Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mindenképpen érezhető a változás, mert az előgyújtást a knock-szenzoros vezérlők ilyenkor nagyobbra

tudják venni (jobb oktán), ami kigyorsításnál fontos tényező :D

Ezt a kopogásszenzoros témát már egyszer tárgyaltuk, de lehet megint rosszul emlékeztem. Az előgyújtás része rendben, de mivan a kevés mennyiséggel? Utánahúz a lambda egy kicsit?

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
. Az előgyújtás része rendben, de mivan a kevés mennyiséggel? Utánahúz a lambda egy kicsit?

Ha nincs hozzá elektronika v. az E85-höz írt progi, akkor max. csak keverni tudod a benyával.Ha ezek nélkül nyomod tele, és nem régi stiftid van, akkor szaggatni fog, mert nem kap elég naftát.Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D

Elküldve

A C14NZ-n (többek között) van egy oktánszámválasztó kis ellenállat. Nem lehet valami ilyesmi hekkeléssel megoldani az átállást?

Előny lenne, hogy nem kéne átprogramozni és bármikor vissza lehet állni.

Elküldve
Lali tegnap aszonta, neki a vectrán 25% fogyiemelkedés mellett lett ugyanolyan a görbe, mint gyárilag.

Ez kb megfelel a szakirodalom szerinti mennyiségnek, tehát a ~10% emelkedés szerintem viszonylag

szegény keveréket takarhat.

Emlékeim szerint azt is mondta hogy semmivel se megy jobban mint eddig :D

Elküldve
Emlékeim szerint azt is mondta hogy semmivel se megy jobban mint eddig :D

Igen, azt mondta, ugyanolyanra programozták vissza az etanollal, mint amilyen a gyári görbéje.

Vagyis +1KW lett még rajta. De azt is mondta, hogy plusszolták az előgyújtási táblát, amit nem

igazán értek miért, valszeg ott veszik el a dinamikakülönbség, ami egyébként az E85 javára lenne.

Lehet az még plusz egy kicsit növelte volna a fogyasztást.

Elküldve
A C14NZ-n (többek között) van egy oktánszámválasztó kis ellenállat. Nem lehet valami ilyesmi hekkeléssel megoldani az átállást?

Előny lenne, hogy nem kéne átprogramozni és bármikor vissza lehet állni.

Nem. Pont a keverékképzésbe kell belenyúlni inkább, nem a gyújtásba.

Elküldve
Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D

De, egy bizonyos határon belül utánamegy. Viszont Lali olyasmit is emlegetett, hogy az általa

programozott vezérlőben csak 4000-es fordulatig volt lambda utánszabályozás.

Elküldve

Ja, amúgy kicsit témába vág (környezetvédelmi szempontból), ha valakit érdekelne esetleg a geotermikus energiák,

szélenergia és a napenergia felhasználási területe, keressen meg priviben, most éppen ebbe ásom bele mélyen magam.

Hátha tudunk egymásnak hasznos infókkal segíteni :D

A geotermikus fűtési/hűtési rendszerekben már nagyon benne vagyok, az már biztos hogy nekem ilyen fűtési

és hűtési rendszerrel fog épülni majd a házikóm (elérhető árú lett, jó támogatási pályázati lehetőségekkel) :D

Elküldve
Azt kifelejtettem hogy kegyetlen büdös...... :D

Mihez képest :D Mink szeressük a cefreszagot :D

Na meg azt még kifelejtettem, hogy Lali szerint ezzel katalizátor nélkül is bőven teljesítette a környezetvédelmi normáit

a motor, tehát nem hülyeség az alacsonyabb károsanyag kibocsátása :D

Elküldve
Mihez képest :D Mink szeressük a cefreszagot :D

Lehet az a baj hogy utálom az alkoholt.... :D (tudom ezzel egyedül vagyok :D )Én inkább maradok a benzinnél...Még ha lenne teljesítmény növelő hatása elgondolkodnék rajta.......

Elküldve
Lehet az a baj hogy utálom az alkoholt.... :D (tudom ezzel egyedül vagyok :D )Én inkább maradok a benzinnél...Még ha lenne teljesítmény növelő hatása elgondolkodnék rajta.......

Szerintem megfelelő chippel több hozható ki a motorból ezzel, mint benyával. De majd jön Lali, oszt jól megmondja :D

Elküldve
Szerintem megfelelő chippel több hozható ki a motorból ezzel, mint benyával. De majd jön Lali, oszt jól megmondja :D

Majd tesztelik és ha tényleg bevállik,újra elgondolkodok rajta.....

Elküldve
Nem. Pont a keverékképzésbe kell belenyúlni inkább, nem a gyújtásba.

Na, ezt nem tudtam, hogy az a kis vacak a gyújtást befolyásolja. Pedig úgy emlékeztem az ECU felé megy.

Amúgy a keverékképzésen mit kellene változtatni? Nem azért kérdezem, mert a közeljövőben átalakítanám az autót,

csak érdekel a téma. Aztán persze, ha nem kiván drasztikus beavatkozást, akkor lehet, hogy megpróbálnám.

Az E85-nél több a levegő aránya?

Elküldve
Na, ezt nem tudtam, hogy az a kis vacak a gyújtást befolyásolja. Pedig úgy emlékeztem az ECU felé megy.

Amúgy a keverékképzésen mit kellene változtatni? Nem azért kérdezem, mert a közeljövőben átalakítanám az autót,

csak érdekel a téma. Aztán persze, ha nem kiván drasztikus beavatkozást, akkor lehet, hogy megpróbálnám.

Az E85-nél több a levegő aránya?

Igen, az ECU felé megy, mivel az állítja el az előgyújtási szöget az adott tartományban, oktánnak megfelelően.

Az E85 esetében több kell legyen az üzemanyag mennyiség, átlagosan 20-30%-kal, ahogy most Laliék

példája is igazolja.

Elküldve
Majd tesztelik és ha tényleg bevállik,újra elgondolkodok rajta.....

Én egyelőre arra várok, mi lesz a piaccal, mert most eléggé stagnál...

Ha nem növelik a kapacitást, és nem nyitnak több kutat, akkor tök felesleges foglalkozni vele.

A másik hátulütője meg az, hogy akár pár éven belül is rárakhatják a jövedéki adót, és akkor

árban ugyanott lesz, mint a benya. Bár ebben az esetben lehet el fognak terjedni a házi szeszfőzdék :D

Elküldve
Ha nincs hozzá elektronika v. az E85-höz írt progi, akkor max. csak keverni tudod a benyával.Ha ezek nélkül nyomod tele, és nem régi stiftid van, akkor szaggatni fog, mert nem kap elég naftát.Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D

De ha x %-ban kevered, akkor x %-kal kap kevesebbet (fűtőértékben), nem? A benzin és az etanol közti fűtőértékkülönbség mivel van pótolva, hogy ha ugyanakkora a mennyiség?

Elküldve
De ha x %-ban kevered, akkor x %-kal kap kevesebbet (fűtőértékben), nem? A benzin és az etanol közti fűtőértékkülönbség mivel van pótolva, hogy ha ugyanakkora a mennyiség?

Nos, ezt nem tudom.Nekem most önhibámból (balfax voltam) sikerült 45-55%-ban bekeverni, de szerencsére nincs gond.A gép megy mint az állat! :D

Elküldve
A geotermikus fűtési/hűtési rendszerekben már nagyon benne vagyok...

Fogunk akkor majd Vadkerten beszélgetni.

Amúgy a zöldkártyára én is kíváncsi leszek. Hamarosan vinnem kell a gépet.

Elküldve

Próbált már valaki az "oktánszám" dugón babrálni? Átfordítottam 95-ről 98-ra, elképzelhető, hogy érezhető a változás? 35:65 E85:B95 keverék...

Elküldve
Próbált már valaki az "oktánszám" dugón babrálni? Átfordítottam 95-ről 98-ra, elképzelhető, hogy érezhető a változás? 35:65 E85:B95 keverék...

Nem hinném hogy érezhető változást hozna... azért figyelj a becsörgésre, mert hamar tönkre lehet vágni

úgy a motort. :D

Elküldve
....Bár hallottam olyanról is, aki 50%-ban keveri.

Pl. én is 50-50 arányba tankoltam... eddig semmi gondom nem volt vele...

A fogyasztásom meg 10L/ 100Km... nem is olyan vészes

Elküldve
Nem hinném hogy érezhető változást hozna... azért figyelj a becsörgésre, mert hamar tönkre lehet vágni

úgy a motort. :D

Eddig még csak Trabinál hallottam becsörgést... :D Ennél hogy néz ki? Hamar ki lehet szúrni? :D




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.