Stefan Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Nekem van oktándugóm a C20XEben, tehát abban sem lenne kopogásérzékelő szenzor? :huh: De gondolom a tiéd még a régebbi gyújtáselosztós is nem?
Gabo Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Én a tűréshatárra gondoltam, bár elég merész optimizmusra vall, hogy a tűréshatárt felfele is gondoltam, nem csak lefele. Szóval annyit akartam, hogy ügye 98-ig tudja a szenzoros, de a 100-as benyával is el tud lenni... akkor ezekszerint nem. Lehet nekem is ronggyákopott motorom van, azért nem csörgött már be... :huh: állllljjállj... miről beszélsz???? Minél nagyobb az oktánszám, annál nagyobb a kompressziótűrése, ergó annál nehezebben fog becsörögni.. a becsörgés, az a benzin-levegő keverék öngyulladásakor - a la diesel lép fel.... ha 98 as előgyújtással használod a 100ast, akkor 2 oktán felesleged van, szal még nagyobb előgyújtást is elvisel(ne). Lefelé a kis előgyújtással a nagy kompressziótűrésű anyag simán elhasználódik, max a pluszt nem tudod kivenni, felfelé van gond, azaz nagy előgyújtással kis oktánszámú üzemanyagot használsz.... (98 as dugó esetén pl 95-91 et tankolsz) ha pl 98 as dugót használsz és 91 est (már nem) tankolnál, és nem csörög be, na akkor van az hogy kicsi a kompressziód, ezért nem lép fel öngyulladás....
Gabo Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Nekem van oktándugóm a C20XEben, tehát abban sem lenne kopogásérzékelő szenzor? :huh: Olyan nem hinném hogy létezne (de ebben Futó druszám az ész), hogy van kopogásérzékelő, meg dugó is, mert ugyanazt a feladatok kellene ellátnia, és 2 külön utasítást kap pl az hogy? (kopogásérzékelő mondjuk 95 oktánra állítana előgyújtást, a dugó meg 98 -on van) akkor mi szerint döntene?... sztem évjáratfüggő, és mégcsak nem is vezérlő függő, mert ő csak kap egy értéket (vagy a dugótól, hogy 3500Ohm, vagy a kopogásérzékelő ad egy ilyen értéket , és a Gábor által említett táblázatból "kiválasztja" a hozzá rendelt előgyújtás szöget.) szelektív kopogás érzékelővel és automatikus benzin oktánszám megállapítással. Az milyen, hogy automatikus oktánszám megállapítással? És ha fél tank 95ös, 10 liter 100as, 20 liter 98as van, akkor megmondja hogy 96,8 as oktán? :lol: olyan kéne, egyből megoldódna az etanolos srácok gondja, hogy mikor milyen üzemanyag van a verdában! ^_^ B)
Stefan Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Ezért jó a turbós, ott nem nagy a kompresszió :huh:
Gabo Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Ezért jó a turbós, ott nem nagy a kompresszió :huh: most normál kompresszióról beszélünk, úgy 8,5-9-től 11 ig.... turbós mennyi? 9 körül mondjuk?(én nem tom!!) 98 as beállítással egy szar 95 ös vagy 91 es benyával simán becsörög az is... amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem...
Stefan Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 most normál kompresszióról beszélünk, úgy 8,5-9-től 11 ig.... turbós mennyi? 9 körül mondjuk?(én nem tom!!) 98 as beállítással egy szar 95 ös vagy 91 es benyával simán becsörög az is... amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem... jóvammána ^_^ :lol: :huh: Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es. Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó? Nekem is rotoros és oktándugóm is van.
Gabo Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 jóvammána ^_^ :lol: :huh: Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es. Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó? Nekem is rotoros és oktándugóm is van. ez Futó elvtárs reszortja, de erősen elképzelhető....
Stefan Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Az A Omegám kézikönyvében nem volt ilyen :lol: :huh: Az A Corsáméban igen ^_^
Zsoltee Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 jóvammána B) ^_^ :huh: Amúgy visszatérve az XE-hez azt kétféle gyújtással szerelték. Volt a régebbi rotoros, meg a DIS-es. Lehetséges, hogy a DIS-esben volt kopogásérzékelő és a rotorosban meg oktándugó? Nekem is rotoros és oktándugóm is van. Rotoros és oktándugóm van. :lol:
Gabo Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Az A Corsáméban igen ^_^ Elöcör is, friccül már nem értek, nem olvasok... másodszor, 1 normális motorkódot nem láttam ott :huh: :lol:
Stefan Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Elöcör is, friccül már nem értek, nem olvasok... másodszor, 1 normális motorkódot nem láttam ott :lol: ^_^ A kép a lényeg, a többit én sem értem. Normális motort meg nem is írnak :huh: Amúgy van egy ilyen magyar nyelvű Opelek kezelésije, onnan szedtem ezt a minden harmadik tankolásos dolgot.
Zsoltee Elküldve Augusztus17, 2009 Elküldve Augusztus17, 2009 Nos, áttekertem a B oldalra azt a dugót és mintha valahogy jobban menne a kocsi. Bár lehet hogy csak úgyérzem. :huh:
psz Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 E85 100-105 oktán között. Nem fix, melyik milyen, hogy sikerül kifőzni :huh: ez sok dologtól függ, de gondolom nem akarsz felelősséget vállalni azért, hogy a kartárs egy mecseki túra alkalmával hajtókarcsapágyasra vágja a verdáját :lol: Tehát ha valaki 95 benyával járkál, annak legyen 95-ös állásban a dugó, amúgy sem európa legjobb benzinje a mienk B) E85-el lehet 98 állásban is, akinek olyan van :P Adaptív a szabályzás, emeli az előgyújtást egy bizonyos érték szerint (táblázatból), de ha a kopogásszenzor bekopogást észlel, visszavesz belőle. Majd újra emeli, és ez így megy, míg világ a világ ^_^ Én tudtam hogy működik az adaptív szabályzás, de én nekem úgy rémlett hogy a jótól visszafelé. Tehát jó nagy előgyujtást próbál meg, és ha koppan elveszi, és addig játszik ezzel, amíg a benya kibírja. De x időnként bepróbálkozik hogy hátha jobb a cucc, és ismét emeli az előgyujtást. Bár lehet ez lényegtelen dolog. SZP
istván Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Lenne egy Berettyóujfalu - Berekfürdő - Kazincbarcika meg vissza utam. Tudja valaki, hogy van-e az utvonalamhoz közel E85-ös tankolási lehetőség?
Kacsero Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Lenne egy Berettyóujfalu - Berekfürdő - Kazincbarcika meg vissza utam. Tudja valaki, hogy van-e az utvonalamhoz közel E85-ös tankolási lehetőség? :huh: talán ez segít Benzinkút lista ez is...
opel16v Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 amikor azt mondja Gábor, hogy kis kompresszió, akkor olyan 5-6 max 7 re gondolhat.. na ott lehet nem csörögne be akkora előgyújtásnál sem... Te csak ne nyilatkozz a nevemben, nem vagy a titkárnőm :lol: Kicsi kompresszió lehet az is, ha mondjuk az eredeti 11-esből lesz 9 :huh: Én tudtam hogy működik az adaptív szabályzás, de én nekem úgy rémlett hogy a jótól visszafelé. Tehát jó nagy előgyujtást próbál meg, és ha koppan elveszi, és addig játszik ezzel, amíg a benya kibírja. De x időnként bepróbálkozik hogy hátha jobb a cucc, és ismét emeli az előgyujtást. Nem, fordítva van. Ha belegondolsz, ezzel a módszerrel nem tudná meghatározni, mi a felső határa az előgyújtásnak.
opel16v Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 egyébként van már opcom-om, tegnap este omin csináltam vizsgálatokat, és nagyon jól látszik az adaptív szabályzás az előgyújtáson :huh:
Stefan Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 egyébként van már opcom-om, tegnap este omin csináltam vizsgálatokat, és nagyon jól látszik az adaptív szabályzás az előgyújtáson :huh: Neked nem NE van az Omiban? Azon nem oktándugó van? Vagy ezekből is több fajta volt? Tényleg, az ilyen dugósnál is meg tudod majd oldani a kütyün az előgyújtás szabályozást vagy csak a kopogóson?
opel16v Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Neked nem NE van az Omiban? Azon nem oktándugó van? Vagy ezekből is több fajta volt? Tényleg, az ilyen dugósnál is meg tudod majd oldani a kütyün az előgyújtás szabályozást vagy csak a kopogóson? X20SE van benne, NE csak az A omegákban volt. Nem lesz előgyújtás szabályzás, azt megoldja az ecu (illetve akinek dugós, annak manuálisan kell ezt :huh: ).
istván Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Köszi,l ugy látom, van egy Avia kut Miskolc kijáratánál, ahol mérnek E85-öst. Tankolt-e valaki valaha itt, van mindig szesz?
Udi Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Szerintem erre gondoltál: http://www.holtankoljak.hu/?option=com_hol...amp;backuri=%3F
mackosajt Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 MOst akartam tankolni E85-öt a H.sámson melletti Aviánál, de éppen hiánycikk. Este 10-re ígérték, hogy lesz. Elmondás alapján a benzin újbóli emelésének hatására megugrott az E85 forgalmuk. Szinte mindenki felesben tankolta. Mondjuk értelmes volt a kút kialakítója, mert az E85 meg a benga 2 külön soron van...
yooccoo Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 Mondjuk értelmes volt a kút kialakítója, mert az E85 meg a benga 2 külön soron van... nem is figyeltem, tolathattam is a múltkor :huh:
daykiller Elküldve Augusztus18, 2009 Elküldve Augusztus18, 2009 állllljjállj... miről beszélsz???? Minél nagyobb az oktánszám, annál nagyobb a kompressziótűrése, ergó annál nehezebben fog becsörögni.. a becsörgés, az a benzin-levegő keverék öngyulladásakor - a la diesel lép fel.... ha 98 as előgyújtással használod a 100ast, akkor 2 oktán felesleged van, szal még nagyobb előgyújtást is elvisel(ne). Lefelé a kis előgyújtással a nagy kompressziótűrésű anyag simán elhasználódik, max a pluszt nem tudod kivenni, felfelé van gond, azaz nagy előgyújtással kis oktánszámú üzemanyagot használsz.... (98 as dugó esetén pl 95-91 et tankolsz) ha pl 98 as dugót használsz és 91 est (már nem) tankolnál, és nem csörög be, na akkor van az hogy kicsi a kompressziód, ezért nem lép fel öngyulladás.... Ohh, így már érthető teljesen. Köszönöm a felvilágosítást. :huh:
Recommended Posts