Tápiószecső Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Mindenképpen érezhető a változás, mert az előgyújtást a knock-szenzoros vezérlők ilyenkor nagyobbra tudják venni (jobb oktán), ami kigyorsításnál fontos tényező :D Ezt a kopogásszenzoros témát már egyszer tárgyaltuk, de lehet megint rosszul emlékeztem. Az előgyújtás része rendben, de mivan a kevés mennyiséggel? Utánahúz a lambda egy kicsit?
warwolf Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 . Az előgyújtás része rendben, de mivan a kevés mennyiséggel? Utánahúz a lambda egy kicsit? Ha nincs hozzá elektronika v. az E85-höz írt progi, akkor max. csak keverni tudod a benyával.Ha ezek nélkül nyomod tele, és nem régi stiftid van, akkor szaggatni fog, mert nem kap elég naftát.Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D
Stefan Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 A C14NZ-n (többek között) van egy oktánszámválasztó kis ellenállat. Nem lehet valami ilyesmi hekkeléssel megoldani az átállást? Előny lenne, hogy nem kéne átprogramozni és bármikor vissza lehet állni.
coupe Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Lali tegnap aszonta, neki a vectrán 25% fogyiemelkedés mellett lett ugyanolyan a görbe, mint gyárilag. Ez kb megfelel a szakirodalom szerinti mennyiségnek, tehát a ~10% emelkedés szerintem viszonylag szegény keveréket takarhat. Emlékeim szerint azt is mondta hogy semmivel se megy jobban mint eddig :D
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Emlékeim szerint azt is mondta hogy semmivel se megy jobban mint eddig :D Igen, azt mondta, ugyanolyanra programozták vissza az etanollal, mint amilyen a gyári görbéje. Vagyis +1KW lett még rajta. De azt is mondta, hogy plusszolták az előgyújtási táblát, amit nem igazán értek miért, valszeg ott veszik el a dinamikakülönbség, ami egyébként az E85 javára lenne. Lehet az még plusz egy kicsit növelte volna a fogyasztást.
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 A C14NZ-n (többek között) van egy oktánszámválasztó kis ellenállat. Nem lehet valami ilyesmi hekkeléssel megoldani az átállást? Előny lenne, hogy nem kéne átprogramozni és bármikor vissza lehet állni. Nem. Pont a keverékképzésbe kell belenyúlni inkább, nem a gyújtásba.
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D De, egy bizonyos határon belül utánamegy. Viszont Lali olyasmit is emlegetett, hogy az általa programozott vezérlőben csak 4000-es fordulatig volt lambda utánszabályozás.
coupe Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Azt kifelejtettem hogy kegyetlen büdös...... :D
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Ja, amúgy kicsit témába vág (környezetvédelmi szempontból), ha valakit érdekelne esetleg a geotermikus energiák, szélenergia és a napenergia felhasználási területe, keressen meg priviben, most éppen ebbe ásom bele mélyen magam. Hátha tudunk egymásnak hasznos infókkal segíteni :D A geotermikus fűtési/hűtési rendszerekben már nagyon benne vagyok, az már biztos hogy nekem ilyen fűtési és hűtési rendszerrel fog épülni majd a házikóm (elérhető árú lett, jó támogatási pályázati lehetőségekkel) :D
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Azt kifelejtettem hogy kegyetlen büdös...... :D Mihez képest :D Mink szeressük a cefreszagot :D Na meg azt még kifelejtettem, hogy Lali szerint ezzel katalizátor nélkül is bőven teljesítette a környezetvédelmi normáit a motor, tehát nem hülyeség az alacsonyabb károsanyag kibocsátása :D
coupe Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Mihez képest :D Mink szeressük a cefreszagot :D Lehet az a baj hogy utálom az alkoholt.... :D (tudom ezzel egyedül vagyok :D )Én inkább maradok a benzinnél...Még ha lenne teljesítmény növelő hatása elgondolkodnék rajta.......
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Lehet az a baj hogy utálom az alkoholt.... :D (tudom ezzel egyedül vagyok :D )Én inkább maradok a benzinnél...Még ha lenne teljesítmény növelő hatása elgondolkodnék rajta....... Szerintem megfelelő chippel több hozható ki a motorból ezzel, mint benyával. De majd jön Lali, oszt jól megmondja :D
coupe Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Szerintem megfelelő chippel több hozható ki a motorból ezzel, mint benyával. De majd jön Lali, oszt jól megmondja :D Majd tesztelik és ha tényleg bevállik,újra elgondolkodok rajta.....
Stefan Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Nem. Pont a keverékképzésbe kell belenyúlni inkább, nem a gyújtásba. Na, ezt nem tudtam, hogy az a kis vacak a gyújtást befolyásolja. Pedig úgy emlékeztem az ECU felé megy. Amúgy a keverékképzésen mit kellene változtatni? Nem azért kérdezem, mert a közeljövőben átalakítanám az autót, csak érdekel a téma. Aztán persze, ha nem kiván drasztikus beavatkozást, akkor lehet, hogy megpróbálnám. Az E85-nél több a levegő aránya?
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Na, ezt nem tudtam, hogy az a kis vacak a gyújtást befolyásolja. Pedig úgy emlékeztem az ECU felé megy. Amúgy a keverékképzésen mit kellene változtatni? Nem azért kérdezem, mert a közeljövőben átalakítanám az autót, csak érdekel a téma. Aztán persze, ha nem kiván drasztikus beavatkozást, akkor lehet, hogy megpróbálnám. Az E85-nél több a levegő aránya? Igen, az ECU felé megy, mivel az állítja el az előgyújtási szöget az adott tartományban, oktánnak megfelelően. Az E85 esetében több kell legyen az üzemanyag mennyiség, átlagosan 20-30%-kal, ahogy most Laliék példája is igazolja.
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Majd tesztelik és ha tényleg bevállik,újra elgondolkodok rajta..... Én egyelőre arra várok, mi lesz a piaccal, mert most eléggé stagnál... Ha nem növelik a kapacitást, és nem nyitnak több kutat, akkor tök felesleges foglalkozni vele. A másik hátulütője meg az, hogy akár pár éven belül is rárakhatják a jövedéki adót, és akkor árban ugyanott lesz, mint a benya. Bár ebben az esetben lehet el fognak terjedni a házi szeszfőzdék :D
Tápiószecső Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Ha nincs hozzá elektronika v. az E85-höz írt progi, akkor max. csak keverni tudod a benyával.Ha ezek nélkül nyomod tele, és nem régi stiftid van, akkor szaggatni fog, mert nem kap elég naftát.Szal nem húz utána a lambda.Csak néz bután... :D De ha x %-ban kevered, akkor x %-kal kap kevesebbet (fűtőértékben), nem? A benzin és az etanol közti fűtőértékkülönbség mivel van pótolva, hogy ha ugyanakkora a mennyiség?
warwolf Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Azt kifelejtettem hogy kegyetlen büdös...... :D Megszokás kérdése! :D
warwolf Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 De ha x %-ban kevered, akkor x %-kal kap kevesebbet (fűtőértékben), nem? A benzin és az etanol közti fűtőértékkülönbség mivel van pótolva, hogy ha ugyanakkora a mennyiség? Nos, ezt nem tudom.Nekem most önhibámból (balfax voltam) sikerült 45-55%-ban bekeverni, de szerencsére nincs gond.A gép megy mint az állat! :D
Gepard Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 A geotermikus fűtési/hűtési rendszerekben már nagyon benne vagyok... Fogunk akkor majd Vadkerten beszélgetni. Amúgy a zöldkártyára én is kíváncsi leszek. Hamarosan vinnem kell a gépet.
Alex75 Elküldve Március22, 2008 Elküldve Március22, 2008 Próbált már valaki az "oktánszám" dugón babrálni? Átfordítottam 95-ről 98-ra, elképzelhető, hogy érezhető a változás? 35:65 E85:B95 keverék...
opel16v Elküldve Március22, 2008 Elküldve Március22, 2008 Próbált már valaki az "oktánszám" dugón babrálni? Átfordítottam 95-ről 98-ra, elképzelhető, hogy érezhető a változás? 35:65 E85:B95 keverék... Nem hinném hogy érezhető változást hozna... azért figyelj a becsörgésre, mert hamar tönkre lehet vágni úgy a motort. :D
Kacsero Elküldve Március22, 2008 Elküldve Március22, 2008 ....Bár hallottam olyanról is, aki 50%-ban keveri. Pl. én is 50-50 arányba tankoltam... eddig semmi gondom nem volt vele... A fogyasztásom meg 10L/ 100Km... nem is olyan vészes
Alex75 Elküldve Március22, 2008 Elküldve Március22, 2008 Nem hinném hogy érezhető változást hozna... azért figyelj a becsörgésre, mert hamar tönkre lehet vágni úgy a motort. :D Eddig még csak Trabinál hallottam becsörgést... :D Ennél hogy néz ki? Hamar ki lehet szúrni? :D
Alex75 Elküldve Március22, 2008 Elküldve Március22, 2008 Ha az oktánszám-állítót 98-ra állítom, nagyobb előgyújtás miatt csökkenhet a fogyasztás?
Recommended Posts