Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

De ezt nem lehet kimagyarázni. <_<

dehogynem,hatni kell az emberi részre.

pl:halottad hogy van e85 és kipróbálod,nem tudtad hogy tilos.meg ezzel jót teszel a környezetnek-ezt olvasod mindenhol.

ennyi az egész.

ha nincs 1böl nagy pofája az embernek akkor ki lehet magyarázni.

sokat járok külföldre és rengetegszer lebuktam a határon(régen amikor még volt nyugaton)a pótkeréktartályal.1x szedték ki megnézni a többit mi tudtam dumálni.

elő kell adni a hattyú halálát aztán kész.

persze ha van más félnivalód is(pl.hangos kipuff meg ilyenek)akkor ez már kevés.

Link to comment
Megosztás:

Igen, 4 hengeres verzióról egyik csatit levágtam fehér és kék vezeték maradt a piros az csak egy átkötés az nem kell.

Injektornál a kék vezetéket elvágtam és a Hunflex kék vezetéket az injektor felé menővel a fehéret az ECU-tól jövő kábelre forrasztottam. Hunflex testkábelét a motornál lévő gyári testponthoz kötöttem be, szépen elrendeztük a kábeleket elektronikát is rögzítettük stb. Map szenzor mellett van hely bőven a fölösleges csatlakozók is szépen elférnek és nincs szemelőtt semmi. Sajna képeket nem csináltunk róla, bekötésben tudok segíteni ha kell... <_<

Link to comment
Megosztás:

Igen, 4 hengeres verzióról egyik csatit levágtam fehér és kék vezeték maradt a piros az csak egy átkötés az nem kell.

Injektornál a kék vezetéket elvágtam és a Hunflex kék vezetéket az injektor felé menővel a fehéret az ECU-tól jövő kábelre forrasztottam. Hunflex testkábelét a motornál lévő gyári testponthoz kötöttem be, szépen elrendeztük a kábeleket elektronikát is rögzítettük stb. Map szenzor mellett van hely bőven a fölösleges csatlakozik is szépen elférnek és nincs szemelőtt semmi. Sajna képeket nem csináltunk róla, bekötésben tudok segíteni ha kell... <_<

Így tök egyszerűnek hangzik. :) Végülis ha jól értem akkor csak az injektorbe babrálunk bele, és hosszabban fecskendez be?

Link to comment
Megosztás:

Igen, tovább tartja nyitva az injektort. Ha valakinek van egy kis műszaki érzéke és 2 forrasztást meg tud csinálni zsugorcsövezéssel annak menni fog...

Ebből kifolyólag sokallom érte a huszonpárezer forintot. Elektronikailag nem túl bonyolult feladat.

Link to comment
Megosztás:

Ha digitális áramkörből megcsinálod ipari minőségben 5 év garival olcsóbban akkor megvesszük tőled. Hagyományos analóg technika nem érdekel. <_<

Netán Te is mérnök vagy? Nem szeretem a mérnököket, mindent a legbonyolultabb módon akarnak megoldani, melóhelyemen is számtalanszor tapasztaltam már. Miért olyan fontos, hogy digitális legyen?

Link to comment
Megosztás:

Igen, 4 hengeres verzióról egyik csatit levágtam fehér és kék vezeték maradt a piros az csak egy átkötés az nem kell.

Injektornál a kék vezetéket elvágtam és a Hunflex kék vezetéket az injektor felé menővel a fehéret az ECU-tól jövő kábelre forrasztottam. Hunflex testkábelét a motornál lévő gyári testponthoz kötöttem be, szépen elrendeztük a kábeleket elektronikát is rögzítettük stb. Map szenzor mellett van hely bőven a fölösleges csatlakozók is szépen elférnek és nincs szemelőtt semmi. Sajna képeket nem csináltunk róla, bekötésben tudok segíteni ha kell... :)

Jó hírek. Úgy döntöttem beruházok egy szerkezetbe mindenképpen. Akár Classic akár Deluxe, de inkább Deluxe. Még keddig van akció ha minden igaz. Vagy én is beszállhatok ebbe a többen rendelős olcsós játékba? <_<

Link to comment
Megosztás:

Netán Te is mérnök vagy? Nem szeretem a mérnököket, mindent a legbonyolultabb módon akarnak megoldani, melóhelyemen is számtalanszor tapasztaltam már. Miért olyan fontos, hogy digitális legyen?

Mert katódsugárcső, meg a fluxuskondenzátor nagyon elcsúfítja a motorteret. :) <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újonc vagyok a fórumon.

Én kb. egy hónapja táplálom a 95-ös B Omegámat (kombi X25XE) felesben E85-tel. Szűrőt cseréltettem 2 héttel az átállás után. Kb. egy héttel a szűrőcsere után egyre nehezebben indult (majd egyáltalán nem), azt hittem frissiben eldugult. De csak a holtponti jeladó volt, ami úgy tudom Omiknál nem ritkaság. <_< Ettől eltekintve a teljesítményen jelentős változást nem érzékelek, az átlagfogyi városban felment kb. 11-12-re az addigi 10-10.5-ről (computer szerint). Indulás is OK. Tervezem, hogy emelem még majd az arányt, hogy kitapasztaljam a határokat.

Link to comment
Megosztás:

Én a Kerepesi úti AVIA kútnál tankolok, legutóbb 195Ft volt az E85.

Megjegyzés: azért egy sima ellenállás-kondenzátor nem lenne elég, mert az a nyitás időpontját is kb. ugyanannyival késleltetné, mint a zárásét. Azonkívül nem hiszem, hogy egy injektor örülne az ilyen módon elcsúfított jelalaknak. De egy picit bonyolultabb analóg kapcsolással fix nyújtást biztos el lehetne érni. Kérdés, ez mennyire lenne hőstabil. Biztosan nem annyira, mint egy közönséges digit. kapcs., amit kvarc vezérel. Azonkívül elég fapad lenne <_<

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem értek a motorokhoz, szeretném, ha hozzáértők felvilágítanának egy kérdésben:

Egy-két régebbi hsz-ben olvastam hogy néhányan abban reménykednek (vagy később valóra is vált talán), hogy az injektornyitást babráló elektronika beépítése után a fogyasztás jobb lesz majd E85 üzemben. Ha a benzinhez beállított motorvezérlés túl szegény keveréket ad a motornak E85-ből, amit aztán a beépített cucc dúsít, hogyan eredményezhet ez kedvezőbb fogyit?

A másik dolog, ami piszkálja a csőröm (mert majdan szeretném az átállást a legolcsóbban megúszni):

Elhangzott egy-két hsz szintén régebben, amiben az E85-höz szükséges dúsítást más módon sikerült elérni (mint a nyitásidő növelése), mégpedig az injektorok előtti üa. nyomás emelésével, vagy a légtömegmérőből érkező jel manipulálásával, sikerült becsapni az ECU-t. Az injektorok áteresztésének növelése (nagyobb fúvókák beépítése) esetemben nem játszik, mert ahhoz kicsit jobban kellene belenyúlni a motorba, mint azt szeretném <_< , de a másik két lehetőségről (nyomásemelés / légtömegmérő buhera) mi a véleményetek?

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem értek a motorokhoz, szeretném, ha hozzáértők felvilágítanának egy kérdésben:

Egy-két régebbi hsz-ben olvastam hogy néhányan abban reménykednek (vagy később valóra is vált talán), hogy az injektornyitást babráló elektronika beépítése után a fogyasztás jobb lesz majd E85 üzemben. Ha a benzinhez beállított motorvezérlés túl szegény keveréket ad a motornak E85-ből, amit aztán a beépített cucc dúsít, hogyan eredményezhet ez kedvezőbb fogyit?

A másik dolog, ami piszkálja a csőröm (mert majdan szeretném az átállást a legolcsóbban megúszni):

Elhangzott egy-két hsz szintén régebben, amiben az E85-höz szükséges dúsítást más módon sikerült elérni (mint a nyitásidő növelése), mégpedig az injektorok előtti üa. nyomás emelésével, vagy a légtömegmérőből érkező jel manipulálásával, sikerült becsapni az ECU-t. Az injektorok áteresztésének növelése (nagyobb fúvókák beépítése) esetemben nem játszik, mert ahhoz kicsit jobban kellene belenyúlni a motorba, mint azt szeretném <_< , de a másik két lehetőségről (nyomásemelés / légtömegmérő buhera) mi a véleményetek?

Az első részre: Ha gyári üzemmódban nem kap elég üzemanyagot a motor, nem a megfelelő időben, akkor nyomod neki, akkor csak ömlik bele és semmi. Ezért nő a fogyi. De az elektronika akkor nyit, amikor az etanolnak ideális, jobban ég el, igaz többet is fogyaszt de nem annyival, mint az előbb említett módon.

Link to comment
Megosztás:

Aki Hunflex De Luxe elektronikát akar vásárolni most akciós áron 20000 Ft+Áfa áron kapható június 30-ig.

Minimális rendelési mennyiség 3 db csak akkor érvényes ez a akciós ár, jelenleg 2-en vannak a listán tehát még 1 megrendelés kellene és már jöhetne az első 3 db.

Megvan már a 3 vásárló?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.