Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Én a tűréshatárra gondoltam, bár elég merész optimizmusra vall, hogy a tűréshatárt felfele is gondoltam, nem csak lefele. Szóval annyit akartam, hogy ügye 98-ig tudja a szenzoros, de a 100-as benyával is el tud lenni... akkor ezekszerint nem. Lehet nekem is ronggyákopott motorom van, azért nem csörgött már be... :huh:

állllljjállj... miről beszélsz???? Minél nagyobb az oktánszám, annál nagyobb a kompressziótűrése, ergó annál nehezebben fog becsörögni.. a becsörgés, az a benzin-levegő keverék öngyulladásakor - a la diesel lép fel....

ha 98 as előgyújtással használod a 100ast, akkor 2 oktán felesleged van, szal még nagyobb előgyújtást is elvisel(ne). Lefelé a kis előgyújtással a nagy kompressziótűrésű anyag simán elhasználódik, max a pluszt nem tudod kivenni, felfelé van gond, azaz nagy előgyújtással kis oktánszámú üzemanyagot használsz.... (98 as dugó esetén pl 95-91 et tankolsz)

ha pl 98 as dugót használsz és 91 est (már nem) tankolnál, és nem csörög be, na akkor van az hogy kicsi a kompressziód, ezért nem lép fel öngyulladás....

Link to comment
Megosztás:

Nekem van oktándugóm a C20XEben, tehát abban sem lenne kopogásérzékelő szenzor? :huh:

Olyan nem hinném hogy létezne (de ebben Futó druszám az ész), hogy van kopogásérzékelő, meg dugó is, mert ugyanazt a feladatok kellene ellátnia, és 2 külön utasítást kap pl az hogy? (kopogásérzékelő mondjuk 95 oktánra állítana előgyújtást, a dugó meg 98 -on van) akkor mi szerint döntene?... sztem évjáratfüggő, és mégcsak nem is vezérlő függő, mert ő csak kap egy értéket (vagy a dugótól, hogy 3500Ohm, vagy a kopogásérzékelő ad egy ilyen értéket , és a Gábor által említett táblázatból "kiválasztja" a hozzá rendelt előgyújtás szöget.)

szelektív kopogás érzékelővel és automatikus benzin oktánszám megállapítással.

Az milyen, hogy automatikus oktánszám megállapítással? És ha fél tank 95ös, 10 liter 100as, 20 liter 98as van, akkor megmondja hogy 96,8 as oktán? :lol: olyan kéne, egyből megoldódna az etanolos srácok gondja, hogy mikor milyen üzemanyag van a verdában! ^_^ B)

Link to comment
Megosztás:

Ezért jó a turbós, ott nem nagy a kompresszió :huh:

most normál kompresszióról beszélünk, úgy 8,5-9-től 11 ig.... turbós mennyi? 9 körül mondjuk?(én nem tom!!) 98 as beállítással egy szar 95 ös vagy 91 es benyával simán becsörög az is... amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem...

Link to comment
Megosztás:

most normál kompresszióról beszélünk, úgy 8,5-9-től 11 ig.... turbós mennyi? 9 körül mondjuk?(én nem tom!!) 98 as beállítással egy szar 95 ös vagy 91 es benyával simán becsörög az is... amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem...

jóvammána ^_^ :lol: :huh:

Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es.

Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó?

Nekem is rotoros és oktándugóm is van.

Link to comment
Megosztás:

jóvammána ^_^ :lol: :huh:

Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es.

Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó?

Nekem is rotoros és oktándugóm is van.

ez Futó elvtárs reszortja, de erősen elképzelhető....

Link to comment
Megosztás:

jóvammána B) ^_^ :huh:

Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es.

Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó?

Nekem is rotoros és oktándugóm is van.

Rotoros és oktándugóm van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elöcör is, friccül már nem értek, nem olvasok... másodszor, 1 normális motorkódot nem láttam ott :lol: ^_^

A kép a lényeg, a többit én sem értem. Normális motort meg nem is írnak :huh:

Amúgy van egy ilyen magyar nyelvű Opelek kezelésije, onnan szedtem ezt a minden harmadik tankolásos dolgot.

Link to comment
Megosztás:

E85 100-105 oktán között. Nem fix, melyik milyen, hogy sikerül kifőzni :huh:

ez sok dologtól függ, de gondolom nem akarsz felelősséget vállalni azért, hogy a kartárs egy mecseki túra alkalmával

hajtókarcsapágyasra vágja a verdáját :lol: Tehát ha valaki 95 benyával járkál, annak legyen 95-ös állásban a dugó, amúgy

sem európa legjobb benzinje a mienk B) E85-el lehet 98 állásban is, akinek olyan van :P

Adaptív a szabályzás, emeli az előgyújtást egy bizonyos érték szerint (táblázatból), de ha a kopogásszenzor bekopogást észlel, visszavesz belőle.

Majd újra emeli, és ez így megy, míg világ a világ ^_^

Én tudtam hogy működik az adaptív szabályzás, de én nekem úgy rémlett hogy a jótól visszafelé. Tehát jó nagy előgyujtást próbál meg, és ha koppan elveszi, és addig játszik ezzel, amíg a benya kibírja. De x időnként bepróbálkozik hogy hátha jobb a cucc, és ismét emeli az előgyujtást.

Bár lehet ez lényegtelen dolog.

SZP

Link to comment
Megosztás:

amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem...

Te csak ne nyilatkozz a nevemben, nem vagy a titkárnőm :lol:

Kicsi kompresszió lehet az is, ha mondjuk az eredeti 11-esből lesz 9 :huh:

Én tudtam hogy működik az adaptív szabályzás, de én nekem úgy rémlett hogy a jótól visszafelé. Tehát jó nagy előgyujtást próbál meg, és ha koppan elveszi, és addig játszik ezzel, amíg a benya kibírja. De x időnként bepróbálkozik hogy hátha jobb a cucc, és ismét emeli az előgyujtást.

Nem, fordítva van. Ha belegondolsz, ezzel a módszerrel nem tudná meghatározni, mi a felső határa az előgyújtásnak.

Link to comment
Megosztás:

egyébként van már opcom-om, tegnap este omin csináltam vizsgálatokat, és nagyon jól látszik az adaptív

szabályzás az előgyújtáson :huh:

Neked nem NE van az Omiban? Azon nem oktándugó van? Vagy ezekből is több fajta volt?

Tényleg, az ilyen dugósnál is meg tudod majd oldani a kütyün az előgyújtás szabályozást vagy csak a kopogóson?

Link to comment
Megosztás:

Neked nem NE van az Omiban? Azon nem oktándugó van? Vagy ezekből is több fajta volt?

Tényleg, az ilyen dugósnál is meg tudod majd oldani a kütyün az előgyújtás szabályozást vagy csak a kopogóson?

X20SE van benne, NE csak az A omegákban volt.

Nem lesz előgyújtás szabályzás, azt megoldja az ecu (illetve akinek dugós, annak manuálisan kell ezt :huh: ).

Link to comment
Megosztás:

MOst akartam tankolni E85-öt a H.sámson melletti Aviánál, de éppen hiánycikk. Este 10-re ígérték, hogy lesz.

Elmondás alapján a benzin újbóli emelésének hatására megugrott az E85 forgalmuk. Szinte mindenki felesben tankolta.

Mondjuk értelmes volt a kút kialakítója, mert az E85 meg a benga 2 külön soron van...

Link to comment
Megosztás:

állllljjállj... miről beszélsz???? Minél nagyobb az oktánszám, annál nagyobb a kompressziótűrése, ergó annál nehezebben fog becsörögni.. a becsörgés, az a benzin-levegő keverék öngyulladásakor - a la diesel lép fel....

ha 98 as előgyújtással használod a 100ast, akkor 2 oktán felesleged van, szal még nagyobb előgyújtást is elvisel(ne). Lefelé a kis előgyújtással a nagy kompressziótűrésű anyag simán elhasználódik, max a pluszt nem tudod kivenni, felfelé van gond, azaz nagy előgyújtással kis oktánszámú üzemanyagot használsz.... (98 as dugó esetén pl 95-91 et tankolsz)

ha pl 98 as dugót használsz és 91 est (már nem) tankolnál, és nem csörög be, na akkor van az hogy kicsi a kompressziód, ezért nem lép fel öngyulladás....

Ohh, így már érthető teljesen. Köszönöm a felvilágosítást. :huh:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.