Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Mert már akkor is elég nagy iparág volt a szén és a kőolaj...

Túl sok akciófilmet nézel <_<

Nincs semmiféle olajipari kommandó meg összeesküvés, ha holnap kitalálsz valami franya

olcsó, hatékony és környezetkímélő, valamint soha ki nem merülő energiaforrást, senki nem

fog benne megakadályozni, hogy piacra dobd -_- Aztán majd a piac eldönti, kell-e neki B)

Ennyi :D Lehet hogy most csalódást okoztam, de tényleg ilyen egyszerűen menne, csak hát

még nem talált ki senki jó dolgot erre :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Túl sok akciófilmet nézel <_<

Nincs semmiféle olajipari kommandó meg összeesküvés, ha holnap kitalálsz valami franya

olcsó, hatékony és környezetkímélő, valamint soha ki nem merülő energiaforrást, senki nem

fog benne megakadályozni, hogy piacra dobd -_- Aztán majd a piac eldönti, kell-e neki B)

Ennyi :D Lehet hogy most csalódást okoztam, de tényleg ilyen egyszerűen menne, csak hát

még nem talált ki senki jó dolgot erre :rolleyes:

Nem akartam offolni, de ez így ebben a formában nem igaz .....

Gábor, csak jelentsd ki ezt és az olajlobby letol a torkodon vmit.. komolyan.. csak az ólommentes benzinhez tizenév kellett! Pedig olajbú van... hidd el Gabi, hogy nagyon sok alternatív lehetőség lenne, de vmiért mégsem terjed el.. és nem a piac, vagy a megtérülés miatt... Nem kell hinned... Próbáld ki! A legtöbb alternatív megoldás joga kinek a kezében van? Keress csak rá, és nézd meg kik adták a pénzt rá.

Na kőolajbú elég ennyi számomra....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Reggel +8 fok, 1,6 X16SZ / 50-50%:

Hááát, nemtudom... 3mp tekerés, kb. 10 mp. pihi, a következő indításnál 2 mp. múlva beindult. Ezzel még talán nem is lenne gond. A 3 másodperces indítózás végén már belepöffentett. Indulás után eléggé egyenetlenül pöfögött, "kopogott", majd ahogy melegedett, elcsendesült...

Ez nem okozkat problémát? Nálatok is így csinált?

Kissé kezdek elbizonytalanodni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Reggel +8 fok, 1,6 X16SZ / 50-50%:

Hááát, nemtudom... 3mp tekerés, kb. 10 mp. pihi, a következő indításnál 2 mp. múlva beindult. Ezzel még talán nem is lenne gond. A 3 másodperces indítózás végén már belepöffentett. Indulás után eléggé egyenetlenül pöfögött, "kopogott", majd ahogy melegedett, elcsendesült...

Ez nem okozkat problémát? Nálatok is így csinált?

Kissé kezdek elbizonytalanodni.

Eddíg a leghidegebb indítás 6-fokban volt, simán csak tekertettem elindult úgy a 3-4. másodpercben, amíg kitolattam az udvarból kicsit fuldokolt, de aztán kisimult a járása. Én nem aggódok miatta. Amúgy egyik ismerősőmnek mondtam az etanolt tankolt, is felesben Suzukiba, ő nem vett észre különbséget. Az autószerelő mostohafia szerint viszont ha nem karja kinyírni a motort akkor ne tankoljon etanolt. A miértre az volt a válasz, hogy majd meglátod, meg autószerelő, csak tudja. <_< Hát erről ennyit. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az autószerelő mostohafia szerint viszont ha nem karja kinyírni a motort akkor ne tankoljon etanolt. A miértre az volt a válasz, hogy majd meglátod, meg autószerelő, csak tudja. <_< Hát erről ennyit. :rolleyes:

Ezeket a magyarázatokat szeretem... "csak" - "meg meglátod" - Az fel sem merül bennük, hogy a magyar üzemanyag minőség is alapból rontja az élettartamot? Vagy ezer más befolyásoló helyi, vagy alkalmazási tényező - ezeket csak akkor lehetne kiszűrni, ha párhuzamosan egy dettó ugyan olyan autót is használna amibe soha nem tankol mást - de akkor is ott van az összeszerelési, és anyagminőségi tényező (sosincs 2 egyforma autó)

Igen, lehet hogy kivesz 50 ezret a motorból.. 3-400 ezernél észre sem fogja venni, hogy 50 e hiányzik...

Link to comment
Megosztás:

Ezeket a magyarázatokat szeretem... "csak" - "meg meglátod" - Az fel sem merül bennük, hogy a magyar üzemanyag minőség is alapból rontja az élettartamot? Vagy ezer más befolyásoló helyi, vagy alkalmazási tényező - ezeket csak akkor lehetne kiszűrni, ha párhuzamosan egy dettó ugyan olyan autót is használna amibe soha nem tankol mást - de akkor is ott van az összeszerelési, és anyagminőségi tényező (sosincs 2 egyforma autó)

Igen, lehet hogy kivesz 50 ezret a motorból.. 3-400 ezernél észre sem fogja venni, hogy 50 e hiányzik...

Ráadásul ha van aki gyilkolja a motort akkor az a munatársam bármilyen hidegben beül, inditás után 2 másodpercel már 5000-forog a motor. És aggódik az etanol káros hatásai miatt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul ha van aki gyilkolja a motort akkor az a munatársam bármilyen hidegben beül, inditás után 2 másodpercel már 5000-forog a motor. És aggódik az etanol káros hatásai miatt. :rolleyes:

Igen, ilyenkről beszélek...

Kb olyan mint mikor a haverom vett autót, és mindenki elhűlt, hogy megvesz egy 170 ezret futott 4 éves verdát. Hja csak az autó Mo-Németo közötti autópályán élte az életét, tempomaton. Véleményem szerint ez kevésbé öli a motort, mint 100e város.... (1-5000, 2-5500, 3-2200, 1-4000 <_< )

Link to comment
Megosztás:

Kora reggel tankoltam és megkérdeztem a kutas gyereket, lesz-e náluk E85. Azt mondja "-Nem, talán 1-2 autós használja a környéken, azért felesleges, meg az országban sem használják sokan, csak gyári autók. Mondom én már kb. másfél éve felesben járok- jó, télen nem <_< -, erre elkerekedett szemekkel: Ebbe olyat raksz?!?! Mondom ja. Aszongya hát így qrva hamar kinyírod a motort, aztán oda az ócsó benzin, PÁRSZÁZEZERBE(!) kerül a javítás, aztán majd nézhetek! Há' mondom mielőtt először belemertem tankolni, utánaolvastam több helyen- erre az volt a válsz, hogy mindegy mit mondanak a gyártó cégek, az az érdekük, hogy eladják a benzin. De hát te tudod"-

Szóval hülyének néztek a kúton, még a köv. fizető emberke is furcsán nézett rám- úgy gondoltam eleget beszélgettünk, visszakaptam a kártyát és már mentem is haza...

Hát ez van itt helyben :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kora reggel tankoltam és megkérdeztem a kutas gyereket, lesz-e náluk E85. Azt mondja "-Nem, talán 1-2 autós használja a környéken, azért felesleges, meg az országban sem használják sokan, csak gyári autók. Mondom én már kb. másfél éve felesben járok- jó, télen nem :D -, erre elkerekedett szemekkel: Ebbe olyat raksz?!?! Mondom ja. Aszongya hát így qrva hamar kinyírod a motort, aztán oda az ócsó benzin, PÁRSZÁZEZERBE(!) kerül a javítás, aztán majd nézhetek! Há' mondom mielőtt először belemertem tankolni, utánaolvastam több helyen- erre az volt a válsz, hogy mindegy mit mondanak a gyártó cégek, az az érdekük, hogy eladják a benzin. De hát te tudod"-

Szóval hülyének néztek a kúton, még a köv. fizető emberke is furcsán nézett rám- úgy gondoltam eleget beszélgettünk, visszakaptam a kártyát és már mentem is haza...

Hát ez van itt helyben <_<

A néphülyítés sikeres volt! :rolleyes:

A sok szakértő,aki még ki sem próbálta,de ő mindent tud.

Link to comment
Megosztás:

Aszongya hát így qrva hamar kinyírod a motort, aztán oda az ócsó benzin, PÁRSZÁZEZERBE(!) kerül a javítás, aztán majd nézhetek!

Kérdezz rá legközelebb (ha lesz legközelebb), hogy mi az a qv hamar?... Mert másfél év (nemtom mennyit mész egy évben, gondolom nem 5000-t) alatt már 1-2 dolognak ki kellett volna jönnie... Nem mondom, hogy a felül szegény keverék jót tesz a motornak, de korántsem vesz ki az élettartamból annyit, amennyivel riogatnak.

Mellékesen most csak 20 liter E85-t tettem bele az enyémbe (55 lityi benya mellé) - pont elég a fogyi növekedésre és meghülyíteni a lambda szondát, de mindenhol erősebbnek érzem, mint 50-50 nél - gondolom nem szegény a keverékem most <_< - viszont így nem gazdaságos :D Azért eccer megnézetem eztet járó motorná is :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Reggel +8 fok, 1,6 X16SZ / 50-50%:

Hááát, nemtudom... 3mp tekerés, kb. 10 mp. pihi, a következő indításnál 2 mp. múlva beindult. Ezzel még talán nem is lenne gond. A 3 másodperces indítózás végén már belepöffentett. Indulás után eléggé egyenetlenül pöfögött, "kopogott", majd ahogy melegedett, elcsendesült...

Ez nem okozkat problémát? Nálatok is így csinált?

Kissé kezdek elbizonytalanodni.

8 foknál már nekem is egyenetlen az alapjárat de kb. 1 perc melegítés után már kisimul és minden ok.

Már lassan 2 éve járok E85-el, kezdetben a helyi benzinkutas is le akart beszélni, de mostanában már azt kérdezi, hogy mennyire vagyok elégedett a bioetanollal. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

De gondolom nagy részük gond nélkül használta a savazással szőkített gázolajat annak idején. <_<

Hehe! Ott a pont! :rolleyes: Ja,és a savas gasoline nem árt ám a motornak, de az etanol

kinyirja... Nem vagyok etanol szakértö, de az elmúlt másfél évi kb. 15000km-en amit mentem felesbem, csak jelentkezett volna vmi hiba, ha lenne, akár sürübb olajfogyasztás v. vmi motorhiba v. check engine kijelzés vagy mittudomén- de nincs, és másnál sincs; ez azért csak jelent valamit. És ugye nem mindenki felesben használja, többen több arányban, +akik maguk alakitgatják gépüket (E85klub regisztrált tagok); nem beszélve az átalakitót használokról /Hunflex, Flextek, Bioetun- és a majdnem kész Futó-ketyere B-)/. Egyenlöre ennyi jutott eszembe :-)

Link to comment
Megosztás:

8 foknál már nekem is egyenetlen az alapjárat de kb. 1 perc melegítés után már kisimul és minden ok.

Már lassan 2 éve járok E85-el, kezdetben a helyi benzinkutas is le akart beszélni, de mostanában már azt kérdezi, hogy mennyire vagyok elégedett a bioetanollal. <_<

Lehet ahova én járok ott többen tankolnak felesben, vagy tisztán, mert fapofával fogadják, hogy a 2-es 3-ast kérem egyben. :D A multkor egy ipse szólt rám, mert egy kútfejen van a diesellel, és ő is először az etanolos csövet vette le, mondta nekem is, ez nem az ám! Mondom, tényleg? Most már mindegy! Volt csodálkozás.: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet ahova én járok ott többen tankolnak felesben, vagy tisztán, mert fapofával fogadják, hogy a 2-es 3-ast kérem egyben. <_< A multkor egy ipse szólt rám, mert egy kútfejen van a diesellel, és ő is először az etanolos csövet vette le, mondta nekem is, ez nem az ám! Mondom, tényleg? Most már mindegy! Volt csodálkozás.: :rolleyes:

A kerepesi úton az öreg már mosolyogva fogad. Múltkor beszélgettünk (épp nem voltak sokan) , hogy megéri-e, meg hogy van-e vmi káros hatása. Ő inkább kérdezett minthogy traktáljon a hülyeségekkel.

Link to comment
Megosztás:

Nálam már nem csodálkoznak... :D

Csak már kétszer kérdezte meg ugyanaz a kutas, hogy milyen arányban használom. Pedig egyszer már meg is nézte a HunFlexet...

Én lesz.rom ki mit mond. Etanolos a gépjármű és kész! :rolleyes:

Eddig a leghidegebb az 11 fok volt. Második indítózásra indult be (4 s tekerés, 15 s várakozás és a 4. másodpercben beröffent).

De az alapjárat stabil, mintha hideg sem lenne. Miután kikapcsolt a sec.levegőpumpa elindultam és nyoma sem volt fuldoklásnak... <_<

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.