zocsa Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 Hát az edc.hu-n Lábatlan pont nincs benne. :huh: Tudom,már írtam a chat-ben,hogy majd megkérdezem,ha arra járok. :lol: Lehet,hogy az automata kút nem tud kedvezményt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 Amíg nem történik néhány elindító robbanás a hengerben, addig a pillangószelepre fecskendezni némi benzint és miután az önindító leáll akkor a benzinadagolás is kikapcsolna... Kb olyan lenne mintha mondjuk E65-öt vagy E30-atszívna be a motor az indításhoz és nem E85-öt. A váltószelepnek meg azért tűrnie kellene a 3 BAR nyomást...és ezt megcsinálni tényleg nagyobb átalakítás... De az enyém talán kivitelezhető...akár egy injekcióstűvel is...meg egy ablakmosó tartály-szivattyú kombóval... :lol: Bár eléggé sufnyitunying lenne... :lol: :D Maradjunk abban, hogy ez nem ilyen egyszerű. A benzint sem csak benyomni kéne, hanem rendes porlasztási képpel a megfelelő helyre juttatni, különben azzal sem indulna. De próbálkozhatsz :huh: esetleg lehet,hogy nagyobb ford.on nem kap eleget és azért csörög? lehet. az biztos hogy optimális esetben sokkal több előgyújtásra sem kéne csörögnie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 A svédek teljesen átállnak bioüzemanyagra! A legtöbb európai állam csak valamikor a távoli jövőben tervezi az átállást a bioüzemanyagokra. Akad azonban olyan hely is, ahol ezek az alternatív energiaforrások jelenleg is fontos szerepet játszanak a közlekedésben. Svédországban a hajtóanyagrendszerváltás minden nyűge és öröme élőben tanulmányozható A svéd kormány 2014-től meg kívánja tiltani a benzin- és dízelüzemű svéd személygépkocsik gyártását, 2024-től pedig ezek használatát is az országban. Persze ezt a szándékot, az autógyártás jelenlegi krízise még átszabhatja, ám akkor is tény: ilyen ötlet komoly formában, kormányzati szinten másutt nemigen vetődhetett volna fel. Svédországban lendületesen halad a környezetkímélő üzemanyagok arányának növekedése, ami leginkább két tényezőnek köszönhető. Az első, és talán a legfontosabb, hogy a kormány már évekkel ezelőtt minden eszközzel támogatni kezdte a bioetanollal, illetve a biogázzal működő személygépkocsik használatát, a másik ok pedig a svédek környezettudatos gondolkozásmódja. Az alkohollal (bioetanollal) üzemelő személygépkocsikra már megvásárlásukkor tízezer korona – azaz 260 ezer forint – ártámogatást ad az állam, nem is beszélve arról, hogy például míg a Stockholm belső területére behajtó benzines és dízelmotoros kocsik vezetőinek behajtási díjat kell fizetniük, addig ez a különadó nem vonatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott személygépkocsikra. (A behajtási díj munkanapokon reggel fél hét és este fél hét között „határátlépésenként” 10-20 korona azaz 1-2 euró -, de naponta és autónként legfeljebb 60 korona). Mivel az etanollal és biogázzal hajtott céges kocsikra még külön adókedvezményeket is adnak, így nem csoda, hogy egy év alatt közel húsz százalékkal emelkedett ezeknek az autóknak az eladási arányszáma. A sikerhez az is kellett, hogy országszerte, szinte minden kúton lehessen kapni E85-ös, azaz bioetanol üzemanyagot, és hogy ennek az ára jelentősen olcsóbb legyen, mint a benziné és a dízelé. Az infrastrukturális feltételeket jelentős beruházások árán, egyetlen év alatt teljesítette Svédország, és a bioetanol ára is legalább egymásfél koronával olcsóbb volt mindig, mint a 95-ös ólommentesé (ráadásul az előbbit az időnként hektikus áringadozások is elkerülték). A bioetanol gyártása szorosan követte a növekvő piaci igényeket, és ma már az országban felhasznált üzemanyag közel tizennégy százalékát teszi ki. A bioetanolos gépkocsik központi ártámogatása ugyan már a múltté, de a keresletet ez sem vetette viszsza. A svédek leginkább a svéd autókban bíznak, legtöbben Saabot, Volvót használnak, és ezek egyre inkább E85-össel járnak (olyannyira, hogy a nagyobb fogyasztású modellekből már az eladott kocsik többsége etanolos). Az eleinte erőteljesen propagált biogázüzem a magánautózásban nem aratott különösebb sikert, így gázkút is jóval kevesebb van az országban. Aki gázüzemü kocsival jár, annak oda kell figyelnie a hálózati térképre, nehogy hajtóanyag nélkül maradjon. A hibrid kocsik – feltehetően a borsos áruk miatt – nem igazán népszerűek Svédországban. A kommunális vállalatok autói szinte kivétel nélkül környezetkímélő üzemanyaggal járnak, és most indult be egy biotaxi nevű országos vállalkozás, amit a svédek sokkal szívesebben vesznek igénybe, mint benzines társaikat. A teherforgalomban is egyre nő a biodízellel, biogázzal közlekedők száma, részükre is komoly adókedvezmények járnak, ami a teherautók eseté ben évi több millió forintnyi összeget tesz ki. A városi tömegközlekedésben használatos buszok már mind biogázüzeműek. Az etanolon, a biodízelen és a biogázon kívül akadnak egyéb próbálkozások is, például sok önkormányzati cég tisztán elektromos hajtású kocsikkal jár. A függőség árnya Az uppsalai egyetem kutatói szerint húsz év múlva Norvégián kívül egész Skandinávia tökéletes függőviszonyba kerülhet az orosz olajszállításoktól. Jelenleg a dán, a norvég és az orosz szállítások adják Svédország nyersolajszükségleteinek 90 százalékát, azonban ez hamarosan másként lesz. A rohamosan csökkenő készletek miatt nyolc év múlva Dánia már nem tud egy csepp olajat sem szállítani, húsz év múlva pedig Norvégiának is már csak saját céljaira futja majd a saját tengeri olajkincsből, exportra már nem jut. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 kialudt a pech lámpa Így gondolom valami hidegindítás utáni gyors elindulási kísérlet miatt jött be. Viszont így -3 - 3 környékén szopóka a hidegindítás. Már lassan kérdéseket fogok kapni, hogy messze megyek-e, hogy ennyire felhúzom. Szóval így télire visszatérek a max. 50%-ra (folyamatosan, ahogy fér a tankba javítok a benzin arányán, mert tegnap is hiába tettem 7 litert bele, reggel szopás volt még így is), de amint javul az idő, tiszta E85 lesz csak tankolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 kialudt a pech lámpa Így gondolom valami hidegindítás utáni gyors elindulási kísérlet miatt jött be. Viszont így -3 - 3 környékén szopóka a hidegindítás. Már lassan kérdéseket fogok kapni, hogy messze megyek-e, hogy ennyire felhúzom. Szóval így télire visszatérek a max. 50%-ra (folyamatosan, ahogy fér a tankba javítok a benzin arányán, mert tegnap is hiába tettem 7 litert bele, reggel szopás volt még így is), de amint javul az idő, tiszta E85 lesz csak tankolva. Éppen ezért lenne jó a globális felmelegedés miatt ha mediterrán ország lennénk. Nincs téligumi, lehet küldeni végig etanollal.... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 ma reggel nekem sem idult elsőre(-3 volt)és mivel siettem nem is szórakoztam vele.mentem gázzal.holnap kipróbálom hogy indul ha lesz rá időm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 ma reggel nekem sem idult elsőre(-3 volt)és mivel siettem nem is szórakoztam vele.mentem gázzal.holnap kipróbálom hogy indul ha lesz rá időm. A gázüzem nem olcsóbb alapból? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 ez a helyzet: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 A gázüzem nem olcsóbb alapból? de olcsóbb(kb a benya fele),de kicsi a hatótávom a pótkerék tartályal.meg van free benyám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be, aztán egy kicsit dadogot, olyan 5 másodpercig, de utána már nemvolt vele gond. Rakni kellene bele benzint, de most lett televágva a tank... :S Majd a hétvégén nyomok bele benyát, addig is próbálom kerülni az indítgatást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 addig is próbálom kerülni az indítgatást. életszerü:éjjel-nappal jár a motor :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 életszerü:éjjel-nappal jár a motor :rolleyes: Nem erre gondoltam... :lol: Hanem arra, h ha nem muszáj, akkor nem indítom be a talicskát... :blink: Inkább gyalog megyek dolgozni, minthogy kinyírjam az aksit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Nem erre gondoltam... :blink: Hanem arra, h ha nem muszáj, akkor nem indítom be a talicskát... :rolleyes: Inkább gyalog megyek dolgozni, minthogy kinyírjam az aksit... nyugi,én sem gondoltam komolyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 na jelentem megvolt az első hidegindításom. simán ment. ma is elsőre csak bepöffent,de másodikra 1ből indúlt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 na jelentem megvolt az első hidegindításom. simán ment. ma is elsőre csak bepöffent,de másodikra 1ből indúlt. Eleinte nálam is így volt... :blink: De teljesen elqrvult a rendszer! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Eleinte nálam is így volt... :blink: De teljesen elqrvult a rendszer! :rolleyes: az enyém nem tud,se lambda se semmi.sima LE-jetronic.csak a benyanyomás lett 5 bar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat. Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes: Klubos EDC kártyát is elfogadták. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat. Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes: Klubos EDC kártyát is elfogadták. :blink: most az asszony off-jában kb. 70%szesz van és az is csak 5ödjére indult.igaz csak szinte pöccintések voltak az indítások,max.2 mp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Nálam a "skodás módszerrel" 3-ikra beindult utána még fél percet kellett várni, hogy kisimuljon az alapjárat. Kipróbáltam a kecskeméti Agip kutat, kiszolgálás szuper volt még Sport szeletet is kaptam, szélvédőt is lemosták. :rolleyes: Klubos EDC kártyát is elfogadták. :lol: Nekem is skodás-módszer volt... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be, aztán egy kicsit dadogot, olyan 5 másodpercig, de utána már nemvolt vele gond. Rakni kellene bele benzint, de most lett televágva a tank... :S Majd a hétvégén nyomok bele benyát, addig is próbálom kerülni az indítgatást. Nekem ma reggel omega -2 fokban másodszori indításra beröffent, és szépen járt :rolleyes: 2 centi hó volt ma reggel az autón :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Na megvolt az első minuszos indítás. Köbö -3,5 °C volt a parkolóban. Hát ha jól emlékszem akkor nyolcadik vagy kilencedik próbára indult be... Nálam 5-6.-ra. Szereztem 'ócsó benyát, keverem hozzá. Talán állítani kéne a potikon, de én még nem szedtem szét, azt sem tudom, melyik poti mire való. Ac manuált, is szerkeszteni kellene. Gabi mikor lehet sorozatrendelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 MA megléptem a garis csere első fázisát! Felhívtam az E85 Kft-t és feladtam postán nekik a kütyüt. Ígéretet kaptam, h szerdán elküldi nekem a cserekészüléket, amin már a hidegindítást is lehet állítani. Péntekig parkolópálya... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Nekem ma reggel omega -2 fokban másodszori indításra beröffent, és szépen járt :blink: 2 centi hó volt ma reggel az autón :lol: Szerzek laptopot és majd programolok,meg logolok! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Szerzek laptopot és majd programolok,meg logolok! :rolleyes: Mivót az autóddal pénteken? Megoldódott? Hideg paraméter beállítást majd még meg kéne ejteni :blink: Addig nem lesz hidegindítási algoritmusod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2009 Megoszt Elküldve December14, 2009 Gabi mikor lehet sorozatrendelni? Mától :rolleyes: Felkerült a http://www.e85power.hu oldalra a rendelési funkció is, még a beszerelő műhelyek listája holnap pótlásra kerül, és teljes lesz :blink: Egyelőre egy kisebb béta széria kerül forgalomba, aztán ha gyorsan fogy, akkor januárban egy nagyobb széria is le lesz gyártatva. Első körben Törökbálinton, Érden, Debrecenben és Zalaegerszegen lesz partner beépítő műhely. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts