Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Hamarosan lehet majd tesztelni a Hunflex hidegindítást ha csillaggarázsban este tartósan 14 fok alá hűl a levegő... :lol:

II. Pályanapon kint lesz a forgalmazó aki eljön tud vele talizni.

Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen.

A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson.

Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen.

A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson.

Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük.

Ez érdekes...kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel

csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje.

"A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a

rendszerek hogyan bírják az alkoholt."

Bírják :lol:

Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol:

Link to comment
Megosztás:

El akarom hinni, hogy már a gyárban rakták bele :lol:

Szoktak már mostanság gyárilag is rakni ilyesmit az "értékesebb" termékekbe :lol:

...

Bírják :P

Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :D

Köszi Gabi! Ma olyan megnyugtató vagy! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel

csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje.

"A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a

rendszerek hogyan bírják az alkoholt."

Bírják :lol:

Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol:

pont ezt beszéltük, hogy amennyit spórolok az e85-el, abból veszek tartalékba szintjelzőt :lol:

a benyapumpa kábeleit meg leszigetelem

mondjuk amilyen pontos, jobb ha a megtett km-re hagyatkozok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen.

A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson.

Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük.

lényegtelen, mert sehol semmi infó, sőt, te se írtál semmi extrát :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel

csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje.

"A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a

rendszerek hogyan bírják az alkoholt."

Bírják :lol:

Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol:

Szerintem a bengánál aggresszívebb anyag nem nagyon van.

Köszi Gabi a kedvezményt,aranyosak voltak a boltban.

Nekem most shell lesz benne 5w30,kajálni fogja,de ez van most ingyé! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel

csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje.

"A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a

rendszerek hogyan bírják az alkoholt."

Bírják :lol:

Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol:

Na hát meg lehet nézni a 15 éves AC-pumpámat ami megadta magát azon is volt korrózió rendesen, pedig szerintem nem sokat pörgött etanolban.

Link to comment
Megosztás:

Na hát meg lehet nézni a 15 éves AC-pumpámat ami megadta magát azon is volt korrózió rendesen, pedig szerintem nem sokat pörgött etanolban.

én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év)

az más jellegű kérdés, hogy a tankban ez mennyire balesetveszélyes

és megint más kérdés, hogy melyik típusban milyen a szivattyú és a szintjelző

Link to comment
Megosztás:

én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év)

az más jellegű kérdés, hogy a tankban ez mennyire balesetveszélyes

és megint más kérdés, hogy melyik típusban milyen a szivattyú és a szintjelző

Gyakorlatilag a pumpa üzemyanyagban fürdik, tehát minden fém korrodálhat benne. Max. lesz nálam egy tartalék pumpa, és ha megáll, az út szélén kicserélem egy óra alatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év)

Nekem nem csak üzem közben van etanolban a benyapumpa, hanem akkor is amikor áll a kocsi a ház előtt.

Áram lehet, hogy nincs benne, de érintkezni akkor is érintkezik az etanollal.

A csatlakozók még a benzines pumpáknál is hajlamosak a korrózióra. A rézelemek felületi oxidációjának kiküszöbölésére rendszeresen használni kell a pumpát. Vagyis aki huzamosabb ideig nem használja autóját, az is indítsa be legalább kétnaponta. Ez minden alkatrészének jót tesz.
Akkor most üzemóra, vagy állás közben?

A hidegindításra nem tudok mit mondani, itt még nem volz 15-nél hidegebb. Legalábbis amikor én indultam a kocsival mostanában.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem csak üzem közben van etanolban a benyapumpa, hanem akkor is amikor áll a kocsi a ház előtt.

Áram lehet, hogy nincs benne, de érintkezni akkor is érintkezik az etanollal.

Akkor most üzemóra, vagy állás közben?

A hidegindításra nem tudok mit mondani, itt még nem volz 15-nél hidegebb. Legalábbis amikor én indultam a kocsival mostanában.

Tényleg ezek érdekes kérdések. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.Ráadásúl büdös is.Beszéltem Lalival,lehetne rá írni programot hogy rendesen müködjön,csak akkor kapcsolhatóvá kellene tenni,az etanolé s benzin programot,arról nem beszélve hogy kb 60e forint,rengeteg idő és teszt,hogy tökéletes legyen.Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit....

A bioetunba látok még fantáziát,de az elég drága,pedig az egész jó lenne ha az elöbb felsorolt dolgok nem lennének..... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.....Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit....

...

Na látod, mondtam én neked, hogy fent elszegényít... ;)alsó tartományban meg annyit locsol bele, hogy az amúgy is a hidegindítás miatt szar kenéssel ellátott hengerfalat szépen még le is mossa a benzin...

Én úgy vagyok vele, hogy pont nem ér nekem annyit, mint amennyit spórolnék vele...

Ettől függetlenül jó, hogy sokan tesztelitek, mert így egyre több lesz a tapasztalat, és az viszi előre a dolgokat... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.Ráadásúl büdös is.Beszéltem Lalival,lehetne rá írni programot hogy rendesen müködjön,csak akkor kapcsolhatóvá kellene tenni,az etanolé s benzin programot,arról nem beszélve hogy kb 60e forint,rengeteg idő és teszt,hogy tökéletes legyen.Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit....

A bioetunba látok még fantáziát,de az elég drága,pedig az egész jó lenne ha az elöbb felsorolt dolgok nem lennének..... :rolleyes:

Én 2x nyomtam teletankot felesbe etanollal és meglátásom szerint nagyvonalakban ugyanaz amit leirtál. Kimondottan nem a spórlás érdekelt, csak hajtott a kíváncsiság, hogy tényleg hogyan viselkedik vele az autó. Hidegindítással nem volt problémám, viszont a fogyasztásom jelentősen megugrott. (pl Pest 10 helyett 13 L )

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.