Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

A hosszútávú tervek között szerepel is, de elsősorban a teljesítmény növekedés miatt gobdolkodtam az SE-n, nem az etanol miatt, persze az is kell. Az a baj, hogy azt még csak be tudom adni az asszonynak, hogy beruházunk egy kütyüre, hogy olcsóbbak tankolhassak, de hogy kell 100 ropi, mert keveslem a 60 pacit... ez már nehezebb ügy. :rolleyes:

Nem kerül az 100 ropiba, talán a felébe. Én pl. 25-ért vettem a hengerfejet a sallangjaival, kábelköteggel, vezérlőcompival együtt. Ehhez kell még egy nagynyomású AC, meg egy-két vízcső. Ha a hengerfejet felújíttatom, azzal együtt lesz 50-60 körül.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem kerül az 100 ropiba, talán a felébe. Én pl. 25-ért vettem a hengerfejet a sallangjaival, kábelköteggel, vezérlőcompival együtt. Ehhez kell még egy nagynyomású AC, meg egy-két vízcső. Ha a hengerfejet felújíttatom, azzal együtt lesz 50-60 körül.

És a szerelés? Vagy ha nem jó az egyik befecskendező?

Link to comment
Megosztás:

És a szerelés? Vagy ha nem jó az egyik befecskendező?

Hát ez az, ha tudnám hogy semmi gond nem lesz, még bele is vágnák, de most jó a gép, nem hiányoznak a vajon miárt áll le, nem indul, rángat? Kérdések. Nade vagy vigyük át az egyébbe , vagy jóccakát, mert kipics lesz. <_< Részemről jóccakát. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Elég lett volna levenni a testkábelét.

Illetve hagyni is lehetett volna ahogy van, nem zavarja a benya.

Hagyni nem hagyom benne, nem kell hogy benyából is 10literes legyen a fogyasztásom. :rolleyes:

Tudom hogy elég lett volna leszedni a testkábelt, de én inkább kiszedtem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Na megjött a kútra az etanol, most viszont benzinjük nem volt. :rolleyes: Oda is szólt egy csávó amikor visszafordult nincs ám benzin, mondom nem baj, nem azzal megy. :D Nyomattam bele 20 litert, de lehet elsokaltam, mert kicsit rángat-fullad, igaz csak padlózáskor. <_< Normális használatkor nem venni észre. Most is 222.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap Csepelen 209.9-ért tankoltam E85-öt :rolleyes:

Még egyelőre csak kannába, mert ha minden jól megy, és marad időm ma, akkor ma lesz beüzemelve a kütyü az omegában :D

Érden 199 HUF parkvárosban. J0hnny ott tankolt nemrég.

Bár remélem a motorja meghalásának ehhez semmi köze <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végig olvastam mind a 131 oldalt, és szombaton kipróbáltam (1.6 X16SZ) az 50-50%-os "keveréket"...

Azóta kb 100 Km-t mentem, semmi hibajelzés, megy szépen. Ma reggel 12 fok volt kint, igaz, a garázsban 20, indult szépen! Majd valamelyik éjjel kint altatom el a gépet, meglátjuk mi lesz!

Amit nem értek: amikor eladják / beszerelik a cuccot, miért nem tesznek említést az üzemanyag pumpáról? Mint a fent említett cikkben is olvasható, más az etanolos pumpa... Ez tényleg így van, (1 ismerősöm a Visteonnál dolgozik, Ő is mondta, hogy arra nem ártana odafigyelni...) de akkor miért nem említi senki??? Az etanolhoz gyártott pumpa úgy van kitalálva, hogy jó erre is, arra is. De a benzines? Mivel "áll a pumpa a benzinben, a forgórészen átmegy az üzemanyag" oxidálhatja a kommutátor kivezetéseket, stb. többek közt ezért is más a gyári alkoholos pumpa.

Viszont astrákba való etanolos pumpát nem láttam sehol, még utalást sem rá!

Mondjuk, ha évente kell cserélni, még akkor is megéri! Most az utolsó fogyim 5.53L /100Km volt, meglesem felesbe mennyi lesz.

Vélemény?

Megint felesbe tankoltam, nem mondanám, hogy sokkal többet evett... +2.0 dl.

Fehérváron még mindíg 215 a cucc. Az E85-nek miért nem csökkentették az árát? Az nem benzin? Van benne kőolaj származék is nem??? De jó is lett volna pl. 207/L-es ár...

Link to comment
Megosztás:

Megint felesbe tankoltam, nem mondanám, hogy sokkal többet evett... +2.0 dl.

Fehérváron még mindíg 215 a cucc. Az E85-nek miért nem csökkentették az árát? Az nem benzin? Van benne kőolaj származék is nem??? De jó is lett volna pl. 207/L-es ár...

Szerintem azért mert az a kis mennyiségű benzin ami benne van, nem árképző. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nemsokára megérik az üzemanyagszűrő cserém. Valaki esetleg tudna írni szűrő típusokat, és átlag árakat, valamint beszerzési forrást?

Előre is köszi!

Én Unixos ezerpárszáz ft-ost preferálom.. amilyen sűrűn cserélgetem őket <_< :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat.

2005 óta van meg a szekér, most cserélem majd az elsőt, az E85 miatt. Utánna mennyi időnként "esedékes"?

Az etanol általában hamar kihozza az esetleges dzsuvát, utánna már nem koszolódik jobban mint a benzintől, ezért én már csak évente cserélem a olajcsere alkalmából , nem olyan drága, nem vág földhöz, még ha felesleges is.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap 207-ért tankoltam Csepelen, este 8tól hajnalig olcsóbb a kúton, mert automata önkiszolgos <_<

Amúgy már benne van omiban a kütyü, lementem 500km-t péntek este és tegnap. Egyelőre még sok

dolog nincs beállítva, meg még nem működik a hidegindítási algoritmus sem, de viszonylag jók a tapasztalatok.

Egyelőre fix 20%-os dúsítással 12,1L/100km lett a fogyasztás. Ebben volt kb 30% padlógáz és 40% autópálya 140-150-el :D

Nagyjából ez okés is, mert ilyen jobblábbal 10L körüli átlag szokott kijönni benzinből :D

Alul nagyságrendekkel jobb lett a motorkarakterisztika, mintha egy megrakott utánfutót akasztottam volna le róla -_-

Felül nagyjából ugyanolyan maradt, de majd a mérésen meglátjuk, pontosan hogy alakul az új karakterisztika :rolleyes:

Úgy 1800ft-ot spóroltam ezen az 500km-en B)

Jövő héten még kütyübeállítás és a sw véglegesítése megy.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap 207-ért tankoltam Csepelen, este 8tól hajnalig olcsóbb a kúton, mert automata önkiszolgos <_<

Amúgy már benne van omiban a kütyü, lementem 500km-t péntek este és tegnap. Egyelőre még sok

dolog nincs beállítva, meg még nem működik a hidegindítási algoritmus sem, de viszonylag jók a tapasztalatok.

Egyelőre fix 20%-os dúsítással 12,1L/100km lett a fogyasztás. Ebben volt kb 30% padlógáz és 40% autópálya 140-150-el :D

Nagyjából ez okés is, mert ilyen jobblábbal 10L körüli átlag szokott kijönni benzinből :D

Alul nagyságrendekkel jobb lett a motorkarakterisztika, mintha egy megrakott utánfutót akasztottam volna le róla -_-

Felül nagyjából ugyanolyan maradt, de majd a mérésen meglátjuk, pontosan hogy alakul az új karakterisztika :rolleyes:

Úgy 1800ft-ot spóroltam ezen az 500km-en B)

Jövő héten még kütyübeállítás és a sw véglegesítése megy.

Egyre jobban bosszant, hogy központis a gépem.... Bizti, hogy semmi esély a központisra? Tudom, már írtátok, hogy nem lesz jó, de hátha van 1 kis halvány reménysugár...

Link to comment
Megosztás:

Az etanol általában hamar kihozza az esetleges dzsuvát, utánna már nem koszolódik jobban mint a benzintől, ezért én már csak évente cserélem a olajcsere alkalmából , nem olyan drága, nem vág földhöz, még ha felesleges is.

Be' jó is lenne évente olajat cserélni! Akkor ha megyek három hónap alatt 10e km-t(olajcsere ezután), akkor minden 3-ik olajcserénél érdemes, vagy elég évente? Elvileg egy-két feles tankolás is kitakarítja annyira, hogy elég lesz évi 1 benyaszűrő csere nem?

Link to comment
Megosztás:

Be' jó is lenne évente olajat cserélni! Akkor ha megyek három hónap alatt 10e km-t(olajcsere ezután), akkor minden 3-ik olajcserénél érdemes, vagy elég évente? Elvileg egy-két feles tankolás is kitakarítja annyira, hogy elég lesz évi 1 benyaszűrő csere nem?

Hát szerintem is kitakarítja egy-két feles tank ehasználása. Én már meg is vagyok késve, mert tavasz óta felessel járok, de még nem cseréltem szűrőt. Én magamból indultam ki, nekem nagyjából évi 10 ezer kilóméter megy bele, ezért évente az olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

Jelentem a reggeli indítás csak egy picit volt rosszabb, mint máskor. Pedig 9,5 °C volt.

Második indítózásra beindult, igaz h kb 3-400-as fordulattal, de 2 másodperc múlva már szépen ketyegett. :rolleyes:

Az viszont érdekes hogy egy gázfröccsre állóhelyben nagyon szépen harap...

Most kipróbáltam, a melegítés nélkül hogyan is viselkedik. Hát torpan szépen. De ha az 1-2 másodperces torpanáson túl van akkor meg húz mint az igavonó! <_<

Link to comment
Megosztás:

Egyre jobban bosszant, hogy központis a gépem.... Bizti, hogy semmi esély a központisra? Tudom, már írtátok, hogy nem lesz jó, de hátha van 1 kis halvány reménysugár...

Ha építesz bele állófűtést, akkor abban is megoldható :rolleyes: De az SE-sítés olcsóbb :D

A fizikát nem tudod megtréfálni, ne is reménykedj -_-

Még nincs benne a hidegindítás funkció a kütyüben, ma reggel nekem is első tekerés után lefulladt, másodikra

rögtön pöccre indult. A héten asszem pont jó idő lesz kitesztelni majd a hidegindítás funkciót <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha építesz bele állófűtést, akkor abban is megoldható :rolleyes: De az SE-sítés olcsóbb :D

A fizikát nem tudod megtréfálni, ne is reménykedj B)

Még nincs benne a hidegindítás funkció a kütyüben, ma reggel nekem is első tekerés után lefulladt, másodikra

rögtön pöccre indult. A héten asszem pont jó idő lesz kitesztelni majd a hidegindítás funkciót <_<

Vagy dupla tartály és csak benzinnel indítani és átváltani utána szeszre... De ez sem lehet óccsó! -_-

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.