Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Amíg nem történik néhány elindító robbanás a hengerben, addig a pillangószelepre fecskendezni némi benzint és miután az önindító leáll akkor a benzinadagolás is kikapcsolna...

Kb olyan lenne mintha mondjuk E65-öt vagy E30-atszívna be a motor az indításhoz és nem E85-öt.

A váltószelepnek meg azért tűrnie kellene a 3 BAR nyomást...és ezt megcsinálni tényleg nagyobb átalakítás...

De az enyém talán kivitelezhető...akár egy injekcióstűvel is...meg egy ablakmosó tartály-szivattyú kombóval...

:lol:

Bár eléggé sufnyitunying lenne... :lol: :D

Maradjunk abban, hogy ez nem ilyen egyszerű. A benzint sem csak benyomni kéne, hanem rendes porlasztási

képpel a megfelelő helyre juttatni, különben azzal sem indulna. De próbálkozhatsz :huh:

esetleg lehet,hogy nagyobb ford.on nem kap eleget és azért csörög?

lehet. az biztos hogy optimális esetben sokkal több előgyújtásra sem kéne csörögnie.

Link to comment
Megosztás:

A svédek teljesen átállnak bioüzemanyagra!

A legtöbb európai állam csak valamikor a távoli jövőben tervezi az átállást a bioüzemanyagokra. Akad azonban olyan hely is, ahol ezek az alternatív energiaforrások jelenleg is fontos szerepet játszanak a közlekedésben. Svédországban a hajtóanyagrendszerváltás minden nyűge és öröme élőben tanulmányozható

A svéd kormány 2014-től meg kívánja tiltani a benzin- és dízelüzemű svéd személygépkocsik gyártását, 2024-től pedig ezek használatát is az országban. Persze ezt a szándékot, az autógyártás jelenlegi krízise még átszabhatja, ám akkor is tény: ilyen ötlet komoly formában, kormányzati szinten másutt nemigen vetődhetett volna fel. Svédországban lendületesen halad a környezetkímélő üzemanyagok arányának növekedése, ami leginkább két tényezőnek köszönhető. Az első, és talán a legfontosabb, hogy a kormány már évekkel ezelőtt minden eszközzel támogatni kezdte a bioetanollal, illetve a biogázzal működő személygépkocsik használatát, a másik ok pedig a svédek környezettudatos gondolkozásmódja.

Az alkohollal (bioetanollal) üzemelő személygépkocsikra már megvásárlásukkor tízezer korona – azaz 260 ezer forint – ártámogatást ad az állam, nem is beszélve arról, hogy például míg a Stockholm belső területére behajtó benzines és dízelmotoros kocsik vezetőinek behajtási díjat kell fizetniük, addig ez a különadó nem vonatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott személygépkocsikra. (A behajtási díj munkanapokon reggel fél hét és este fél hét között „határátlépésenként” 10-20 korona azaz 1-2 euró -, de naponta és autónként legfeljebb 60 korona). Mivel az etanollal és biogázzal hajtott céges kocsikra még külön adókedvezményeket is adnak, így nem csoda, hogy egy év alatt közel húsz százalékkal emelkedett ezeknek az autóknak az eladási arányszáma.

A sikerhez az is kellett, hogy országszerte, szinte minden kúton lehessen kapni E85-ös, azaz bioetanol üzemanyagot, és hogy ennek az ára jelentősen olcsóbb legyen, mint a benziné és a dízelé. Az infrastrukturális feltételeket jelentős beruházások árán, egyetlen év alatt teljesítette Svédország, és a bioetanol ára is legalább egymásfél koronával olcsóbb volt mindig, mint a 95-ös ólommentesé (ráadásul az előbbit az időnként hektikus áringadozások is elkerülték).

A bioetanol gyártása szorosan követte a növekvő piaci igényeket, és ma már az országban felhasznált üzemanyag közel tizennégy százalékát teszi ki. A bioetanolos gépkocsik központi ártámogatása ugyan már a múltté, de a keresletet ez sem vetette viszsza. A svédek leginkább a svéd autókban bíznak, legtöbben Saabot, Volvót használnak, és ezek egyre inkább E85-össel járnak (olyannyira, hogy a nagyobb fogyasztású modellekből már az eladott kocsik többsége etanolos).

Az eleinte erőteljesen propagált biogázüzem a magánautózásban nem aratott különösebb sikert, így gázkút is jóval kevesebb van az országban. Aki gázüzemü kocsival jár, annak oda kell figyelnie a hálózati térképre, nehogy hajtóanyag nélkül maradjon.

A hibrid kocsik – feltehetően a borsos áruk miatt – nem igazán népszerűek Svédországban.

A kommunális vállalatok autói szinte kivétel nélkül környezetkímélő üzemanyaggal járnak, és most indult be egy biotaxi nevű országos vállalkozás, amit a svédek sokkal szívesebben vesznek igénybe, mint benzines társaikat.

A teherforgalomban is egyre nő a biodízellel, biogázzal közlekedők száma, részükre is komoly adókedvezmények járnak, ami a teherautók eseté ben évi több millió forintnyi összeget tesz ki. A városi tömegközlekedésben használatos buszok már mind biogázüzeműek. Az etanolon, a biodízelen és a biogázon kívül akadnak egyéb próbálkozások is, például sok önkormányzati cég tisztán elektromos hajtású kocsikkal jár.

A függőség árnya

Az uppsalai egyetem kutatói szerint húsz év múlva Norvégián kívül egész Skandinávia tökéletes függőviszonyba kerülhet az orosz olajszállításoktól. Jelenleg a dán, a norvég és az orosz szállítások adják Svédország nyersolajszükségleteinek 90 százalékát, azonban ez hamarosan másként lesz. A rohamosan csökkenő készletek miatt nyolc év múlva Dánia már nem tud egy csepp olajat sem szállítani, húsz év múlva pedig Norvégiának is már csak saját céljaira futja majd a saját tengeri olajkincsből, exportra már nem jut.

Link to comment
Megosztás:

kialudt a pech lámpa

Így gondolom valami hidegindítás utáni gyors elindulási kísérlet miatt jött be.

Viszont így -3 - 3 környékén szopóka a hidegindítás. Már lassan kérdéseket fogok kapni, hogy messze megyek-e, hogy ennyire felhúzom.

Szóval így télire visszatérek a max. 50%-ra (folyamatosan, ahogy fér a tankba javítok a benzin arányán, mert tegnap is hiába tettem 7 litert bele, reggel szopás volt még így is), de amint javul az idő, tiszta E85 lesz csak tankolva.

Link to comment
Megosztás:

kialudt a pech lámpa

Így gondolom valami hidegindítás utáni gyors elindulási kísérlet miatt jött be.

Viszont így -3 - 3 környékén szopóka a hidegindítás. Már lassan kérdéseket fogok kapni, hogy messze megyek-e, hogy ennyire felhúzom.

Szóval így télire visszatérek a max. 50%-ra (folyamatosan, ahogy fér a tankba javítok a benzin arányán, mert tegnap is hiába tettem 7 litert bele, reggel szopás volt még így is), de amint javul az idő, tiszta E85 lesz csak tankolva.

Éppen ezért lenne jó a globális felmelegedés miatt ha mediterrán ország lennénk. Nincs téligumi, lehet küldeni végig etanollal.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be, aztán egy kicsit dadogot, olyan 5 másodpercig, de utána már nemvolt vele gond.

Rakni kellene bele benzint, de most lett televágva a tank... :S

Majd a hétvégén nyomok bele benyát, addig is próbálom kerülni az indítgatást.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat.

Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes:

Klubos EDC kártyát is elfogadták. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat.

Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes:

Klubos EDC kártyát is elfogadták. :blink:

most az asszony off-jában kb. 70%szesz van és az is csak 5ödjére indult.igaz csak szinte pöccintések voltak az indítások,max.2 mp.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat.

Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes:

Klubos EDC kártyát is elfogadták. :lol:

Nekem is skodás-módszer volt... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be, aztán egy kicsit dadogot, olyan 5 másodpercig, de utána már nemvolt vele gond.

Rakni kellene bele benzint, de most lett televágva a tank... :S

Majd a hétvégén nyomok bele benyát, addig is próbálom kerülni az indítgatást.

Nekem ma reggel omega -2 fokban másodszori indításra beröffent, és szépen járt :rolleyes:

2 centi hó volt ma reggel az autón :blink:

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be...

Nálam 5-6.-ra.

Szereztem 'ócsó benyát, keverem hozzá.

Talán állítani kéne a potikon, de én még nem szedtem szét, azt sem tudom, melyik poti mire való.

Ac manuált, is szerkeszteni kellene.

Gabi mikor lehet sorozatrendelni?

Link to comment
Megosztás:

Gabi mikor lehet sorozatrendelni?

Mától :rolleyes:

Felkerült a http://www.e85power.hu oldalra a rendelési funkció is, még a beszerelő műhelyek listája holnap

pótlásra kerül, és teljes lesz :blink:

Egyelőre egy kisebb béta széria kerül forgalomba, aztán ha gyorsan fogy, akkor januárban egy nagyobb

széria is le lesz gyártatva.

Első körben Törökbálinton, Érden, Debrecenben és Zalaegerszegen lesz partner beépítő műhely.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.