pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 olcsó megoldás, ha viszel egy +12voltot akksiról, nyomógombbal az acra. beülsz, ha kell nyomod 1-2mp-ig, indít. Gondoltam rá... De miért tűnik el a nyomás? Eddig nem volt ilyen...
invictus Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Gondoltam rá... De miért tűnik el a nyomás? Eddig nem volt ilyen... Nem lehet hogy halódik az ac-d, vagy a reléje?
Zsoltee Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Gondoltam rá... De miért tűnik el a nyomás? Eddig nem volt ilyen... Na olyan relékattanás nekem sincs. Csak a C16NZ-mben volt. Lehet hogy akkor nekem is ez a gondom? :huh:
egykuty Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 .. De miért tűnik el a nyomás? ... nálam benzinnel is hamar csökkent, de E85 -el már 2mp alatt eltűnik. az AC nem zár rendesen már.
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 nálam benzinnel is hamar csökkent, de E85 -el már 2mp alatt eltűnik. az AC nem zár rendesen már. Az AC-ban lenne egy visszacsapószelep? Vagy esetleg rakjak a szűrő után egy ilyen szelepet? Szerk: De az is lehet h felkapott valami szuttyot...
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Na olyan relékattanás nekem sincs. Csak a C16NZ-mben volt. Lehet hogy akkor nekem is ez a gondom? :huh: Nézd meg a reggeli első indítás előtt az injektor híd bal oldalán a szelepet...
opel16v Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Na kibújt a szög a zsákból. Ma reggel megnéztem az injektorhidat indítás előtt. Nem volt benne semmi üzemanyag. Tehát visszaengedi a nyomást. Ezért nem indul egyből. Nekem nincs olyan relékattanás, mint a C14NZ motornál. Csak akkor indul a szivattyú, ha indítózok. És kell neki egy kis idő, míg föltermeli a cuccot. Most mi a jó eget tegyek vele? Neked az AC-ban van egy nyomástartó szelep, ami ezek szerint már nem működik. Megoldás lehet egy visszacsapószelep beépítése a nyomóágba az AC után közvetlen, de arra figyelj hogy 3bar üzemi nyomás van. Illetve lehet csinálni egy elektronikát hozzá, ami az AC-relét gyújtás ráadás után kb 10 mp-ig vezérli, ezzel meglenne a nyomásfelépítés. Így ha várnál pár mp-et gyújtás ráadás után, indítózás előtt, akkor indulna könnyen. Mert ennél a motortípusnál alapból csak akkor megy az AC, ha van fordulatszámjel.
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Neked az AC-ban van egy nyomástartó szelep, ami ezek szerint már nem működik. Megoldás lehet egy visszacsapószelep beépítése a nyomóágba az AC után közvetlen, de arra figyelj hogy 3bar üzemi nyomás van. Illetve lehet csinálni egy elektronikát hozzá, ami az AC-relét gyújtás ráadás után kb 10 mp-ig vezérli, ezzel meglenne a nyomásfelépítés. Így ha várnál pár mp-et gyújtás ráadás után, indítózás előtt, akkor indulna könnyen. Mert ennél a motortípusnál alapból csak akkor megy az AC, ha van fordulatszámjel. Az megoldás lehet, ha egy nyomógomb segítségével 12 Voltot viszek a relé megfelelő(vezérlő vagy milyen) lábára? (melyik az?) Nem fogja az ECU-t csesztetni? Ezt nyomógombot még a gyújtás ráadása előtt nyomnám vagy 5 másodpercig.
invictus Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Az megoldás lehet, ha egy nyomógomb segítségével 12 Voltot viszek a relé megfelelő(vezérlő vagy milyen) lábára? (melyik az?) Nem fogja az ECU-t csesztetni? Ezt nyomógombot még a gyújtás ráadása előtt nyomnám vagy 5 másodpercig. Egy visszacsapószelep egyszerűbb, és észrevétlenül működik, nem kell nyomogatni, én azt tartom jobb megoldásnak. :huh:
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Egy visszacsapószelep egyszerűbb, és észrevétlenül működik, nem kell nyomogatni, én azt tartom jobb megoldásnak. :huh: És ilyet lehet venni ótósbótba, vagy valami spéci helyen?
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Na megkérdeztem és 1200 HUF egy ilyen visszacsapó szelep. Megyek is megvenni... :huh: Hétvégén azt is berakjuk a szűrővel egyetemben...
Zsoltee Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Na megkérdeztem és 1200 HUF egy ilyen visszacsapó szelep. Megyek is megvenni... :lol: Hétvégén azt is berakjuk a szűrővel egyetemben... ha megvetted és elkezded beszerelni, lehetne egy képes dokumentációt kérni erről az egész műveletről, mert úgy néz ki ezt nekem is meg kell majd csinálnom nemsokára. :huh: Szerk.: Egyébként az ACben ezt a szelepet nem lehet megjavítani ill kicserélni? ^_^
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 ha megvetted és elkezded beszerelni, lehetne egy képes dokumentációt kérni erről az egész műveletről, mert úgy néz ki ezt nekem is meg kell majd csinálnom nemsokára. :huh: Szerk.: Egyébként az ACben ezt a szelepet nem lehet megjavítani ill kicserélni? :lol: így néz ki: Ahogy belenéztem a csövébe, talán gumi lap van benne. Jobban örültem volna egy gumiágyban lévő üveggolyós rendszernek, de egy próbát megér. Úgy gondoltam, hogy a benzinszűrő után építem be. Ott van gumicső és a szűrő megfogja a trutyit is, ami felakaszthatná a szelepet.
invictus Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/thumb/090813/szelep...ltoltes.hu_.jpg Ahogy belenéztem a csövébe, talán gumi lap van benne. Jobban örültem volna egy gumiágyban lévő üveggolyós rendszernek, de egy próbát megér. Úgy gondoltam, hogy a benzinszűrő után építem be. Ott van gumicső és a szűrő megfogja a trutyit is, ami felakaszthatná a szelepet. Kíváncsi vagyok az eredményre, remélem sikerül megszüntetned ezzel a problémát. :huh:
Zsoltee Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 Hát én valami komolyabb szerkezetnek gondoltam. De ha ellátja a feladatát tökéletes lehet. Majd a tapasztalatokra én is kíváncsi leszek. :huh:
Stefan Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 ...Úgy gondoltam, hogy a benzinszűrő után építem be. Ott van gumicső és a szűrő megfogja a trutyit is, ami felakaszthatná a szelepet. Szerintem jó gondolat. Valószínűleg az AC szelepe is emiatt adta fel (nem védte komolyabb szűrő a kosztól). Mostmár csak az AC miatt kell aggódni. ^_^ Nálam C14NZ-nél már volt olyan, hogy eltömődött a pumpa a dzsuváktól, de ki lett szedve, kipucolva és azóta teljesen jó. Még akár azt is meg merném kockáztatni, hogy ugyanez segített volna a szelepen is :huh: Hát én valami komolyabb szerkezetnek gondoltam. De ha ellátja a feladatát tökéletes lehet. Majd a tapasztalatokra én is kíváncsi leszek. :lol: Minél egyszerűbb, annál kevesebb a hibalehetőség B)
opel16v Elküldve Augusztus13, 2009 Elküldve Augusztus13, 2009 ezeket az AC-ket nem lehet szétszedni, max roncsolással.
opel16v Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Új infó, már szóba került, de most utánanéztem: Tehát E85 üzemanyaghoz nem használható a metabond megalene üzemanyag adalék, azt maximálisan 10% körüli etanollal adagolt benzinhez javasolják. Ugyanígy egyébként az összes a piacon kapható benzinhez/dízelhez készült üzemanyag adalék (tulajdonságjavító és tisztító jellegű is) nem használható E85 esetében.
tomi023 Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 ma reggel 4.re indult be. Mindegy neki hol áll a poti, semmi különbség. Ha hidegen adok gézt, megfullad. Ha várok egy kicsit míg bemelegszik akkor utána jó.
Stefan Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Új infó, már szóba került, de most utánanéztem: Tehát E85 üzemanyaghoz nem használható a metabond megalene üzemanyag adalék, azt maximálisan 10% körüli etanollal adagolt benzinhez javasolják. Ugyanígy egyébként az összes a piacon kapható benzinhez/dízelhez készült üzemanyag adalék (tulajdonságjavító és tisztító jellegű is) nem használható E85 esetében. Ez vajon a magas oktánszámű benzinekkel is igaz (100-asra gondolok pl.)?
pszilaj Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Ez vajon a magas oktánszámű benzinekkel is igaz (100-asra gondolok pl.)? Itt nem az oktánszámon van a hangsúly, hanem az összetételen. Az etanolnak mások a tulajdonságai mint a benzinnek. Nem úgy old bizonyos anyagokat, illetve megváltoztatja a tulajdonságait az oldatott anyagnak. Nekem ma reggel pöcre indult. Nem értem. megijedt valamitől, mert semmit nem változtattam tegnap óta. :huh:
invictus Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Itt nem az oktánszámon van a hangsúly, hanem az összetételen. Az etanolnak mások a tulajdonságai mint a benzinnek. Nem úgy old bizonyos anyagokat, illetve megváltoztatja a tulajdonságait az oldatott anyagnak. Nekem ma reggel pöcre indult. Nem értem. megijedt valamitől, mert semmit nem változtattam tegnap óta. :huh: De a szelepet azért tedd be. :lol:
pszilaj Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 De a szelepet azért tedd be. ^_^ Nyugi!!! :huh: HA megvettem akkor be is teszem! :lol:
Stefan Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Itt nem az oktánszámon van a hangsúly, hanem az összetételen. Az etanolnak mások a tulajdonságai mint a benzinnek. Nem úgy old bizonyos anyagokat, illetve megváltoztatja a tulajdonságait az oldatott anyagnak. ... Amire én gondoltam, hogy egy időben (nem tudom, mostanában nem néztem) lehetett kapni üzemanyag adalékot, oktánszám "javítási" és tisztítási célzattal. Viszont hallottam olyan pletykákat, hogy ezek tulajdonképpen csak kisebb flakonba töltött magas oktánszámú üzemanyagok (min. 100). HA ez igaz, akkor ha eleve magas oktánszámú üzemanyagot tankolsz, akkor ahhoz sem lenne jó az E85-öt keverni. Persze nem ismerem az üzemanyag adalékokat (nem is használtam még), valószínűleg más anyag(ok) is van(nak) benne, amit etanollal nem illik keverni, ezért a negatív ajánlás.
yooccoo Elküldve Augusztus14, 2009 Elküldve Augusztus14, 2009 Amire én gondoltam, hogy egy időben (nem tudom, mostanában nem néztem) lehetett kapni üzemanyag adalékot, oktánszám "javítási" és tisztítási célzattal. Viszont hallottam olyan pletykákat, hogy ezek tulajdonképpen csak kisebb flakonba töltött magas oktánszámú üzemanyagok (min. 100). HA ez igaz, akkor ha eleve magas oktánszámú üzemanyagot tankolsz, akkor ahhoz sem lenne jó az E85-öt keverni. Persze nem ismerem az üzemanyag adalékokat (nem is használtam még), valószínűleg más anyag(ok) is van(nak) benne, amit etanollal nem illik keverni, ezért a negatív ajánlás. pl. kerozin van is ilyen
Recommended Posts