Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Ma reggel is elsőre indult a talicska...pedig -1°C van. :rolleyes:

Viszont, amíg el nem éri a kb. 30 °C-ot, addig az alapjárat döcögős. Gondolom, ha kikapcsolt a hidegindító "algoritmus", akkor már nem fuldoklik a szesztől.

Viszont az azért elég durva, h mindjárt elérem a féltank jelzést és még csak 150 km-t mentem. :lol:

De legalább megy mint a güzü! :blink:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ma 1 fokba 2-ikra, pöccre indult. Tele van szesszel a kocsi :blink: Holnap hosszú túra lesz, szóval majd beszámolok.

Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :lol:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :D

Link to comment
Megosztás:

Az uccsó 1000km-en nyomtam én is neki, 160-as autópálya tempó, sietős hegyvidéki közlekedés, sok város, sok rövid is...

most 25-26% körül alakult a túlfogyasztás így :blink:

Autópályán kipróbáltam, 5%-kal fogyaszt többet az omega 160-as tempóval, mint 130-assal :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :blink:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :lol:

35l szesz,5l benga és pöccre indult reggel.

Apróbb beállításokat majd végzek még,amint megjöna laptop,menet közbeni logot is küldök.

Fogyi sokkal jobb,számításaim szerint hosszútávon 110-es utazónál,húzós előzésekkel kajál 8 körül.

Az AC relé hiba megmaradt,de érdekes,hogy csak hidegen jön elő.Tovább nyomozom az okát.

Link to comment
Megosztás:

Nem próbáltad még feljebb tenni a COLD beállítást? :rolleyes:

Próbálhatod 16-18 is, csak akkor ne kerüljön bele fele aránynál több benzin :lol:

Lehet hogy a magasabb COLD értéknél már a FIRST paramétert le kell venni 0,00,01 vagy 0,00,00 értékre :D

Akkor holnap kicsit szórakozok vele. Ha tudok, akar a franc benyát tankolni :blink:

Mondjuk ma miatta majdnem lekéstük a színházat... Csepelen mindenki a -2 forint reményébe az avia kútnál akart tankolni, én meg szívtam, hogy az e85 oszlop is együtt van a benyásokkal...

Link to comment
Megosztás:

35l szesz,5l benga és pöccre indult reggel.

Apróbb beállításokat majd végzek még,amint megjöna laptop,menet közbeni logot is küldök.

Fogyi sokkal jobb,számításaim szerint hosszútávon 110-es utazónál,húzós előzésekkel kajál 8 körül.

Az AC relé hiba megmaradt,de érdekes,hogy csak hidegen jön elő.Tovább nyomozom az okát.

Tankolhatsz tisztán is, jó beállítással ebben az időben elsőre be kell indulnia :blink:

Fogyid akkor egész jól alakul :lol:

Mármint csak hidegindítás után jön elő a check lámpa? Az lehet ám tárolt hibakód miatt is,

mert ha van a vezérlőben fontos hibakód, akkor indítás után kirakja a checklámpát kis időre.

Szerintem Udival beszéld meg azt az átforrasztásos mókát az ecuban, mert téged valami

kontakt szivat ott :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Link to comment
Megosztás:

A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Ha jól emlékszem a központissal annyi baj volt, hogy kicsapódott a szesz a hideg szívótorkon ugye? Nyáron én is tudnák vele járni tisztán? Persze a legjobb megoldás az SE-sítés lenne, de amilyen benzinárakat jósolnak megelégednék a téli feles, és a csak nyári tiszta szesszel is.

Link to comment
Megosztás:

Mai jó hírek:

-visszább vettem az alapdúsítás potin és azonos dinamika(érzetem szerint) mellett már csak 7,81-et evett 90 körüli tempózásnál, városon kívül

-indítás -2 °C-ban elsőre

-217 a Debrecen melletti kúton a téli szesz (lehet h ezért esett vissza kicsit a fogyasztás)

De a hidegdúsításon is vissza kell vennem, mert amíg nem éri el 30°C-ot a víz, addig szinte fuldoklik a motor. Amint bemelegedett, el múlik a döcörészés és a zabálás. Mert hidegen úgy iszik mint a gőte. :rolleyes:

Vajon mennyit fog változni a szesz ára januártól??

Link to comment
Megosztás:

Tankolhatsz tisztán is, jó beállítással ebben az időben elsőre be kell indulnia :blink:

Fogyid akkor egész jól alakul :lol:

Mármint csak hidegindítás után jön elő a check lámpa? Az lehet ám tárolt hibakód miatt is,

mert ha van a vezérlőben fontos hibakód, akkor indítás után kirakja a checklámpát kis időre.

Szerintem Udival beszéld meg azt az átforrasztásos mókát az ecuban, mert téged valami

kontakt szivat ott :rolleyes:

Januárban lesz időm foglalkozni a sassal jobban,akkor lesz olajteknőcsere,hűtőcsere,AC csere(vagy preparálás) stb

Egyébként még találtam egy apró hibát:

Az AC felső kupakjánál,ahol a gyári benyacső megy rá az AC-ra,na ott a gyári bilincs olyan laza volt már,hogy simán lehúztam.Levágtam a picsbe a gyári bilincset és raktam a helyére normális awab bilincset.Szerintem ott szépen ejtette a nyomást...

Link to comment
Megosztás:

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Nézd meg, milyen a szabályzólambda az autódban. A monitorlambda (kat utáni) mindegy milyen.

Már az is elég, ha megmondod, hány vezetékes csatija van a kat előtti lambdának :rolleyes:

Vajon mennyit fog változni a szesz ára januártól??

Nem sokat kéne, mert maga a jövedéki adó és a plusz benya árváltozás csak 2-3ft-ot jelent benne.

Viszont félek tőle, hogy a beszállító kicsit követni fogja a benya árát.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Ma reggel kicsit lejjebb tekertem a "coldstart" potit és talán egy másodperccel tovább kellett tekertetni és indult elsőre. De amíg kapargattam a havasjeget addig eldöcörészett. Aztán letekertem a potit nullára és láss csodát kisimult az alapjárat.

De így h hagytam egy percet ketyegni, már nem volt olyan kúltúrálatlan a járása...

Ha a fogyasztás maradna ezen a szinten, akkor megelégednék... :rolleyes: Sőt még örülnék is... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ha sokat emel rajta akkor a retek egye meg a nyakát... :rolleyes:

Azért olyan sokan nem tankolunk még kukoricalevet.

Meg ha jól tudom erősen készülődik beindulni a másik konkurrens gyártó, és akkor (a piacgazdaság elvei szerint) verseny lesz, ami az árak csökkenését kell(ene), hogy eredményezze.

Link to comment
Megosztás:

Azért olyan sokan nem tankolunk még kukoricalevet.

Meg ha jól tudom erősen készülődik beindulni a másik konkurrens gyártó, és akkor (a piacgazdaság elvei szerint) verseny lesz, ami az árak csökkenését kell(ene), hogy eredményezze.

Ez igaz...de ha a kereslet megnő, akkor jön államgádzsi és ráteszi a jöv.adóját, mondván, hogy ez nagy bevétel forrás... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A Debrecen, Diószegi úti udvari benyakúőt bezárt. Nem is volt sose E85-jük.

Már csak Gázt lehet ott tankolni.

Viszont most örülnék egy E85 kitnek, mert olyan szép sorok kígyóznak a benzinkutakon, meg volt, ahol már benzin sem volt, hogy most kedvem lenne etanolozni, csak ugye a hideget nem komálja a gyári rendszer, Gabi kütyüje meg a szélessávú lambdát, ha jól értem, na meg 3 hengeres offos vagyok.

Vagy ha tévedek Gabi, és be lehetne applikálni, szólj, mert lehet rácuppannék egyre.

Dobjál valami kis okosságot a hőmérséklet-érzékelő áramkörébe és akkor azt tudod mutatni az ECUnak, h -50 °C van kinn és rögtön beletol egy csomó naftát... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Dobjál valami kis okosságot a hőmérséklet-érzékelő áramkörébe és akkor azt tudod mutatni az ECUnak, h -50 °C van kinn és rögtön beletol egy csomó naftát... :blink:

Ma 14-re éves szervízre van bejelentve, de lehet nem lesz belőle semmi, mert a hírek szerint ott, ahova viszem, nem lehet bent lenni, sőt, még nézni sem.

Azért 20e-nyi költekezést (klíma miatt majd duplája a szervíz) csak szeretnénk látni, hogy nem csak ráfogják, hanem ki is cserélik a pollenszűrőt, olajat stb.

Szal ha ez igaz, akkor másik hely.

Utána, vagy közben szerelőktől megérdeklődök ezt-azt.

Megkérdem majd őket az E85-ről is, akarok egy jót röhögni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz...de ha a kereslet megnő, akkor jön államgádzsi és ráteszi a jöv.adóját, mondván, hogy ez nagy bevétel forrás... :lol:

Nem tudja, mert 2013-ig szabály kötelezi... és nagyon úgy néz ki, hogy utána is marad ez az EU szabály :D

(sőt, nem akarom elkiabálni, de áfa csökkentés is kilátásban van)

Ma reggel (10órakkor) elsőre indult a kocsim etanollal, szinte pöcc röff. :blink: Meg is lepődtem. Viszont azt vettem észre hogy amikor már meleg akkor hosszabban kell indítózzak mindíg. Ez miért lehet? :rolleyes:

Pontosabban hogy van? Milyen meleg, és mennyire hosszan? Lehet hogy az alap dúsítási értékkel érdemes kicsit

játszanod. CSETINJPARAM=016,024,026 ez a gyári értéke %-ban az átalakítónak. Ebből az első paramétert kellene

változtatnod, próbáld mindkét irányban (012 és 020 pl).

És ne feledd a lambdád bekalibrálni ;)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.