Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Én 2x nyomtam teletankot felesbe etanollal és meglátásom szerint nagyvonalakban ugyanaz amit leirtál. Kimondottan nem a spórlás érdekelt, csak hajtott a kíváncsiság, hogy tényleg hogyan viselkedik vele az autó. Hidegindítással nem volt problémám, viszont a fogyasztásom jelentősen megugrott. (pl Pest 10 helyett 13 L )

Amíg 15fok felett van a hőmérséklet nincs semm gond,de itt már reggel van olyan hogy 7-9 fok van.Na akkor kezdődik a probléma.Persze beindul,de csak másodikra,így nem az igazi.Pistának le se merem írni menyit eszik etanolból a szekér,és a hunflexel se indul rendesen reggel,ráadású Ő is erőtlennek érzi talán alul egy kicsit.Én is kiprobáltam Pista kocsiját,nekem annyira nem volt vészes mint az enyém,de ugye neki benne van az elektronika......Szóval nagyvonalakban,jó a benzin még ha drágább is.....

Talán ha lenne egy tuti kütyü,ami még elérhető áron is van,meg müködik rendesen akkor volna értelme de így még nem sok.Legalábbis nekem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Amíg 15fok felett van a hőmérséklet nincs semm gond,de itt már reggel van olyan hogy 7-9 fok van.Na akkor kezdődik a probléma.Persze beindul,de csak másodikra,így nem az igazi.Pistának le se merem írni menyit eszik etanolból a szekér,és a hunflexel se indul rendesen reggel,ráadású Ő is erőtlennek érzi talán alul egy kicsit.Én is kiprobáltam Pista kocsiját,nekem annyira nem volt vészes mint az enyém,de ugye neki benne van az elektronika......Szóval nagyvonalakban,jó a benzin még ha drágább is.....

Talán ha lenne egy tuti kütyü,ami még elérhető áron is van,meg müködik rendesen akkor volna értelme de így még nem sok.Legalábbis nekem :rolleyes:

tudom, hogy még nem voltak hidegek és ezért is nem volt semmi problémám, nagyjából képbe vagyok az etanolos témával, olvasgattam sok fele. Pl haverom autója 20-25 fokban is kb feles keverékkel sokszor eljátszodta azt, hogy 3-4 reszelés után indult el. Kb 3-4 autóhoz volt szerencsém az enyémet is belevéve etanolos dologgal, sokszor még típuson belül is másképp reagál az ugyanolyan arányú keverékre is az autó.

Link to comment
Megosztás:

tudom, hogy még nem voltak hidegek és ezért is nem volt semmi problémám, nagyjából képbe vagyok az etanolos témával, olvasgattam sok fele. Pl haverom autója 20-25 fokban is kb feles keverékkel sokszor eljátszodta azt, hogy 3-4 reszelés után indult el. Kb 3-4 autóhoz volt szerencsém az enyémet is belevéve etanolos dologgal, sokszor még típuson belül is másképp reagál az ugyanolyan arányú keverékre is az autó.

Az enyém benzinnel is van amikor 3-4-et reszel mire elindul, van hogy azonnal, szinte át sem fordult a főtengely. Ezért nálam ez nem hátrány. Most tesztüzem van, addíg használom a felest, amíg indul gond nélkül. Eddíg +7 fok a legalacsonyabb amit próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Na látod, mondtam én neked, hogy fent elszegényít... ;)alsó tartományban meg annyit locsol bele, hogy az amúgy is a hidegindítás miatt szar kenéssel ellátott hengerfalat szépen még le is mossa a benzin...

Én úgy vagyok vele, hogy pont nem ér nekem annyit, mint amennyit spórolnék vele...

Ettől függetlenül jó, hogy sokan tesztelitek, mert így egyre több lesz a tapasztalat, és az viszi előre a dolgokat... :D

Kiszedtem a 4 gyertyát,és mind a 4 fehér...Tehát szegény a keverék.....Ha hozna tankolásonként 3000ft,akkor biztos ezzel járnék,mert sokat nem bukhatok,de ha drágább autóm lenne akkor biztos nem játszanék ezzel -_-

ha valaki sporolni akar,vegyen dízel autót :rolleyes: <_<

Link to comment
Megosztás:

Kiszedtem a 4 gyertyát,és mind a 4 fehér...Tehát szegény a keverék.....Ha hozna tankolásonként 3000ft,akkor biztos ezzel járnék,mert sokat nem bukhatok,de ha drágább autóm lenne akkor biztos nem játszanék ezzel :D

ha valaki sporolni akar,vegyen dízel autót :rolleyes: <_<

Nem a spórolásért kell dízelt venni, hanem mert jobb a hatásfoka :D -_- B)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém benzinnel is van amikor 3-4-et reszel mire elindul, van hogy azonnal, szinte át sem fordult a főtengely. Ezért nálam ez nem hátrány. Most tesztüzem van, addíg használom a felest, amíg indul gond nélkül. Eddíg +7 fok a legalacsonyabb amit próbáltam.

nem jól fogalmaztam akkor az előbb, 3-4 szeri indításra kapja el a fonalat :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem most ürült ki a 30-35 liter üzemanyagom, amiben durván 10 liter etanol is volt, tapasztalataim alapján még bőven pöccröff (tényleg pöccröffre indul a kocsim hidegen is), ahogy melegen is. Talán annyi, hogy alacsonyabb fordulaton erősebbnek éreztem a motort, de magas fordulaton viszont mintha elment volna az ereje.

Megnéztem én is a gyertyákat és tök fehérek nekem is, bár nekem most esett át hengerfej felújításon (ami egyébként pénzkidobás volt. off.), nem hinném hogy az etanol miatt, de nem is kizárható. :rolleyes:

Szerintem sem éri meg a keverés, csak akkor érné meg, ha only-etanol lenne a verdában és persze ugyanolyan körülményekkel üzemelne a gépkocsi, ahogy benzinnel - a fogyasztás kivételével.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most ürült ki a 30-35 liter üzemanyagom, amiben durván 10 liter etanol is volt, tapasztalataim alapján még bőven pöccröff (tényleg pöccröffre indul a kocsim hidegen is), ahogy melegen is. Talán annyi, hogy alacsonyabb fordulaton erősebbnek éreztem a motort, de magas fordulaton viszont mintha elment volna az ereje.

Megnéztem én is a gyertyákat és tök fehérek nekem is, bár nekem most esett át hengerfej felújításon (ami egyébként pénzkidobás volt. off.), nem hinném hogy az etanol miatt, de nem is kizárható. B)

Szerintem sem éri meg a keverés, csak akkor érné meg, ha only-etanol lenne a verdában és persze ugyanolyan körülményekkel üzemelne a gépkocsi, ahogy benzinnel - a fogyasztás kivételével.

Már csak azért is megéri ahogyan néznek a muksók a kútnál amikor tankolok.: :rolleyes: <_< :D -_-

Link to comment
Megosztás:

Már csak azért is megéri ahogyan néznek a muksók a kútnál amikor tankolok.: :rolleyes: <_< :D -_-

A V-Power 95-nél vayg 100-nál szoktak nézni, mikor azt tankolok. :D Kecskeméti kirándulás óta azt tankoltam bele, kapott belőle az etanol is. Jobb azé a drágább benya, ha nem is mérföldekkel. B)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 10L lett a fogyasztásom etanollal és amikor kompresszió mérésen volt a kocsi, akkor megnéztem a gyertyákat, mind barnára volt égve, tehát az enyémben jól működik az etanol. A másodjára indulást már kezdem megszokni, valamit valamiért dolog. Én kiszámoltam, így hogy 10L lett a fogyasztásom, egy teli tankolásnál 2000Ftot spórolok, ami azért nem rossz. Pálya napon aki volt, látta hogy megy az autóm, pl Pehi Csabi Kadettjával tudtam tartani a lépést. Az is C20XE, csak Ő gondolom benzinnel használja én meg full etanollal voltam és tegnap előtt is gyorsultam egy VTi Hondával, csak azért vert meg mert az egyest nagyon elkapartattam, egyébként megettem volna. Szóval én nem érzek semmi negatívot, az indítgatáson kívül, sőt, mióta megfordítottam az oktánszámválasztót a B oldalra, azóta mintha jobban is menne kicsit. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Cserébe akárhogy használom 5.3 fogyaszt..... -_- És ha betartasz néhány alap szabályt,akkor jó sokáig nem fog elromlani <_< de ez nem az a topic :D

Mintha úgy derengene 1-2 éve még nem ilyen véleményen voltál dízel ügyileg! :rolleyes:

Amúgy nekem semmi bajom az etanollal,jól indul elsőre,fogyasztás ugyanannyi mint bengával és azért nem mindegy mennyiért tankolom tele hetente.

Link to comment
Megosztás:

A V-Power 95-nél vayg 100-nál szoktak nézni, mikor azt tankolok. B) Kecskeméti kirándulás óta azt tankoltam bele, kapott belőle az etanol is. Jobb azé a drágább benya, ha nem is mérföldekkel. -_-

A multkor volt előtem egy ürge diesellel, egy fejen van az etanollal, először levette azt a pisztolyt aztán rájött a tévedésre. Amikor elindult meglátta mit rakok bele, megállt odaszólt, hogy az nem az ám! Mondom tényleg???? :rolleyes: Most már mindegy, rakok bele benzint is! Volt ám csodákozás, kérdi most akkor mivel megy? Mondtam neki ennek tökmindegy. Amikor elindultam még nyitva volt a szája. <_<

Mintha úgy derengene 1-2 éve még nem ilyen véleményen voltál dízel ügyileg! :D

Amúgy nekem semmi bajom az etanollal,jól indul elsőre,fogyasztás ugyanannyi mint bengával és azért nem mindegy mennyiért tankolom tele hetente.

Én sem vettem észre egetverő eltérést, olyan 3-5 decivel eszik többet. És határozotan észrevehető alsó tartományban, hogy jobban húz. Főleg akkor amikor valamiért csak benyát tankolok, aztán alacsony fordulaton rángat, mert megszokásból korán felváltok.

Link to comment
Megosztás:

Mintha úgy derengene 1-2 éve még nem ilyen véleményen voltál dízel ügyileg! <_<

Attól függ milyen dízelről van szó.136LE 360NM már eléggé meggyöző,de ez alatt nekem nem elég amit nyújt.Arról nem beszélve hogy lényegesen nő a focusnál is a fogyi,ha pl 1.8TDCI motor van benne.A focus szerintem nagyon kellemesen autózható,Én szeretem :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

Attól függ milyen dízelről van szó.136LE 360NM már eléggé meggyöző,de ez alatt nekem nem elég amit nyújt.Arról nem beszélve hogy lényegesen nő a focusnál is a fogyi,ha pl 1.8TDCI motor van benne.A focus szerintem nagyon kellemesen autózható,Én szeretem :rolleyes: :D

OFF.

Az alatt azért komolyabb futómű is van hátul. És azért a hátsó mérvadóbb mint az első. <_<

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első két 15 fok alatti indítás. Most is másodikra indult, és ennyi, megy teszi a dolgát.

Egyébként nálam is észrevehető, hogy alul jobban húz, mint benyával. (csak 105 oktán)

Az 1.8 td fordról (astra helyett majdnem az vettem) anno a kereskedő beszélt le, mondta, hogy az a legszarabb motorja a fordnak. (ez lassan 6 éve volt, azóta már változhatott)

Etanol, nálam nagyjából tankolásonként 3000-3500 marad meg.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.8 td fordról (astra helyett majdnem az vettem) anno a kereskedő beszélt le, mondta, hogy az a legszarabb motorja a fordnak. (ez lassan 6 éve volt, azóta már változhatott)

Etanol, nálam nagyjából tankolásonként 3000-3500 marad meg.

Nekem nem is 1.8tdci van <_< :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az első két 15 fok alatti indítás. Most is másodikra indult, és ennyi, megy teszi a dolgát.

Egyébként nálam is észrevehető, hogy alul jobban húz, mint benyával. (csak 105 oktán)

Az 1.8 td fordról (astra helyett majdnem az vettem) anno a kereskedő beszélt le, mondta, hogy az a legszarabb motorja a fordnak. (ez lassan 6 éve volt, azóta már változhatott)

Etanol, nálam nagyjából tankolásonként 3000-3500 marad meg.

Tankolásnál igen, de a többletfogyi elvisz valamit belőle nem?

Link to comment
Megosztás:

Tankolásnál igen, de a többletfogyi elvisz valamit belőle nem?

Nekem átlag 3 forint marad meg kilométerenként.

De a reggeli indítás az inkább 3.-4. mint 2.-3.... :rolleyes:

De egyébként akkor eszik a leggazdaságossabban, ha nem pörgetem tartósan 3000-es fordulat fölé...

Ha mondjuk (óra szerint) 90 és 110 között autózok akkor 7-8 között csipeget.

Ha viszont inkább 120 fölött galoppozok, akkor 8,5-10 közötti a csipegetés...

Ez viszont szerintem nem olyan rossz.

Nyilván városban kicsit többet eszik... az a 30 % ott van mindig...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.