Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Olyankor lehet h a Lambda-szonda beszól az ECUnak a túlzsíros keverékről és az lecsökkenti a befecskendezési időt annyira, amennyire szükséges. De lehet h nem így működik...

Így van, szerintem egy fix értékkel van növelve a befecskendezési idő, a többit megoldja a lambda, lefelé is <_<

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Így van, szerintem egy fix értékkel van növelve a befecskendezési idő, a többit megoldja a lambda, lefelé is <_<

gondolom egy fix százalék értékkel... vagy rosszul következtetek?

Elküldve
Így van, szerintem egy fix értékkel van növelve a befecskendezési idő, a többit megoldja a lambda, lefelé is <_<

A régebbi átkapcsolós elektronikánál nem tudtak ilyen különbséget kimérni fix munkapontokban (alapjárat ill. 2000rpm) a kapcsoló két állása között. Talán csak a dinamikus viselkedésben van különbség, de ezt még tudtommal nem bizonyították. Így mondjuk számomra is érthető lenne, ha az átlagfogyasztás nem nő kötelezően 25%-kal :)

http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex!2

Elküldve

6 hengeres verzió 28000 Ft+Áfáért kapható.

Robi-k!

A sorrend az mindegy, a doboz vízvédett de nagynyomású mosót nem bírja én a tűzfalra raknám fel.

Elküldve
A régebbi átkapcsolós elektronikánál nem tudtak ilyen különbséget kimérni fix munkapontokban (alapjárat ill. 2000rpm) a kapcsoló két állása között. Talán csak a dinamikus viselkedésben van különbség, de ezt még tudtommal nem bizonyították. Így mondjuk számomra is érthető lenne, ha az átlagfogyasztás nem nő kötelezően 25%-kal :)

http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex!2

így van, nem kötelező érvényű a 25%. Viszont terhelve kb annyival kell nőnie a pillanatnyi fogyasztásnak (az injektor nyitásnak

is ezzel arányosan), különben nem lesz jó a lambda érték, meg az AFR. Mivel a mai motorok részterhelésen nagyobbrészt a

lambdára vannak hagyatkozva, ott egész jól be tudja szabályozni az a megfelelő AFR-t. De a teljes terhelésen már más a helyzet,

ott a lambda nem tud olyan széles tartományban beleszólni az AFR képzésbe, ott már emelni kell a nyitási időket mindenképpen,

különben jön a csekkontrol, hogy szegény a keverék <_< Egyébiránt azért is tartom butának ezeket a megoldásokat, mert csak

fordszám és nyitási idő alapján nézik a motorállapotot, és így pl ha 2000-es fordszámon megpadlózod a verdát, akkor

egy ideig szegény keveréket kap a moci, ami nem túl hasznos dolog. ezért is mondtam én, hogy a TPS potit mindenképpen

bekötném a kütyübe, mert azzal látványosan dinamikusabbá lehetne tenni a szabályzást és a motor menetteljesítményét :)

az igazi az lenne, ha a légtömeget is tudná figyelni a kütyü, de az már nehézkesebb a kismillió légtömegmérési megoldás miatt.

Elküldve
így van, nem kötelező érvényű a 25%. Viszont terhelve kb annyival kell nőnie a pillanatnyi fogyasztásnak (az injektor nyitásnak

is ezzel arányosan), különben nem lesz jó a lambda érték, meg az AFR. Mivel a mai motorok részterhelésen nagyobbrészt a

lambdára vannak hagyatkozva, ott egész jól be tudja szabályozni az a megfelelő AFR-t. De a teljes terhelésen már más a helyzet,

ott a lambda nem tud olyan széles tartományban beleszólni az AFR képzésbe, ott már emelni kell a nyitási időket mindenképpen,

különben jön a csekkontrol, hogy szegény a keverék <_< Egyébiránt azért is tartom butának ezeket a megoldásokat, mert csak

fordszám és nyitási idő alapján nézik a motorállapotot, és így pl ha 2000-es fordszámon megpadlózod a verdát, akkor

egy ideig szegény keveréket kap a moci, ami nem túl hasznos dolog. ezért is mondtam én, hogy a TPS potit mindenképpen

bekötném a kütyübe, mert azzal látványosan dinamikusabbá lehetne tenni a szabályzást és a motor menetteljesítményét :)

az igazi az lenne, ha a légtömeget is tudná figyelni a kütyü, de az már nehézkesebb a kismillió légtömegmérési megoldás miatt.

Én nem tudom, hogy tps-ek mennyire szabványosak, mármint mennyire egyforma jelet rendelnek hozzá egy bizonyos állapothoz, de ha minden márkánál más, akkor már bukott a dolog nem?

Elküldve
Próbálsz érthetőbben kommunikálni, vagy meg vagy elégedve ezzel a szinttel ? <_< :) :)

Hallottál az elsejei áfa emelésről pl. ? :lol: :lol: ^_^

hagyd rá, nem érdemes :lol:

Elküldve
Én nem tudom, hogy tps-ek mennyire szabványosak, mármint mennyire egyforma jelet rendelnek hozzá egy bizonyos állapothoz, de ha minden márkánál más, akkor már bukott a dolog nem?

Alapvetően abban hasonlítanak, hogy van egy jelszint ami az alapállapot, és van egy ami a max állapot <_<

És ez már elég is arra, hogy a folytószelepállást megtudjuk a két jelszint között, és ez független attól, hogy

fizikailag hány V ez a két jel. Tehát ezzel nincs gond :)

Elküldve
Alapvetően abban hasonlítanak, hogy van egy jelszint ami az alapállapot, és van egy ami a max állapot <_<

És ez már elég is arra, hogy a folytószelepállást megtudjuk a két jelszint között, és ez független attól, hogy

fizikailag hány V ez a két jel. Tehát ezzel nincs gond :)

Szóval ez ilyen tanulékony lenne hogy megvan a két végérték és akkor az offsetet meg a factort tudni fogja.

Elküldve
Szóval ez ilyen tanulékony lenne hogy megvan a két végérték és akkor az offsetet meg a factort tudni fogja.

igen, ilyen az elv.

aztán ebből lehet egész egyszerűen csak egy váltópontot képezni (mondjuk 70% pozíció felett teljes terhelés),

de lehet olyat is csinálni, hogy letaposásis sebességet nézni, és ezzel is variálni a terhelési státuszt.

Elküldve
Jöhet... <_<

Lenne egy kérdésem... Mennyire tipusspecifikus az elektronika? Esetleges autócserénél fel lehet használni a következőhöz egy csatlakozócserével?

Elküldve
Lenne egy kérdésem... Mennyire tipusspecifikus az elektronika? Esetleges autócserénél fel lehet használni a következőhöz egy csatlakozócserével?

Nem hiszem, hogy pont astrához találták ki, szerintem csak a hengerek száma passzoljon.

Elküldve
igen, ilyen az elv.

aztán ebből lehet egész egyszerűen csak egy váltópontot képezni (mondjuk 70% pozíció felett teljes terhelés),

de lehet olyat is csinálni, hogy letaposásis sebességet nézni, és ezzel is variálni a terhelési státuszt.

De ha már 1-2 dolgot beleviszünk és úgy állítjuk be a szorzókat ahogy kedvünk van akkor gyakorlatilag egy teljesen egyedi, az eredetitől különböző vezérlést kapunk. Mintha új ECU lenne a kocsiban. <_<

Elküldve
így van, nem kötelező érvényű a 25%. Viszont terhelve kb annyival kell nőnie a pillanatnyi fogyasztásnak (az injektor nyitásnak

is ezzel arányosan), különben nem lesz jó a lambda érték, meg az AFR. Mivel a mai motorok részterhelésen nagyobbrészt a

lambdára vannak hagyatkozva, ott egész jól be tudja szabályozni az a megfelelő AFR-t. De a teljes terhelésen már más a helyzet,

ott a lambda nem tud olyan széles tartományban beleszólni az AFR képzésbe, ott már emelni kell a nyitási időket mindenképpen,

különben jön a csekkontrol, hogy szegény a keverék <_< Egyébiránt azért is tartom butának ezeket a megoldásokat, mert csak

fordszám és nyitási idő alapján nézik a motorállapotot, és így pl ha 2000-es fordszámon megpadlózod a verdát, akkor

egy ideig szegény keveréket kap a moci, ami nem túl hasznos dolog. ezért is mondtam én, hogy a TPS potit mindenképpen

bekötném a kütyübe, mert azzal látványosan dinamikusabbá lehetne tenni a szabályzást és a motor menetteljesítményét :)

az igazi az lenne, ha a légtömeget is tudná figyelni a kütyü, de az már nehézkesebb a kismillió légtömegmérési megoldás miatt.

érdekes, h tudomásom szerint pölö az X14XE motorban nincs légtömegmérő, csak egy léghőmérséklet szenzor...

amiatt akkor csak a levegő hőmérsékletét kellene figyelni...nem?

De a TPS jelét tényleg jó lenne figyelnie a kütyünek... :)

Elküldve
Műszakin benn maradhat a szerkezet vagy szólhatnak érte? (Bár igazából nem tudom mi lenne a kivetnivaló.)

Benzinkúton árulják legálisan tehát mehet vele.

Shell kúton tankolva a számlát nézzétek meg, ott is van a benyában 4,4% etanol.

Ez nem dízel, étolajjal. Azért szólhatnak.

Esetleg X14XE motoros tapasztalat valakinél??

Teljesen rendben van, a sima, és a deluxe verzió is.

Deluxe verzióval hidegen könnyebben indul, nincs dadogás, jobban húz, stb... Eddig pozitív.

Elküldve
Teljesen rendben van, a sima, és a deluxe verzió is.

Deluxe verzióval hidegen könnyebben indul, nincs dadogás, jobban húz, stb... Eddig pozitív.

Köszönöm!

Már nagyon kiváncsi vagyok.

Most olyan 40-60 (etanol-benzin) keverékkel járok és mintha javult volna a kocsi...gondolom a szesz kitakarította a lerakódásokat...

Hétvégén átalakítás (DeLuxe) és teljes E85... <_<

Elküldve
Benzinkúton árulják legálisan tehát mehet vele.

Shell kúton tankolva a számlát nézzétek meg, ott is van a benyában 4,4% etanol.

Ez nem dízel, étolajjal. Azért szólhatnak.

Ezért is, a forgalmidban benzin szerepel, nem etanol <_<

Elküldve
Meg benzinben is etanol. Szóval akkor ez megint egy olyan dolog ami nem egyértelmű, hogy mi van.

Igazándiból az lenne érdekes, hogy Ford és Saab forgalmijában mi lehet vajh.

Gyárilag e85öt kajáló verziójában.

Elküldve
Igazándiból az lenne érdekes, hogy Ford és Saab forgalmijában mi lehet vajh.

Gyárilag e85öt kajáló verziójában.

Igazad van. Talán e85 blogon kell utánakérdezni, de érdekel a téma, szóval lehet holnap beugrok bicajjal a tatabányai fordhoz és megkérdezem, ott biztos tudnak válaszolni.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.