Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
De ha már 1-2 dolgot beleviszünk és úgy állítjuk be a szorzókat ahogy kedvünk van akkor gyakorlatilag egy teljesen egyedi, az eredetitől különböző vezérlést kapunk. Mintha új ECU lenne a kocsiban. <_<

Azért közel sem. Csak a befecskendezést lehet ezzel módosítani, az eredeti jelleggörbét így csak mókolni lehet

a cél érdekében, a gyújtáshoz meg hozzá se nyúltunk...

érdekes, h tudomásom szerint pölö az X14XE motorban nincs légtömegmérő, csak egy léghőmérséklet szenzor...

amiatt akkor csak a levegő hőmérsékletét kellene figyelni...nem?

De a TPS jelét tényleg jó lenne figyelnie a kütyünek... :)

Minden benzines-befecskendezős motornál van légtömegmérés. Az említett motoron a MAP szenzor figyeli a

szívócső-depressziót, és az IAT szenzor a beszívott levegő hőmérsékletét. Ebből számol az ECU légtömeget.

A TPS-ről: Akkor valamivel gyorsabban reagálhatna, igen, cserébe a nehezebb beépíthetőségért és a csökkent kompatibilitásért.

Egy vezeték rákötése a kábelkötegre pluszban nem okoz gondot, ez egyszeri dolog, kb 5 perc plusz :lol:

Kompatibilitási probléma abszolút nincsen, mint már említettem, általánosan automatikus kalibrálásra meg lehet oldani.

A TPS figyelésével nagyon jó képet lehet kapni a user szándékairól, amiről a nyitási időkből és a fordszámból még nem

mindig lehet jól következtetni. Ezzel sokkal jobban megoldható a sportos-dinamikus rész, és a fogyasztáskímélő rész is :)

Elküldve
Még egy kérdés, és befejezem. Ugye a csati tipusa később (SE) jó lesz?? Olyant (bosch ev1) rendeltél-e nekem is?

Természetesen igen, még C20XE-t is rakhatsz bele. <_<

Elküldve
A versenygépsasban majd kipróbálom ecce, lehet ahhoz kéne már írni az ECU-t is, ha lesz majd zsé rá :)

Mégiscsak muszáj lesz rágyúrni a saját elektronikára? <_<

Elküldve

Nos, voltam a fordnál, nagyon kedvesek voltak.

Szerencsémre pont volt nekik e85-ös focus, és az eladó megmutatta a forgalmiját, amibe ugyanúgy benzin van írva, mint a mienkbe. Azt mondta, ő úgy tudja, hogy amíg nem 100% alkohol van a tankban, hanem e85, azaz 15% benzin is, akkor elvileg nem szabálytalan.

Elküldve

Köszi, hogy megkérdezted...akkor jól gondoltam. Helyi rendőröket is megkérdeztem ők azt mondták, ha lehet tankolni kútfejből és van róla blokk vagy számla akkor nem lehet probléma. Alkoholt nem lehet belőle csinálni és ez egy benzines "keverék", annyi erővel ha a benzinhez öntök egy kis spuri adalékot akkor már az sem szabályos. <_<

Elküldve
Köszi, hogy megkérdezted...akkor jól gondoltam. Helyi rendőröket is megkérdeztem ők azt mondták, ha lehet tankolni kútfejből és van róla blokk vagy számla akkor nem lehet probléma. Alkoholt nem lehet belőle csinálni és ez egy benzines "keverék", annyi erővel ha a benzinhez öntök egy kis spuri adalékot akkor már az sem szabályos. :)

Rendben...legalább mostmár tiszta a dolog. <_<

Elküldve
Tudod. <_< :)

Először azt hittem, hogy az a rosszul működő weboldal lesz, az a "...sgem.hu" :)

Köszi, hogy megkérdezted...akkor jól gondoltam. Helyi rendőröket is megkérdeztem ők azt mondták, ha lehet tankolni kútfejből és van róla blokk vagy számla akkor nem lehet probléma. Alkoholt nem lehet belőle csinálni és ez egy benzines "keverék", annyi erővel ha a benzinhez öntök egy kis spuri adalékot akkor már az sem szabályos. :lol:

De ezt meg ki tudják mutatni egyből? Egy sima közúti ellenőrzésnél max. a szag lehet gyanús, arra meg megmutatod a blokkot, amit a kútnál kaptál, hogy az E85-től van nem (az meg már úgy is meg van adóztatva)?

Elküldve
Mégiscsak muszáj lesz rágyúrni a saját elektronikára? <_<

Majd meglátjuk, de a versenygépsasba nem kell, ott az ECU lesz írva, ha lesz :)

Amúgy nem félek tőle, hogy az E85 sokáig jövedéki adómentes lesz... egyelőre szabály kötelezi

az EU tagállamokat rá, hogy az legyen, de már nem sokáig... utána jön majd az új adótörvény,

aztán múltidő lesz az olcsóbb és környezetkímélőbb közlekedés :lol: A kérdés már csak az számomra,

hogy mikor lépik ezt meg? 2 vagy 5 év múlva? :)

Elküldve
Majd meglátjuk, de a versenygépsasba nem kell, ott az ECU lesz írva, ha lesz <_<

Amúgy nem félek tőle, hogy az E85 sokáig jövedéki adómentes lesz... egyelőre szabály kötelezi

az EU tagállamokat rá, hogy az legyen, de már nem sokáig... utána jön majd az új adótörvény,

aztán múltidő lesz az olcsóbb és környezetkímélőbb közlekedés :) A kérdés már csak az számomra,

hogy mikor lépik ezt meg? 2 vagy 5 év múlva? :)

Ennyi idő alatt a szerkezet árának sokszorosa megtérül. :lol:

Elküldve
Ennyi idő alatt a szerkezet árának sokszorosa megtérül. :)

Meg, persze. Mondjuk sokszorosa csak annak, aki nagyon sokat használja az autót.

Ne a mostani árral számolj, mert az E85 is nemsokára el fogja érni a 230-240ft-ot,

a benya ára húzza magával. És abból átlag 10-20% a többletfogyasztás, ezt még le

kell számolni a megtérülésből. Ez most az éppen megéri kategória asszem <_<

Elküldve
Nos, voltam a fordnál, nagyon kedvesek voltak.

Szerencsémre pont volt nekik e85-ös focus, és az eladó megmutatta a forgalmiját, amibe ugyanúgy benzin van írva, mint a mienkbe. Azt mondta, ő úgy tudja, hogy amíg nem 100% alkohol van a tankban, hanem e85, azaz 15% benzin is, akkor elvileg nem szabálytalan.

Nem kell mindent túlparázni <_<

Elküldve
Lehet előbb, minthogy használd az Asztrát :) :) :lol:

látod ebben lehet hogy igazad lesz :lol:

mindegy, abba akkor is valszeg E85-re lesz írva a komp, ha addig drágább lesz mint a benya :lol:

ott legalább ki lehet használni 100%-ban az etanol adta lehetőségeket <_<




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.