opel16v Elküldve November20, 2009 Elküldve November20, 2009 a lambda méregetés miért kell? ha megvana konkrét tipus, akkor annaka csúcsfeszültsége nem adott? Elméletben minden 0-1V keskenysávú szondával jó lesz a gyári paraméter, de az ördög nem alszik, ellenőrizni kell, mert a lambdánál nagyon fontos, hogy 30-40mV-on belül maradjon a csalás :blink: Nos az imént voltam egy Bosch szervízben ahol megmérettem a lambdámat. A gyári diagnosztikai csatlakozóval mérte a srác. Azt mondta hogy mivel nagy valószínűséggel egyidős az autóval így már alapjáraton néha belassul, de fordulaton szépen működik. Tehát elméletileg nem lesz vele semmi gond. Kiolvasott egy fordulatszámjeladó hibát is a kocsiból, de ez kiolvasás után nem jött vissza, azt mondta hogy nagy valószínűséggel ezt amikor lemerült az akksim, akkor tárolta el a kocsi. Más hiba nem volt, tehát megnyugodtam. :huh: Alapjáraton minden vezérlőben lassul a lambdaszabályzási freki, ez teljesen természetes. A szegény-dús oldalak határfeszültsége lett volna inkább az érdekes, hogy meddig megy le, és meddig fel :) De ha jónak titulálta, akkor biztosan az is :lol: Z16XE ;) Jaja, így már rémlik :lol: Bocs, de emlékezetből nem vagyok jeles :D Azért kedvezményre jogosult vagy majd :angry:
Tomy61 Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 neked milyen is a motor? :lol: www.teljesitmenymeres.hu, Budakeszi :D E85power mérésbe szívesen beszállok majd felesben ;) Optimális beállításhoz nekem két mérés kellett, mert az elsőn kiderült, hogy a gyári lambdám dús üzemben kicsit csal, emiatt 0.7 volt a tartott lambdaérték 0.86 helyett. Korrekció után jó lett, így a diagramok is már a várt értéket hozták. Második mérés amúgy 50% árban :lol: Én a jövő héten a környezetvédelmi mérést próbálom megejteni, remélem jut rá idő :huh:Bocs, hogy belekotnyeleskedek, a mérőhely nem Budakalász?
robi-k Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 Azért kedvezményre jogosult vagy majd :lol: Köszi előre is! :lol: Ja, míg el nem felejtem, az e85power fórumon kicsit kíváncsiskodtam :huh:
Zsoltee Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 Alapjáraton minden vezérlőben lassul a lambdaszabályzási freki, ez teljesen természetes. A szegény-dús oldalak határfeszültsége lett volna inkább az érdekes, hogy meddig megy le, és meddig fel :D De ha jónak titulálta, akkor biztosan az is :lol: Azt mondta hogy a felső határ amin ugrált 0,8 körül volt, az alsó határ pedig 0,1 körül. Fordulaton szépen csinálta is. :lol: Sajnos semmi papírt nem kaptam róla amin meg tudnám nézni, tehát az értékekben nem vagyok biztos. :huh:
opel16v Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 Bocs, hogy belekotnyeleskedek, a mérőhely nem Budakalász? Ja, de, Budakalász :lol: Azt mondta hogy a felső határ amin ugrált 0,8 körül volt, az alsó határ pedig 0,1 körül. Fordulaton szépen csinálta is. :lol: Sajnos semmi papírt nem kaptam róla amin meg tudnám nézni, tehát az értékekben nem vagyok biztos. :huh: Az jónak tűnik :D
Zsoltee Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 Az jónak tűnik :lol: A későbbi tesztelőknek a beszerelés hogy fog történni? Gondolom megbeszélt időpontban el kell menni hozzád és beépítésre kerül a dolog. Vagy azokat már saját magunknak kell beépíteni? :huh:
opel16v Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 A későbbi tesztelőknek a beszerelés hogy fog történni? Gondolom megbeszélt időpontban el kell menni hozzád és beépítésre kerül a dolog. Vagy azokat már saját magunknak kell beépíteni? :huh: Ha minden igaz, wessz kartárs törökbálinti műhelye lesz a tesztelők hadszíntere :lol: Én nem igazán fogok beépítéseket vállalni, mert nincs műhelyem. Lesznek partnerműhelyek, akik a beszerelést végzik, pl wessz is :lol:
Novy Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 Ha minden igaz, wessz kartárs törökbálinti műhelye lesz a tesztelők hadszíntere :huh: Én nem igazán fogok beépítéseket vállalni, mert nincs műhelyem. Lesznek partnerműhelyek, akik a beszerelést végzik, pl wessz is :lol: meg lesz leírás is, és az alapján otthon is elvégezhető lesz, csak ugye a beállításokbó adódó károkra gari nincs ...
opel16v Elküldve November21, 2009 Elküldve November21, 2009 meg lesz leírás is, és az alapján otthon is elvégezhető lesz, csak ugye a beállításokbó adódó károkra gari nincs ... Mondjuk ez vonatkozik szakműhelyi beépítésnél is a rendellenes használatra is. Mert pl a katalizátort könnyen ki lehet nyírni azzal, ha mondjuk sport módba még dúsabb lambda ablakot állít be a user :huh:
pszilaj Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Mondjuk ez vonatkozik szakműhelyi beépítésnél is a rendellenes használatra is. Mert pl a katalizátort könnyen ki lehet nyírni azzal, ha mondjuk sport módba még dúsabb lambda ablakot állít be a user :lol: nem csak ki lesz mosva rendesen? :huh: :lol:
Tomy61 Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 nem csak ki lesz mosva rendesen? :huh: :lol:De, összeolvadt kerámia hordozóval egyetemben!
Atommanó Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Kicsit off, de még is talán itt a helye... Én azt hittem eddig, hogy az amcsik tényleg 91-es naftát tankolnak, de ez tévhit volt a részemről... gondolom nem egyedül voltam így ezzel eddig... :huh: "http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations írta:The higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in Canada and the US, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90–91 US AKI=(R+M)/2, and deliver 98, 99 or 100 (RON) (93-94 AKI) labeled as Super Unleaded - thus regular petrol sold in much of Europe corresponds to premium sold in the United States."
invictus Elküldve November22, 2009 Elküldve November22, 2009 Kicsit off, de még is talán itt a helye... Én azt hittem eddig, hogy az amcsik tényleg 91-es naftát tankolnak, de ez tévhit volt a részemről... gondolom nem egyedül voltam így ezzel eddig... :huh: "http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Regional_variations írta:The higher rating seen in Europe is an artifact of a different underlying measuring procedure. In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in Canada, the United States and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in Canada and the US, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90–91 US AKI=(R+M)/2, and deliver 98, 99 or 100 (RON) (93-94 AKI) labeled as Super Unleaded - thus regular petrol sold in much of Europe corresponds to premium sold in the United States." Kicsit talán túl van bonyolítva. Az amcsik szeretnek mindenre saját külön értékeket, mérőszámokat kidolgozni, így van ez az olajminősítéssel is. Bár ugye kicsit az is érthetetlen számomra, hogy Európában miért a kísérleti oktánszámot tüntetik fel, mikor a motorikus oktánszám "beszédesebb", hisz az mutatja jobban a valós állapotokat üzemi körülmények között. Nyilván ennek marketing okai vannak, hiszen a kísérleti oktánszám mindig nagyobb, de akár más miatt is használhatják így, az okát nem tudom.
warwolf Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 hvbnfxgm Ez az állandó akcentus...... :huh: :lol: :lol:
zotya975 Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 Ez az állandó akcentus...... :huh: :lol: :lol: Inkább vehetett volna magánhangzót. ;) :D
Gabo Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 Ez az állandó akcentus...... :huh: :lol: :lol: Én lenni kint 1 hét külföld, én felejt sokat magyar. Ken jú segíteni nekem, hogy érteni ezt, 'kóz én elszokni idegen kifejezés.... :D ;) Mi a baj megint?...
J0hnny Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 :huh: Pont te nézel bután...superman! :lol:
J0hnny Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 Én lenni kint 1 hét külföld, én felejt sokat magyar. Ken jú segíteni nekem, hogy érteni ezt, 'kóz én elszokni idegen kifejezés.... :lol: :lol: Mi a baj megint?... Hofi: "Őőőőő what is this kerek?.....zsömle te barom!" :huh:
zotya975 Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Mámegint a hülyeség! Az etanolról kérdezték a szakértőt, és írta hogy átalakítás nélkül motorkárosodást, korróziós problémákat, gumi alktrászek elöregedésést okozhatja ezért nem ajánlja. Ezek szerint átalakítóval már nem károsodik a motor, a gumi alaktrészek is tovább bírják, és nem korrodál semmit? :huh: Klikk ide!
daykiller Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Mámegint a hülyeség! Az etanolról kérdezték a szakértőt, és írta hogy átalakítás nélkül motorkárosodást, korróziós problémákat, gumi alktrászek elöregedésést okozhatja ezért nem ajánlja. Ezek szerint átalakítóval már nem károsodik a motor, a gumi alaktrészek is tovább bírják, és nem korrodál semmit? :huh: Klikk ide! Akkor már tudom miért halt meg a hengerfej a kocsimban. :lol: Valamint miért törött el a stabrúd bekötő, miért lyukadt ki a hátsó dob, miért szakadt el a kormánymű gumiharang és miért durrant el az övfeszítő. :lol:
mackosajt Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 öööö. kialudt a pechlámpa az alto-n eddig kaptam az ívet a felmenőktől, mert nem hitték el, hogy nem lesz baj (mert hát ugye bengával lett végül csak használva), mert hát ugye a "haszutmafor" azt írja, hogy baj lesz. Mondjuk it csak a kötnyezetvédelem lehet szempont, mert olyan kicsi a fogyija.
zotya975 Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 Akkor már tudom miért halt meg a hengerfej a kocsimban. :huh: Valamint miért törött el a stabrúd bekötő, miért lyukadt ki a hátsó dob, miért szakadt el a kormánymű gumiharang és miért durrant el az övfeszítő. :lol: Miért eddíg nem tudtad? Bár ezt nem értem hogyan ette meg a gumiharangot az etanol, lehet rácsöppent. :lol: Most nem tudtam tankolni, mert nem volt a kúton, de jó lesz összehasonlítási alapnak, mennyivel kajált többet vele.
zotya975 Elküldve November28, 2009 Elküldve November28, 2009 öööö. kialudt a pechlámpa az alto-n eddig kaptam az ívet a felmenőktől, mert nem hitték el, hogy nem lesz baj (mert hát ugye bengával lett végül csak használva), mert hát ugye a "haszutmafor" azt írja, hogy baj lesz. Mondjuk it csak a kötnyezetvédelem lehet szempont, mert olyan kicsi a fogyija. Most nem mondom, hogy na ugye megmontuk, mert mindenki csak sejtette, hogy így lesz. De lehet csak az izzó halt meg. :huh:
Recommended Posts