Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mert már sok helyen nincs olaj.... lásd pl Dubai... :rolleyes:

De akkor egyszerűen: NINCS jelenleg olyan technológia, ami minden szempontból kiválthatná a kőolajat a gazdaságban,

illetve a közszférában. Erre még az etanol sem jó. Ez is csak részmegoldás. Ha most hirtelen elapadna minden olajkút, akkor állna

mindenki mint borjú az új kapu előtt, és hidd el, nem lenne előhalászható "eddig elnyomott" technológia az életszínvonal fenntartására <_<

Ez így van. A belső égésű motor hallatlan előnye, hogy az elégetett keverék mindössze 6,4 tömeg%-át adja a benzin, amit magával hordoz az autó, a többit a környezetből nyeri. Ezt egyik villanyos megoldás sem tudja felülmúlni, ott magaddal kell vinni az energiatárolót. :D

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Ez így van. A belső égésű motor hallatlan előnye, hogy az elégetett keverék mindössze 6,4 tömeg%-át adja a benzin, amit magával hordoz az autó, a többit a környezetből nyeri. Ezt egyik villanyos megoldás sem tudja felülmúlni, ott magaddal kell vinni az energiatárolót. :rolleyes:

pontosítok:

A benzin energiasűrűsége sokkal nagyobb mint a zsebtelepé... <_<

Elküldve
pontosítok:

A benzin energiasűrűsége sokkal nagyobb mint a zsebtelepé... :D

És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik -_- egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

Elküldve
És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik -_- egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

neki kellene állni és feltalálni a hipertér energiát, és akkor meg lenne oldva minden... :D

Elküldve
És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik :D egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A mai belső égésűek továbbfejlesztésével sokkal több eredményt lehet elérni. Szelepvezérlés, ...stb. Nemsokára készek a DiesOtto motorok...inkább az ilyesmibe kell pénzt ölni.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

Elküldve
Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A mai belső égésűek továbbfejlesztésével sokkal több eredményt lehet elérni. Szelepvezérlés, ...stb. Nemsokára készek a DiesOtto motorok...inkább az ilyesmibe kell pénzt ölni.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

A villanynak csak az energiatároló egység a bibije...

Ott van a villámok hasznosítatlan energiája, a nap a szél energiája. De egyiket sem tudjuk igazán jól tárolni. Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... :rolleyes:

Ez a gond.

Ezért vannak előnyben a kemikáliák, mint energiahordozók.

Elküldve
Jah, ma délben megyek omival teljesítménypadra és emissziómérésre <_<

Ez még a benzin üzemben lesz mérve, az összehasonlítás végett :rolleyes:

Ne feledkezz meg rólam ha elkészül a kütyü, és tesztalany kell. :D

Elküldve
A villanynak csak az energiatároló egység a bibije...

Ott van a villámok hasznosítatlan energiája, a nap a szél energiája. De egyiket sem tudjuk igazán jól tárolni. Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... :rolleyes:

Ez a gond.

Ezért vannak előnyben a kemikáliák, mint energiahordozók.

Nem hiszek a villanyban. Persze ültem már az első generációs tanszéki autóban amiben kondiktól kapja a naftát a motor...durván gyorsult. Ami most készül a tanszéken, hibrid modell, van benne egy belső égésű motor, ami hidrogénnel, etanollal, benzinnel is képes üzemelni, és ez majd áramot termel, emellett lesznek benne akksik is, valamint kondenzátorok (ultrakapacitások). Ez a technológia még gyerekcipőben jár. De a hibridekhez látszik már, hogy nélkülözhetetlen lesz a kondenzátor a hirtelen energiaszükséglet miatt.

Én a sima motorok továbbfejlesztésében látok előnyt. A dízel motor magas hatásfokát már nagyjából kiaknázták, most az otto motorra kell átültetni a dízelnél megtanult technológiákat. Fojtószelepet és gyertyákat elhagyni, common-rail benzinbefecskendezést megvalósítani, korrekt feltöltést adni a motornak, a vezérlést pedig a fojtószelep helyett szelepvezérléssel és kipufogógáz-visszavezetéssel megoldani.

Aztán következő lépcsőben el kell hagyni a vezérműtengelyt és elektromosan vezérelt szelepeket beállítani. Persze ehhez még sokat kell fejlődni. De én ebben látom a kiutat. <_<

Elküldve
Nem hiszek a villanyban. Persze ültem már az első generációs tanszéki autóban amiben kondiktól kapja a naftát a motor...durván gyorsult. Ami most készül a tanszéken, hibrid modell, van benne egy belső égésű motor, ami hidrogénnel, etanollal, benzinnel is képes üzemelni, és ez majd áramot termel, emellett lesznek benne akksik is, valamint kondenzátorok (ultrakapacitások). Ez a technológia még gyerekcipőben jár. De a hibridekhez látszik már, hogy nélkülözhetetlen lesz a kondenzátor a hirtelen energiaszükséglet miatt.

Én a sima motorok továbbfejlesztésében látok előnyt. A dízel motor magas hatásfokát már nagyjából kiaknázták, most az otto motorra kell átültetni a dízelnél megtanult technológiákat. Fojtószelepet és gyertyákat elhagyni, common-rail benzinbefecskendezést megvalósítani, korrekt feltöltést adni a motornak, a vezérlést pedig a fojtószelep helyett szelepvezérléssel és kipufogógáz-visszavezetéssel megoldani.

Aztán következő lépcsőben el kell hagyni a vezérműtengelyt és elektromosan vezérelt szelepeket beállítani. Persze ehhez még sokat kell fejlődni. De én ebben látom a kiutat. :rolleyes:

Csak hogy az is a fogyatkozó energiahordozókon alapulna...

Ennél messzebbre mutató technológiákat kell fejleszteni...

Elküldve
Csak hogy az is a fogyatkozó energiahordozókon alapulna...

Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Elküldve
Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Óvassávissza :rolleyes:

Elküldve
Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Ebben teljesen igazad van. DE!

Nagyon sok műhanyagot újra lehet hasznosítani, de az elégetett üzemanyagokat meg nem! :rolleyes:

Elküldve
Ebben teljesen igazad van. DE!

Nagyon sok műhanyagot újra lehet hasznosítani, de az elégetett üzemanyagokat meg nem! :D

Dehogynem! Szerinted miért vezetik vissza a szívósorba? -_- <_< :rolleyes:

Elküldve
Ebben teljesen igazad van. DE!

Nagyon sok műhanyagot újra lehet hasznosítani, de az elégetett üzemanyagokat meg nem! :rolleyes:

Kipufogógáz-visszavezetés...ahogy az előbb írtam, részben szabályozható vele a motor. <_<

Elküldve
Kipufogógáz-visszavezetés...ahogy az előbb írtam, részben szabályozható vele a motor. <_<

Csak ami ezzel kapcsolatban nekem eszembe jutott, hogyha a kipufogógázzal az égéstérben lerontjuk az oxigén arányát, akkor ez nem tökéletlen égést, emiatt csökkent teljesítményt és még több károsanyagot eredményez? :rolleyes:

Elküldve
Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

Ez a hibrid dolog csak parasztvakítás, összességében nagyobb a környezetterhelése a hibrid autóknak, mint az ugyanolyan

csak benzin/dízel változatoknak. És még támogatják is sok országban, ebből látszik a törvényalkotók dilettanciája...

Kondikkal amúgy csak tovább rontod a környezetterhelési mutatóit :D (azt is gyártani kell, és energiamérlegre veszteséges is ráadásul)

Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... -_-

Szólj ha tudsz időben majdnem teljesen állandó mágneses mezőből energiát kinyerni <_<

Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Amméghaggyán, de van bennük sok-sok ritka fém, amik hamarabb fogynak a földön, mint a kőolaj :rolleyes:

Ráadásul legtöbb alkotóelemének nincs megoldva az újrahasznosítása (van amit nem is lehet jelen

ismeretek szerint), így pazarló és környezetterhelő minden egyes akku, ami kb 5-6 évig tart csak

élettartamban.

Elküldve

tegnap néztem asszony benyapumpáját.......hát nem láttam rajta semmi extrát.halk,nem oxidálodott semmi a felületén még a csati sem.szal az alkohollal megtett sokszor 10.000 km alatt nem lett baja.még most is kb. 20%-ot rakok bele az oktánszám javítására,mer a 95ösel becsörög nagy terhelésnél.

csak 1 bajom van a mai napig:még mindíg van a leoldott trutyiból a tankban és 5-6 ezrenként ki kell takarítanom az ac elötti szűrőt.de kibírható,15 perc.

Elküldve
tegnap néztem asszony benyapumpáját.......

Szóval volt egy jó estéd... :rolleyes: <_<

Poént félretéve, a bosch pumpáknál biztos nem okoz "lelki törést" az etanol. Sőt, az opel benyaszintmérőiben sem

okoz kárt évek alatt sem. a híresztelések ellenére sem :D

Elküldve
Szóval volt egy jó estéd... :rolleyes: <_<

Poént félretéve, a bosch pumpáknál biztos nem okoz "lelki törést" az etanol. Sőt, az opel benyaszintmérőiben sem

okoz kárt évek alatt sem. a híresztelések ellenére sem :D

a kocsiban még a gyári japó van.nem bosch. -_-

és legalább 80-90 ezret teljesített már etanollal,nagyrészt tisztán.ez nem tom mennyi üzemóra,de sok.

Elküldve
Csak ami ezzel kapcsolatban nekem eszembe jutott, hogyha a kipufogógázzal az égéstérben lerontjuk az oxigén arányát, akkor ez nem tökéletlen égést, emiatt csökkent teljesítményt és még több károsanyagot eredményez? :rolleyes:

Nem egészen. Az ecu tudni fogja hogy a töltetben mennyi a visszavezetett kipuff gáz aránya, és ennek megfelelően fecskendez be eg mennyiséget. A kipufogógáz visszavezetése csökkenti az égési csúcshőmérsékletet, ezzel az NOx-et. Klasszikus részterhelés esete. Aztán ha nem kell teljesítmény akkor ezzel gyakorlatilag fojtani is lehet a motort, hiszen kevesebb lesz a friss töltet.

Elküldve
Szólj ha tudsz időben majdnem teljesen állandó mágneses mezőből energiát kinyerni :rolleyes:

Ha nagyon muszáj akkor bármit megoldok...ha kell víz alatt, fához alumíniumot is oda heggesztek, öntvénypálcával... <_< :D

Elküldve
Nem egészen. Az ecu tudni fogja hogy a töltetben mennyi a visszavezetett kipuff gáz aránya, és ennek megfelelően fecskendez be eg mennyiséget. A kipufogógáz visszavezetése csökkenti az égési csúcshőmérsékletet, ezzel az NOx-et. Klasszikus részterhelés esete. Aztán ha nem kell teljesítmény akkor ezzel gyakorlatilag fojtani is lehet a motort, hiszen kevesebb lesz a friss töltet.

Ha nem kell teljesítmény, akkor nem adunk neki benyát... :rolleyes:

Minek ennyire bonyolítani... <_<

Elküldve
Ha nem kell teljesítmény, akkor nem adunk neki benyát... <_<

Minek ennyire bonyolítani... :D

Mert ha elkezded szegényíteni a keveréket, az égési csúcshőmérséklet is nő, és ezzel a NOx szint is megemelkedik

nem kicsit a kipuff gázban. Ezért nem elég csak elvenni a benyát.

Viszont más a helyzet etanol esetében, ugyanis itt szegényítés esetén sem növekszik drasztikusan az égési csúcshőmérséklet,

ezzel kicsit jobban lehet spórolni környezetterhelés és megbízhatatlan AGR szelep nélkül is :rolleyes:

Hangsúlyozom, túl szegény keverék ebben az esetben sem tesz jót a motornak, be kell tartani bizonyos határokat -_-




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.