Tomy61 Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Üdv Tomy! Majd megírhatnád a tapasztalataidat az autódnál az E85 használatáról itt is, biztos érdekli az ittenieket :)Gondoltam, itt is kavarok egy kicsit. Tahitótfaluba vitt az utam. Hát a régi TSZ telepen látok egy magán benzinkútat. Tankolni kellene lassan, még kb 10 lityi benya lötyögött a Lacsi tankjában. Sosem szerettem nagyon lefogyasztani a tankot. Látom ám, hogy E85-ös kútfejük is van, ráadásul működik is. Lesz ami lesz, hirtelen felindulásból betankoltam 40 liter bioetanolt. Néztek egy páran, jó ez igy? Mondtam, hogy majd hazafelé kiderül, minden esetre a telefonomat bekapcsoltam. Kellemes meglepetésként ért a Lacsi működése. Talán egy kicsit nyúlósabb lett, de különben finoman autózható. Az indítással és gyorsítással kapcsolatban sem tapasztaltam semmi különlegességet. Azt hiszem, a napokban meghágom vele a teljesítménymérő padot. Kíváncsivá tett a projekt, ha már más nem, akkor majd én! Megtörtént az etanolos teljesítménymérés. Nagyjából azt kaptam, amit a közúti próba sejtetett. Na meg egy pár kiegészítő eredmény is számszerűsítve. Hát, lássuk a "medvét". A mérésekdiagramjai és táblázata az alábbi helyen megtalálhatóak, bocsi a rossz minőségért, technikai okokból csak ennyire futotta most. etanol diagram etanol táblázat benzin-etanol összehasonlítás Az első kép: 10l 95 okt benzin és 40l bioetanol keverékével történt mérési diagramm. A második kép: a hozzá tartozó mérési táblázat. A harmadik kép: egymásra vetítve a benzines és etanolos teljesítmény ill. nyomatéki görbe. Érdekes megfigyelni, hogy etanollal kb 3200-as fordulatig nyomaték és teljesítményszegényebb a motor. Viszont az emissziós értékek figyelemre méltóak. Az alsó fordulatszám tartományi gyengülés ellenére elég jól autózható maradt a kocsi, 3200 ford. felett azonban még javultak is a telj. és nyomaték értékek. Ráadásul a CO jelentősen, a HC kevésbé, de csökkent. Nem elfelejteni: padlógázas gyorsításról van szó! További magyarázatot -úgy gondolnám-az esetleges kérdések alapján, célirányosan készségesen adnék. Nem módositó elektronikával mértem. A célom az volt, hogy mindenféle átalakítás nélkül hol az a határ (benzin-etanol keverési arányra és menetteljesítményre vonatkozóan) ami még nem okoz jelentős fogyasztás töbletet, emissziós értékekben nem lépi át a szélsőséges határokat (a túl szegény állapotra gondolok), a menetdinamika esetleges jelentős romlása nélkül működik a jármű. Mind ezt annak fényében tettem, hogy sajnos kevesünknek lakozik a zsebében 45-65000HUF. A mérési paraméterekröl: a padunk két teljesítmény értéket ad, az egyik a méréskori környezeti hömérsékleten, -páratartalmon, -légköri nyomáson mért érték, a másik pedig egy javitó képlettel módosított érték 20 C fokra, 30% páratartalomra és 1000hpa léköri nyomásra vonatkoztatott érték. A fogatónyomatékot is már korrigálva kapjuk meg.Az üzemanyagok hőfoka is természetesen fontos, hiszen labor mérésröl beszélünk, igyekezni kell azonos feltételek mellett elvégezni a méréseket. A mi padunk gyártója nem tartotta fontosnak. Azért érdemes belegondolni, hogy mennyire szélsőséges hőmérsékleti értékeket érhet el üzem közben az üa. A Diesel autóknál már régóta figyeli az ECU, kezd terjedni a benzineseknél is. Arról nem is beszélve, hogy mennyire típus függő a vizsgálat.A különféle vezérlőegység programok mind másképp tolerálják a beavatkozásokat.Az enyém pl. pechlámpával válaszolt a 100% E85-re. A lambda adaptáció lekoppant 25%-nál. Viszont 80% E85-tel remekül müködik. Sajnos még kevés az E85-ös kút. Persze lehet kannázni (mint anno a mosóbenzinnel), azért az otthoni biztonságos tárolás nem mindenkinek adatik meg.Én nem a teljesítmény növelés (tuning) oldaláról próbálok közelíteni, hanem a hétköznapi felhasználó szempontjából. Úgy gondolom, egyenlöre ennyi. Ha van kérdés, természetesen igyekszek válaszolni, ha tudok. Majd elfelejtettem, a mért autó: 2004. évjáratú, Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira III) 1,8 CDX, 48000 km-t futott. Üdv:Tomy61 Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Mióta van f astrában X14XE-d? :) Cseréltél motort a két autóban? :) Amúgy de, kábelvágás mindenképpen kell a beépítéshez. A motortér kábelkötegben az ecunál el kell vágni a 4 injektor vezetékét, és a lambda vezetékét, valamint vágás nélkül ugyan, de rá kell kötni a TPS és ICT szenzorra is egy-egy kábelt, aztán meg föld és gyújtás + is kell. Az eredeti állapot könnyen visszaállítható innen :D Nem értelek! A corsában van az X14XE. Megbeszéljük a dolgot,mert engem érdekel a móka! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 A corsában van az X14XE. Megbeszéljük a dolgot,mert engem érdekel a móka! astra f-et kértem ilyen mocival :) de ha nem lesz jó alany, akkor képbe kerülhetsz a corsával is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 astra f-et kértem ilyen mocival :lol: de ha nem lesz jó alany, akkor képbe kerülhetsz a corsával is. Nagyon-nagyon akarja. Tudhat valamit. :) :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 J0hnny! Megoldás egyszerű mocit cserélsz a Dezsőbe... :) :) Tomy! Üdvözöllek a fórumon, elektronika nélkül faterom Daewoo Nexiája max. 40%-ig jó, utána kigyullad a "pechlámpa". Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 J0hnny! Megoldás egyszerű mocit cserélsz a Dezsőbe... :D :) Tomy! Üdvözöllek a fórumon, elektronika nélkül faterom Daewoo Nexiája max. 40%-ig jó, utána kigyullad a "pechlámpa". Nem értem minek neki F astra! :lol: Ugyanaz a moci! Mindegy,darabolja akkor más kábelkötegét,én majd az SP1-es csomagnál áttérek a flextekről. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Nem értem minek neki F astra! :D Ugyanaz a moci! Mindegy,darabolja akkor más kábelkötegét,én majd az SP1-es csomagnál áttérek a flextekről. :) Nem biztos hogy teljesen ugyanaz a motor...a Tigra X14XE motorja is más mint az Astráé... bele is buktam egy szíjtárcsával...5 ezresem bánja... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szívósor is más biztosan vannak eltérések...sőt a tiédből pár ecotech dolog ki lett szedve...tehát nem gyári. :) Mi kivárjuk a sorunkat...viszont érdekes lenne lemérni az Fx-et Flextek-el, Hunflex-el és a Gabi féle elektronikával. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szívósor is más biztosan vannak eltérések...sőt a tiédből pár ecotech dolog ki lett szedve...tehát nem gyári. :lol: Mi kivárjuk a sorunkat...viszont érdekes lenne lemérni az Fx-et Flextek-el, Hunflex-el és a Gabi féle elektronikával. :lol: Te biztos kapsz még tesztlehetőséget, csak először a fentebb említett két motoron szeretném tesztelni a kütyüt, mert ezekben vannak olyan vezérlők, amiket még ki kell próbálni vele B) F astra pedig azért lényeges a corsával szemben, mert több hely van a bűvészkedésre, és most minden kis idő számít a tesztnél, nem a hozzánemférhetőséggel akarok még szívni :) Azért is írtam a nagyobb mocihoz inkább az omegát is, mert abban legkönnyebb a vezérlőhöz férni :) Még egyelőre most az eco módot finomhangolom a kütyüben, azt tesztelgetem. Aztán lesz még egy hitelesítő mérés a szenzor bemeneteknél, illetve egy részterheléses emissziómérés, hangolni kell még a hidegindításon is kicsit, és már kész is lesz a v1.0 :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Te biztos kapsz még tesztlehetőséget, csak először a fentebb említett két motoron szeretném tesztelni a kütyüt, mert ezekben vannak olyan vezérlők, amiket még ki kell próbálni vele :P F astra pedig azért lényeges a corsával szemben, mert több hely van a bűvészkedésre, és most minden kis idő számít a tesztnél, nem a hozzánemférhetőséggel akarok még szívni :) Azért is írtam a nagyobb mocihoz inkább az omegát is, mert abban legkönnyebb a vezérlőhöz férni :) Még egyelőre most az eco módot finomhangolom a kütyüben, azt tesztelgetem. Aztán lesz még egy hitelesítő mérés a szenzor bemeneteknél, illetve egy részterheléses emissziómérés, hangolni kell még a hidegindításon is kicsit, és már kész is lesz a v1.0 :D Drusza, nem sürgetni akarlak, de én hamarosan lelépek messze... Ha engem választasz akkor hamarosan be kéne rakni a cuccot (akár nem 100%os ecomód ban sem (nálam az a pár% úgyse számít ;) :lol: ) mert fater max elhordja a "kötelező" tesztekre a kocsit, de tuti, hogy a beépítésre nem "szán" időt. Ha lesz más az sem baj, nem az ingyencuccra hajtok. Azt majd megveszem :lol: - eccer ha hazajutok B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Drusza, nem sürgetni akarlak, de én hamarosan lelépek messze... Ha engem választasz akkor hamarosan be kéne rakni a cuccot (akár nem 100%os ecomód ban sem (nálam az a pár% úgyse számít :lol: :) ) mert fater max elhordja a "kötelező" tesztekre a kocsit, de tuti, hogy a beépítésre nem "szán" időt. Ha lesz más az sem baj, nem az ingyencuccra hajtok. Azt majd megveszem :) - eccer ha hazajutok :D Sajna nem megy ez olyan gyorsan. Legalább 1 hónap még, hogy 6 hengeresre tesztkütyüt adjak ki. de majd kedvezményesen megszámolom neked, ha hazatévedsz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
g.a.b Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szerintetek mitől nő folyamatosan a fogyasztásom?? Megint lementem 500 KM-et és most 8.8-ra jött ki.(7.5 - 8 - 8.5 - 8.8) Az autó még mindíg 2005 Astra G Z16XE. Jár valaki valaki ilyen autóval??? Mennyit kellene ennek zabálnia? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szerintetek mitől nő folyamatosan a fogyasztásom?? Megint lementem 500 KM-et és most 8.8-ra jött ki.(7.5 - 8 - 8.5 - 8.8) Az autó még mindíg 2005 Astra G Z16XE. Jár valaki valaki ilyen autóval??? Mennyit kellene ennek zabálnia? a mi off autónknál is ez volt.2-3000 km alatt felment a fogyi a benyás 6-6.5-ről 8.5-10-re.igaz nekünk tisztán ment szesszel és jól is kezelte a ecu....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szerintetek mitől nő folyamatosan a fogyasztásom?? Megint lementem 500 KM-et és most 8.8-ra jött ki.(7.5 - 8 - 8.5 - 8.8) Az autó még mindíg 2005 Astra G Z16XE. Jár valaki valaki ilyen autóval??? Mennyit kellene ennek zabálnia? jön a tél Link to comment Megosztás: More sharing options...
g.a.b Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 a mi off autónknál is ez volt.2-3000 km alatt felment a fogyi a benyás 6-6.5-ről 8.5-10-re.igaz nekünk tisztán ment szesszel és jól is kezelte a ecu....... Nekem is tiszta szesszel megy. Már nem szarakodok a hunflex beállítással. Holnap megkapom az új kütyüt. Gyorsan be is forrasztom aztán meglátjuk azzal mit mutat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Nekem is tiszta szesszel megy. Már nem szarakodok a hunflex beállítással. Holnap megkapom az új kütyüt. Gyorsan be is forrasztom aztán meglátjuk azzal mit mutat. nekünk nem kellett semmi kütyü.simán elkocog a verda mindennel. csak már lejöttem a cuccról :) elgázositottam az asszony autóját is.az gazdaságosabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Nekem is tiszta szesszel megy. Már nem szarakodok a hunflex beállítással. Holnap megkapom az új kütyüt. Gyorsan be is forrasztom aztán meglátjuk azzal mit mutat. ha megy tisztán, akkor minek kütyü? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Szerintetek mitől nő folyamatosan a fogyasztásom?? Megint lementem 500 KM-et és most 8.8-ra jött ki.(7.5 - 8 - 8.5 - 8.8) És mennyit jársz vele rövid útra (<10km)? Mennyit városban? Sokat számít... :) Még egyszer mondom, ne a nyári benzines fogyasztásodhoz számold a +20%-ot, hanem vedd figyelembe, hogy zimában többet eszik benzinből is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 ha megy tisztán, akkor minek kütyü? :) gondolom a reggelek mistt mostanság.......0 fok alatt nekünk sem szivesen indult vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 ha megy tisztán, akkor minek kütyü? :) kütyüvel megy tisztán. kapisch? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 És mennyit jársz vele rövid útra (<10km)? Mennyit városban? Sokat számít... :) Még egyszer mondom, ne a nyári benzines fogyasztásodhoz számold a +20%-ot, hanem vedd figyelembe, hogy zimában többet eszik benzinből is :) tavaly ijentályt volt az asszonynak 13 literes fogyija is itt a városban.10 km-re melózik...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 kütyüvel megy tisztán. kapisch? :) akkor nem tisztán megy, hanem kütyüvel :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 akkor nem tisztán megy, hanem kütyüvel :) kütyüvel, de tiszta E85-tel. nemtom mi nem érthető ezen? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 tavaly ijentályt volt az asszonynak 13 literes fogyija is itt a városban.10 km-re melózik...... talán ha lett volna egy jó átalakító, akkor nem lett volna ez a nagy étvágy :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 talán ha lett volna egy jó átalakító, akkor nem lett volna ez a nagy étvágy :) mivel megeszi városban benyából 8-9 litert szerintem sokat nem fogott volna 1 jó átalakító sem,és az árukat nézve soha nem hozná vissza az árát.na jó nem soha csak nagyon sokára, :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts