Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Jelen pillanatban mondhatjuk azt, hogy majdnem 300 a benzin és 200 az kukoricapálinka..

Szóval bárki bármit mond.. megéri. Még nekem is aki folyamatosan panaszkodik a nagy fogyasztás miatt.. :)

Mondom, hogy nem minden esetben... például nekem kéne vennem nagyobb injektorokat, még nagyobb AC-t, arányaiban most átlagban 13-14 licivel járok el (ebben minden benne van, de ha nem csak városozok, akkor 12)...

13.5l/100 km ->210 HUF X 13.5l X 1.25 => 35.43 HUF/km

13.5l/100 km ->300 HUF X 13.5l X 1.00 => 40.50 HUF/km

5.07 HUF/km a spórolás...

Éves szinten:

10.000 km esetén cca 50.000 HUF

20.000 km esetén cca 100.000 HUF lenne a spórolás...

Ami az injektor és AC cserét illeti, valamint a programozást ez összességében közel két év alatt sem lenne még csak 0 sem...illetve az esetlegesen felmerülő problémák ami ebből adódhat (ami tudom, hogy nem adódik... :) )

Mellette szól a környezettudatosság, hogy kicsit megint lehet húzni az autón...

Ami viszont még ismét a negatív oldalt erősíti, hogy 50 licivel (teli tank) 290 lenne a hatótávolsága az autónak, ergo állandóan a kutakat kéne lesnem, mert ugye nem lehet zöld erőlöttyöt kapni bármelyik kúton...habár egyre több van már...

De láthatjátok, hogy nem elutasítom ezt az E85 dolgot, mert izgatja a fantáziám, csak a számok az én esetemben nekem nem azt igazolják, hogy csináljam, mert megéri...

Ez úgy gondolom, hogy szint minden sok lóerős turbós autó esetében ugyan így adott... hacsak nem épített autó, mert azt egyből lehet így csinálni, hogy ezeknek a kritériumoknak megfeleljen...

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Régi "szép" idők jutnak eszembe, amikor Pesten tankoltam kannákba és tankba cirka 130-160 litert. :) :) :D

Hosszabb utakra meg mindig vittem magammal elegendő üzemanyagot...igaz 1.4-es mocinak nincs olyan túl nagy étvágya E85-ből sem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam elég egyértelmű, hogy teljesítménynövelésre alkalmas az E85 (vagyis lenne) de spórolásra nem... ezt már kiveséztük szerintem... most az 1.2-es skodánál is kiderül, hogy igazából minimális az elfogyasztott üzemanyag árának a különbsége... de van egy közbenső tartomány ahol életképes a dolog...

Vannak gyárilag elbaxott konstrukciók, ott tényleg nincs mit tenni, az benyából is sokat fogyaszt, meg minden másból is, ha valaki haladni akar vele :)

Ezeket nem érdemes nézni, mert nem jó összevetési alap :D

Ami viszont még ismét a negatív oldalt erősíti, hogy 50 licivel (teli tank) 290 lenne a hatótávolsága az autónak

Igen, ez már egy elég erős ellenérv nálad, ezt el kell ismerni. :)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én azokat az embereket egyáltalán nem tudom megérteni aki képes olyan autóval járni ami 13 liter benzint eszik. Számomra ez horror.

Én évi 30e km-et megyek és az a 13 liter nagyobb luxus lenne mintha vennék részletre egy új autót.

Nekem az havi 100e lenne üzemanyagban. Most a haladósabb autóm az egy 131 lovas PDTDI,ami óvatos vezetés mellett 4.5 liter gázolaj az az havi 30e. Ami azt jelenti, hogy havi 70e amit egy autótrészletre lehet költeni esetlegesen. És ugye ezt a lóvét nem bukod el mert az autót többet is ér.. na mind1. Mondjuk ha kevés a paci akkor lehet venni 200 lovast is ami 6 lityit eszik..

Mindjuk egyik autó sem lesz egy impreza...

Bár ha jól halottam van már diesel impreza is.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én azokat az embereket egyáltalán nem tudom megérteni aki képes olyan autóval járni ami 13 liter benzint eszik. Számomra ez horror.

Én évi 30e km-et megyek és az a 13 liter nagyobb luxus lenne mintha vennék részletre egy új autót.

Nekem az havi 100e lenne üzemanyagban. Most a haladósabb autóm az egy 131 lovas PDTDI,ami óvatos vezetés mellett 4.5 liter gázolaj az az havi 30e. Ami azt jelenti, hogy havi 70e amit egy autótrészletre lehet költeni esetlegesen. És ugye ezt a lóvét nem bukod el mert az autót többet is ér.. na mind1. Mondjuk ha kevés a paci akkor lehet venni 200 lovast is ami 6 lityit eszik..

Mindjuk egyik autó sem lesz egy impreza...

Bár ha jól halottam van már diesel impreza is.

az autód addig ér többet, amíg meg nem veszed :)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én azokat az embereket egyáltalán nem tudom megérteni aki képes olyan autóval járni ami 13 liter benzint eszik. Számomra ez horror.

Én évi 30e km-et megyek és az a 13 liter nagyobb luxus lenne mintha vennék részletre egy új autót.

Sírj : város E85tel 20 lityi :D :lol: Benyával 17 körül :P :)

Az átlagom vegyeben 13.... Nem tudsz megérteni? Nem baj, én meg szeretem a kényelmet, és az sem baj ha erő is párosul hozzá :)

De ha itt tartunk én nem tom megérteni, hogy vki képes 20-30 ezret levezetni egy Astrával (nemcsak az elsőkerék miatt :lol: B) - volt alkalmam bérelni egy G Astrát, és levezetni ugyanazt amit z Omegámmal tettem meg. Hááát 1 hét után boldogan adtam vissza a kocsit - nem mert tetszett ;) ) Szal ez kinek mi...

Amúgy az elmúlt években évi 35 felett futottam, mondjuk akkor még a 2,2essel... de városban az is 13-14 et simán megette a lábam alatt, az autóutas-pályás átlagom10,5 volt. Ezzel benyával, dettó ezt hozom pályán.

A 3,2 be jan úta 20 e ment bele, de mivel munkanélküli vagyok, próbáltam csökkenteni a futott km-t.

Hja hogy ne csak offoljak, Drusza, ha egy C20Ne tesztalany kell - ha öreg, rozsdás vasat is tesztelni akarsz, akkor ott az A Omega.

Link to comment
Megosztás:

Sírj : város E85tel 20 lityi :lol: :lol: Benyával 17 körül :D :)

Az átlagom vegyeben 13.... Nem tudsz megérteni? Nem baj, én meg szeretem a kényelmet, és az sem baj ha erő is párosul hozzá :)

De ha itt tartunk én nem tom megérteni, hogy vki képes 20-30 ezret levezetni egy Astrával (nemcsak az elsőkerék miatt B) ;) - volt alkalmam bérelni egy G Astrát, és levezetni ugyanazt amit z Omegámmal tettem meg. Hááát 1 hét után boldogan adtam vissza a kocsit - nem mert tetszett :P ) Szal ez kinek mi...

Amúgy az elmúlt években évi 35 felett futottam, mondjuk akkor még a 2,2essel... de városban az is 13-14 et simán megette a lábam alatt, az autóutas-pályás átlagom10,5 volt. Ezzel benyával, dettó ezt hozom pályán.

A 3,2 be jan úta 20 e ment bele, de mivel munkanélküli vagyok, próbáltam csökkenteni a futott km-t.

Hja hogy ne csak offoljak, Drusza, ha egy C20Ne tesztalany kell - ha öreg, rozsdás vasat is tesztelni akarsz, akkor ott az A Omega.

Egy uccsó Off..

Az astrát az sszonynak vettem, de most annyira érdekel az etanol téma, hogy azt használjuk mindenre leginkább. Én is nehezen bírom eltölteni benne azt napi 2-3 órát. De a kíváncsiság sok mindenre képessé tesz.. :D Szóval elhiszem, hogy kis szar autót meg minden, de nagy autóbol is van diesel. és a 20 lityi benya helyett lesz 8 lityi gázolaj. Vagy ugye 25 lityi etanol... fú de durva.. :lol: Mintha simán 20ezreseket tömködnél bele a tankba... áááá horrrror! :P Vagy akár simán tüzet is rakhatnál belőlük.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én azokat az embereket egyáltalán nem tudom megérteni aki képes olyan autóval járni ami 13 liter benzint eszik. Számomra ez horror.

Én évi 30e km-et megyek és az a 13 liter nagyobb luxus lenne mintha vennék részletre egy új autót.

Nekem az havi 100e lenne üzemanyagban. Most a haladósabb autóm az egy 131 lovas PDTDI,ami óvatos vezetés mellett 4.5 liter gázolaj az az havi 30e. Ami azt jelenti, hogy havi 70e amit egy autótrészletre lehet költeni esetlegesen. És ugye ezt a lóvét nem bukod el mert az autót többet is ér.. na mind1. Mondjuk ha kevés a paci akkor lehet venni 200 lovast is ami 6 lityit eszik..

Mindjuk egyik autó sem lesz egy impreza...

Bár ha jól halottam van már diesel impreza is.

Nyilván mindenkinek más a sok... volt amikor nekem is elképzelhetetlen sok lett volna a 13 lici, de még csak a 6 is... de hát ahogy mondani szokták, állítólag nekem összejött az élet... :)

Jah, és igen, van dízel impreza, de az attól még nem STI... :D :)

Link to comment
Megosztás:

Én is nehezen bírom eltölteni benne azt napi 2-3 órát. De a kíváncsiság sok mindenre képessé tesz.. :) Szóval elhiszem, hogy kis szar autót meg minden, de nagy autóbol is van diesel. és a 20 lityi benya helyett lesz 8 lityi gázolaj. Vagy ugye 25 lityi etanol... fú de durva.. :) Mintha simán 20ezreseket tömködnél bele a tankba... áááá horrrror! :D Vagy akár simán tüzet is rakhatnál belőlük.. :lol:

11 évig volt olajkályhám... kösz nem... amúgy mivel az évi üzemanyag megtakarítás nem hozza vissza azt a pízt ami egy használt dízel megvételénél erősen szükséges lenne egy adagolófelújításra, és újat meg nem tudok venni (mivel Omega méretű, segghajtány nincs az opelnél, maradna a BMW, vagy Merci - az meg vhogy nem az én árkategóriám... szal marad ez, de igazából egy v8as lenne az igazi, úgy 340 cuitól fölfelé... :lol: B) )

Link to comment
Megosztás:

Nyilván mindenkinek más a sok... volt amikor nekem is elképzelhetetlen sok lett volna a 13 lici, de még csak a 6 is... de hát ahogy mondani szokták, állítólag nekem összejött az élet... :D

Jah, és igen, van dízel impreza, de az attól még nem STI... :lol: :P

Hát neked bejött, már terhes is vagy :lol: :lol:

No igen akinek számít 3 betű.. mint GTI, GTO, STI... ááá én ezeket nem értem meg B) ;) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én azokat az embereket egyáltalán nem tudom megérteni aki képes olyan autóval járni ami 13 liter benzint eszik. Számomra ez horror.

Én évi 30e km-et megyek és az a 13 liter nagyobb luxus lenne mintha vennék részletre egy új autót.

Nekem az havi 100e lenne üzemanyagban. Most a haladósabb autóm az egy 131 lovas PDTDI,ami óvatos vezetés mellett 4.5 liter gázolaj az az havi 30e. Ami azt jelenti, hogy havi 70e amit egy autótrészletre lehet költeni esetlegesen. És ugye ezt a lóvét nem bukod el mert az autót többet is ér.. na mind1. Mondjuk ha kevés a paci akkor lehet venni 200 lovast is ami 6 lityit eszik..

Mindjuk egyik autó sem lesz egy impreza...

Bár ha jól halottam van már diesel impreza is.

pálya trélerrel amint 1 senator lógott:29 liter gáz/100km.igaz nem is cammogtam vele 100al.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem minek lovagolni a témán!

Ez nem a "sok pénzem van,nagy autóm van" topik ha jól tudom,nem kell itt vilogni szerintem,kinek mekkora és milye van!

Nekem a corsa 10 lityót eszik városban,de az "élményért" fizetni kell.Ennyi!Nem kell ezt ragozni.

Van aki a gyorsulás miatt,van aki a kényelem miatt.

Ennyi!

Aki bevarrt zsebű,ne vegyen autót,járjon BKV-val!

Link to comment
Megosztás:

Nem értem minek lovagolni a témán!

Ez nem a "sok pénzem van,nagy autóm van" topik ha jól tudom,nem kell itt vilogni szerintem,kinek mekkora és milye van!

Nekem a corsa 10 lityót eszik városban,de az "élményért" fizetni kell.Ennyi!Nem kell ezt ragozni.

Van aki a gyorsulás miatt,van aki a kényelem miatt.

Ennyi!

Aki bevarrt zsebű,ne vegyen autót,járjon BKV-val!

Ez így van!!!!

Astrámat sokan lenézik a cégeknél....ki lóg a sorból, de amikor elvittem pár "nagy autós, lóerő bajnokot" kanyarokban majdnem letépték a "majrévasat" és amikor elérte a 216-ot csak lestek ennyit nem tudhat az 1.4i. Utána ők is elvittek engemet...egyenesben király volt a gép de kanyarokban valahogy nem hozta azt a "élményt". :) Ok, nem Impreza volt hanem hétköznapi nagymocis luxus verdák. :)

Link to comment
Megosztás:

Képzeljétek ma reggel nem indult el az astra csak vagy 5.-re.

Nem tudom mi baja lehetett. A szokásos indítás volt 1-2mp tekerés majd pihi aztán meg másodikra szokott pöccre indulni,de most csak köszörült.

Vártam.. indítottam.. semmi.. megint.. semmi. Majd kiszál géptető kinyit.. kábelek átnéz sehol semmi gond.. visszaül.. pöccre indul.

Mi lehetett a gond??? Üzemanyagszűrő? Még nem volt cserélve. És van benne már 2e az etanol óta. De az autót csak 4 éves, 60e Km-el.

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Cserélj szűrőt, az úgyis mindenképpen kell, aztán meglátod :)

ja és ha van utólagos riasztód vagy spéci immód, akkor azt is nézd meg, sok szívástól kíméled meg magad :)

Majd lehet, hogy hétvégén berakom ezt a garázsba aztán megkeresem a riasztót... ha egyáltalán van.. a gyári kulcsal nyitom meg zárom és külön sziréna sincs rajta. Szóval nem tudom milyen riasztó van benne. Van ezekhez gyári riasztó?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.