Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Én éppen most voltam tankolni E85öt a kocsiba. 40liter ment bele, tehát még kb 10liter benga votl a tankban. Tankolás után pöcc röcc-re elindult, semmi probléma nem volt. Hazafelé sem rángatott, nem torpant meg, semmi különleges. Viszont lehet hogy csak beképzeltem magamnak, de úgy éreztem hogy jobban ment. Még ugyan nem voltam városon kívül vele, csak lakotterületen gyorsítottam lassítottam, kanyarodtam stb, de érezhető. :)

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Igen, melegen már nem volt ilyen probléma.

Nekem is le van tekerve teljesen az egyik, azt hiszem a kábel felé eső. Lehet feljebb kéne tekerni?

ui: Valamint azt is észrevettem, hogy füstöl, és eléggé érezni a cefreszagot. Pedig még nincs is benne 100% etanol. Még csak felesben vagyok, és be sem kapcsoltam a készüléket.

tekerd feljebb, aztán meglátod, hogy mennyit javul vele, legfeljebb állítasz még rajta

nekem nem füstöl, mondjuk a cefreszagot se lehet különösebben érezni :)

szerintem azért füstöl, mert felesben vagy, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ahogy olvasom itt az írásokat,lehet hogy jól tettem és nem kapkodtam és maradtam a Flextech-nél.

Nálam ugyan nincs hidegindítási dúsítás,de hidegen nekem is néha ingadozik az alapjárat és volt már,hogy 2-ben megtorrpant,bár akkor 5fok volt kint.

Most hogy meleg van semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki hogy Flexfuel-es matricát lehet-e valahol venni, vagy inkább keressek képet és gyártassak? :)

A GM-es emblémát kb 4-5 ezerért tudsz ebayről, én a fordnál hozattam, feleannyiért flexifuel emblémát. :(

Ma is mentem vele, most már érezhetően jól megy az autó, egyedül hidegen erőtlen, de még nem is állítottam a a hideg dúsítós potin, majd csak hétfőn lesz rá időm. Valamint én a sima dúsítás potin lefele akarok tekerni egy keveset, hátha jobb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ma nyomtam bele én is 39 liter e85-öt. Ami volt benne 11 lityi az felesben volt, szóval kb 10% benzin van még benne. Mivel meleg volt a motor nem is kellett bekapcsolni a kütyüt, simán hazajöttem vele a kútról (kb 2 km). Bár lehet elég bolt a benzin a csőben, hogy hazaérjek, és majd holnap ér meglepetés.

Link to comment
Megosztás:

Ma nyomtam bele én is 39 liter e85-öt. Ami volt benne 11 lityi az felesben volt, szóval kb 10% benzin van még benne. Mivel meleg volt a motor nem is kellett bekapcsolni a kütyüt, simán hazajöttem vele a kútról (kb 2 km). Bár lehet elég bolt a benzin a csőben, hogy hazaérjek, és majd holnap ér meglepetés.

Azért elég furcsa lenne, ha kütyü nélkül is menne etanollal az autó....az már kiderült volna szerintem. :) Viszont írtam a forgalmazónak, hogy melyik poti mire való és hogy ajánlja a tekergetést, majd közzéteszem a válaszát, aztán állítgatok csak én is.

Link to comment
Megosztás:

Azért elég furcsa lenne, ha kütyü nélkül is menne etanollal az autó....az már kiderült volna szerintem. :( Viszont írtam a forgalmazónak, hogy melyik poti mire való és hogy ajánlja a tekergetést, majd közzéteszem a válaszát, aztán állítgatok csak én is.

Mondjuk én nem bánnám, annyit megtehet egy újdonsült ketyere-tulajdonos, hogy megpróbál kütyü nélkül menni, mert ha megy úgy is, akkor megspórolok pár 10-ezer forintot. :)

Link to comment
Megosztás:

Anno meleg mocinál én is teszteltem azaz kikapcsoltam a Flexteket....ment nélküle is az autó de érezhetően a gyorsulás rovására ment és gyengébb lett. Bekapcsoltam, kb. 5 msp múlva már minden rendben volt.

Ma úgyis megyek anyámékhoz, kipróbálom az "autobahnon". :) :(

Link to comment
Megosztás:

Megjött a válasz: "Az also potméter a hidegindítást szabályozza. Balra letekerve ki van kapcsolva, ez a helyzet most. Jobbra dúsitod, de 30 fok –nál automatikusan kikapcsol a hidegindító. A másik meg az etanolkeveréket szabályozza. Középállás teljesen jó, jobbra dúsitod, balra szegényited a keveréket."

38432138.jpg

Link to comment
Megosztás:

Most jut eszembe, hogy van az ecu környékén is gyújtáskapcsolt táp, hisz ott a kesztyűtartó világítása....esetleg az is jó lett volna. Na mindegy lassan neki kellene állni beállítani a potikat.

Ne kösd másik tápra! ECU-nál ott az injektortáp, arra kell kötni.

Link to comment
Megosztás:

Nos, kicsit tekergettem a potikon, a sima dúsítást jelentősen lejjebb vettem, így is szépen megy az autó.

Viszont hidegen 2000 alatt még mindig erőtlen a motor, ugyanez a jelenség Heningnél is megvan, ő szintén központis befecskendezős. Kérdés, hogy ehhez valamennyire alkalmazkodik az ecu, vagy ez ilyen, esetleg valaki tapasztalt-e hasonlót?

Link to comment
Megosztás:

Nos, kicsit tekergettem a potikon, a sima dúsítást jelentősen lejjebb vettem, így is szépen megy az autó.

Viszont hidegen 2000 alatt még mindig erőtlen a motor, ugyanez a jelenség Heningnél is megvan, ő szintén központis befecskendezős. Kérdés, hogy ehhez valamennyire alkalmazkodik az ecu, vagy ez ilyen, esetleg valaki tapasztalt-e hasonlót?

nekem hengerenkénti, nekem is csinálja

elvileg kell 2-3 tank, hogy hozzászokjon az új cucchoz

feljebb tekertem a hidegindítóst, jobb lett vele, most már nem ejti le 3-400-ra a fordulatot, de még mindig ideges egy kicsit a járása

Link to comment
Megosztás:

Nem kell olyan sok... max 1-2 száz km, és már az offset értékek beállnak az adaptív folyamatban a lambdánál.

Legtöbb ecu-nál ennél is kevesebb, főleg az újabbaknál.

Azt ne feledjétek, hogy eltéréseket okozhat egyénenként az, kinek milyen állapotban van a lambda szondája! :)

Link to comment
Megosztás:

Nem kell olyan sok... max 1-2 száz km, és már az offset értékek beállnak az adaptív folyamatban a lambdánál.

Legtöbb ecu-nál ennél is kevesebb, főleg az újabbaknál.

Azt ne feledjétek, hogy eltéréseket okozhat egyénenként az, kinek milyen állapotban van a lambda szondája! :(

én 800-at lementem, de még mindig ilyen

ha bemelegszik, semmi gond vele :)

Link to comment
Megosztás:

én 800-at lementem, de még mindig ilyen

ha bemelegszik, semmi gond vele :)

Tuti eltart egy darabig, míg felmelegszik a szívótorok, amikor már nem csapódik ki a sok szeszkó...

Elvileg a hengerenkéntinél (logikám szerint) már alacsonyabb hőmérsékleten kéne stabilizálódni...

Bár nincs még tapasztalatom...mert cuccom sincsen...

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam még, hogy a bemelegítést gyorsíthatnám azzal, hogy bontózok egy hőtükröt a leömlőre, mert én azt valamikor leszedtem a nagyon rossz állapota miatt.

Ma felugrottam Bp-re, meg haza, közben 207-ért tankoltam egy telit, plusz 20-at kannába. Végig nagyon szépen ment, kb mint benzines korában.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam még, hogy a bemelegítést gyorsíthatnám azzal, hogy bontózok egy hőtükröt a leömlőre, mert én azt valamikor leszedtem a nagyon rossz állapota miatt.

Ma felugrottam Bp-re, meg haza, közben 207-ért tankoltam egy telit, plusz 20-at kannába. Végig nagyon szépen ment, kb mint benzines korában.

Nem hiszem, hogy sokat számítana, az inkább azért volt ott, hogy a moci meleg(-ebb) levegőt szívjon, amikor abban a pozícióban áll a szelep.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy sokat számítana, az inkább azért volt ott, hogy a moci meleg(-ebb) levegőt szívjon, amikor abban a pozícióban áll a szelep.

És ha meleg levegőt szív akkor hidegben könnyebb az indulás-bemelegedés. Ezért gondoltam hogy ez az alkoholra jó hatással lenne. Amúgy tisztán e85-el még csak kb 200km-t mentem.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.