yooccoo Elküldve Szeptember16, 2009 Elküldve Szeptember16, 2009 Hamarosan lehet majd tesztelni a Hunflex hidegindítást ha csillaggarázsban este tartósan 14 fok alá hűl a levegő... :lol: II. Pályanapon kint lesz a forgalmazó aki eljön tud vele talizni. mesélhetnétek valamit, mert etanol.blog.hu-n nem sok mindenről van szó
Gepard Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Hamarosan lehet majd tesztelni a Hunflex hidegindítást ha csillaggarázsban este tartósan 14 fok alá hűl a levegő... :lol: II. Pályanapon kint lesz a forgalmazó aki eljön tud vele talizni. Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen. A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson. Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük.
Udi Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Én is küldtem neki pár tippet...svédeknél már működik! :lol:
Atommanó Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Egy érdekes cikk a benyapumpákról E85-höz gyártva...
Atommanó Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Johnny haverja is e85-tel megy... :lol:
invictus Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen. A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson. Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük. Ez érdekes...kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle. :lol:
opel16v Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje. "A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a rendszerek hogyan bírják az alkoholt." Bírják :lol: Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol:
Stefan Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 El akarom hinni, hogy már a gyárban rakták bele :lol: Szoktak már mostanság gyárilag is rakni ilyesmit az "értékesebb" termékekbe :lol: ... Bírják :P Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :D Köszi Gabi! Ma olyan megnyugtató vagy! :lol: :lol:
Udi Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Nálam pont ma halt meg a szintjelző...de szerintem a 15 év után ez várható volt. Most mindig viszek magammal tartalék üzemanyagot. :lol:
yooccoo Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje. "A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a rendszerek hogyan bírják az alkoholt." Bírják :lol: Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol: pont ezt beszéltük, hogy amennyit spórolok az e85-el, abból veszek tartalékba szintjelzőt :lol: a benyapumpa kábeleit meg leszigetelem mondjuk amilyen pontos, jobb ha a megtett km-re hagyatkozok :lol:
opel16v Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Nálam pont ma halt meg a szintjelző...de szerintem a 15 év után ez várható volt. Most mindig viszek magammal tartalék üzemanyagot. :lol: Az omiban is 3 bontottból raktam össze 1 jót, de egyik sem látott még ethanolt, viszont mindegyik 14-15 éves volt. :lol:
yooccoo Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tegnap felhívott az E85 kft igazgatója (Sonkoly Tamás), hogy pár dolgot megkérdezzen. A lényeg, hogy ráhasaltak a központisok által felvetett problémákra, és dolgoznak a megoldáson. Az etanol.blog a bioetun-os móka, a hunflex pedig egy másik cég, ne keverjük. lényegtelen, mert sehol semmi infó, sőt, te se írtál semmi extrát :lol: :lol:
J0hnny Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje. "A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a rendszerek hogyan bírják az alkoholt." Bírják :lol: Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol: Szerintem a bengánál aggresszívebb anyag nem nagyon van. Köszi Gabi a kedvezményt,aranyosak voltak a boltban. Nekem most shell lesz benne 5w30,kajálni fogja,de ez van most ingyé! :lol:
zotya975 Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Tény hogy a rezet és az acélt az ethanol jobban korrodálja (legfőképpen a felvett víztartalom miatt), de ez nem azt jelenti, hogy nagyságrenddel csökkenne az élettartam. Jó hogy van ilyen mindenvivő AC is, de ethanolhoz szerintem nem lényeges a gyári normál AC pumpa cseréje. "A konkurens Bosch és Valbro pumpákat vendéglátóm nem ismeri. Az biztos, hogy a Bosch jelenleg nem gyárt FFV pumpát. Nem is tudni, azok a rendszerek hogyan bírják az alkoholt." Bírják :lol: Amúgy meg pl az opelnél a szintjelző nem tartalmaz olyan fémet, amit az ethanol jobban korrodál :lol: Na hát meg lehet nézni a 15 éves AC-pumpámat ami megadta magát azon is volt korrózió rendesen, pedig szerintem nem sokat pörgött etanolban.
mackosajt Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Gabi! Ne haragudj meg, de jó lesz itt hazánkban az ETANOL szó is. Ha flancolni akarok, akkor etil-alkohol. :lol: az a h nagyon angolos.
yooccoo Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Na hát meg lehet nézni a 15 éves AC-pumpámat ami megadta magát azon is volt korrózió rendesen, pedig szerintem nem sokat pörgött etanolban. én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év) az más jellegű kérdés, hogy a tankban ez mennyire balesetveszélyes és megint más kérdés, hogy melyik típusban milyen a szivattyú és a szintjelző
zotya975 Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év) az más jellegű kérdés, hogy a tankban ez mennyire balesetveszélyes és megint más kérdés, hogy melyik típusban milyen a szivattyú és a szintjelző Gyakorlatilag a pumpa üzemyanyagban fürdik, tehát minden fém korrodálhat benne. Max. lesz nálam egy tartalék pumpa, és ha megáll, az út szélén kicserélem egy óra alatt. :lol:
yooccoo Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Gyakorlatilag a pumpa üzemyanyagban fürdik, tehát minden fém korrodálhat benne. Max. lesz nálam egy tartalék pumpa, és ha megáll, az út szélén kicserélem egy óra alatt. :lol: itt igazából a tiszta etanol a probléma, nem a kevert
zotya975 Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 itt igazából a tiszta etanol a probléma, nem a kevert Hát ha szerintem ha a tiszta etanol probléma akkor a kevert is, csak nem akkora. Pontosabban később jön elő a gond, ha előjön.
yooccoo Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 Hát ha szerintem ha a tiszta etanol probléma akkor a kevert is, csak nem akkora. Pontosabban később jön elő a gond, ha előjön. amennyi idő alatt előjön, annyi idő alatt meg megspórolod egy bontottnak az árát, bőven :lol:
Gepard Elküldve Szeptember18, 2009 Elküldve Szeptember18, 2009 én azt mondom, hogy elhiszem a klubtársamnak, aki a Visteonnál dolgozik, hogy 500 üzemóra után már erőteljesen korrodáltak az etanollal érintkező fémrészek (500 üzemóra az mondjuk 25-28e km, legyen mondjuk 2 év) Nekem nem csak üzem közben van etanolban a benyapumpa, hanem akkor is amikor áll a kocsi a ház előtt. Áram lehet, hogy nincs benne, de érintkezni akkor is érintkezik az etanollal. A csatlakozók még a benzines pumpáknál is hajlamosak a korrózióra. A rézelemek felületi oxidációjának kiküszöbölésére rendszeresen használni kell a pumpát. Vagyis aki huzamosabb ideig nem használja autóját, az is indítsa be legalább kétnaponta. Ez minden alkatrészének jót tesz.Akkor most üzemóra, vagy állás közben? A hidegindításra nem tudok mit mondani, itt még nem volz 15-nél hidegebb. Legalábbis amikor én indultam a kocsival mostanában.
zotya975 Elküldve Szeptember19, 2009 Elküldve Szeptember19, 2009 Nekem nem csak üzem közben van etanolban a benyapumpa, hanem akkor is amikor áll a kocsi a ház előtt. Áram lehet, hogy nincs benne, de érintkezni akkor is érintkezik az etanollal. Akkor most üzemóra, vagy állás közben? A hidegindításra nem tudok mit mondani, itt még nem volz 15-nél hidegebb. Legalábbis amikor én indultam a kocsival mostanában. Tényleg ezek érdekes kérdések. :lol:
coupe Elküldve Szeptember19, 2009 Elküldve Szeptember19, 2009 Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.Ráadásúl büdös is.Beszéltem Lalival,lehetne rá írni programot hogy rendesen müködjön,csak akkor kapcsolhatóvá kellene tenni,az etanolé s benzin programot,arról nem beszélve hogy kb 60e forint,rengeteg idő és teszt,hogy tökéletes legyen.Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit.... A bioetunba látok még fantáziát,de az elég drága,pedig az egész jó lenne ha az elöbb felsorolt dolgok nem lennének..... :rolleyes:
Atommanó Elküldve Szeptember19, 2009 Elküldve Szeptember19, 2009 Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.....Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit.... ... Na látod, mondtam én neked, hogy fent elszegényít... ;)alsó tartományban meg annyit locsol bele, hogy az amúgy is a hidegindítás miatt szar kenéssel ellátott hengerfalat szépen még le is mossa a benzin... Én úgy vagyok vele, hogy pont nem ér nekem annyit, mint amennyit spórolnék vele... Ettől függetlenül jó, hogy sokan tesztelitek, mert így egyre több lesz a tapasztalat, és az viszi előre a dolgokat... :rolleyes:
Hepi Elküldve Szeptember19, 2009 Elküldve Szeptember19, 2009 Én viszont azt hiszem most tankoltam utoljára etanolt.(Köszi Tomi,de mégse venném meg a HUNFlexet)...A sporolás elenyésző,a teljesítmény alul nagyon gyenge(ömlik bele az etanol,felül viszont szegény a keverék),a többlet fogyasztás pedig rengeteg.A reggeli indítózás pedig egyenesen bosszant.Ráadásúl büdös is.Beszéltem Lalival,lehetne rá írni programot hogy rendesen müködjön,csak akkor kapcsolhatóvá kellene tenni,az etanolé s benzin programot,arról nem beszélve hogy kb 60e forint,rengeteg idő és teszt,hogy tökéletes legyen.Egyenlőre több vele a macera,mint amennyit hoz havonta,pedig elég sokat használom a kocsit.... A bioetunba látok még fantáziát,de az elég drága,pedig az egész jó lenne ha az elöbb felsorolt dolgok nem lennének..... :rolleyes: Én 2x nyomtam teletankot felesbe etanollal és meglátásom szerint nagyvonalakban ugyanaz amit leirtál. Kimondottan nem a spórlás érdekelt, csak hajtott a kíváncsiság, hogy tényleg hogyan viselkedik vele az autó. Hidegindítással nem volt problémám, viszont a fogyasztásom jelentősen megugrott. (pl Pest 10 helyett 13 L )
Recommended Posts