Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

kütyüvel, de tiszta E85-tel. nemtom mi nem érthető ezen? :)
Na, látom, nálatok-opeles berkekben- is nagy a katyvasz és az értetlenség etanol ügyben. De fel a fejjel, ha kész at "OPEL " projekt, jöhet a Nubirám. Alig várja a lehetőséget. Nálunk az autó az alkoholista! :)

Üdv:Tomy61

Link to comment
Megosztás:

elég szomorú, ha kell benyát keverni a kütyüs használathoz, mert akkor már jobban jön ki az ember, ha vegyesben tankol és megmarad a ketyere ára :)

szerintem te direkt értetlenkedsz :)

kartárs azt mondta, tisztán jár E85-tel. ebből te levontad azt a következtetést, hogy az autója elmegy tisztán etanollal

átalakító nélkül, holott ebből egyáltalán nem következik ez :D Kapisch? :lol:

általában a tiszta E85 üzemhez nélkülözhetetlen az átalakító, ez az esetek 98%-a kb :lol:

Link to comment
Megosztás:

szerintem te direkt értetlenkedsz :D

kartárs azt mondta, tisztán jár E85-tel. ebből te levontad azt a következtetést, hogy az autója elmegy tisztán etanollal

átalakító nélkül, holott ebből egyáltalán nem következik ez :lol: Kapisch? :lol:

általában a tiszta E85 üzemhez nélkülözhetetlen az átalakító, ez az esetek 98%-a kb B)

nem olyan gyerek vagyok én, nem játszom a hülyét :) :)

Link to comment
Megosztás:

Látom egy kis kavarodás volt, hogy mivel járok és hogyan..

Szóval tiszta E85-öt tankolok. Ami ugye 85% szesz + 15% benya.

Az autó az nem tiszta.. kicsit koszos most így esőben. De van benne egy HunFlex DeLux.

És mennyit jársz vele rövid útra (<10km)? Mennyit városban? Sokat számít... :)

Még egyszer mondom, ne a nyári benzines fogyasztásodhoz számold a +20%-ot,

hanem vedd figyelembe, hogy zimában többet eszik benzinből is :)

Erre a kérdésre pedig azt tudom válaszolni, hogy napi 100km. amiből olyan 70 az országút max 100al és 30 város kicsi dugókkal.

A motor nem nagyon forog 2500 fölé..

És egy kis plusz infó amit tegnap kaptam az autómtól.

Addíg állítgattam visszafelé a hunflexet. Mire tegnap este kaptam egy checkengine-t.

Szóval elkeveselt a verda. Megint felcsavartam, majd meglátjuk mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Lambdaszonda hibája is tud nagy fogyit csinálni.... lehet, hogy már le van lassulva de még nem ad hibakódot. :D

Egy 2005-ös autónál ennek kicsi a valószínűsége :)

Szóval elkeveselt a verda. Megint felcsavartam, majd meglátjuk mi lesz.

Pedig akkor bele kell nyugodni, hogy ennyi az annyi. Tankolj benyát tisztán, kösd ki a hunflex test vezetékét, és mérj

fogyasztást benzinnel. Szerintem azzal is meglesz a 7L-ed akkor. Ez lesz a téli fogyasztásod :)

Link to comment
Megosztás:

Pedig akkor bele kell nyugodni, hogy ennyi az annyi. Tankolj benyát tisztán, kösd ki a hunflex test vezetékét, és mérj

fogyasztást benzinnel. Szerintem azzal is meglesz a 7L-ed akkor. Ez lesz a téli fogyasztásod :)

Ez van akkor. Ha azt mondod, hogy ez a normális akkor belenyugszom. Nem rakok bele benzint az tuti.. :)

Most középállásra tekertem a hunflex dúsító potiját. Úgy nézki ennek a motornak(Z16XE) ebben a hidegben kell az a többlet.

Link to comment
Megosztás:

fogyasztási adatok itt is igazolják a 20%os többletet?

A padon nem mértünk fogyasztást (mivel ennek nincsenek feltételei ott), de most már lassan 5000km-t mentem

az omegával tisztán etanollal, tehát vannak tapasztalatok. Kb egy héttel ezelőttig a vegyes fogyasztás a sport mód

teszteléssel is csak 20-25% többletet mutatott. Jelenleg az eco módot tesztelem (előtte nem használtam), és úgy néz

ki, bőven 20% alá bevihető a többletfogyasztás, persze normális vezetés mellett. Mivel még tesztelem a dolgot,

sokkal többet én sem akarok mondani, de egyelőre úgy néz ki, sokat lehet majd spórolni az eco móddal :)

A különbség itt abban mutatkozik a "hunflexletekergetősszegényítős" dologtól, hogy itt kontrollált körülmények között

történik a szegényítés, csakis mindig olyan mértékben, ami nem káros a motorra nézve, és csakis kis részterhelésen.

Link to comment
Megosztás:

Figyeld csak itt mit írtak.: Katt ide! 25-30% többletfogysztás???? :)

Ez a mérés több szempontból sem hiteles a szememben, bármennyire is igyekeztek.

Ezt már szóban említettem is annak az embernek, aki csinálta.

Többek között a legnagyobb pontatlanságok:

- nem az autó eredeti nyomásszabályzója kezeli az üzemanyagrendszert, biztos hogy nagyobb a nyomás, mint eredetileg

- nincs adaptív szabályzás a bioetunban, illetve a másikban a gyári ecu kérdéses hogy mennyire jól kezeli az etanolt

- nem kapunk képet arról, hogy valóban 1.00 lambdaértékek vannak-e a teszt során, valószínűsítem, hogy nagyon

ingadozó képet mutatott a lambdaablak

- ilyen kis mennyiségeknél számít a szűrőben, AC-ban, hídban és a csövekben maradó üzemanyag mennyisége is,

ami viszont minden egyes mérésnél bizonyosan máshogy alakult.

- nem éppen a legjobb a mérési alany, hiszen a kisköbcentis "erőltetett" motornak a hétköznapokban is elég nagy

ingadozásokat mutat az átlagfogyasztása, nagyon érzékeny szerkezet az aktuális külső behatásokra, igénybevételre.

Meg még sorolhatnám. Részemről ennél jóval hitelesebb két telitankolás közt mért adat, egy normálisabb erő/súly

arányú motoron (erre konkrétan az én omegám sem a legjobb példa, de reményeim szerint tudok majd prezentálni

ennél jobb alanyokkal is a fenti méréstől bőven eltérő eredményt) :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a mérés több szempontból sem hiteles a szememben, bármennyire is igyekeztek.

Ezt már szóban említettem is annak az embernek, aki csinálta.

Többek között a legnagyobb pontatlanságok:

- nem az autó eredeti nyomásszabályzója kezeli az üzemanyagrendszert, biztos hogy nagyobb a nyomás, mint eredetileg

- nincs adaptív szabályzás a bioetunban, illetve a másikban a gyári ecu kérdéses hogy mennyire jól kezeli az etanolt

- nem kapunk képet arról, hogy valóban 1.00 lambdaértékek vannak-e a teszt során, valószínűsítem, hogy nagyon

ingadozó képet mutatott a lambdaablak

- ilyen kis mennyiségeknél számít a szűrőben, AC-ban, hídban és a csövekben maradó üzemanyag mennyisége is,

ami viszont minden egyes mérésnél bizonyosan máshogy alakult.

- nem éppen a legjobb a mérési alany, hiszen a kisköbcentis "erőltetett" motornak a hétköznapokban is elég nagy

ingadozásokat mutat az átlagfogyasztása, nagyon érzékeny szerkezet az aktuális külső behatásokra, igénybevételre.

Meg még sorolhatnám. Részemről ennél jóval hitelesebb két telitankolás közt mért adat, egy normálisabb erő/súly

arányú motoron (erre konkrétan az én omegám sem a legjobb példa, de reményeim szerint tudok majd prezentálni

ennél jobb alanyokkal is a fenti méréstől bőven eltérő eredményt) :)

Hát ja, meg mivel volt benne emberi tényező, és egy esetleges részrehejlás növelheti a cipőméretet, erről meg tudnák mesélni, hány litert jelent. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát ja, meg mivel volt benne emberi tényező, és egy esetleges részrehejlás növelheti a cipőméretet, erről meg tudnák mesélni, hány litert jelent. :)

A cikk volt már itt, és akkor épp taglaltam, hogy az 1.2 Fabia mennyire nem nyerő ilyen szempontból. 4 évig volt, igaz nem sok km ment bele (26000) de azért az tapasztalat az tapasztalat. A forgalomtól függően ugyanaznap tudtam 9 et és 7,8 as fogyit is produkálni, és épp mennyire voltam "begőzölve" a többi autós "társra" .... hja és minimális "elváltásokat" "tolerálta csökkenő vagy megugró fogyasztással... (2-500 rpm differenciával)

Link to comment
Megosztás:

A cikk volt már itt, és akkor épp taglaltam, hogy az 1.2 Fabia mennyire nem nyerő ilyen szempontból. 4 évig volt, igaz nem sok km ment bele (26000) de azért az tapasztalat az tapasztalat. A forgalomtól függően ugyanaznap tudtam 9 et és 7,8 as fogyit is produkálni, és épp mennyire voltam "begőzölve" a többi autós "társra" .... hja és minimális "elváltásokat" "tolerálta csökkenő vagy megugró fogyasztással... (2-500 rpm differenciával)

tehát akkor egy kaka :)

alulmotorizált az az 1.2es egy akkora bódéba.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez azt jelenti, hogy általánosságban nem kijelenthető, hogy E85 a tuti? Van lefele is meg felfele is egy határ ami alatt illetve felett már annyira nem nyerő??? Felfele ez biztos így van... erről már írtam többször is, hogy nekem emiatt nem jó... én már valószínűleg túl vagyok ezen a határon...

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt tudom mondani, hogy ha nincs nagy cipős kedvem(3000nél elváltás és max 110 km/h, de átlag 95-100 km/h), akkor hosszú úton kitudok hozni egy 7-7,5 literes fogyasztást HunFlex-szel, a benyás 6-6,5 helyett. Ami azt jelenti, jelen állapotban, hogy a benzines 18-19,5 HUF/km helyett 14,7-15,75 HUF/km költséggel tudok autózni.

Nekem ez is sokat jelent, mert ez évi 30-35 ezer forint megtakarítást jelent. Jó ebből az idén még le kell számolni a HunFlex 20ezres árát.

Mindenkinek magának kell eldöntenie, h megéri-e az átalakítás, avagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Várjátok ki, amíg ki lesz tesztelve az eco mód... :D

Amúgy Anti nem értem ezt a felső meg alsó határt :) Mire érted ezt? :)

Nálam az utóbbi tankolásoknál megállt 20%-ban a túlfogyasztás, néha még egy

hajszállal kevesebb is volt. És még csak most péntek óta tesztelem az eco módot,

de még kellett kicsit javítgatni rajta, szerintem jövő héten már tudok eredményeket

mondani a fogyasztásról így :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam elég egyértelmű, hogy teljesítménynövelésre alkalmas az E85 (vagyis lenne) de spórolásra nem... ezt már kiveséztük szerintem... most az 1.2-es skodánál is kiderül, hogy igazából minimális az elfogyasztott üzemanyag árának a különbsége... de van egy közbenső tartomány ahol életképes a dolog...

Link to comment
Megosztás:

Nálam elég egyértelmű, hogy teljesítménynövelésre alkalmas az E85 (vagyis lenne) de spórolásra nem... ezt már kiveséztük szerintem... most az 1.2-es skodánál is kiderül, hogy igazából minimális az elfogyasztott üzemanyag árának a különbsége... de van egy közbenső tartomány ahol életképes a dolog...

Jelen pillanatban mondhatjuk azt, hogy majdnem 300 a benzin és 200 az kukoricapálinka..

Szóval bárki bármit mond.. megéri. Még nekem is aki folyamatosan panaszkodik a nagy fogyasztás miatt.. :)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.