Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

(LIN-LOUT)

szabályzási keret van, tehát a "null" pont körül lehet ott is. Melegen a LOUT mindig kisebb próbál

maradni, mint LIN. De ilyen táblázatnak sok értelme nincs, mert ahogy bekapcsol az ECO mód, akkora eltérések

lesznek, hogy ebből a grafikonból a holdig megy. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ja és utána meg reboot! :lol:

OFF vége...

Az új beállítással a talicska jobban indul és gyorsul... :lol:

Kicsit elkiabáltam a dolgot...

4,5 °C van a kocsi hőmérőjén. Vagy ötödjére, vagy hatodjára indult be... már nem számoltam... :huh:

Holnap lehet h dobok a kicsivel több mint 3/4 tank etanolhoz egy kis benzint is...bár ez a fajta keverék csak indulásnál lenne szükséges...

Mert utána egészen jól megy. Harap, húz. Csak az indítással vannak bajok. A hétvégén meglesem a gyertyákat is, mert van olyanja, amikor nem indul egy henger. Csak vagy 5-8 másodperc késéssel a többi után.

Lehet h rakni kellene egy kis fúvókát a szívótorokba és egy kis szivattyúval plusz benzint fújni bele, addig, amíg forog az önindító.

Sztetek milyen az ötlet?

Így mondjuk egy 1-2 literes tartálynyi benzinnel elég sokáig lehetne indítgatni...

Link to comment
Megosztás:

4,5 °C van a kocsi hőmérőjén. Vagy ötödjére, vagy hatodjára indult be... már nem számoltam... :D

Lehet h rakni kellene egy kis fúvókát a szívótorokba és egy kis szivattyúval plusz benzint fújni bele, addig, amíg forog az önindító.

Sztetek milyen az ötlet?

Nem csak a hőmérséklettől, hanem az éppen aktuális üzemanyagnyomástól (külön kapcsolód van ha jól emlékszem, így ez nem számít

nálad), és a páratartalomtól is függ a hidegindítás sikeressége. Ha magas a páratartalom, akkor nehezebb az indítás, mert a vízpárán is

az etanol könnyen kicsapódik. Nekem is kb ettől függ, hogy az omega elsőre vagy másodjára indul csak :huh:

A külön fúvóka megoldaná a problémát, de azt nem lehet csak úgy ukmukfuk beletenni, ugyanúgy hengerenként kellene a meglévő

injektorfejek mellé ugyanolyanokat, de ettől olcsóbb megoldás amit Udi vázolt, hogy váltószeleppel benzin/E85 váltást lehetne. Szerintem

ez már túl nagy átalakítás azért, hogy biztos elsőre elinduljon az autó :lol: Akkor inkább vennék használtan állófűtést, az tuti megold minden

problémát, és nagyot ugrik az autó komfort fokozata vele, a motor élettartama is. ;)

Köszönöm, a többit majd személyesen, ne itt értetlenkedjek:)

Lehet privi üzi is, meg itt is nyugodtan kérdezhetsz :angry:

Ezért van ez a topik, hogy mi is megértsük :blink:

Amúgy mi az az "L" aminek in/out-ja is van? Azon a grafikonon melyik tengely mit takar?

Lambda :lol: Maga a grafikon nem túl hasznos infót tartalmaz, de a bemenet és kimenet különbségét hivatott láttatni.

Az értékek nem fizikai mértékegységgel jellemezhetőek, csak egységek.

Link to comment
Megosztás:

Ezért van ez a topik, hogy mi is megértsük :lol:

...

Line-nak tippeltem, melegedési szakaszban... majd Gabi eldönti, mi publikus a belső működésből. :huh:

igazából a 380 után történt hirtelen kilengés kiváltó okát kerestem, gondolom ott váltott hidegmódról?

csak érdeklődés szinten dolgoztam fel a logrészletet, mailben akartam elküldeni, de nem találtam közvetlen, csak a bcsupportost email-t.

--ha már így belefolyunk:

jelenleg még mindig tiszta E85 megy a C20NE, most gyári compuval. AC kapcsolóval felnyomva a nyomást (4,5)azonnal indul, 1-2 percig toporgósan gyorsít.

fogyasztás városban rengeteg, 12-15 között, de 3km-ert megyek dugóban. pályán is sok, 10körül.

ma benzinpróba lesz hosszútávon, visszafelé a fogyott részt E85-el töltöm fel, hátha kialakul valami normálisabb szám.

Link to comment
Megosztás:

Line-nak tippeltem, melegedési szakaszban... majd Gabi eldönti, mi publikus a belső működésből. :huh:

Elég sok dolog publikus lehet, nyugodtan kérdezhetsz :lol:

Valóban melegedési szakaszról készült a log, régi multec vezérlőnél ugyanis az ecu hőmérsékletszondájánál

kisebb bibibe ütköztünk. Az ecu többször mérőfeszt vált, ezért lehetetlen mérni a valós hőmérsékletet rajta,

ez a logban is tisztán látszik a kiemelt részeknél. Így tegnap átkötöttük johnny corsájában a hőmérséklet jel

vezetéket az óraegység szondájára, azon rendben működik :lol:

Link to comment
Megosztás:

igazából a 380 után történt hirtelen kilengés kiváltó okát kerestem, gondolom ott váltott hidegmódról?

csak érdeklődés szinten dolgoztam fel a logrészletet, mailben akartam elküldeni, de nem találtam közvetlen, csak a bcsupportost email-t.

Az nem igazán kilengés, ott kezdődik a lambdaszabályzás, ezután bármikor ekkora eltérések lehetnek (ez a valóságban max 40mV lehet

szondafeszültségben normál módban, ehhez mérten szabályoz).

bcsupport-os mail él erre a témára, nyugodtan lehet használni :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap amúgy az új simtec vezérlő bánatát is megoldottam, most már rendben működik a Z18XE motoros G Astrában is

az átalakító. Ma reggel a hidegindítás is elég jól ment a tulajnak, pedig még a hőfok sem volt pontosan beparaméterezve.

Majd tőle is jönnek a tapasztalatok, remélem erre a fórumra is eltalál idővel :huh:

Johnny! Ha tudsz, majd csinálj menet közben logokat, aztán küldd át mélen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az nem igazán kilengés, ott kezdődik a lambdaszabályzás...

köszönöm, pont erre gondoltam.

A TS jel grafikonja szépen kiadta az mérőfesz-ugrásokat... nem lehetne ezt a jelet valahogy normálni a feszültséggel, hogy ne az egyvezetékes, távolabbi jellel kelljen dolgozni?

az ML 4.1 compuja is váltja vajon a mérőfeszt?

Link to comment
Megosztás:

A TS jel grafikonja szépen kiadta az mérőfesz-ugrásokat... nem lehetne ezt a jelet valahogy normálni a feszültséggel, hogy ne az egyvezetékes, távolabbi jellel kelljen dolgozni? az ML 4.1 compuja is váltja vajon a mérőfeszt?

Mire gondolsz a normálás alatt? :huh:

Az óraegység szenzora is hasonló jellemzőkkel bír, és elég széles a jelspektrum a pontos elemzéshez, szóval nem gond

annak az alkalmazása. Egyelőre ez az egyféle vezérlő csinálta ezt a mérőfesz váltást, máshol nem találkoztam vele.

Boschnál nem csinált ilyet.

Link to comment
Megosztás:

A külön fúvóka megoldaná a problémát, de azt nem lehet csak úgy ukmukfuk beletenni, ugyanúgy hengerenként kellene a meglévő

injektorfejek mellé ugyanolyanokat, de ettől olcsóbb megoldás amit Udi vázolt, hogy váltószeleppel benzin/E85 váltást lehetne. Szerintem

ez már túl nagy átalakítás azért, hogy biztos elsőre elinduljon az autó :huh: Akkor inkább vennék használtan állófűtést, az tuti megold minden

problémát, és nagyot ugrik az autó komfort fokozata vele, a motor élettartama is. ;)

Én nem is teljes benzinre átállásra gondolok, hanem csak némi dúsításra...

Amíg nem történik néhány elindító robbanás a hengerben, addig a pillangószelepre fecskendezni némi benzint és miután az önindító leáll akkor a benzinadagolás is kikapcsolna...

Kb olyan lenne mintha mondjuk E65-öt vagy E30-atszívna be a motor az indításhoz és nem E85-öt.

A váltószelepnek meg azért tűrnie kellene a 3 BAR nyomást...és ezt megcsinálni tényleg nagyobb átalakítás...

De az enyém talán kivitelezhető...akár egy injekcióstűvel is...meg egy ablakmosó tartály-szivattyú kombóval...

:lol:

Bár eléggé sufnyitunying lenne... :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy számold, hogy alapjáraton a vákumvezérelt 3 baros nyomásszelep csak 2.6 bart szokott tartani. Ott sok lehet a 4.5bar.

Még egyszer gondold át, hogy biztos kevés-e ilyenkor az anyag, vagy inkább pont fordítva :lol:

előgyuszit nyugodtan vedd a kétszeresére :huh:

alapjárati mennyiség kb.-ra jó lett,de becsörög szesszel pedíg csak 2-4 fokot toltam a gyújtáson.gázzal még mindíg nem csörög.ja és itt kezd el a benyával is csörögni,szal az általam kevert(50-60%benya a többi szesz)keverék is olyan jó mint a szesz tisztán.

esetleg lehet,hogy nagyobb ford.on nem kap eleget és azért csörög?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom írta-e már valaki.

Kecskemétem a Budai kapunál az agip kúton 210Ft/liter az etanol.

Klubkártyára (edc kedvezmény) -5 forint, tehát 205

Jelenleg a Blue Dízel helyén az 5-ös kútfejen lehet tankolni.

öhm, Agip kúton a klubosoknak van kedvezményük? :huh:

Ez vajh minden Agip kúton felhasználható? :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.