Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Igazából sehol nem találtam normális leírást vagy tanácsot ennek a cuccnak a beállításáról.

Tudja valaki, hogy mi alapján is kellene beállítani? Vagy esetleg milyen dúsítást kellene állítanom rajta ehhez a motorhoz?

Zöldkártya gépen már néztük az autót és igazából bárhova tekertem maradt a lambad 1.01 1.02....

A gyorsításoknál meg leginkább a finom gázas gyorsításnál van gond, meg a motorféknél amikor nem leveszem a lábam a gázról hanem egy hajszálnyit még nyomom... És ha egy kicsit jobban nyomom gyorsításnál akkor már semmi probléma.

Húz mint állat és nem is rángat. Padlógázon szintén.

Honnan tudom esetleg megállapítani, hogy túl szegény vagy esetleg túl dús a keverék? Egyáltalán tudom túl dúsítani?

Jah és még 1. Alig akar melegedni az autóm. Ennyivel kevésbé melegszik mint benzinnel? Ha megy a fűtésem maxon akkor szinte alig mozdul meg a mutató 60-70 fok körül lehet... ez gond a motornak? esetleg így többet eszik ha nem 80-90 fokon megy?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

benzinnel is gőzölögne... hideg van :)

a gyorsításos dolog amiatt lehet, mert a hunflex nem dinamikusan szabályozza a dúsítást, emiatt

gyorsításnál szegényebb lesz a keverék (ha meg gyorsításon lenne jó, akkor részterhelésen lenne

túl dús, többet is fogyasztana).

Lehet, hogy hülyeséget mondok, de ezt akár direktben is lehetne kezelni, pl. folytószelep potméterre/kapcsolóra kötéssel nem?

Gyorsabban lehetne reagálni, mint csak a Lambda érték figyelésével :)

Link to comment
Megosztás:

Zöldkártya gépen már néztük az autót és igazából bárhova tekertem maradt a lambad 1.01 1.02....

Mivel a gyári motorvezérlő feladata, hogy ilyen értéken tartsa... ha tekergeted a dúsítást, a motorvezérlő

mindig utánamegy, és szabályozza a lambda alapján. viszont ez csak részterhelésen vagy alapjárati üzemben

lesz ilyen szép, mert terhelésen már nem tud utánamenni a gyári motorvezérlő, ott előre programozott

karakterisztika alapján dolgozik főként.

Lehet, hogy hülyeséget mondok, de ezt akár direktben is lehetne kezelni, pl. folytószelep potméterre/kapcsolóra kötéssel nem?

Gyorsabban lehetne reagálni, mint csak a Lambda érték figyelésével :)

Az eddig kapható kütyük egyike sem néz semmit, csak fix paraméter alapján dúsít. Még a legjobb a bioetun, mert ott

legalább fordszám függvényében lehet programozni a dúsítást.

A saját kütyüm a gázpedál állást és a lambdát egyaránt figyeli, ezek alapján már elég perfekt módon működik az automata

szabályzás a sport móddal kiegészítve. Sajnos vannak határai a dolognak, mivel az injektor hamar fullon megy pl az

omiban is. Nálam a mérések alapján úgy 4000 fordulatig lehet a 0,86 lambdát tartani, utána úgy 4600-ig még a 0,92-t.

5000 után már biztos esik majd a teljesítménygörbe, mert akkor már közelít az 1.00 lambdához 100%-os injektornyitás

mellett etanollal. Persze ez engem nem annyira izgat, mert szinte sosem pörgetem addig :)

Ha minden jól megy, csütörtökön meglesz a fékpadi mérés is, és akkor már tudok lobogtatni valami hivatalos mérési

eredményt is :D

Link to comment
Megosztás:

Termosztát jó?

Nem 100-as de benyával úgy néz ki, hogy még nem volt ilyen nagy a probléma.

Azt figyeltem, hogy olyan 80-82 fok közt nyit és a reggeli hidegbe ilyenkor visszaesik a hőmérséklet olyan 60-70 fokra. Majd megint felmegy 80ra és megint visszaesik.

Kivéve ha padlón megy a fűtés mert akkor nem is tud felmelegedni 80ra.. :) Mondjuk nemrég vettem az autót, de amikor megvettem akkor folyamatosan 80-90 fok körül mozgott a mutató.

Most azt csináltam, hogy bevágtam egy kartonlapot a hűtő elé.. :) Ahogy régen fater csinálta... :D

Így nem ment 80 alá a hazaúton ma este. Majd meglátjuk reggel milyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Nem 100-as de benyával úgy néz ki, hogy még nem volt ilyen nagy a probléma.

Azt figyeltem, hogy olyan 80-82 fok közt nyit és a reggeli hidegbe ilyenkor visszaesik a hőmérséklet olyan 60-70 fokra. Majd megint felmegy 80ra és megint visszaesik.

Kivéve ha padlón megy a fűtés mert akkor nem is tud felmelegedni 80ra.. :) Mondjuk nemrég vettem az autót, de amikor megvettem akkor folyamatosan 80-90 fok körül mozgott a mutató.

Most azt csináltam, hogy bevágtam egy kartonlapot a hűtő elé.. :) Ahogy régen fater csinálta... :D

Így nem ment 80 alá a hazaúton ma este. Majd meglátjuk reggel milyen lesz.

Ha felmegy-lemegy akkor jó, mert akkor amikor visszaesik akkor nyit. Ha nagyon lassan megy fel, és nincs ingadozás akkor lehet gyanakodni.

Link to comment
Megosztás:

Ha felmegy-lemegy akkor jó, mert akkor amikor visszaesik akkor nyit. Ha nagyon lassan megy fel, és nincs ingadozás akkor lehet gyanakodni.

Jaja.. azt tudom, de van egy másik autóm is. Azon megáll 90-en a mutató aztán nem mozdul sehova. Ezért volt érdekes számomra ez a furcsa tánc.. :)

Mondjuk ezért nyithatna talán kicsit késöbb is.

Link to comment
Megosztás:

Jaja.. azt tudom, de van egy másik autóm is. Azon megáll 90-en a mutató aztán nem mozdul sehova. Ezért volt érdekes számomra ez a furcsa tánc.. :)

Mondjuk ezért nyithatna talán kicsit késöbb is.

Honnan van a verda? Lehet hogy müxik a termosztát, de nem lehetséges, hogy vmi meleg helyre készült? Mármint a termosztát.

Link to comment
Megosztás:

Miskolctól 40 km-re lakok északra, legközelebbi etanol forrás eddig Miskolc melletti kút volt a 26-os főúton Szirmabesenyőnél. A minap otthon furikázok, mikor látom a kis benzinkúton hogy bioetanol 218. Átvette a blackoiltól(vagy az is volt az a kút) az Avia, és egyből ki is rittyentette a szeszt!

Hát meglepődtem!

Urak, a 27-es számú főúton Szendrő városába megjelent az etanol!!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen, most nagyon belehúztak a bővítésbe :) Egyedül a dél-dunántúli régió maradt még ki, de remélhetőleg

az is hamarosan belekerül az E85 körbe. Amiről tudok, hogy nemsokára Pécsen nyitnak majd E85 kútfejet.

Itt Budaörsön 210ft, Csepelen nappal ugyanennyi, éjszaka automatából 208ft.

Link to comment
Megosztás:

ezt láttátok már?

http://etanol.blog.hu/2009/11/03/olcso_uj_e85_elektronika

ez sem tud sokkal többet, mint a többi, de legalább bentről állítható RT

Nem, érdekes. Csak nem tudom, központisnál nem jönne-e elő ugyanazok a gondok , mint az előzőnél. Az a legjobb, hogy ott a link a szövegben, ami a vaterához vezet, de megkérdezik a hsz-ben, hol lehet venni. Ha kibököd vele a szemét akkor sem látja.

Link to comment
Megosztás:

Nem, érdekes. Csak nem tudom, központisnál nem jönne-e elő ugyanazok a gondok , mint az előzőnél. Az a legjobb, hogy ott a link a szövegben, ami a vaterához vezet, de megkérdezik a hsz-ben, hol lehet venni. Ha kibököd vele a szemét akkor sem látja.

Én már rendeltem magamnak 1-et 1-2 hete. Majd letesztelem és írok róla.

Ha érdekel valakit akkor meg tudom adni a címét.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.