Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Gáborom, megálmodtad-e már hogy nekünk kapcsolósoknak melyik kábelre kell kötni a gázpedálállás érzékelő zsenyórját? :rolleyes: :blink:

Kezdenek jó idők lenni, a talaj is viszonylag száraz, erőteljesen gondolkozom hogy most meg kéne ejteni a beszerelést. Már mindenről felvilágosítottnak érzem magam, csak a gázpedálállás bekötésében nem vagyok biztos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Gáborom, megálmodtad-e már hogy nekünk kapcsolósoknak melyik kábelre kell kötni a gázpedálállás érzékelő zsenyórját? :rolleyes: :blink:

Erre mondtam neked, hogy nézd meg, hogy műxik az a kapcsoló :D Nálad a labda, nekem nincs 92-es C20XE-m itthon :lol:

Nézd meg, mikor kapcsol, melyik kontaktus ilyenkor hogy áll. De lényegében asszem mindegy lesz, hogy melyik ecu felé

menő vezetékre kötöd a kettőből. Azért majd nézd meg, hogy mikor kapcsol, és ilyenkor zár-nyit-e a kontaktus.

Link to comment
Megosztás:

Erre mondtam neked, hogy nézd meg, hogy műxik az a kapcsoló :D Nálad a labda, nekem nincs 92-es C20XE-m itthon :rolleyes:

Nézd meg, mikor kapcsol, melyik kontaktus ilyenkor hogy áll. De lényegében asszem mindegy lesz, hogy melyik ecu felé

menő vezetékre kötöd a kettőből. Azért majd nézd meg, hogy mikor kapcsol, és ilyenkor zár-nyit-e a kontaktus.

Hát akkor én félreértelmeztem azt amit mondtál. Azt írtad hogy majd még ki kell deríteni hogy működik az a cucc. Azt hittem hogy ezt te fogod kideríteni. :blink: Akkor próbálkozok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

még 1 kérdés Gábor. Ha a kütyün nem rövidítem le a vezetékeket, hanem hagyom akkorán amekkorán kaptam, csak megcsupaszolom a végét és forrasztok, az nagy gond? Lehetőség szerint méretre kell őket vágni, úgy ahogy stimmel, vagy maradhat összetekercselve is a műszerfal alatt? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

még 1 kérdés Gábor. Ha a kütyün nem rövidítem le a vezetékeket, hanem hagyom akkorán amekkorán kaptam, csak megcsupaszolom a végét és forrasztok, az nagy gond? Lehetőség szerint méretre kell őket vágni, úgy ahogy stimmel, vagy maradhat összetekercselve is a műszerfal alatt? :rolleyes:

sőt, az a legjobb, ha hagyod a köteget akkorára, ahogy most van. elfér bőven, és ha mondjuk később autót váltasz, könnyű

lesz így áttenni :blink: majd nézd meg azért a lehetőségét egy utólagos gázpoti felszerelésének, csak akkor lesz ugye teljes

értékű az automata mód :lol:

Link to comment
Megosztás:

sőt, az a legjobb, ha hagyod a köteget akkorára, ahogy most van. elfér bőven, és ha mondjuk később autót váltasz, könnyű

lesz így áttenni :blink: majd nézd meg azért a lehetőségét egy utólagos gázpoti felszerelésének, csak akkor lesz ugye teljes

értékű az automata mód :lol:

Szerintem a gázpotis C20XE-k már M2.8al vannak megáldva, meg DISes gyújtásúak. De majd megkérdezek valami 20XE gurut, hogy tudnak-e ilyesmiről. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a gázpotis C20XE-k már M2.8al vannak megáldva, meg DISes gyújtásúak. De majd megkérdezek valami 20XE gurut, hogy tudnak-e ilyesmiről. :blink:

Utánna kérdeztem. A DISes C20XEken már poti van. Viszont ott M2.8 az ECU, + kipufogótengelyt kéne cserélnem, + hall jeladót vennem, + DIS kocka, szal az felejtős. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hosszú netlenség után az első tapasztalatok új Hunflex-szel egész biztatóak.

Talajmenti fagy volt ma reggel a szülőfalumban, és a kocsi 1 °C-ot mutatott. 3-4 másodperces tekerés után beindult és normálisan járt. Nagy gázfröccsre semmi torpanás, kapja a fordulatot. Bár nálam is van olyan félperces járás után némi reszketés, meg-meg döccenés az alapjáratban. Gondolom ahogy melegszik a motor és még nem indul be a lambda-szabályzás addig jó sokat kap a naftából.

Fogyasztásilag szerintem most sokat eszik, mert relatív nagyon megy lefelé a mutató. De majd egy hosszabb út után tudok erről mondani valamit, mert most a sok szerelgetés és egyhelyben járatás miatt sok lenne a fogyi.

Debrecenben 217 lett az E85. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Reggel átállítottam 12-re a coldot, mert mindig csak resszelem, 3 fokban 3-ikra pöccre, jó 5-6 óra után 5 fokban 2-ikra indult. szted még szenvedjek a beállítással?

Logom h tetszett? :lol:

Próbálkozhatsz nagyobb értékkel is, csak akkor már félő hogy benzines használatnál lesz nehezebb elindítani. Azért etanollal próba

cseresznye alapon próbáld ki, azt mondom :blink: Logig még nem jutottam, arról még nem tudok sajna nyilatkozni.

Viszont azt már megnéztem, hogy ha melegen indítod újra a mocit (tudod, táprajtahagyós problem), akkor elvileg nem lehet gond.

Csak hidegen nem szabad ráindítani amíg tápon van (1-2perc), különben nem fog működni a hidegindítás algoritmus. Lehet hogy

nálad pont ez a gond a hidegindításnál, hogy csak másodikra-harmadikra indul. Nálam pl omega ezekben a 0-3 fokos időkben

legtöbbször elsőre, max másodikra indul.

Utánna kérdeztem. A DISes C20XEken már poti van. Viszont ott M2.8 az ECU, + kipufogótengelyt kéne cserélnem, + hall jeladót vennem, + DIS kocka, szal az felejtős. :rolleyes:

Nem is az átépítésről beszéltem, csak hogy egy olyan gázpotit, ami a M2.8-as szívótorkon van, rá lehet-e valahogy sufnizni a

te szívótorkodra, vagy valami más potit valahogy... az lenne az igazi ugye.

Link to comment
Megosztás:

Nem is az átépítésről beszéltem, csak hogy egy olyan gázpotit, ami a M2.8-as szívótorkon van, rá lehet-e valahogy sufnizni a

te szívótorkodra, vagy valami más potit valahogy... az lenne az igazi ugye.

Azt mondták hogy azért az M2.5 rinyálna és szerintem nem is tudná kezelni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozhatsz nagyobb értékkel is, csak akkor már félő hogy benzines használatnál lesz nehezebb elindítani. Azért etanollal próba

cseresznye alapon próbáld ki, azt mondom :rolleyes: Logig még nem jutottam, arról még nem tudok sajna nyilatkozni.

Viszont azt már megnéztem, hogy ha melegen indítod újra a mocit (tudod, táprajtahagyós problem), akkor elvileg nem lehet gond.

Csak hidegen nem szabad ráindítani amíg tápon van (1-2perc), különben nem fog működni a hidegindítás algoritmus. Lehet hogy

nálad pont ez a gond a hidegindításnál, hogy csak másodikra-harmadikra indul. Nálam pl omega ezekben a 0-3 fokos időkben

legtöbbször elsőre, max másodikra indul.

Nem is az átépítésről beszéltem, csak hogy egy olyan gázpotit, ami a M2.8-as szívótorkon van, rá lehet-e valahogy sufnizni a

te szívótorkodra, vagy valami más potit valahogy... az lenne az igazi ugye.

Igazából most már csak e85 megy bele, ha véletlenül mégis benya, akkor laptoppal állítok rajta. :blink:

Link to comment
Megosztás:

A beszerelés meghíusult, ugyanis nem teljesen az a kép fogadott engem a motortérben amit Gáborral elgondoltunk és nem is nagyon tudott ő sem és én sem érdemben hozzátenni a dologhoz, bár kétségtelen hogy telefonon nehéz akármilyen tanácsot is adni.

A lényeg hogy annyi történt hogy visszakerült a kocsimba a gyári chip és ha nem tudunk rájönni a megoldására a dolognak akkor vagy beszerelőműhely lesz belőle, vagy lehetséges hogy ez a kütyü a kocsimba nem fog bekerülni. A DISessé alakítás 50eFtos költség lenne, amit így hirtelen nem is tudnék kivágni az ablakon, nameg akkor a HFel is kell variálni a bekötési rajzon pedig Én nem találtam semmi kézzelfoghatót, majd remélem Gábor átnézi valamikor és talán Ő okosabb lesz. Szal egyenlőre az átalakító továbbra is a garázsban a polcon pihen. Pedig jó lett volna már megint etanollal járni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Írta, hogy megy arra, el nem felejti. Holnap lehet elmegyek oda, bár az előbb már Zsolti szólt, hogy ne legyek lusta. :rolleyes:

Hát ne legyél, szerencsére most Győrben megint van, egy darabig nem üzemelt a kútfej. Kiváncsian várom a mínuszokat, amikor az a nagy hideg volt, akkor volt benne csak benzin.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondták hogy azért az M2.5 rinyálna és szerintem nem is tudná kezelni. :blink:

szerintem a kartárs úgy gondolta, h az új poti csak az átalakítónak küldene jelet...tehát a pillangószelep tengelyére kellene rárakni, pluszban...

Persze ha jól gondolom...

Így van, semmi köze az M2.5-höz.

A beszerelés meghíusult, ugyanis nem teljesen az a kép fogadott engem a motortérben amit Gáborral elgondoltunk és nem is nagyon tudott ő sem és én sem érdemben hozzátenni a dologhoz, bár kétségtelen hogy telefonon nehéz akármilyen tanácsot is adni.

A lényeg hogy annyi történt hogy visszakerült a kocsimba a gyári chip és ha nem tudunk rájönni a megoldására a dolognak akkor vagy beszerelőműhely lesz belőle, vagy lehetséges hogy ez a kütyü a kocsimba nem fog bekerülni. A DISessé alakítás 50eFtos költség lenne, amit így hirtelen nem is tudnék kivágni az ablakon, nameg akkor a HFel is kell variálni a bekötési rajzon pedig Én nem találtam semmi kézzelfoghatót, majd remélem Gábor átnézi valamikor és talán Ő okosabb lesz. Szal egyenlőre az átalakító továbbra is a garázsban a polcon pihen. Pedig jó lett volna már megint etanollal járni. :rolleyes:

Mint mondtam, nem kell átalakítani, nem kell rinyálni, jó lesz az a tiedbe is. Látatlanban télleg nem tudom megmondani neked a 6 kontaktusos

folytószeleppoti/kapcsoló kombó bekötését, mert ez nem szerepel a gyári kapcsolási rajzokon, de ahogy ma mondtam, úgy ki tudod ezt te is

mérni, és akkor nem lesz már semmi akadálya a beszerelésnek :lol: De ha nem mesz, wessz megoldja :D

Majd írj vagy hívj, hogy mire jutottál ;)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.