a gőte. :rolleyes:

Vajon mennyit fog változni a szesz ára januártól??

Elküldve
Tankolhatsz tisztán is, jó beállítással ebben az időben elsőre be kell indulnia :blink:

Fogyid akkor egész jól alakul :lol:

Mármint csak hidegindítás után jön elő a check lámpa? Az lehet ám tárolt hibakód miatt is,

mert ha van a vezérlőben fontos hibakód, akkor indítás után kirakja a checklámpát kis időre.

Szerintem Udival beszéld meg azt az átforrasztásos mókát az ecuban, mert téged valami

kontakt szivat ott :rolleyes:

Januárban lesz időm foglalkozni a sassal jobban,akkor lesz olajteknőcsere,hűtőcsere,AC csere(vagy preparálás) stb

Egyébként még találtam egy apró hibát:

Az AC felső kupakjánál,ahol a gyári benyacső megy rá az AC-ra,na ott a gyári bilincs olyan laza volt már,hogy simán lehúztam.Levágtam a picsbe a gyári bilincset és raktam a helyére normális awab bilincset.Szerintem ott szépen ejtette a nyomást...

Elküldve
Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Nézd meg, milyen a szabályzólambda az autódban. A monitorlambda (kat utáni) mindegy milyen.

Már az is elég, ha megmondod, hány vezetékes csatija van a kat előtti lambdának :rolleyes:

Vajon mennyit fog változni a szesz ára januártól??

Nem sokat kéne, mert maga a jövedéki adó és a plusz benya árváltozás csak 2-3ft-ot jelent benne.

Viszont félek tőle, hogy a beszállító kicsit követni fogja a benya árát.

Elküldve

Szasztok!

Ma reggel kicsit lejjebb tekertem a "coldstart" potit és talán egy másodperccel tovább kellett tekertetni és indult elsőre. De amíg kapargattam a havasjeget addig eldöcörészett. Aztán letekertem a potit nullára és láss csodát kisimult az alapjárat.

De így h hagytam egy percet ketyegni, már nem volt olyan kúltúrálatlan a járása...

Ha a fogyasztás maradna ezen a szinten, akkor megelégednék... :rolleyes: Sőt még örülnék is... :blink:

Elküldve
Nem sokat kéne, mert maga a jövedéki adó és a plusz benya árváltozás csak 2-3ft-ot jelent benne.

Viszont félek tőle, hogy a beszállító kicsit követni fogja a benya árát.

Ha sokat emel rajta akkor a retek egye meg a nyakát... :rolleyes:

Elküldve
Ha sokat emel rajta akkor a retek egye meg a nyakát... :rolleyes:

Azért olyan sokan nem tankolunk még kukoricalevet.

Meg ha jól tudom erősen készülődik beindulni a másik konkurrens gyártó, és akkor (a piacgazdaság elvei szerint) verseny lesz, ami az árak csökkenését kell(ene), hogy eredményezze.

Elküldve
Azért olyan sokan nem tankolunk még kukoricalevet.

Meg ha jól tudom erősen készülődik beindulni a másik konkurrens gyártó, és akkor (a piacgazdaság elvei szerint) verseny lesz, ami az árak csökkenését kell(ene), hogy eredményezze.

Ez igaz...de ha a kereslet megnő, akkor jön államgádzsi és ráteszi a jöv.adóját, mondván, hogy ez nagy bevétel forrás... :rolleyes:

Elküldve
A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Dobjál valami kis okosságot a hőmérséklet-érzékelő áramkörébe és akkor azt tudod mutatni az ECUnak, h -50 °C van kinn és rögtön beletol egy csomó naftát... :rolleyes:

Elküldve
Dobjál valami kis okosságot a hőmérséklet-érzékelő áramkörébe és akkor azt tudod mutatni az ECUnak, h -50 °C van kinn és rögtön beletol egy csomó naftát... :blink:

Ma 14-re éves szervízre van bejelentve, de lehet nem lesz belőle semmi, mert a hírek szerint ott, ahova viszem, nem lehet bent lenni, sőt, még nézni sem.

Azért 20e-nyi költekezést (klíma miatt majd duplája a szervíz) csak szeretnénk látni, hogy nem csak ráfogják, hanem ki is cserélik a pollenszűrőt, olajat stb.

Szal ha ez igaz, akkor másik hely.

Utána, vagy közben szerelőktől megérdeklődök ezt-azt.

Megkérdem majd őket az E85-ről is, akarok egy jót röhögni. :rolleyes:

Elküldve

Ma reggel (10órakkor) elsőre indult a kocsim etanollal, szinte pöcc röff. :blink: Meg is lepődtem. Viszont azt vettem észre hogy amikor már meleg akkor hosszabban kell indítózzak mindíg. Ez miért lehet? :rolleyes:

Elküldve
Ez igaz...de ha a kereslet megnő, akkor jön államgádzsi és ráteszi a jöv.adóját, mondván, hogy ez nagy bevétel forrás... :lol:

Nem tudja, mert 2013-ig szabály kötelezi... és nagyon úgy néz ki, hogy utána is marad ez az EU szabály :D

(sőt, nem akarom elkiabálni, de áfa csökkentés is kilátásban van)

Ma reggel (10órakkor) elsőre indult a kocsim etanollal, szinte pöcc röff. :blink: Meg is lepődtem. Viszont azt vettem észre hogy amikor már meleg akkor hosszabban kell indítózzak mindíg. Ez miért lehet? :rolleyes:

Pontosabban hogy van? Milyen meleg, és mennyire hosszan? Lehet hogy az alap dúsítási értékkel érdemes kicsit

játszanod. CSETINJPARAM=016,024,026 ez a gyári értéke %-ban az átalakítónak. Ebből az első paramétert kellene

változtatnod, próbáld mindkét irányban (012 és 020 pl).

És ne feledd a lambdád bekalibrálni ;)




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.