Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Mert már sok helyen nincs olaj.... lásd pl Dubai... :rolleyes:

De akkor egyszerűen: NINCS jelenleg olyan technológia, ami minden szempontból kiválthatná a kőolajat a gazdaságban,

illetve a közszférában. Erre még az etanol sem jó. Ez is csak részmegoldás. Ha most hirtelen elapadna minden olajkút, akkor állna

mindenki mint borjú az új kapu előtt, és hidd el, nem lenne előhalászható "eddig elnyomott" technológia az életszínvonal fenntartására <_<

Ez így van. A belső égésű motor hallatlan előnye, hogy az elégetett keverék mindössze 6,4 tömeg%-át adja a benzin, amit magával hordoz az autó, a többit a környezetből nyeri. Ezt egyik villanyos megoldás sem tudja felülmúlni, ott magaddal kell vinni az energiatárolót. :D

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ez így van. A belső égésű motor hallatlan előnye, hogy az elégetett keverék mindössze 6,4 tömeg%-át adja a benzin, amit magával hordoz az autó, a többit a környezetből nyeri. Ezt egyik villanyos megoldás sem tudja felülmúlni, ott magaddal kell vinni az energiatárolót. :rolleyes:

pontosítok:

A benzin energiasűrűsége sokkal nagyobb mint a zsebtelepé... <_<

Link to comment
Megosztás:

pontosítok:

A benzin energiasűrűsége sokkal nagyobb mint a zsebtelepé... :D

És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik -_- egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

Link to comment
Megosztás:

És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik -_- egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

neki kellene állni és feltalálni a hipertér energiát, és akkor meg lenne oldva minden... :D

Link to comment
Megosztás:

És míg 1L benzinnel manapság már el lehet jutni akár 30km-re is, elég jó tempóban,

addig zsebtelepből kellene egy rahedli ehhez a távhoz élvezhetetlen tempó mellett...

és persze ennyi zsebtelep gyártása rengeteg energiát emészt fel, jól megterhetli a

környezetet, utána meg csomó veszélyes hulladékot képez :rolleyes:

Pont ez a baj a hibrid autókkal is, sokkal környezetterhelőbbek, mint a normál benzines

társaik :D egyedül annyi az előnyük, hogy a városba nem visznek annyi szmogot, kint

hagyják a prérin <_<

Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A mai belső égésűek továbbfejlesztésével sokkal több eredményt lehet elérni. Szelepvezérlés, ...stb. Nemsokára készek a DiesOtto motorok...inkább az ilyesmibe kell pénzt ölni.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A mai belső égésűek továbbfejlesztésével sokkal több eredményt lehet elérni. Szelepvezérlés, ...stb. Nemsokára készek a DiesOtto motorok...inkább az ilyesmibe kell pénzt ölni.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

A villanynak csak az energiatároló egység a bibije...

Ott van a villámok hasznosítatlan energiája, a nap a szél energiája. De egyiket sem tudjuk igazán jól tárolni. Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... :rolleyes:

Ez a gond.

Ezért vannak előnyben a kemikáliák, mint energiahordozók.

Link to comment
Megosztás:

A villanynak csak az energiatároló egység a bibije...

Ott van a villámok hasznosítatlan energiája, a nap a szél energiája. De egyiket sem tudjuk igazán jól tárolni. Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... :rolleyes:

Ez a gond.

Ezért vannak előnyben a kemikáliák, mint energiahordozók.

Nem hiszek a villanyban. Persze ültem már az első generációs tanszéki autóban amiben kondiktól kapja a naftát a motor...durván gyorsult. Ami most készül a tanszéken, hibrid modell, van benne egy belső égésű motor, ami hidrogénnel, etanollal, benzinnel is képes üzemelni, és ez majd áramot termel, emellett lesznek benne akksik is, valamint kondenzátorok (ultrakapacitások). Ez a technológia még gyerekcipőben jár. De a hibridekhez látszik már, hogy nélkülözhetetlen lesz a kondenzátor a hirtelen energiaszükséglet miatt.

Én a sima motorok továbbfejlesztésében látok előnyt. A dízel motor magas hatásfokát már nagyjából kiaknázták, most az otto motorra kell átültetni a dízelnél megtanult technológiákat. Fojtószelepet és gyertyákat elhagyni, common-rail benzinbefecskendezést megvalósítani, korrekt feltöltést adni a motornak, a vezérlést pedig a fojtószelep helyett szelepvezérléssel és kipufogógáz-visszavezetéssel megoldani.

Aztán következő lépcsőben el kell hagyni a vezérműtengelyt és elektromosan vezérelt szelepeket beállítani. Persze ehhez még sokat kell fejlődni. De én ebben látom a kiutat. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszek a villanyban. Persze ültem már az első generációs tanszéki autóban amiben kondiktól kapja a naftát a motor...durván gyorsult. Ami most készül a tanszéken, hibrid modell, van benne egy belső égésű motor, ami hidrogénnel, etanollal, benzinnel is képes üzemelni, és ez majd áramot termel, emellett lesznek benne akksik is, valamint kondenzátorok (ultrakapacitások). Ez a technológia még gyerekcipőben jár. De a hibridekhez látszik már, hogy nélkülözhetetlen lesz a kondenzátor a hirtelen energiaszükséglet miatt.

Én a sima motorok továbbfejlesztésében látok előnyt. A dízel motor magas hatásfokát már nagyjából kiaknázták, most az otto motorra kell átültetni a dízelnél megtanult technológiákat. Fojtószelepet és gyertyákat elhagyni, common-rail benzinbefecskendezést megvalósítani, korrekt feltöltést adni a motornak, a vezérlést pedig a fojtószelep helyett szelepvezérléssel és kipufogógáz-visszavezetéssel megoldani.

Aztán következő lépcsőben el kell hagyni a vezérműtengelyt és elektromosan vezérelt szelepeket beállítani. Persze ehhez még sokat kell fejlődni. De én ebben látom a kiutat. :rolleyes:

Csak hogy az is a fogyatkozó energiahordozókon alapulna...

Ennél messzebbre mutató technológiákat kell fejleszteni...

Link to comment
Megosztás:

Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Ebben teljesen igazad van. DE!

Nagyon sok műhanyagot újra lehet hasznosítani, de az elégetett üzemanyagokat meg nem! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kipufogógáz-visszavezetés...ahogy az előbb írtam, részben szabályozható vele a motor. <_<

Csak ami ezzel kapcsolatban nekem eszembe jutott, hogyha a kipufogógázzal az égéstérben lerontjuk az oxigén arányát, akkor ez nem tökéletlen égést, emiatt csökkent teljesítményt és még több károsanyagot eredményez? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nem értem minek erőltetik annyira a hibrid dolgot.

A villanyhajtás csak akkor rúghat labdába, ha kombinálják. Az akksi mellé kellenek kondik (4000-5000F), amiből könnyebben kivehető a töltés..hasonlók.

Ez a hibrid dolog csak parasztvakítás, összességében nagyobb a környezetterhelése a hibrid autóknak, mint az ugyanolyan

csak benzin/dízel változatoknak. És még támogatják is sok országban, ebből látszik a törvényalkotók dilettanciája...

Kondikkal amúgy csak tovább rontod a környezetterhelési mutatóit :D (azt is gyártani kell, és energiamérlegre veszteséges is ráadásul)

Lehet h megfelelő módszerrel a Föld mágneses mezejének energiáját is lehetne hasznosítani. Az lenne a legtisztább forrás... -_-

Szólj ha tudsz időben majdnem teljesen állandó mágneses mezőből energiát kinyerni <_<

Nos igen, ne felejtsük, hogy az akksik műanyag "tokban" vannak, az meg ugye kőolajból készül..

Ahogy a vezetékek szigetelése is, stb, stb....

Amméghaggyán, de van bennük sok-sok ritka fém, amik hamarabb fogynak a földön, mint a kőolaj :rolleyes:

Ráadásul legtöbb alkotóelemének nincs megoldva az újrahasznosítása (van amit nem is lehet jelen

ismeretek szerint), így pazarló és környezetterhelő minden egyes akku, ami kb 5-6 évig tart csak

élettartamban.

Link to comment
Megosztás:

tegnap néztem asszony benyapumpáját.......hát nem láttam rajta semmi extrát.halk,nem oxidálodott semmi a felületén még a csati sem.szal az alkohollal megtett sokszor 10.000 km alatt nem lett baja.még most is kb. 20%-ot rakok bele az oktánszám javítására,mer a 95ösel becsörög nagy terhelésnél.

csak 1 bajom van a mai napig:még mindíg van a leoldott trutyiból a tankban és 5-6 ezrenként ki kell takarítanom az ac elötti szűrőt.de kibírható,15 perc.

Link to comment
Megosztás:

tegnap néztem asszony benyapumpáját.......

Szóval volt egy jó estéd... :rolleyes: <_<

Poént félretéve, a bosch pumpáknál biztos nem okoz "lelki törést" az etanol. Sőt, az opel benyaszintmérőiben sem

okoz kárt évek alatt sem. a híresztelések ellenére sem :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval volt egy jó estéd... :rolleyes: <_<

Poént félretéve, a bosch pumpáknál biztos nem okoz "lelki törést" az etanol. Sőt, az opel benyaszintmérőiben sem

okoz kárt évek alatt sem. a híresztelések ellenére sem :D

a kocsiban még a gyári japó van.nem bosch. -_-

és legalább 80-90 ezret teljesített már etanollal,nagyrészt tisztán.ez nem tom mennyi üzemóra,de sok.

Link to comment
Megosztás:

Csak ami ezzel kapcsolatban nekem eszembe jutott, hogyha a kipufogógázzal az égéstérben lerontjuk az oxigén arányát, akkor ez nem tökéletlen égést, emiatt csökkent teljesítményt és még több károsanyagot eredményez? :rolleyes:

Nem egészen. Az ecu tudni fogja hogy a töltetben mennyi a visszavezetett kipuff gáz aránya, és ennek megfelelően fecskendez be eg mennyiséget. A kipufogógáz visszavezetése csökkenti az égési csúcshőmérsékletet, ezzel az NOx-et. Klasszikus részterhelés esete. Aztán ha nem kell teljesítmény akkor ezzel gyakorlatilag fojtani is lehet a motort, hiszen kevesebb lesz a friss töltet.

Link to comment
Megosztás:

Nem egészen. Az ecu tudni fogja hogy a töltetben mennyi a visszavezetett kipuff gáz aránya, és ennek megfelelően fecskendez be eg mennyiséget. A kipufogógáz visszavezetése csökkenti az égési csúcshőmérsékletet, ezzel az NOx-et. Klasszikus részterhelés esete. Aztán ha nem kell teljesítmény akkor ezzel gyakorlatilag fojtani is lehet a motort, hiszen kevesebb lesz a friss töltet.

Ha nem kell teljesítmény, akkor nem adunk neki benyát... :rolleyes:

Minek ennyire bonyolítani... <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kell teljesítmény, akkor nem adunk neki benyát... <_<

Minek ennyire bonyolítani... :D

Mert ha elkezded szegényíteni a keveréket, az égési csúcshőmérséklet is nő, és ezzel a NOx szint is megemelkedik

nem kicsit a kipuff gázban. Ezért nem elég csak elvenni a benyát.

Viszont más a helyzet etanol esetében, ugyanis itt szegényítés esetén sem növekszik drasztikusan az égési csúcshőmérséklet,

ezzel kicsit jobban lehet spórolni környezetterhelés és megbízhatatlan AGR szelep nélkül is :rolleyes:

Hangsúlyozom, túl szegény keverék ebben az esetben sem tesz jót a motornak, be kell tartani bizonyos határokat -_-

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.