Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

a lambda méregetés miért kell?

ha megvana konkrét tipus, akkor annaka csúcsfeszültsége nem adott?

Elméletben minden 0-1V keskenysávú szondával jó lesz a gyári paraméter, de az ördög nem alszik,

ellenőrizni kell, mert a lambdánál nagyon fontos, hogy 30-40mV-on belül maradjon a csalás :blink:

Nos az imént voltam egy Bosch szervízben ahol megmérettem a lambdámat. A gyári diagnosztikai csatlakozóval mérte a srác. Azt mondta hogy mivel nagy valószínűséggel egyidős az autóval így már alapjáraton néha belassul, de fordulaton szépen működik. Tehát elméletileg nem lesz vele semmi gond. Kiolvasott egy fordulatszámjeladó hibát is a kocsiból, de ez kiolvasás után nem jött vissza, azt mondta hogy nagy valószínűséggel ezt amikor lemerült az akksim, akkor tárolta el a kocsi. Más hiba nem volt, tehát megnyugodtam. :huh:

Alapjáraton minden vezérlőben lassul a lambdaszabályzási freki, ez teljesen természetes. A szegény-dús oldalak határfeszültsége lett volna

inkább az érdekes, hogy meddig megy le, és meddig fel :) De ha jónak titulálta, akkor biztosan az is :lol:

Z16XE ;)

Jaja, így már rémlik :lol: Bocs, de emlékezetből nem vagyok jeles :D

Azért kedvezményre jogosult vagy majd :angry:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

neked milyen is a motor? :lol:

www.teljesitmenymeres.hu, Budakeszi :D

E85power mérésbe szívesen beszállok majd felesben ;)

Optimális beállításhoz nekem két mérés kellett, mert az elsőn kiderült, hogy a gyári lambdám dús üzemben kicsit csal, emiatt 0.7 volt

a tartott lambdaérték 0.86 helyett. Korrekció után jó lett, így a diagramok is már a várt értéket hozták. Második mérés amúgy 50% árban :lol:

Én a jövő héten a környezetvédelmi mérést próbálom megejteni, remélem jut rá idő :huh:

Bocs, hogy belekotnyeleskedek, a mérőhely nem Budakalász?
Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton minden vezérlőben lassul a lambdaszabályzási freki, ez teljesen természetes. A szegény-dús oldalak határfeszültsége lett volna

inkább az érdekes, hogy meddig megy le, és meddig fel :D De ha jónak titulálta, akkor biztosan az is :lol:

Azt mondta hogy a felső határ amin ugrált 0,8 körül volt, az alsó határ pedig 0,1 körül. Fordulaton szépen csinálta is. :lol: Sajnos semmi papírt nem kaptam róla amin meg tudnám nézni, tehát az értékekben nem vagyok biztos. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy belekotnyeleskedek, a mérőhely nem Budakalász?

Ja, de, Budakalász :lol:

Azt mondta hogy a felső határ amin ugrált 0,8 körül volt, az alsó határ pedig 0,1 körül. Fordulaton szépen csinálta is. :lol: Sajnos semmi papírt nem kaptam róla amin meg tudnám nézni, tehát az értékekben nem vagyok biztos. :huh:

Az jónak tűnik :D

Link to comment
Megosztás:

A későbbi tesztelőknek a beszerelés hogy fog történni? Gondolom megbeszélt időpontban el kell menni hozzád és beépítésre kerül a dolog. Vagy azokat már saját magunknak kell beépíteni? :huh:

Ha minden igaz, wessz kartárs törökbálinti műhelye lesz a tesztelők hadszíntere :lol:

Én nem igazán fogok beépítéseket vállalni, mert nincs műhelyem. Lesznek partnerműhelyek,

akik a beszerelést végzik, pl wessz is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha minden igaz, wessz kartárs törökbálinti műhelye lesz a tesztelők hadszíntere :huh:

Én nem igazán fogok beépítéseket vállalni, mert nincs műhelyem. Lesznek partnerműhelyek,

akik a beszerelést végzik, pl wessz is :lol:

meg lesz leírás is, és az alapján otthon is elvégezhető lesz, csak ugye a beállításokbó adódó károkra gari nincs ...

Link to comment
Megosztás:

meg lesz leírás is, és az alapján otthon is elvégezhető lesz, csak ugye a beállításokbó adódó károkra gari nincs ...

Mondjuk ez vonatkozik szakműhelyi beépítésnél is a rendellenes használatra is.

Mert pl a katalizátort könnyen ki lehet nyírni azzal, ha mondjuk sport módba még

dúsabb lambda ablakot állít be a user :huh:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit off, de még is talán itt a helye...

Én azt hittem eddig, hogy az amcsik tényleg 91-es naftát tankolnak, de ez tévhit volt a részemről... gondolom nem egyedül voltam így ezzel eddig... :huh:

"http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations írta:The higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in Canada and the US, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90–91 US AKI=(R+M)/2, and deliver 98, 99 or 100 (RON) (93-94 AKI) labeled as Super Unleaded - thus regular petrol sold in much of Europe corresponds to premium sold in the United States."

Link to comment
Megosztás:

Kicsit off, de még is talán itt a helye...

Én azt hittem eddig, hogy az amcsik tényleg 91-es naftát tankolnak, de ez tévhit volt a részemről... gondolom nem egyedül voltam így ezzel eddig... :huh:

"http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations írta:The higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in Canada and the US, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90–91 US AKI=(R+M)/2, and deliver 98, 99 or 100 (RON) (93-94 AKI) labeled as Super Unleaded - thus regular petrol sold in much of Europe corresponds to premium sold in the United States."

Kicsit talán túl van bonyolítva. Az amcsik szeretnek mindenre saját külön értékeket, mérőszámokat kidolgozni, így van ez az olajminősítéssel is.

Bár ugye kicsit az is érthetetlen számomra, hogy Európában miért a kísérleti oktánszámot tüntetik fel, mikor a motorikus oktánszám "beszédesebb", hisz az mutatja jobban a valós állapotokat üzemi körülmények között. Nyilván ennek marketing okai vannak, hiszen a kísérleti oktánszám mindig nagyobb, de akár más miatt is használhatják így, az okát nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Mámegint a hülyeség! Az etanolról kérdezték a szakértőt, és írta hogy átalakítás nélkül motorkárosodást, korróziós problémákat, gumi alktrászek elöregedésést okozhatja ezért nem ajánlja. Ezek szerint átalakítóval már nem károsodik a motor, a gumi alaktrészek is tovább bírják, és nem korrodál semmit? :huh: Klikk ide!

Link to comment
Megosztás:

Mámegint a hülyeség! Az etanolról kérdezték a szakértőt, és írta hogy átalakítás nélkül motorkárosodást, korróziós problémákat, gumi alktrászek elöregedésést okozhatja ezért nem ajánlja. Ezek szerint átalakítóval már nem károsodik a motor, a gumi alaktrészek is tovább bírják, és nem korrodál semmit? :huh: Klikk ide!

Akkor már tudom miért halt meg a hengerfej a kocsimban. :lol: Valamint miért törött el a stabrúd bekötő, miért lyukadt ki a hátsó dob, miért szakadt el a kormánymű gumiharang és miért durrant el az övfeszítő. :lol:

Link to comment
Megosztás:

öööö. kialudt a pechlámpa az alto-n

eddig kaptam az ívet a felmenőktől, mert nem hitték el, hogy nem lesz baj (mert hát ugye bengával lett végül csak használva), mert hát ugye a "haszutmafor" azt írja, hogy baj lesz.

Mondjuk it csak a kötnyezetvédelem lehet szempont, mert olyan kicsi a fogyija.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már tudom miért halt meg a hengerfej a kocsimban. :huh: Valamint miért törött el a stabrúd bekötő, miért lyukadt ki a hátsó dob, miért szakadt el a kormánymű gumiharang és miért durrant el az övfeszítő. :lol:

Miért eddíg nem tudtad? Bár ezt nem értem hogyan ette meg a gumiharangot az etanol, lehet rácsöppent. :lol: Most nem tudtam tankolni, mert nem volt a kúton, de jó lesz összehasonlítási alapnak, mennyivel kajált többet vele.

Link to comment
Megosztás:

öööö. kialudt a pechlámpa az alto-n

eddig kaptam az ívet a felmenőktől, mert nem hitték el, hogy nem lesz baj (mert hát ugye bengával lett végül csak használva), mert hát ugye a "haszutmafor" azt írja, hogy baj lesz.

Mondjuk it csak a kötnyezetvédelem lehet szempont, mert olyan kicsi a fogyija.

Most nem mondom, hogy na ugye megmontuk, mert mindenki csak sejtette, hogy így lesz. De lehet csak az izzó halt meg. :huh:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.