Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

azon gondolkodom, hogy 8v kisköbös mocikra is érdemes ezt betenni majd??

illetve 8 v sekhez is jó lesz?

tesztalanyok mintha 16v-sek lettek volna direkt.

Az ismi C30LE -je az tisztán üzemel vele, minden kütyü nélkül... :) hja az nem 8v... de csak 12 :)

A C20NE felesben gyönyörűen jár, sztem lehet kap majd egy drusza féle cuccot.. de majd kiderül...

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

mikorra várható a piacradobás?

tudnék két OFF-os megrendelőt is

3-4 hét kb

azon gondolkodom, hogy 8v kisköbös mocikra is érdemes ezt betenni majd??

illetve 8 v sekhez is jó lesz?

tesztalanyok mintha 16v-sek lettek volna direkt.

jó lesz, csak hengerenkénti legyen :)

Link to comment
Megosztás:

pár hete S. Alto 1.1 van nálam, anyám szplessezik.

Ma telenyomtam E85-tel. Még a nyári nedű van H.sámsonban, ezut fog téli érkezni.

Sámsontól Bp-ig semmi baja nem volt a gépnek, pedig mondhatni szinte üres tankra nyomtam teli.

Pesti pici araszolás után olvasólámpa gyulladt a műszerfalon...

Pedig már kezdtem örülni.

Tettem rá benyát, de mire hazaértünk, nem aludt el a lámpa.

Pedig a benya tankolása óta 300 km-t tettem bele.

Remélem kialszik.

Link to comment
Megosztás:

Az ismi C30LE -je az tisztán üzemel vele, minden kütyü nélkül... B) hja az nem 8v... de csak 12 :)

A C20NE felesben gyönyörűen jár, sztem lehet kap majd egy drusza féle cuccot.. de majd kiderül...

és az kisblokkos? :) az elmegy pakurával is mint a weimar :D

3-4 hét kb

jó lesz, csak hengerenkénti legyen ;)

tehát majd akkor szóljak, ha kész az se projekt :lol:

pár hete S. Alto 1.1 van nálam, anyám szplessezik.

Ma telenyomtam E85-tel. Még a nyári nedű van H.sámsonban, ezut fog téli érkezni.

Sámsontól Bp-ig semmi baja nem volt a gépnek, pedig mondhatni szinte üres tankra nyomtam teli.

Pesti pici araszolás után olvasólámpa gyulladt a műszerfalon...

Pedig már kezdtem örülni.

Tettem rá benyát, de mire hazaértünk, nem aludt el a lámpa.

Pedig a benya tankolása óta 300 km-t tettem bele.

Remélem kialszik.

látod?? tiszta rendes a kocsid, okosítani akar, ezért van olvasólámpa a műszerfalon, hogy olvass! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell itten ködösíteni! Suzukival mentél, vagy nem Suzukival mentél? :) Mit ír a használati az ovasólámpáról? Azon kívül, hogy vidd el szakszervízbe? :)

Mást nem nagyon.

Mivel tudom, mi okozta, így a szervízt csak akkor látogatjuk meg, ha záros időn belül mégsem alszik ki. Akkor is csak okosba kiütjük a hibát.

Csak azt nem értem, hogy miért 220 km után jelzett. Pedig végre jó volt érezni a cefre illatát a kipuffból.

Amúgy mikor kihűlt a moci, akkor sem problémázott nagyon az indulásnak, igaz, olyan hideg nem is nagyon volt tegnap.

Link to comment
Megosztás:

pár hete S. Alto 1.1 van nálam, anyám szplessezik.

Ma telenyomtam E85-tel. Még a nyári nedű van H.sámsonban, ezut fog téli érkezni.

Sámsontól Bp-ig semmi baja nem volt a gépnek, pedig mondhatni szinte üres tankra nyomtam teli.

Pesti pici araszolás után olvasólámpa gyulladt a műszerfalon...

Pedig már kezdtem örülni.

Tettem rá benyát, de mire hazaértünk, nem aludt el a lámpa.

Pedig a benya tankolása óta 300 km-t tettem bele.

Remélem kialszik.

Valószínüleg beverte a"túl szegény keverék" hibát. Hiába áll vissza a rend, csak komputeres hibatörlésel lehet eltávolítani a hibatárolóból. Így jártam a Nubira lll-omal én is. Lehet, hogy kár volt egyból megkínálni natúr E85-tel. Nekem 80% E85 és 20% benya keverék a max amit elvisel a vezérlő egység program. De erről opel16v sokkal több és biztosabb infót tud mondani. Gondolom, hogy az adaptív és a multiplikatív keverék hozzárendelés körül lehet a titok nyitja.

Üdv:Tomy61

Link to comment
Megosztás:

Valószínüleg beverte a"túl szegény keverék" hibát. Hiába áll vissza a rend, csak komputeres hibatörlésel lehet eltávolítani a hibatárolóból. Így jártam a Nubira lll-omal én is. Lehet, hogy kár volt egyból megkínálni natúr E85-tel. Nekem 80% E85 és 20% benya keverék a max amit elvisel a vezérlő egység program. De erről opel16v sokkal több és biztosabb infót tud mondani. Gondolom, hogy az adaptív és a multiplikatív keverék hozzárendelés körül lehet a titok nyitja.

Üdv:Tomy61

Feles és feletti aránnyal már mentem. Szóval nem egyből. Ez egy kísérlet volt, hogy hátha. És 220 km-ig jónak is tűnt. Hogy ott miért gondolta meg, azt kéne megtudni. Mert azért a pályán is volt gyorsítás, meg lassítás is. Ott is nyöghette volna. De pont ott nem.

Link to comment
Megosztás:

Valószínüleg beverte a"túl szegény keverék" hibát. Hiába áll vissza a rend, csak komputeres hibatörlésel lehet eltávolítani a hibatárolóból. Így jártam a Nubira lll-omal én is.

A hibatárolóból valóban, de nekem pl a V6 on (mit is hazudtam eddig?) 37 km után kialudt az olvasó lámpa ( persze eltárolta )

Link to comment
Megosztás:

A hibatárolóból valóban, de nekem pl a V6 on (mit is hazudtam eddig?) 37 km után kialudt az olvasó lámpa ( persze eltárolta )
Azért ennél sokkal bonyolultabb a dolog. A fedélzeti diagnosztika (OBD) számtalan jelet dolgoz fel, van amit folyamatosan figyelemmel kísér, van amit ciklikusan (vagyis az autónak a vez. egységében tárolt program szerinti menetciklus teljesítése után) ellenőriz. Általános ciklus jellemzők:1.: hidegindítás (kb 3 perc), szekunder levegő rendszer vizsgálat, 2.: állandó sebességű, kis terhelésű üzem (kb 15 perc), lambda szabályozás ellenőrzése 3. állandó közepes sebességű, közepes terhelésű üzem (kb 15 perc), lambda szabályozás ellenőrzése. Ráadásul a ciklus megszakad, ha a fordulatszám nagyobb 3000 fordulat/min, ha gázpedál helyzet gyakran változik, vagy ha a sebesség 100 km/h fölé nő. Ez az elv. A gyakorlat ennél is összetettebb. PL a Ford 14 lépcsős ciklust ír elő, megfelelő külső környezeti feltételek esetén is közel 1 óra alatt zajlik le. A hibakód felülírására akár több- sikeresen végrehajtott és megfelelő értékelésű- menet ciklusra is szükség lehet. Tehát egy ciklus alatt kigyújtja a pechlámpát, de több jó ciklus is szükséges lehet a lámpa kioltására (persze a történeti hibatároló ettől még tárolni fogja a hibakódot). A legjellemzőbb hibakódok- tapasztalataink szerint- a szegény vagy dús keverékre vagy az EGR működési zavarokra utalnak. Erről ennyit, mert a téma ettől sokkal de sokkal bonyolultabb, összetettebb.

Üdv:Tomy61

Link to comment
Megosztás:

Feles és feletti aránnyal már mentem. Szóval nem egyből. Ez egy kísérlet volt, hogy hátha. És 220 km-ig jónak is tűnt. Hogy ott miért gondolta meg, azt kéne megtudni. Mert azért a pályán is volt gyorsítás, meg lassítás is. Ott is nyöghette volna. De pont ott nem.

Szerintem valszeg azért pont Pesten verte be a csekklámpát, mert a megállás utáni kigyorsításoknál szegényül el legjobban

a keverékarány, autópályás menetnél annyira nem. :)

Link to comment
Megosztás:

A hibakód felülírására akár több- sikeresen végrehajtott és megfelelő értékelésű- menet ciklusra is szükség lehet. Tehát egy ciklus alatt kigyújtja a pechlámpát, de több jó ciklus is szükséges lehet a lámpa kioltására (persze a történeti hibatároló ettől még tárolni fogja a hibakódot).

Üdv:Tomy61

Értem én hogy "akár szükséges lehet a több ciklus", de mi van az én esetemmel? 37 km - Bp - Szentende - Bp útvonalon M0-án, és visszafelé aludt ki a lámpa. Vagy eszerint a V6 "ciklusideje" gyorsabb, vagy akár 1 jó eredmény után töröl?

Off Amúgy még C20NE-nél - 2004-ben - volt a homokos benya effektus, ott csak akkor gyulladt ki a pechlámpa mikor 3700 fölé akartam forgatni, amint alá esett a fordulat ki is aludt (az ok az AC előszűrőjének eltömődése volt, tehát nem kapott elég naftát gyorsításkor, illetve nem bírta a terhelt állapotot), de miért nem maradt égve a lámpa?... költői kérdés volt.. end of off :)

Link to comment
Megosztás:

ma tankoltam felesbe e85 öt, meg benzint

volt benne pár liter még, de már égett a lámpa...

érezhetem emiatt azt hogy mintha nyomatékosabb lenne amoci, jobban kilehetne gyorsítani, és egyenletesebb is az alapjárat??

legaábbis nem jött az a szabályos ingadozás se, ami hosszú utak alatt állandósulni szokott.

210ért tankoltam debrecenben AVIA kuton

igaza benya meg 300volt...

mindegy

5100ért kaptam 20 liter vmit :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem valszeg azért pont Pesten verte be a csekklámpát, mert a megállás utáni kigyorsításoknál szegényül el legjobban

a keverékarány, autópályás menetnél annyira nem. :)

Mindegy, remélem elalszik. Ha nem, akkor kiütjük.

Mondjuk míg a pályára felértem, az is 15 km volt majdnem. Gyorsít-lassít módban.

Novy, az a 300-as benya még nem is drága. Tankolj ótópályán... 315-320

Link to comment
Megosztás:

olyan 1/3-ra...mint máskor...ez volt a bevált állás...ha egy hangyányit kisebbre veszem, akkor nem megy és zabál...ha meg nagyobbra veszem, akkor nagyon zabál de nem megy jobban...ez az állás az "aranyközépút" :)

szerintem ezt a 2km-es utakat csutkahidegen nemnagyon szereti...ilyenkor benzinből is megevett 9-10 litert...

Ma megnézem milyen poti van benne hidegdúsításra és veszek egy olyantot és bevezetem a fülkébe. Indításkor feltekerem, és miután beindult, szépen visszatekerem...egy kísérletnek jó lesz! :)

Azért csak óvatosan azzal a poti bekötéssel... Mivel benthagyod az eredetit, csak párhuzamosan tudod rákötni az utastérben elhelyezendőt. Ebben az esetben ne felejtsd el, hogy más lesz az értéke minden esetben: Itt jön be a párhuzamosan kapcsolt ellenállások értékének kiszámítására alkalmazott képlet:

R eredő = R1*R2 / R1+R2

Ha két azonos értékű ellenállást párhuzamosan kapcsolsz, az eredő értéke pont a fele lesz! Amennyiben 2 különböző értékűt kapcsolsz párhuzamosan akkor minden esetben a kisebb értékűnél kisebb lesz az eredő...

Utánna kéne számolni...Mivel nem tudod kiiktatni az eredetit...

Link to comment
Megosztás:

Azért csak óvatosan azzal a poti bekötéssel... Mivel benthagyod az eredetit, csak párhuzamosan tudod rákötni az utastérben elhelyezendőt. Ebben az esetben ne felejtsd el, hogy más lesz az értéke minden esetben: Itt jön be a párhuzamosan kapcsolt ellenállások értékének kiszámítására alkalmazott képlet:

R eredő = R1*R2 / R1+R2

Ha két azonos értékű ellenállást párhuzamosan kapcsolsz, az eredő értéke pont a fele lesz! Amennyiben 2 különböző értékűt kapcsolsz párhuzamosan akkor minden esetben a kisebb értékűnél kisebb lesz az eredő...

Utánna kéne számolni...Mivel nem tudod kiiktatni az eredetit...

Köszi!

De pénteken megnéztem és ránézésre nem derül ki h mekkora ellenállású a poti.. :)

Ha megtudtam volna az értékét, akkor álltam volna neki. De úgy h teljesen szétszedtem volna magát a kis potit, addig amíg csak három láb marad belőle. Oda forrasztottam volna rá a másik drótjait! Így nem kellett volna eredőt számítgatni... :D

De mivel nincs semmi ráírva arra a kis kék valamire, csak a gyártó neve, így nem nyúlok hozzá...marad a 3szori indítózás.

Kérdés h az aksim meddig fogja bírni az este-reggel 3 indítózást...

Vagy pedig rászánom magam és kicseréltetem gariban...csak akkor megint kezdhetem a keverék beállítást... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

De pénteken megnéztem és ránézésre nem derül ki h mekkora ellenállású a poti.. :)

Ha megtudtam volna az értékét, akkor álltam volna neki. De úgy h teljesen szétszedtem volna magát a kis potit, addig amíg csak három láb marad belőle. Oda forrasztottam volna rá a másik drótjait! Így nem kellett volna eredőt számítgatni... :D

De mivel nincs semmi ráírva arra a kis kék valamire, csak a gyártó neve, így nem nyúlok hozzá...marad a 3szori indítózás.

Kérdés h az aksim meddig fogja bírni az este-reggel 3 indítózást...

Vagy pedig rászánom magam és kicseréltetem gariban...csak akkor megint kezdhetem a keverék beállítást... :)

A legegyszerűbb megéllapítási módja a potinak, hogy a két szélső lábára reámérsz egy Ohm mérővel... Bár mivel nem tudjuk, hogy mihez csatlakozik a panelon, így nem teljesen egyértelmű a mért érték pontossága, mivel az áramkörben levő alkatrész értéke megváltozhat a környezetében levő alkatrészek jelenlététől ... akár... de ez nem minden eseteben észlelhető...

Amúgy nincs mit megköszönnöd!

Mellesleg, ha a cserén töröd a fejed, érdemes lemérned a 3 kivezetés közötti ellenállás értékeket, mivel ha kicserélteted, nagyjából hasonlóra kell majd ismét beállítanod, ha már kitapasztaltad a beállítását. (Sztem célszerű megmérni előtte)

Ezt a mérést nem árt a másik potinál is megcsinálni, így talán rengeteg kellemetlenséget és üzemenyagot tusz megspórolni...De Te tudod! Bár nekem nincs ilyen cuccom, Én felesben nyomom...

Link to comment
Megosztás:

Értem én hogy "akár szükséges lehet a több ciklus", de mi van az én esetemmel?

A csekklámpa nem csak egy ilyen ellenőrzési ciklus végén gyulladhat ki, vagy aludhat el. Akkor is felgyullad, ha

az O2 integrátor elcsúszik túl szegény vagy túl dús irányba egy határértéken kívül. És ha ezért gyullad ki, akkor

miután az integrátor visszaért jó értékre, és ott is marad egy bizonyos ideig, akkor ki is alszik.

van relációja, vagy csak mentális? :)

van :)

Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbb megéllapítási módja a potinak, hogy a két szélső lábára reámérsz egy Ohm mérővel... Bár mivel nem tudjuk, hogy mihez csatlakozik a panelon, így nem teljesen egyértelmű a mért érték pontossága, mivel az áramkörben levő alkatrész értéke megváltozhat a környezetében levő alkatrészek jelenlététől ... akár... de ez nem minden eseteben észlelhető...

Amúgy nincs mit megköszönnöd!

Mellesleg, ha a cserén töröd a fejed, érdemes lemérned a 3 kivezetés közötti ellenállás értékeket, mivel ha kicserélteted, nagyjából hasonlóra kell majd ismét beállítanod, ha már kitapasztaltad a beállítását. (Sztem célszerű megmérni előtte)

Ezt a mérést nem árt a másik potinál is megcsinálni, így talán rengeteg kellemetlenséget és üzemenyagot tusz megspórolni...De Te tudod! Bár nekem nincs ilyen cuccom, Én felesben nyomom...

Ezzel csak annyi gondom van, h csak a két szélső lábon tudnék mérni bármit is, mert a többi bele van mélyedve a trutymóba... :)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.