opel16v Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Futó elvtárs, mikor lesz valami a cuccból? Majd írsz? Alakul-alakul. Ha minden jól megy, jövő héten az omega a prototípussal már etanolos lesz :rolleyes: Aztán még 1-2 hét, amíg belövöm ######ányosra a technikát a vasamon, és akkor lesz majd további két ember bevonva ugye a tesztbe. November elejére várható az első 20db-os széria a kütyüből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Opel16V! Ez jól hangzik....1-re biztosan vevő leszek. :rolleyes: Invictus! Ugyanaz a jelenség hidegen, melegen minden ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Alakul-alakul. Ha minden jól megy, jövő héten az omega a prototípussal már etanolos lesz :rolleyes: Aztán még 1-2 hét, amíg belövöm ######ányosra a technikát a vasamon, és akkor lesz majd további két ember bevonva ugye a tesztbe. November elejére várható az első 20db-os széria a kütyüből. Ha megoldod a hidegindítást és a keverék képzés is ok lesz,én is vevő leszek egyre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Ha megoldod a hidegindítást és a keverék képzés is ok lesz,én is vevő leszek egyre. Reményeim szerint meg tudom oldani, ehhez lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is, meg egy egyedi algoritmus is. Ami még probléma lehet az eddigi tapasztalatok alapján, az az idős AC pumpákban levő visszacsapószelep kérdésköre. Mivel az etanol viszkózusabb, könnyebben elveszti a rendszernyomást az üzemanyagrendszer az amúgy sem jó állapotú visszacsapószelepen, és picivel nehezebben is építi vissza az AC azt (ugyancsak a viszkózusság miatt). Erre az lesz a megoldásom, hogy lesz egy relés külön modul, ami egy vezetékkel ráköthető az átalakító kütyüre, és indítózás előtt pár mp-ig járatja az AC-t, addig pedig egy piros LED jelzi majd ezt. Így hasonló lesz az indítás, mint a dízeleknél, meg kell várni a piros lámpa kialvását :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Reményeim szerint meg tudom oldani, ehhez lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is, meg egy egyedi algoritmus is. Ami még probléma lehet az eddigi tapasztalatok alapján, az az idős AC pumpákban levő visszacsapószelep kérdésköre. Mivel az etanol viszkózusabb, könnyebben elveszti a rendszernyomást az üzemanyagrendszer az amúgy sem jó állapotú visszacsapószelepen, és picivel nehezebben is építi vissza az AC azt (ugyancsak a viszkózusság miatt). Erre az lesz a megoldásom, hogy lesz egy relés külön modul, ami egy vezetékkel ráköthető az átalakító kütyüre, és indítózás előtt pár mp-ig járatja az AC-t, addig pedig egy piros LED jelzi majd ezt. Így hasonló lesz az indítás, mint a dízeleknél, meg kell várni a piros lámpa kialvását :rolleyes: Nagyon jó ötlet! Nekem manuális "izzítás" van beépítve. Furcsa ahogy hallani az üzemanyag szötymörgését... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Gabi! Akkor te most nem is szándékozol kitörni a márkán belülről? Ergo "belpiacos" lesz a kütyüd? Vagy majd meglátod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 C24NE-n? LE Jetronik? Vagy most milyen motor is van neked gázosítva? Amúgy ha jól olvastam a LE-Jetronik 98 asra van belőve, szal azon feljebb úgyse tudsz menni, lent meg csoda hogy nem kopog benzinnel... (bár gondolom ott is megvan a "tűrés") de 2.4......viszont nem a gyári gyújtással,mert azt az ecu szabályozza.nekem sima hall-os gyújtás van LE-jetronikkal ami nem pofáz bele a gyusziba. és de igenis kopog benyával(pedíg felesbe van a szeszel),meret a gáznak 5 fokkal nagyobb kell.ezért lenne jó vmi okosság ami elektronikus és ki-be kapcsolható. ja gyárilag motronik 1.5 van asszem a c24ne-hez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Gabi! Akkor te most nem is szándékozol kitörni a márkán belülről? Ergo "belpiacos" lesz a kütyüd? Vagy majd meglátod? sajnálnám, ha így lenne Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Gabi! Akkor te most nem is szándékozol kitörni a márkán belülről? Ergo "belpiacos" lesz a kütyüd? Vagy majd meglátod? Miért is gondolod ezt? "Multimárka" lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Miért is gondolod ezt? "Multimárka" lesz. akkor szerintem jelentkezek én is :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 de 2.4......viszont nem a gyári gyújtással,mert azt az ecu szabályozza.nekem sima hall-os gyújtás van LE-jetronikkal ami nem pofáz bele a gyusziba. és de igenis kopog benyával(pedíg felesbe van a szeszel),meret a gáznak 5 fokkal nagyobb kell.ezért lenne jó vmi okosság ami elektronikus és ki-be kapcsolható. ja gyárilag motronik 1.5 van asszem a c24ne-hez. Ja az van hozzá... - izé amúgy a M1.5 nél mit szabályozna a gyújtáson? Attól függően, hogy melyik ellenállási jelet kapja vált 91 - 95 - 98 ra... (amit a dugóval választasz ki) Semmi mást. 98 nál nagyobbat nem tudsz kicsikarni egyikből se, még kopogásérzékelővel sem. Ezt írogatta Futó úr is itten... Ennyit tud a táblázata. Ha lenne írva egy ECU, az más, mert oda (gondolom) bevihetnél nagyobb értéket is, de ez már sok nekem.... De olvasatom szerint 98 assal kéne működnie a LE-Jetroniknak, szal a 50% szesz - 50% 95 ösnél fura ha kopog... (nincs meghúzva az a hengerfej? Me akkor 98 + E85 kéne nekije <_< :rolleyes: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Ja az van hozzá... - izé amúgy a M1.5 nél mit szabályozna a gyújtáson? Attól függően, hogy melyik ellenállási jelet kapja vált 91 - 95 - 98 ra... (amit a dugóval választasz ki) Semmi mást. 98 nál nagyobbat nem tudsz kicsikarni egyikből se, még kopogásérzékelővel sem. Ezt írogatta Futó úr is itten... Ennyit tud a táblázata. Ha lenne írva egy ECU, az más, mert oda (gondolom) bevihetnél nagyobb értéket is, de ez már sok nekem.... De olvasatom szerint 98 assal kéne működnie a LE-Jetroniknak, szal a 50% szesz - 50% 95 ösnél fura ha kopog... (nincs meghúzva az a hengerfej? Me akkor 98 + E85 kéne nekije <_< :rolleyes: ) hát ha a 98-as előgyuszijára rászámolok még 5 fokot akkor már csak természetes a csörgés...... még1x mondom:az LE olyan 1xű mint az ék.párhuzamos a befecskendezése és a gyújtást egyáltalán nem állítja,köze is csak annyi,hogy onnan tudja megy a moci. de megkérdem FUTÓ kartársat mi a véleménye.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 hát ha a 98-as előgyuszijára rászámolok még 5 fokot akkor már csak természetes a csörgés...... még1x mondom:az LE olyan 1xű mint az ék.párhuzamos a befecskendezése és a gyújtást egyáltalán nem állítja,köze is csak annyi,hogy onnan tudja megy a moci. de megkérdem FUTÓ kartársat mi a véleménye.... Én értem, hogy Te mit mondasz, csak Te nem akarod érteni azt amit én írok... :rolleyes: 98 as a LE gyári beállítása... ennyi. Ha kisebb előgyújtással használsz vmit akkor az nem kopoghat be, csak ha túl nagy az előgyújtásod. Mivel a gázhoz még nagyobb előgyújtás kéne (Mondjuk amiket én használtam gázos vakarcsokat (1,4 polo, meg 1.0 Swift- 95 tel használták) és mivel az volt a kérésed, hogy hogyan lehetne emelni az előgyújtást, feltételeztem, hogy 98 as gyárit használja. Namármost a 95-E85 felesbe olyan 98 at azért kiad, szal ha becsörög, akkor vagy nagy az előgyújtásod, (már rég nem a LE gyári 98 asa) vagy megnövelted a kompresszióiszonyodat pl egy hengerfejköszörüléssel... De akkor meg minek emelnéd tovább a gyújtás szögét. (Hogy gázzal is becsörögjön?) Szal mégse értem mit mondasz... főleg mert a M1,5 sem állítja a gyújtást csak ha Te piszkálod a választó dugót. Egyedül a kopogásérzékelős állítja menet közben, 91-98 között szenzor jeleitől függően. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Én értem, hogy Te mit mondasz, csak Te nem akarod érteni azt amit én írok... B) 98 as a LE gyári beállítása... ennyi. Ha kisebb előgyújtással használsz vmit akkor az nem kopoghat be, csak ha túl nagy az előgyújtásod. Mivel a gázhoz még nagyobb előgyújtás kéne (Mondjuk amiket én használtam gázos vakarcsokat (1,4 polo, meg 1.0 Swift- 95 tel használták) és mivel az volt a kérésed, hogy hogyan lehetne emelni az előgyújtást, feltételeztem, hogy 98 as gyárit használja. Namármost a 95-E85 felesbe olyan 98 at azért kiad, szal ha becsörög, akkor vagy nagy az előgyújtásod, (már rég nem a LE gyári 98 asa) vagy megnövelted a kompresszióiszonyodat pl egy hengerfejköszörüléssel... De akkor meg minek emelnéd tovább a gyújtás szögét. (Hogy gázzal is becsörögjön?) Szal mégse értem mit mondasz... főleg mert a M1,5 sem állítja a gyújtást csak ha Te piszkálod a választó dugót. Egyedül a kopogásérzékelős állítja menet közben, 91-98 között szenzor jeleitől függően. de legalább jól elszórakozunk.... :rolleyes: <_< :D -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Miért is gondolod ezt? "Multimárka" lesz. mert " lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is" vagy ez minden márkánál azonos értékekekt produkál? Mármint a gyári jeladó. Vagy akkor lesz saját mérője? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 mert " lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is" vagy ez minden márkánál azonos értékekekt produkál? Mármint a gyári jeladó. Vagy akkor lesz saját mérője? ha nem az én készülékemben van a hiba, akkor ez egyszerű szövegértés tehát a motorhőfok-jeladó típusa szerint adható meg a dúsítási táblázat, amiből dolgozni fog Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 ha nem az én készülékemben van a hiba, akkor ez egyszerű szövegértés tehát a motorhőfok-jeladó típusa szerint adható meg a dúsítási táblázat, amiből dolgozni fog és abból hány félét gyártottak/gyártanak? :rolleyes: Emlékeim szerint pl. az utólagos BC-nél is voltak eltérések a hőfokban, vagyis azt is több verziót csináltak, ezért kellett kalibrálgatni a dolgokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 mert " lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is" vagy ez minden márkánál azonos értékekekt produkál? Mármint a gyári jeladó. Vagy akkor lesz saját mérője? Tök mindegy milyen szenzor van benne, be kell kalibrálni beszereléskor rá az átalakítót. Kicsit egyszerűbb a móka, mint a BC esetében, mert itt csak a két szélsőértéket kell kalibrálni, azaz az üzemi hőfokot, és egy nulla fokot. A nulla fokkal annyit kell babrálni, hogy a szenzort ki kell venni, és olvadó jégbe mártani két percre. Az egész művelet megvan 5 perc alatt, és nem olyan bonyolult, mint aminek hangzik :rolleyes: Így pedig teljesen univerzális lehet ez a kütyü. A gázpedálállás kalibrálása még egyszerűbb lesz, az alaphelyzetet kell taníttatni, és a full benyomott helyzetet. 1 perc <_< A lambdánál megkötés, hogy csak keskenysávúra köthető, annak a kalibrálása is 1 perc. Alap beállításban kalibrálva is van, de mivel a szondák már nem újak, valószínű hozzá kell igazítani a kütyüt, amit lambda=1 értéknél lehet megtenni (részterhelésen forgatva a motort, elméletileg az ecu ilyen értéken tartja a kipuffgázt, mármint amit a szonda hazudik neki :D ). Lényegében a kalibrálása ennyiben ki is merül, még a paramétereket, táblákat kell kitölteni saját igény szerint, és máris kész. Többféle üzemmód közül lehet választani majd: - alapállapot (ilyenkor nem szól bele az átalakító) - lambdakövetéses normál üzem (eco mód engedélyezhető, ilyenkor kicsit kevesebbet fog fogyasztani, lambda=1.05) - lambdakövetéses sport üzem (lambdaértéket módosítja ecu felé, 0.8-0.9 között követi, miközben ecu ~1-nek látja) - rpm táblából fix dúsítási érték (lambda itt szabadon variálható, hogy mennyit hazudjon az ecunak) - rpm és gázpedál állás szerinti táblából módosít (lambda itt is variálható) - konstans dúsítási érték (és itt is ) Alapállapotot kivéve mindegyiknél használja a hőmérsékletszenzor tábláját is, 10 fokonként megadható a plusz dúsítási szorzó. Illetve még lesz egy beállítható plusz hidegindítási algoritmus, és a relés kiegészítés vezérlésének kapcsolása. Amíg hideg a motor, és nincs értékelhető lambdaérték, addig a lambdakövetéses módok fix értékkel dúsítanak. A lambda éledés konfigurálható időre és motorhőmérsékletre is. Lambdakövetéses üzemmódban is nézi a gázpedál állást, normál üzemben is sport módra vált, ha a gázpedál állás túllépi a beállított határértéket. Részterhelésnél automatikusan eco módba kapcsol, ha ez engedélyezve van. Az injektoroknál realtime számolja a kapacitási értéket, ezt lehet követni folyamatosan, kalibrálásnál és a táblák kitöltésénél nagy segítség lesz. Külön táblázatot lehet majd kiolvasni, hogy milyen rpm értéknél mekkora kapacitás határérték túllépés volt, ha volt. Valamint külön be lehet állítani, hogy a kapacitási határértéket ne léphesse túl soha a dúsítási folyamatban az átalakító kütyü. Az üzemmódok állítása és a konfigurálás az USB porton történik, nagyon egyszerű szöveges módon. Lesz hozzá amúgy egy belső téri kezelőegység is majd, amin menet közben is állíthatóak lesznek bizonyos paraméterek, és az üzemmód. Ezen lehet majd követni a motor működési adatait, pl a lambda értéket is. Nagyjából így néz ki a v1.0 kütyü, tegnap már a deszkamodell teszten elég jól szerepelt, még pár finomhangolást kell csak rajta csinálni, aztán jövő héten ugrik az omiba -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Nagyjából így néz ki a v1.0 kütyü, tegnap már a deszkamodell teszten elég jól szerepelt, még pár finomhangolást kell csak rajta csinálni, aztán jövő héten ugrik az omiba <_< Naccerűű!! :D -_- :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Tök mindegy milyen szenzor van benne, be kell kalibrálni beszereléskor rá az átalakítót. Kicsit egyszerűbb a móka, mint a BC esetében, mert itt csak a két szélsőértéket kell kalibrálni, azaz az üzemi hőfokot, és egy nulla fokot. A nulla fokkal annyit kell babrálni, hogy a szenzort ki kell venni, és olvadó jégbe mártani két percre. Az egész művelet megvan 5 perc alatt, és nem olyan bonyolult, mint aminek hangzik :rolleyes: Így pedig teljesen univerzális lehet ez a kütyü. ... Ez nagyon komolyan hangzik, elmehetnél a gyári fejlesztőkhöz is oktatást tartani. A belsőtéri kijelzés hogyan lesz megoldva? A kocsi saját TID/MID kijelzőjén, vagy egyedi lesz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Ez zsír lesz Gábor. Ha készen lesz szerintem Én is leváltom a HunFlexet egy ilyenre. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 A belsőtéri kijelzés hogyan lesz megoldva? A kocsi saját TID/MID kijelzőjén, vagy egyedi lesz? Egy 128*64-es grafikus kijelző lesz, meg két gomb, kis egyszerű "csellentyűcske" :rolleyes: Viszont ezt külön kell megvenni hozzá, és kb 20e ft körül lesz, tehát nem számítok túl nagy érdeklődésre. <_< Az átalakító kütyü továbbra is tartható a múltkor említett árban, 34+áfa a megcélzott kisker ára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Én majd a köv. generációs BC-re is kíváncsi vagyok..."kenbuszosokhoz" is használható lesz majd? kenbuszra nem lesz köthető az új BC, de igen, használható lesz, csak a szenzorokról közvetlen kell jelet összeszedni, ami eléggé megnehezíti a bekötését ilyen autó esetében. ezért nem is számolok túl nagy célközönséggel a pár éves autók gazdáinak köréből :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Egy 128*64-es grafikus kijelző lesz, meg két gomb, kis egyszerű "csellentyűcske" -_- PDA-ra nem lehetne kitolni? B) Vagy PNA-ra? Esetleg IGO alatt mutatná más szinnel, hogy mekkora a megtehető táv a tervezett útvonalon.... esetleg online access, hogy akár otthonról is tudjad/ tudjam figyelni a paramétereket, és állítani rajtuk, ha kell (és nem én vezetem a kocsit) - esetleg még lehetne bele egy..... <_< :D :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 kenbuszra nem lesz köthető az új BC, de igen, használható lesz, csak a szenzorokról közvetlen kell jelet összeszedni, ami eléggé megnehezíti a bekötését ilyen autó esetében. ezért nem is számolok túl nagy célközönséggel a pár éves autók gazdáinak köréből :rolleyes: És majd valami infó lesz arról milyen új funkciók vannak benne...stb. Meg a kijelzőt kezeli-e? Érdekel a dolog. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts