Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Szal aki jön blitzre, és E85-re éhezik, annak még lesz egy kb. 2x7 km-es útja a 471-es úton H.sámson előtt lévő Avia kútig.

Na akkor nekem az meglesz. :huh:

Elküldve
Szal aki jön blitzre, és E85-re éhezik, annak még lesz egy kb. 2x7 km-es útja a 471-es úton H.sámson előtt lévő Avia kútig.

Hajdúsámson, 0504/3 hrsz.

Tel : 06 52/200-469

Fax : 06 52/200-469

GPS : 46.689957,16.982803

Elküldve

Nagyjából megvan a HW terve a saját kütyünek, 4 és 8 hengeres verziók lesznek.

Lambdára lehet kötni, és van benne szabályozott lambda kimenet is (tehát be lehet lőni úgy 0.85-re a lambdát,

hogy az ecu felé 1-es lambda érték megy). Továbbá TPS (gázpoti) és ICT (motor hőmérséklet jeladó) bemenete

van. Táblákat USB-n lehet rátölteni egyszerűen. keverékszabályzáshoz 3D-s tábla lehetőség is lesz (RPM-TPS szerint),

de egyszerűbb üzemmódok is lesznek.

Külön lesz hidegindításhoz táblázat, fokértékekhez lehet rendelni dúsítási értéket, valamint tervezek bele extra

algoritmust is, saját injektorvezérlő sablonnal, hidegindítást elősegítendő.

Az USB-n keresztül élőben lehet nézni rpm-lambda-keverékszabályzás-szenzorstátusz adatokat, illetve üzemmódok

közt könnyen váltani.

A későbbiekben rá lehet majd kötni egy display modult is, melyet az utastérben lehet elhelyezni. Ebben egy 128*64-es

grafikus kijelzőn lehet követni az eseményeket, pl lambda monitorozás, stb.

Egyelőre nem lesz a kábelkötegen injektor csatlakozó, későbbiekben rendelhető lesz majd hozzá pár fajta csatlakozó is.

Nagyjából ez lesz a v1.0 :huh:

4hengeres ára 32+áfa, 8hengeresé 38+áfa lesz előreláthatólag. November környékén várhatóak az első darabok.

Ha nagyobb volumenű kereslet mutatkozik rá, akkor 1-2ezerrel olcsóbb is lehet.

Elküldve
Nagyjából megvan a HW terve a saját kütyünek, 4 és 8 hengeres verziók lesznek.

izé... sok 8 hengeres opel futkorászik.... vazze mi lesz a V6ommal??? ezért ajnározlak itten ennyire?.. na szép... :huh: :lol:

Elküldve
Nagyjából megvan a HW terve a saját kütyünek...

Néhány kérdés/javaslat a HW-rel kapcsolatosan:

- a különböző motorokon/autókon más-más érzékelő van (lambda, ICT és TPS egyaránt, gondolok itt pl. a Bosch, Delphi vezérlőkre), ezt hogyan tudod kezelni?

- nem lenne egyszerűbb, ha pl. az OBD-2 keresztül lekérdezné a fenti adatokat a motorvezérlő ECU-tól(bár az újabb autók CAN rendszere miatt legalább 2 féle vezérlő kellene)?

- célszerű lenne egy előgyújtás eltoló (szabályozó) HW+SW rész is, mint köztudott, az E85-nek kb 10 fok előgyújtás kell, ez, amellett hogy növelné a teljesítményt, még a fogyasztásra is kedvezően hatna. Ha kell, leírhatom, hogy más adapter tervezőknél ezt hogyan képzelik megoldani.

- célszerű lenne több, választható üzemmódot beprogramozni az SW-be egymás mellett (sport-normal-econ), amit pl. egy gombbal lehetne választani (a gomb mögött lévő LED színe jelezné az aktív üzemmódot, pl. kék - normál, zöld - econ, piros - sport). És ezen üzemmódok ne csak az E85 üzem esetén működjenek, hanem a benzin üzemnél is.

- a HW esetleges meghibásodása esetén lesz-e onboard diagnosztikája, ill. mennyire fogja befolyásolni a motor/autó működését (a Hunflex DeLuxe ha nem működik, akkor egyszerűen nem csinál semmit, olyan, mintha ott sem volna).

Elküldve

Sziasztok!

Némi kieséssel beszámolok a szeszkazán működéséről.

A fogyasztásom vegyesben 8,5-9 körül van, tehát megvan a 20 %-os többlet, amit a szesz okoz.

A kocsi viselkedése jó, bár két napos állás után harmadjára indult be. Nem dadog hidegen sem, nincs alapjáratingadozás. Teszi a dolgát. Bár még szesszel kb 600 km-t mentem, továbbra is tetszik. Most az alap és a hideginditási poti is félig van feltekerve.

Meg néztem a gyertyákat(NGK) és mellékelem a képeket, a henger száma szerint. (a 2-esé koszmósabb, de a kocsi megvétele óta ilyen)

1.

507560705PICT0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2.

403434215PICT0002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

3.

PICT0003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4.

303278625PICT0004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ne haragudjatok a matrica-ügybeni késésemért. Nem volt időm és lehetőségem érdemben foglalkozni a dologgal.

Bár kitaláltam egy jó megoldást. Ha valakinek nem muszáj a műgyanta bevonat, akkor meg tudom oldani a kérdést egész olcsón.

Az enyémre feltettem és itt a kép is róla. Ha ez a verzió jó, akkor aki kér az priviben küldje el a postacímét és elpostázom neki a két(igen kettő! :lol: ) matricát.

1144372435PICT0005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(szerk: tudom, kicsit rozsdás, de az enyém... :huh: )

Elküldve
...Ne haragudjatok a matrica-ügybeni késésemért. Nem volt időm és lehetőségem érdemben foglalkozni a dologgal.

Bár kitaláltam egy jó megoldást. Ha valakinek nem muszáj a műgyanta bevonat, akkor meg tudom oldani a kérdést egész olcsón.

Az enyémre feltettem és itt a kép is róla. Ha ez a verzió jó, akkor aki kér az priviben küldje el a postacímét és elpostázom neki a két(igen kettő! :huh: ) matricát.

...

Te se haragudj, de én lemondanám, mivel már nem alkoholizálok.

Elküldve
hát, a fordon érdekesen mutatna a körbezártvillám :huh:

amúgy igen, így gondoltam, így legalább fejforgatás nélkül el lehet olvasni

ha úgy teszel, mint a kocsi (szeszt iszol) nem kell a fejforgatás, mert a világ fog forogni! :lol:

Elküldve
Meg néztem a gyertyákat(NGK) és mellékelem a képeket, a henger száma szerint. (a 2-esé koszmósabb, de a kocsi megvétele óta ilyen)

Sziasztok!

nálam is ugyan ez a tapasztalat, az E85 lemossa a gyertyákat...

20NE-SEH 4,5bar benzinnyomással +30% körül eszik (és nem nagyon megy, kb C20NE szinten) a hidegindítás hőgomba potméterezéssel van megoldva, tisztán E85-el. más kütyü nincs.

a 2. henger befecsijét, vagy gyújtását, vagy kompresszióját ellenőrizned kellene, valami ott nem kerek.

Elküldve
nem teljesen ide tartozik,de lenne 1 kérdésem:milyen gyorsan reagál a lambda szonda a keverék változására?

tegyük fel új a szonda.....van jelentősége háhy vezetékes???

elviekben elég gyorsan. gyakorlati tapasztalatok majd később :huh:

ha sokvezetékes, akkor van fűtése, ezáltal hidegindításkor hamarabb aktiválódik a lambda-szabályzás.

Néhány kérdés/javaslat a HW-rel kapcsolatosan:

- a különböző motorokon/autókon más-más érzékelő van (lambda, ICT és TPS egyaránt, gondolok itt pl. a Bosch, Delphi vezérlőkre), ezt hogyan tudod kezelni?

- célszerű lenne egy előgyújtás eltoló (szabályozó) HW+SW rész is, mint köztudott, az E85-nek kb 10 fok előgyújtás kell, ez, amellett hogy növelné a teljesítményt, még a fogyasztásra is kedvezően hatna. Ha kell, leírhatom, hogy más adapter tervezőknél ezt hogyan képzelik megoldani.

- a HW esetleges meghibásodása esetén lesz-e onboard diagnosztikája, ill. mennyire fogja befolyásolni a motor/autó működését (a Hunflex DeLuxe ha nem működik, akkor egyszerűen nem csinál semmit, olyan, mintha ott sem volna).

Teljesen mindegy, a szenzor státuszok programozhatók a kütyüben. Tehát pl bármilyen TPS vagy ICT szenzorra kötöd rá, arra

fel tudod venni egyszerűen a karakterisztikát. A lambda belövés neccesebb, mert azt ugye mérni kéne pl zk géppel, a hitelesség

kedvéért... de annak se lesz nagy csalás, aki részterhelés mellett lő be egy 1.00 lambdát mérés nélkül... feltéve hogy jó a lambda :lol:

Már korábban említettem, hogy a gyújtás nem lesz piszkálva, mivel az kivitelezhetetlen, ahhoz már komplett programozható ecu-t

kellene kreálni ^_^ A gyári vezérlő is tudja állítani a kopogásszenzor segítségével magától, etanollal kb mindig maxon lesz B)

HW meghibásodás esetén általában ez is tovább engedi menni az autót, legalábbis míg a logikai áramkörök kapnak tápot és

azok nem halnak be. Ha proci áll meg, attól még szabályzás nélkül normál módban mennek tovább az injektorok.

Diagnosztika adott lesz az USB-n.

Elküldve
elviekben elég gyorsan. gyakorlati tapasztalatok majd később :huh:

ha sokvezetékes, akkor van fűtése, ezáltal hidegindításkor hamarabb aktiválódik a lambda-szabályzás.

Teljesen mindegy, a szenzor státuszok programozhatók a kütyüben. Tehát pl bármilyen TPS vagy ICT szenzorra kötöd rá, arra

fel tudod venni egyszerűen a karakterisztikát. A lambda belövés neccesebb, mert azt ugye mérni kéne pl zk géppel, a hitelesség

kedvéért... de annak se lesz nagy csalás, aki részterhelés mellett lő be egy 1.00 lambdát mérés nélkül... feltéve hogy jó a lambda :P

Már korábban említettem, hogy a gyújtás nem lesz piszkálva, mivel az kivitelezhetetlen, ahhoz már komplett programozható ecu-t

kellene kreálni :lol: A gyári vezérlő is tudja állítani a kopogásszenzor segítségével magától, etanollal kb mindig maxon lesz :D

HW meghibásodás esetén általában ez is tovább engedi menni az autót, legalábbis míg a logikai áramkörök kapnak tápot és

azok nem halnak be. Ha proci áll meg, attól még szabályzás nélkül normál módban mennek tovább az injektorok.

Diagnosztika adott lesz az USB-n.

Nagyon kis profi cucc lesz!

:lol:

Majd írok a Télapónak, h karira ilyet kérek! ^_^ B)

Elküldve

most Debrecenben volt, hogy 3. ra indult be reggel 13 fokban.

Ezen kellene állítani de ez már a deluxe hunflex amin elméletileg nem kellene ugye?

ha mégis kellene kire bízzam? Tech2 van.

Elküldve
most Debrecenben volt, hogy 3. ra indult be reggel 13 fokban.

Ezen kellene állítani de ez már a deluxe hunflex amin elméletileg nem kellene ugye?

ha mégis kellene kire bízzam? Tech2 van.

De a hidegindítást hozzá tudod hangolni az autóhoz. A deluxe-ban annyival van több, hogy egy hőmérő nézi a fűtéscsövedet, és 30 fokig többletmennyiséget biztosít, aminek mértékét az egyik potméterrel tudod állítani. Ha leszeded a hunflex hátsó burkolatát, akkor a kábelköteghez közelebbi potin kell tekergetned, ami alapállapotban 0-n van, kicsit próbáld meg feljebb tekerni és akkor szépen be tudod állítgatni, hogy mikor pont jó.

Elküldve
De a hidegindítást hozzá tudod hangolni az autóhoz. A deluxe-ban annyival van több, hogy egy hőmérő nézi a fűtéscsövedet, és 30 fokig többletmennyiséget biztosít, aminek mértékét az egyik potméterrel tudod állítani. Ha leszeded a hunflex hátsó burkolatát, akkor a kábelköteghez közelebbi potin kell tekergetned, ami alapállapotban 0-n van, kicsit próbáld meg feljebb tekerni és akkor szépen be tudod állítgatni, hogy mikor pont jó.

nálunk az OFF autóban nem jött be így a dolog, ugyanis ez a 30 fok pont olyan határérték, amikor kikapcsolja a dúsítást, pedig hidegindításnál még szüksége lenne rá

Elküldve
nálunk az OFF autóban nem jött be így a dolog, ugyanis ez a 30 fok pont olyan határérték, amikor kikapcsolja a dúsítást, pedig hidegindításnál még szüksége lenne rá

Ezt mindenképpen meg kellene írni a forgalmazónak, hátha a fejlesztésben is foganatosítja. Mondjuk egy harmadik potival, amivel a hidegindításnál a kikapcsolási hőmérsékletet lehet állítani.

Elküldve

Sziasztok, most vagyok döntés előtt.

Már olvasgatom órák óta a témát/ zsibog is a fejem/....

Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e belevágni a Hunflex készülékbe?

Én napi 85 km megyek, ez évi 20ezer+ a privát használat.

kösz-árpi :huh:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.