Alex75 Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Természetesen, ha környezetvédelemben gondolkodunk, akkor viszonylag jó alternatíva... :D
warwolf Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 És szerintetek megéri? Mármint tiszta E85-tel járni... Nálunk 240 literje.... Itt Kméten is annyi, de egyik klubtárs jár fel Bp.re, és ott 215ft-ért lehet tankolni az E85-t.MIkor jön le, mindig van nála legalább 120L.Nyilván egyelőre amíg nincs normálisan kiépítve a kúthálózat, neccesebb ez a dolog, de ha át lehet hidalni, akkor bizony megéri.Nekem így elég lesz kb. 10e.km hozzá, amiből 1000, már letelt.
Alex75 Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Én a 70:30 95:E85 keverékkel próbálkozom, módosítás nélkül. Eddig nem veszek észre semmi negatívumot. Alul mintha nyomatékosabb lenne a motor. Most 5-ben 50-60-ról probléma nélkül "gyorsít", ami tiszta benzinnel elég nehézkes volt. Esetleg van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Alex75 Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Van egy olyan sanda gyanum, hogy ez beetetési időszak... :D Állam bácsi majd tesz róla, hogy mindegy legyen, mivel járunk. :D
mackosajt Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 ....Nyilván egyelőre amíg nincs normálisan kiépítve a kúthálózat, neccesebb ez a dolog, ... Az a necces, hogy országszerte több száz kúton ott vigyorog a 98-as kútfe üresen, lelakatolva. Ki lehetne használni a lehetőséget, csak valamiért pl. senki nem akarja. Pedig már én is arra várok, hogy az ország 2. legnagyobb városában végre lehessen kapni. :D
warwolf Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Én a 70:30 95:E85 keverékkel próbálkozom, módosítás nélkül. Eddig nem veszek észre semmi negatívumot. Alul mintha nyomatékosabb lenne a motor. Most 5-ben 50-60-ról probléma nélkül "gyorsít", ami tiszta benzinnel elég nehézkes volt. Esetleg van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? 25-30%-ig biztonságosan keverhető a dolog.Bár hallottam olyanról is, aki 50%-ban keveri.
nagy istván Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 25-30%-ig biztonságosan keverhető a dolog.Bár hallottam olyanról is, aki 50%-ban keveri. ha egy l-jetronicos motorba tankolok minden átalakítás nélkül E85-öt akkor lesz vmi gondom?
Tápiószecső Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 ...Amit pedig a gázolajjal művelnek, kritikán aluli. :S Magyarázza meg nekem valaki, hogy kerülhet többe a gázolaj, mint a 98-as??? Ugyan miért ne lehetne több? :D Elő va írva valahol, hogy a gázolajnak mindig kevesebnek kell lennie? Az árat a piac határozza meg, most így lett beárazva. De ne izguljon senki lesz ez még jóval több is.
warwolf Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 ha egy l-jetronicos motorba tankolok minden átalakítás nélkül E85-öt akkor lesz vmi gondom? Első körből inkább próbáld meg keverni 40/60 arányban.Tehát a nagyobbik arány maradjon a benzin.Ha megy vele, mehet az 50/50.
nagy istván Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Első körből inkább próbáld meg keverni 40/60 arányban.Tehát a nagyobbik arány maradjon a benzin.Ha megy vele, mehet az 50/50. ha tisztán próbálom mire számíthatok?
opel16v Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Az a necces, hogy országszerte több száz kúton ott vigyorog a 98-as kútfe üresen, lelakatolva. Ki lehetne használni a lehetőséget, csak valamiért pl. senki nem akarja. Pedig már én is arra várok, hogy az ország 2. legnagyobb városában végre lehessen kapni. :D Sajnos egyelőre a kereslet minimális, és a piacon sem az észérvek diktálnak... amíg az EU azért támogatja a gazdákat, hogy ne termeljenek cukorrépát, mert túltermelés van európában cukorból, és nem látják azt, hogy feleslegesen folyatják erre a pénzt, mert cukorrépából mást is lehetne csinálni ésszerűbben, addig nem normalizálódik az E85 helyzete a piacon... És persze még nem is beszéltem a negatív kampányról, amit a háttérből az olajcégek mozgatnak véleményem szerint... beetetik az embereket a globális katasztrófa képével, az etanol elterjedéséhez kötve... az emberek nagy része meg naív és szűk látókörű, tehát simán beveszik.
nagy istván Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Sajnos egyelőre a kereslet minimális, és a piacon sem az észérvek diktálnak... amíg az EU azért támogatja a gazdákat, hogy ne termeljenek cukorrépát, mert túltermelés van európában cukorból, és nem látják azt, hogy feleslegesen folyatják erre a pénzt, mert cukorrépából mást is lehetne csinálni ésszerűbben, addig nem normalizálódik az E85 helyzete a piacon... És persze még nem is beszéltem a negatív kampányról, amit a háttérből az olajcégek mozgatnak véleményem szerint... beetetik az embereket a globális katasztrófa képével, az etanol elterjedéséhez kötve... az emberek nagy része meg naív és szűk látókörű, tehát simán beveszik. mondjuk az autógázt sem preferálja a kormány,pedig menyivel környezetkímélöbb mint akár egy euró 4-es benzines motor. az olaszoknál az állam kifizeti az átalakítás 80-90%-át is akár,mig nálunk nekem kerül egy vagyonba mire a forgalmiba is be van írva.
warwolf Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 ha tisztán próbálom mire számíthatok? Nem túl egyenletes motorjárásra, motorkontrol lámpára, ilyenek.Ebből a cuccból több kell mint benyából, ezért ha nem kap elég naftát a gép, nem fog normálisan menni.Ezért javasolnám inkább a keveréses próbálkozós dolgot.
Sörös Sanyi Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 A mi motorjainkban még nincs Check Engine. :D A miénk még magától megy, nem a lámpáktól. :D :D
mackosajt Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 A mi motorjainkban még nincs Check Engine. :D A miénk még magától megy, nem a lámpáktól. ;) :D :D :D :D :D nem az üzemanyagtól? Ezek perpetum mobile-k? :D
NeedForSpeed Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Nem támad meg bizonyos fém alkatrészeket? Mintha ilyesmit hallottam volna... Ott a pont! Kiváncsi leszek majd azt is megírjátok e, hogy mi lett a szervízben az autókkal. Oké nem károgok! Szóval, olvastam nagymúltú autós lapban, hogy a csöveket károsítja és azokat le kell cserélni, nem is a motort.(!?)
mackosajt Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 Mint vegyész, azért ezen jót nevetek. Az alkohol milyen fémet támad meg? A műanyagokkal sincs baja, hisz pl kannás bort is lehet kapni. egyedül a kritikus pont az a gumi alkatrészek. Na ezeket lehet korábban fog kelleni cserélni.
nagy istván Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 A mi motorjainkban még nincs Check Engine. :D A miénk még magától megy, nem a lámpáktól. :D :D jól mondja TANULT kollégám. nekem nincs motorhiba lámpám(minek is kellene egy jó autóba?).
warwolf Elküldve Március19, 2008 Elküldve Március19, 2008 A mi motorjainkban még nincs Check Engine. :D A miénk még magától megy, nem a lámpáktól. :D :D Akkor csak szaggatni fog, ha sok neki! :D
Gepard Elküldve Március20, 2008 Elküldve Március20, 2008 Én is keverem a cuccot. Eddig 30/70% volt most legutóbb 40/60% a kevesebb az etanol. A második verzió egész jónak tűnik, de azt hiszem most elmegyek 50/50%-os arányig. A motor mintha (lehet csak lélektani hatás) jobban húzna alul is. Van +10-15% fogyinövekedés. A gazgaságosságot még nem számoltam, egyelőre próbálgatom a keverési arányokat. Ez a megmar dolgokat pedig szerintem is csak etetés, az alkohol mit mar meg (leoldja a trutyit max, de arra meg eddig a protec-et tettük a benyába), ez nem savazott (szőkített) gázolaj.
warwolf Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 azt hiszem most elmegyek 50/50%-os arányig. Asszem nekem sikerült a kb. 45-55%-ot tegnap összehozni. :D
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Lali tegnap aszonta, neki a vectrán 25% fogyiemelkedés mellett lett ugyanolyan a görbe, mint gyárilag. Ez kb megfelel a szakirodalom szerinti mennyiségnek, tehát a ~10% emelkedés szerintem viszonylag szegény keveréket takarhat.
Tápiószecső Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Nekem is furcsa hogy, hogy mehet jobban, ha ugyanakkora mennyiséget kap mint benzinből!? :D
opel16v Elküldve Március21, 2008 Elküldve Március21, 2008 Nekem is furcsa hogy, hogy mehet jobban, ha ugyanakkora mennyiséget kap mint benzinből!? :D Mindenképpen érezhető a változás, mert az előgyújtást a knock-szenzoros vezérlők ilyenkor nagyobbra tudják venni (jobb oktán), ami kigyorsításnál fontos tényező :D
Recommended Posts